Finance: 13.8.2015
Mes obljublja: Na vlakih v 2016 ne boste več v SFRJ
V nakup 30 potniških kompozicij in avtobusov; ne boste verjeli, marca 2016 naj bi dobili celo internet, skrajšale naj bi se tudi zamude
Slovenske železnice so oddale nezavezujočo ponudbo za nakup avtobusne družbe Avrigo. Ne, ne menjajo vlakov za avtobuse, razlaga šef železnic Dušan Mes, delajo to, kar počnejo tudi tuje železnice. Hkrati Mes obljublja, da bodo prevozi po tirih kmalu, no, bolje končno, udobnejši. In iz tega tisočletja.
Novogoriški Avrigo, ki je v 97,3-odstotni lasti Triglava Naložb, je eden večjih igralcev na slovenskem avtobusnem trgu. Je lastnik Integrala Notranjska, Integrala Zagorje in Integrala Strojna Kočevje, lani pa so skupaj z Darkom Klaričem, lastnikom Media Publikuma, kupili še celjski Izletnik. Ocenjena vrednost družbe znaša okoli deset milijonov evrov.
Zakaj ga Slovenske železnice želijo kupiti? »Ker zdaj najemamo avtobuse za nadomeščanje prevozov, kjer ni povezav. To nas na leto stane med tremi in štirimi milijoni evrov, sploh zdaj, ko vlaki (do 1. septembra) še ne vozijo na Primorsko. Smisel nakupa je tudi v tem - in to počnejo tudi druge železnice - da se s cenejšimi avtobusnimi prevozi nadomestijo nerentabilne proge. Težnje v železniškem poslu gredo v smer integracije vseh vrst javnih prevozov,« razlaga Mes. »Do morebitnega nakupa pa je še daleč,« dodaja.
Kakšen je vozni red za prodajo Avriga, nismo izvedeli, saj sta telefona šefa Triglava Naložb Roka Pivka in prokurista Igorja Mihajlovića, ki je pristojen za prodajo te naložbe, zvonila v prazno.
Nam najbližji primer je prodaja Alpetourja družbi Arriva, ki je v lasti Deutsche Bahna (več o spremembah na slovenskem avtobusnem trgu smo pisali v članku Se Arriva po prevzemu Alpetourja pripravlja tudi na prevzem Avriga?).
Juhej, novo tisočletje je tu!
Predvidoma konec leta ali v začetku prihodnjega bodo Slovenske železnice objavile razpis za nakup 30 vlakovnih kompozicij. »Moramo posodobiti vozni park, ne smemo več ostajati v časih SFRJ,« pravi Mes, ki dobave pričakuje že v drugi polovici prihodnjega leta.
Posel bo velik, predvidoma bodo železnice za nove vlake namenile sto milijonov evrov.
Pozor, predvidoma že marca 2016 pa bodo vlaki zapustili »kameno dobo« - na njih bo možen priklop v brezžično internetno omrežje.
In ni še konec »novotarij« - spomladi bo predvidoma, napoveduje Mes, zaživela tudi možnost elektronskega nakupa vozovnic, prek spleta ali telefona.
Prav tako naj bi se s koncem leta skrajšale zamude, ki jih povzroča predvsem gradnja železniškega omrežja GSM-R. »Zaradi tega moramo zapirati posamezne odseke,« razlaga Mes. »Ureditev potniškega prometa je prioriteta,« dodaja. Kot pravi, naj bi letos v tem segmentu imeli dober milijon evrov čistega dobička, prihodki pa bodo manjši od lanskih, znašali naj bi med 85 in 87 milijoni evrov, predvsem zaradi izpada prihodkov s primorskega kraka.
»Prosim, dovolite najti stratega za tovorni promet«
»Veliko zanimanja je za strateško partnerstvo pri tovornem prometu. To bi morali izkoristiti, ko so rezultati dobri, sicer nam bo žal,« je še prepričan Mes.
Kdo se zanima? »Vsi večji, o imenih pa ne smem govoriti,« odgovarja Mes, ki že dlje časa poudarja, da bi bilo treba ta del železnic prodati.
A država je železnice - čeprav je že lastnica infrastrukture, torej tirov - uvrstila med strateške naložbe. Je pa ob tem zapisala: »Glede na zaostrene gospodarske razmere in visoko zadolženost družbe ne gre izključevati vstopa novih družbenikov bodisi v krovno družbo bodisi v odvisne družbe, ki opravljajo tržno dejavnost, ob upoštevanju predhodno navedenega načela neodvisnosti upravljavca železniške infrastrukture.«
vir:
http://www.finance.si/8834428/Mes-oblju ... %8D-v-SFRJ