30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Zaklenjeno
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a suha »

Stadler v uporabo poslal prvi prototip potniške garniture Flirt Akku z baterijskim in klasičnim električnim napajanjem:

https://www.railwaygazette.com/news/tra ... eiled.html

Garnitura je po obliki enaka kot bodo na novo naročene Slovenske, le da ima vgrajene tudi baterije in je včeraj prvič zapeljala od Stadlerjeve tovarne v Pankowu v Berlinu do Shildowa v Brandenburgu. Stadler ima za tak tip garnitur že pridobljena dovoljenja za potniške prevoze, komercialne vožnje na izbranih poteh pa bodo začeli izvajati v naslednjem letu. Deluje lahko na neelektrificiranih progah in delno elektrificanih železniških progah.

Mehanske in pogonske enote so enake kot pri klasični električni garnituri, le pogon je predelan na tak način da se lahko napaja tudi iz vgrajenih baterij. Največja hitrost: 140 km/h, največji doseg z baterijami: 80 km, Polnjenje baterij: preko pantografa, ali s priključnim kablom na postaji, ali z regenerativnim zaviranjem. Potniška garnitura je sestavljena iz treh enot in ima 154 sedežev, ter lahko naenkrat skupno prepelje 310 potnikov.

Stadler ocenjuje, da bo s temi vlaki lahko pokril 80 % neelektrificiranih prog v Nemčiji. Ciljni trgi so tudi v Italiji, na Nizozemskem, v Avstriji in v Veliki Britaniji.

Naj še napišem da je zelo primeren tudi Slovenski trg, kjer bi s takimi enotami na hitro in poceni pridobili kar nekaj elektrificiranih prog, Dodatna infrastruktura najbrž nebi bila potrebna, saj bi se akumulatorji takih vlakov napolnili preko pantografov na končnih postajah kjer že obstaja klasična elektrifikacija. Dodatno naj povem še, da vse baterije delujejo na enosmerno napetost. Enosmerno napetost pa za razliko od Nemcev uporablja tudi Slovensko železniško omrežje. Torej manjše izgube in nepotreben trafo. Poleg tega se pri takih vlakih lahko shranjuje tudi električno energijo z regenerativnim vračanjem energije ob zaviranju in pri vožnji potniške garniture navzdol. Torej nekaj takega kar na naših železnicah zaradi enosmerne napetosti ni omogočeno.

Skratka ob naslednjem nakupu, ki ga bo izvedel SŽ , upam da namesto o dizelskih enotah razmislijo o takem nakupu. Za nakup so po vsej verjetnosti zaradi zelene usmeritve na voljo tudi zajetna EU sredstva. Taki vlaki povzročajo bistveno manj hrupa, poleg tega je njihova uporaba cenejša. :thumbupr
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a cokla »

suha napisal/-a:Stadler v uporabo poslal prvi prototip potniške garniture Flirt Akku z baterijskim in klasičnim električnim napajanjem:

https://www.railwaygazette.com/news/tra ... eiled.html

Garnitura je po obliki enaka kot bodo na novo naročene Slovenske, le da ima vgrajene tudi baterije in je včeraj prvič zapeljala od Stadlerjeve tovarne v Pankowu v Berlinu do Shildowa v Brandenburgu. Stadler ima za tak tip garnitur že pridobljena dovoljenja za potniške prevoze, komercialne vožnje na izbranih poteh pa bodo začeli izvajati v naslednjem letu. Deluje lahko na neelektrificiranih progah in delno elektrificanih železniških progah.

Mehanske in pogonske enote so enake kot pri klasični električni garnituri, le pogon je predelan na tak način da se lahko napaja tudi iz vgrajenih baterij. Največja hitrost: 140 km/h, največji doseg z baterijami: 80 km, Polnjenje baterij: preko pantografa, ali s priključnim kablom na postaji, ali z regenerativnim zaviranjem. Potniška garnitura je sestavljena iz treh enot in ima 154 sedežev, ter lahko naenkrat skupno prepelje 310 potnikov.

