Če sem prav obveščen, nagibna aktivno deluje od 60 km/h naprej....brez nagibne pa lahko vozi le po trasi "lahkih vlakov" - torej po trasi Siemensa. Nikoli pa več kot 130 km/h.bisabre napisal/-a:Hvala za poduk, jaz pač nisem aizenponar in gledam zadeve iz druge perspektive. Če gre za strogo profi forum pa me na to dejstvo nihče ni opozoril. Torej, če prav razumem, se tukaj pogovarjate samo strokovnjaki?
Bi pa glede Pendolina dodal zgolj skromno opažanje, res se nagiba, a to tudi pri 10 Km na uro. Torej nagib ni nujno odvisen od njegove hitrosti in ga lahko pošljejo na katero koli progo, ki prenese njegvo težo in vlake ki vozijo do 60 Km na uro. Imam prav? Če bi bila notranjska proga kot mora biti, bi lahko vozil hitro in primerno svojim sposobnostim, žal pa temu ni tako, zuato sem bil kritičen, saj imamo porsheja med vlaki, ki pa v popolnosti ni izrabljen niti na odseku med LJ in MB, samo to me je motilo in nič drugega.
30 novih potniških garnitur v letu 2016
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Mogoče pa bi lahko dvakrat zadihal predno karkoli zapišeš. Ker skačeš iz ene skrajnosti v drugo, da izpade prispevek lep. Zakaj sem ti povedal za Gotthard? Drži, da sta projekta kot noč in dan, ampak...Ravno ti si jamral za vašo progo, kako je še vse po starem, čeprav je prenovljena in, da smo drugačni kot ostali. Odprtje predora je bilo že 2 meseca nazaj in predor je odprt za komercialne vlake! Potniškega prometa pa še ni. In tudi ti si pisal, zakaj je samo citadela dobila spremembo na vaši progi, novih garnitur pa ni in potem mi pa tukaj razlagaš zakaj bodo v Švici dobili kasneje vlake, če so pogodbe podpisane in konstrukcijske zahteve že znane vsaj eno leto, ker so testiranja v predoru že bila.bisabre napisal/-a:Tvoja primerjava s Švicarji (Gotthard) pa je sploh mimo, primerjati takšen projekt z našim je tako kot polet na luno z gradnjo nekaj kilometrske obvozne proge mimo Ljubljane. Gotthard je tako zahteven projekt, da je nujno daljše preizkusno oz. testno obdobje, temu primerno je tudi "zapoznelo" naročilo garnitur, vprašanje pa je, če se zadeva ne bo zavlekla zaradi dodatnih konstrukcijskih zahtev, ki jim bodo narekovale ugotovitve oz. izkušnje med testiranjem.
O ICE-jih pa govorite lepo samo tisti, ki jih ljubiteljsko vidite. Lep je že, ampak ni vse zlato, kar se sveti. In postaja bolj platina kot zlato.
In, če se vrnem na temo. Če še nisi opazil so postopki naročanja, ampak pišeš, da smo drugačni kot drugi. A pri nas pa se ne tuhta kakšne konstrukcijske zahteve bodo morale izpolnjevati garniture tako kot v Švici? Da se slučajno ne bi ponovil dogodek z neustreznimi peroni, v katerega si pa spet zapičil svoj nos.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Bo kar res, spoznano na lastnih izkušnjah, bolj podobno Indiji kot Evropi.O ICE-jih pa govorite lepo samo tisti, ki jih ljubiteljsko vidite. Lep je že, ampak ni vse zlato, kar se sveti. In postaja bolj platina kot zlato.
Jaz bi raje napisal patina kot platina, saj je razlika v ceni med njima majhna.Lep je že, ampak ni vse zlato, kar se sveti. In postaja bolj platina kot zlato.
LPL
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
In kateri odsek proge ne bi zdržal potniškega vlaka? Ta star del kočevke?bisabre napisal/-a:Hvala za poduk, jaz pač nisem aizenponar in gledam zadeve iz druge perspektive. Če gre za strogo profi forum pa me na to dejstvo nihče ni opozoril. Torej, če prav razumem, se tukaj pogovarjate samo strokovnjaki?
Bi pa glede Pendolina dodal zgolj skromno opažanje, res se nagiba, a to tudi pri 10 Km na uro. Torej nagib ni nujno odvisen od njegove hitrosti in ga lahko pošljejo na katero koli progo, ki prenese njegvo težo in vlake ki vozijo do 60 Km na uro. Imam prav? Če bi bila notranjska proga kot mora biti, bi lahko vozil hitro in primerno svojim sposobnostim, žal pa temu ni tako, zuato sem bil kritičen, saj imamo porsheja med vlaki, ki pa v popolnosti ni izrabljen niti na odseku med LJ in MB, samo to me je motilo in nič drugega.