Stadler ocenjuje, da bo s temi vlaki lahko pokril 80 % neelektrificiranih prog v Nemčiji. Ciljni trgi so tudi v Italiji, na Nizozemskem, v Avstriji in v Veliki Britaniji.

Naj še napišem da je zelo primeren tudi Slovenski trg, kjer bi s takimi enotami na hitro in poceni pridobili kar nekaj elektrificiranih prog, Dodatna infrastruktura najbrž nebi bila potrebna, saj bi se akumulatorji takih vlakov napolnili preko pantografov na končnih postajah kjer že obstaja klasična elektrifikacija. Dodatno naj povem še, da vse baterije delujejo na enosmerno napetost. Enosmerno napetost pa za razliko od Nemcev uporablja tudi Slovensko železniško omrežje. Torej manjše izgube in nepotreben trafo. Poleg tega se pri takih vlakih lahko shranjuje tudi električno energijo z regenerativnim vračanjem energije ob zaviranju in pri vožnji potniške garniture navzdol. Torej nekaj takega kar na naših železnicah zaradi enosmerne napetosti ni omogočeno.

Skratka ob naslednjem nakupu, ki ga bo izvedel SŽ , upam da namesto o dizelskih enotah razmislijo o takem nakupu. Za nakup so po vsej verjetnosti zaradi zelene usmeritve na voljo tudi zajetna EU sredstva. Taki vlaki povzročajo bistveno manj hrupa, poleg tega je njihova uporaba cenejša. :thumbupr

To je laž...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a trocken »

Torej, če sem prav razumel, filaš na Jesenicah, pelješ do Sežane, spet filaš in nazaj ??!!
Uporabniški avatar
OBB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 283
Pridružen: 10.02.2014, 20:30
Kraj: Podbrdo

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a OBB »

trocken napisal/-a:Torej, če sem prav razumel, filaš na Jesenicah, pelješ do Sežane, spet filaš in nazaj ??!!
Predobro se sliši da bi bilo lahko res :cry: :lol:
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Za bohinjsko progo verjetno res ne bi bili najbolj primerni. Sicer pa, kaj se trenutno dogaja na področju nakupa novih vlakov. Kdaj bodo prve dobave, se predhodno pričakuje kakšna testiranja s podobnimi garniturami po naših progah?
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Dragi moji @suha in podobni, tale futuristični strojček bi se iz Nove Gorice izpraznil še pred Podbrdom. Edina naša proga, za katero bi bil primeren, je Kamniška, ter morda še Ormož - Središče ali Celje - Velenje. Povsod drugje bi na naših razgibanih terenih akumulatorji po hitrem postopku šli po gobe.
preglednik napisal/-a:Sicer pa, kaj se trenutno dogaja na področju nakupa novih vlakov. Kdaj bodo prve dobave, se predhodno pričakuje kakšna testiranja s podobnimi garniturami po naših progah?
Zagotovo bodo testirani po celi državi, ko bodo prvi primerki enkrat gotovi. Prej pa skoraj 100% tudi v Velimu na Češkem.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Naj še napišem da je zelo primeren tudi Slovenski trg, kjer bi s takimi enotami na hitro in poceni pridobili kar nekaj elektrificiranih prog, Dodatna infrastruktura najbrž nebi bila potrebna, saj bi se akumulatorji takih vlakov napolnili preko pantografov na končnih postajah kjer že obstaja klasična elektrifikacija. Dodatno naj povem še, da vse baterije delujejo na enosmerno napetost
Baterij na izmenični tok še niso izumli, nekako narava tega ne dopušča.
Enosmerno napetost pa za razliko od Nemcev uporablja tudi Slovensko železniško omrežje. Torej manjše izgube in nepotreben trafo.
In čudno, vsa novejša vozila ne glede na napajanje iz vozne mreže (AC, DC) imajo AS motorje s frekvenčno regulacijo števila vrtljajev. Ostalo je pa že odgovorjeno.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a:. Kdaj bodo prve dobave, se predhodno pričakuje kakšna testiranja s podobnimi garniturami po naših progah?
Kaj pa bi ti prehodno testiral? :| Tipski test in ETCS 2, ter preizkusi vseh komponent, vključno za max hitrostjo se bodo testirali v tujini pred prevzemom. Homologacija in s tem testne vožnje pri nas, pa tudi s kupljenimi garniturami. Garniture so unikum in ne moreš kar tako nekaj pripeljati iz tujine. Homologacijo za Hrvaško in Avstrijo pa se opravi v roku dveh let od dobave prve garniture, tako za nizkopodno, kot dizel garnituro. Vse teste pa bo opravil dobavitelj, če si imel to v mislih.

Kolikor vem pridejo drugo leto. Natančni datum mi ni poznan, je pa odvisen od prostih kapacitet, ker se ne izdeluje vse na Poljskem.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: Kolikor vem pridejo drugo leto. Natančni datum mi ni poznan, je pa odvisen od prostih kapacitet, ker se ne izdeluje vse na Poljskem.
Pravzaprav majhen del. Elektro oprema in tehnika pride najbrž iz Švice, sedeži (vsaj po slikah sodeč) iz Italije. Dobava naj bi bila jeseni 2019.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a: Kolikor vem pridejo drugo leto. Natančni datum mi ni poznan, je pa odvisen od prostih kapacitet, ker se ne izdeluje vse na Poljskem.
Pravzaprav majhen del. Elektro oprema in tehnika pride najbrž iz Švice, sedeži (vsaj po slikah sodeč) iz Italije. Dobava naj bi bila jeseni 2019.
Podstavni vozički iz Madžarske. Dizel motor iz Deutz tovarne, elektornika ABB Kitajska/Švica, transformator iz Švice, vlečni motorji iz Avstrije. Na Poljskem se pa švasa body in vgrajuje, razen Dosto garnitura je iz Švice.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a mkx »

suha napisal/-a:Torej manjše izgube in nepotreben trafo.
Zelo dvomim, da bo baterijski paket delan za 3kV, kar pomeni da bi bilo za SI (in IT, ...) potrebno vgraditi kakšen DC-DC pretvornik. Pa tudi če bi bili baterijski paketi delani za 3kV ... za razliko od tipičnih asinhronskih motorjev so Li baterije zelo občutljive na natančno napetost polnjenja, napetost v voznem vodu zna pa precej nihati. Vsi majstri elektrovleke to vedo zelo dobro, menda pa niha od dobrih 2kV do kakšnih 3,6kV. DC-DC pretvorniki tudi niso čisto brez izgub.
LP, Metod
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a: Kolikor vem pridejo drugo leto. Natančni datum mi ni poznan, je pa odvisen od prostih kapacitet, ker se ne izdeluje vse na Poljskem.
Pravzaprav majhen del. Elektro oprema in tehnika pride najbrž iz Švice, sedeži (vsaj po slikah sodeč) iz Italije. Dobava naj bi bila jeseni 2019.
Podstavni vozički iz Madžarske. Dizel motor iz Deutz tovarne, elektornika ABB Kitajska/Švica, transformator iz Švice, vlečni motorji iz Avstrije. Na Poljskem se pa švasa body in vgrajuje, razen Dosto garnitura je iz Švice.
Se mi je zdelo da KISS ne bo izdelan na Poljskem. Ali pač? Morda bodo naši prvi, ki jih bodo tam izdelali? Kajti na naš razpis se je javila poljska podružnica Stadlerja.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Re 4/4 napisal/-a:
Kolikor vem pridejo drugo leto. Natančni datum mi ni poznan, je pa odvisen od prostih kapacitet, ker se ne izdeluje vse na Poljskem.
Podstavni vozički iz Madžarske. Dizel motor iz Deutz tovarne, elektornika ABB Kitajska/Švica, transformator iz Švice, vlečni motorji iz Avstrije. Na Poljskem se pa švasa body in vgrajuje, razen Dosto garnitura je iz Švice.
TGV Lyria napisal/-a:
Se mi je zdelo da KISS ne bo izdelan na Poljskem. Ali pač? Morda bodo naši prvi, ki jih bodo tam izdelali? Kajti na naš razpis se je javila poljska podružnica Stadlerja.
Pa verjetno ne pričakuješ, da izdelovalec izdela vse komponente sam? Bo že tako, da je izdelovalec pač tisti, ki stvari sestavi v delujočo celoto.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Eno je, kar pišejo mediji, drugo pa, kar piše v tenderjih.
Izvajalci Stadler Polska Sp. Z o.o. Stadler Bussnang AG