Pa tudi ne vidim logike zakaj bi zaradi nagibanja drgnil ob skale. Saj je dovolj prostora zaradi elektro napajanja.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Nagibni se lahko nagiba tudi ko stoji, saj se hidravliko lahko krmili ročno ali preko računalnika. Problem na Notranjki (ne vem ali je že odpravljen) pa je bil prav zaradi grušča pri usekih, ker je bila kamnina krhka, nezavarovana in je že pri običajnih vlakih včasih kaj "potegnilo" dol. Menda so potem postavili mreže, ali pa izpostavljene dele sanirali. Se že nekaj časa nisem vozill tam pa ne morem z gotovostjo trditi. Vsekakor pa ta proga ob nakupu Pendolinov (enako naj bi veljalo tudi za Gorenjko) ni bila primerna za tako hitre vlake. Če so tam vozili 80 Km na uro je pa vse skupaj ena neumnost, saj bi potem lahko vpregli Goše pa bi jih Mopedi jkomot trahjbali na okoli.cokla napisal/-a:Če sem prav obveščen, nagibna aktivno deluje od 60 km/h naprej....brez nagibne pa lahko vozi le po trasi "lahkih vlakov" - torej po trasi Siemensa. Nikoli pa več kot 130 km/h.bisabre napisal/-a:Hvala za poduk, jaz pač nisem aizenponar in gledam zadeve iz druge perspektive. Če gre za strogo profi forum pa me na to dejstvo nihče ni opozoril. Torej, če prav razumem, se tukaj pogovarjate samo strokovnjaki?
Bi pa glede Pendolina dodal zgolj skromno opažanje, res se nagiba, a to tudi pri 10 Km na uro. Torej nagib ni nujno odvisen od njegove hitrosti in ga lahko pošljejo na katero koli progo, ki prenese njegvo težo in vlake ki vozijo do 60 Km na uro. Imam prav? Če bi bila notranjska proga kot mora biti, bi lahko vozil hitro in primerno svojim sposobnostim, žal pa temu ni tako, zuato sem bil kritičen, saj imamo porsheja med vlaki, ki pa v popolnosti ni izrabljen niti na odseku med LJ in MB, samo to me je motilo in nič drugega.
Ampak to je moje mneneje, saj sem zgolj bedak med samimi strokovnjaki.
Simpl je tanartabul.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Predvsem zaradi takega tvojega pisanja...bisabre napisal/-a:
Nagibni se lahko nagiba tudi ko stoji, saj se hidravliko lahko krmili ročno ali preko računalnika. Problem na Notranjki (ne vem ali je že odpravljen) pa je bil prav zaradi grušča pri usekih, ker je bila kamnina krhka, nezavarovana in je že pri običajnih vlakih včasih kaj "potegnilo" dol. Menda so potem postavili mreže, ali pa izpostavljene dele sanirali.
bisabre napisal/-a:Ampak to je moje mnenje, saj sem zgolj bedak med samimi strokovnjaki.
...tole povsem drži.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Torej sem kot bukva medju stručnjacima.
Simpl je tanartabul.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Čisto mimogrede: nagibni vlaki imajo navadno člene proti vrhu nekoliko ožje kot spodaj ravno zato, da so tudi ob aktiviranem nagibu še vedno znotraj predpisanih gabaritov. Spodaj so normalno široki zato, da med peronom in vrati ni prevelike reže. Če bi pristali na to, da so nagibni v celoti ožji od nenagibnih, potem ta trapezoidna oblika prečnega preseka ne bi bila potrebna, bi pa nastal (veliko) problem zaradi prevelike reže med vrati in peronom.
Glede na napisano sledi, da je teza o tem, da bi nagibni kaj bolj vplival na stene usekov kot navadni, za lase privlečena. Edini razlog za to, da bi Pendolino kaj bolj "trgal" kamnne z brežin kot recimo Siemens, je močnejši piš zaradi nekaj višje hitrosti. Če pa že malce močnejša sapica povzroči krušenje brežin, je to urgentno delo za SŽ-Infra, ne pa razlog za trajno prepoved nagibnih na neki progi.
Glede na napisano sledi, da je teza o tem, da bi nagibni kaj bolj vplival na stene usekov kot navadni, za lase privlečena. Edini razlog za to, da bi Pendolino kaj bolj "trgal" kamnne z brežin kot recimo Siemens, je močnejši piš zaradi nekaj višje hitrosti. Če pa že malce močnejša sapica povzroči krušenje brežin, je to urgentno delo za SŽ-Infra, ne pa razlog za trajno prepoved nagibnih na neki progi.
LP, Metod
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Tvoj odgovor je dokaz kako površno in brez tehtnega razmisleka nekateri berete moje vpise. NIKJER NISEM ZAPISAL, da Pendolino trga kar koli, ali, da nagib vpliva na to, Napisal sem, da zaradi fizike pri večji hitrosti nastane "zaug", ki posledično povzroča krušenje oz. padanje kamenine na tistih predelih proge, ki je vrezana v useke. Ko so za časa Franca Jožefa gradili progo še niso sanjali ne o nagibni tehniki niti takšnih hitristih. Vsakemu človeku pa je jasno, da vlak ne more trgati česar koli ob tej progi, saj bi potem najprej zadel nosilne stebre električnih vodov.mkx napisal/-a:Čisto mimogrede: nagibni vlaki imajo navadno člene proti vrhu nekoliko ožje kot spodaj ravno zato, da so tudi ob aktiviranem nagibu še vedno znotraj predpisanih gabaritov. Spodaj so normalno široki zato, da med peronom in vrati ni prevelike reže. Če bi pristali na to, da so nagibni v celoti ožji od nenagibnih, potem ta trapezoidna oblika prečnega preseka ne bi bila potrebna, bi pa nastal (veliko) problem zaradi prevelike reže med vrati in peronom.
Glede na napisano sledi, da je teza o tem, da bi nagibni kaj bolj vplival na stene usekov kot navadni, za lase privlečena. Edini razlog za to, da bi Pendolino kaj bolj "trgal" kamnne z brežin kot recimo Siemens, je močnejši piš zaradi nekaj višje hitrosti. Če pa že malce močnejša sapica povzroči krušenje brežin, je to urgentno delo za SŽ-Infra, ne pa razlog za trajno prepoved nagibnih na neki progi.
Sem pa kar predvideval, da bodo moji vpisi deležni različnih modrovanj v tvojem slogu, saj me preveč poscenjujete in me sploh pozorno ne prenbirate ampak me imate za navadenga nakladača, ki smeti po forumu in že (vsaj nekateri) prav manično takoj oporekate napisanemu, čeprav bi me lahko podučili na dostojen in argumentiran način.
Če bi se res vsi skupaj malce bolje spoznali na mehaniko in fiziko, da termodinamike ne omenjam, bi razumeli poanto mojega pisanja. Tudi graditelji tunelov (sploh na hitrih progah) morajo upoštevati parametre podtlaka, odriva ter t.i. zauga, da o zračnem udaru po izstopu vlaka iz tunela ne polemiziramo. Vse našteto povzroča različne mehanskih vplive tako na vlakovno konstrukcijo kakor na infrastrukturo, ki je zgrajena v ta namen. V precej manjši obliki se vse našteto pojavi tudi ob usekih, a očitno je to nekaterim tukaj špansko selo, saj so pojedli vse mogoče znanje in posledično ne razumejo "malega človeka" kot sem jaz. Nihče pa ne da konkretnega odgovora na vprašanje zakaj Pendolino po notranjski in tudi gorenjski progi preprosto ne sme oz. ne more voziti z optimalno hitrostjo, kadar in če sploh vozi seveda.
In še eno preprosto vprašanje za vse hude strokovnjake tule, je že kdo od vas kdaj stal med dvema tiroma (dvotirna proga) po kateri sta se v tistem trenutku sočasno "mimoišla" dva vlaka s hitrostjo vsaj 80 Km na uro, da Pendolina pri hitrosti 120 Km na uro ne omenja?. Najbrž ne, saj drugače ne bi brili norce na moj račun in bi točno vedeli o čem pišem, ko omenjam t.i. zaug, podtlak, zračni udar itd.
Zadnjič spremenil bisabre, dne 26.08.2016, 20:35, skupaj popravljeno 1 krat.
Simpl je tanartabul.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Ma lahko nehate že s tem?
Sem jasno povedal da se je Pendolino nagibal tudi na primorski progi. In vozil 90-100 km/h kjer vozijo ostali 70-75. Vse ostalo naprej je metanje butastih teorij ven.
Sem jasno povedal da se je Pendolino nagibal tudi na primorski progi. In vozil 90-100 km/h kjer vozijo ostali 70-75. Vse ostalo naprej je metanje butastih teorij ven.
Pardon, tega pa tudi jaz nisem vedel.petindvajsetka napisal/-a: Ne streljaj v prazno TGV Lyria. Adria vozi SŽ vlak in sicer metransov vlak.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Jaz sem zgolj govoril o težavah ki so bile, ko so useke sanirali tega ni bilo več, vsaj jaz nisem zasledil, je pa res, da Pendolino pač ne vozi z več kot 100 Km nauro. Zakaj ne mi še nihče ni odgovoril, je to tako zapleteno vprašanje?
Simpl je tanartabul.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Toliko teoretizirate, da pozabljate na preproste zakone narave, ki najpogosteje povzročijo padanje materiala v usekih. Dajte malo ustaviti konje.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Ja ampak vsi "strokovnjaki" tega očitno ne vedo, zato pričakujem, dabo kdo objavil skorajšnjo uvedbo TGV-ja na notranjski progi.
Simpl je tanartabul.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Centrifugalna sila! In druga stvar lega odjemnika toka na vozno mrežo.bisabre napisal/-a:...je pa res, da Pendolino pač ne vozi z več kot 100 Km nauro. Zakaj ne mi še nihče ni odgovoril, je to tako zapleteno vprašanje?
Pri nagibu fiata za 8 stopinj (maximalna) 4 stopinje na sekundo je centrifugalna sila na kolesa 2 m/s2, delujoča na potnika pa 0,6 m/s2, pri višjih hitrostih os predpisanih pa že 0,8 navzgor kar je že meja med nelagodnim in neudobnim. Vir: revija življenje in tehnika.
Saj si strojnik in nimaš težav z inženirsko logiko. Zato ti mora biti zaključek jasen.