V.2.3)
Name and address of the contractor
Stadler Polska Sp. Z o.o.
Targowa 50
Siedlce
08-110
Poland
NUTS code: PL
The contractor is an SME: no
V.2.3)
Name and address of the contractor
Stadler Bussnang AG
Ernst-Stadler-Strasse 4
Bussnang
9565
Switzerland
NUTS code: CH
The contractor is an SME: no
Še hoče kdo cene? 8) 7,6 za nizkopodno, 9,5 za Dosto in dizelska 7,2 milijona evrov z DDV. V roku dveh let od prihoda prve garniture v Slovenijo, mora Stadler registrirati garniture za vožnjov Gradec, Beljak, Celovec, Pliberk. Hrvaška mesta niso definirana. Naročilo dodatnih garnitur mora biti sklenjeno do prihoda zadnje naročene garniture iz prvega naročila, vrsta in količina po željah kupca, vendar ne sme preseči 25 garnitur. Odvisno pa je od finančnih sredstev kupca. Plačilo gre po modelu 30-30-30-10 % vrednosti. Vsako plačilo pomeni, da Stadler naredi določeno dejanje. Avans, dinamični test, homologacija...Rezervni deli naj bi bili na voljo 25 let. Dobava se izvrši najkasneje 24 mesecev po podpisu pogodbe. Zadnja mora biti dostavljena 36 mesecev po podpisu. Takt je predviden 2 garnituri na mesec.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

TGV Lyria napisal/-a:Dragi moji @suha in podobni, tale futuristični strojček bi se iz Nove Gorice izpraznil še pred Podbrdom. Edina naša proga, za katero bi bil primeren, je Kamniška, ter morda še Ormož - Središče ali Celje - Velenje. Povsod drugje bi na naših razgibanih terenih akumulatorji po hitrem postopku šli po gobe.
preglednik napisal/-a:Sicer pa, kaj se trenutno dogaja na področju nakupa novih vlakov. Kdaj bodo prve dobave, se predhodno pričakuje kakšna testiranja s podobnimi garniturami po naših progah?
Zagotovo bodo testirani po celi državi, ko bodo prvi primerki enkrat gotovi. Prej pa skoraj 100% tudi v Velimu na Češkem.
Kaj pa kočevska proga? Kaj pa proga Ljutomer-Gornja Radgona (v bodočnosti do Gradca)? Od Središča naprej proti Čakovcu in Lendavi (v bodočnosti do Rediča)? Slednji dve sta prepoznani kot perspektivni tudi v JN 2431-18-300140 Takšni vlaki (akku) bi bili za SŽ zmagovalni, saj te manjše lokalne proge elektrifikacije še dolgo ne bodo doživele (če sploh kdaj).
Re 4/4 napisal/-a:Dobava se izvrši najkasneje 24 mesecev po podpisu pogodbe. Zadnja mora biti dostavljena 36 mesecev po podpisu. Takt je predviden 2 garnituri na mesec.
Tole bo pa malo problematično, namreč SŽ ima izpogajano 1 dodatno garnituro (enak dogovor, kot so ga dobili za to naročilo), v kolikor naroči nov paket garnitur do konca septembra 2019. A v tem primeru bi morali to dodatno naročilo izvesti še preden bi prejeli prvo garnituro v uporabo, kar pa se mi zdi malo verjetno...

Še eno vprašanje - je bilo kje zapisano, če se da to tehnologijo "retrofit"-at tj. vgradit v obstoječe garniture? Če ja, okviren strošek? In pa še, če je možno, da SŽ dodajo aneks k naročilu, ki bi to tehnologijo dodal, glede na to, da SŽ-jeve garniture še niso v izdelavi....
Zaklenjeno