30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Zaklenjeno
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1038
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a sikos »

Re 4/4 napisal/-a:Odvisno od kje naprej smatraš za Dolenjce. :D Bo treba počakat na drugi krog razpisa za novih 25 garnitur.
Od Novega mesta proti Ljubljani :)
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sikos napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:Odvisno od kje naprej smatraš za Dolenjce. :D Bo treba počakat na drugi krog razpisa za novih 25 garnitur.
Od Novega mesta proti Ljubljani :)
Verjetno nič novega. 5 dizlov bo komaj dovolj za kakšen Kamnik - Ljubljana - Kočevje. Dvomim, da bodo z dizli vozili v Beljak, Celovec ali Gradec, kakor piše. Še posebej, če proizvajalec ne bo všeč Avstrijcem, ga bodo zlahka zavrnali.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Na Financah se je na forumu razvila zanimiva debata o zavoženem nakupu dvonadstropnih vlakov. Poanta je v tem, da se nove vlake kupuje zato, da se prikrije šlamastiko s peroni (Košana, Osluševci, MS). Zanimiv pogled na splošno sprejeto tezo, da se pri nas vsepovsod krade.Poglejte ideje nekega Toneta45 in uživajte....https://forum.finance.si/?t=199278

LPL
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ljubitelj napisal/-a:Na Financah se je na forumu razvila zanimiva debata o zavoženem nakupu dvonadstropnih vlakov. Poanta je v tem, da se nove vlake kupuje zato, da se prikrije šlamastiko s peroni (Košana, Osluševci, MS). Zanimiv pogled na splošno sprejeto tezo, da se pri nas vsepovsod krade.Poglejte ideje nekega Toneta45 in uživajte....https://forum.finance.si/?t=199278
Na forumih so ponavadi glasni tisti, ki običajno nimajo pojma o pojmu.... :D
Peroni nimajo z nakupom novih garnitur čisto nič....
Glavni nameni nakupa teh garnitur so: elektrifikacija Pragersko-Hodoš, kasacija gomulk in delno fiatov, povečanje sedežnih kapacitet v konici, zmanjšanje klasike v notranjem prometu, udboje, bla bla bla.....
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Reagan664, saj to je problem, da so najbolj glasni tisti ki o stvari najmanj vedo. Zaradi udarnosti so pa tudi najbolj všečkani. In ljudje verjamejo, da so postajo Košana zgradili na novo, zanalašč v ovinku, da se lahko krade.....

LPL
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a ledeni »

bisabre napisal/-a:Se pridružujem tvojemu razmišljanju. Sploh pa so zložljiva kolesa za na pot do postaje in nato do službe odlična izbira. Sicer bi ahko železnica tudi sama izposojala kolesa, prostora na postajah je dovolj, potniki bi jih lahko najemali tedensko, ali mesečno, odvisno od povpraševanja.[/img]
Pri SBB lahko najameš kolo ampak se izkaže, da je najbolje imeti lastno - lastni kolesi, če ga moraš vsakodnevno uporabljati. Ne znam si predstavljati jutranjo konico s sto kolesarji na vlaku. Za izletnike pa je par procentov sedežev, ki omogočajo rezervacijo kolesa dovolj.
tango
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 05.11.2009, 0:35

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a tango »

Pa dobro. s temi kolesarji delate tako znanost, da je joj.

Na vsakem koraku se dobesedno ljudi posiljuje s temi novodobnimi muhami. Ni normalen, kdor ne teče, kolesari, se vozi z motorjem.. Industrija mode in opreme pa si mane roke. Zakaj bi se še na vlaku moralo 99,9% ljudi, ki na vlak nimajo namena it s kolesom, uklanjalo nekomu, ki se s tem malo preserava. V vseh letih, ki sem jih preživel na vlaku, sem samo ene dvakrat videl ljudi, ki so naložili kolo na vlak. Torej procent le teh spet ni tako abnormalen, da bi morali imeti cele kolesarnice na vlaku. In največkrat se je kolesar našel v največji gužvi na vlaku, ko je povsod vse stalo. Na praznem vlaku (morda je Bohinjka izjema), nisem res nikoli do sedaj še videl nekoga s kolesom. in človek, ki gre na vlak s kolesom bolj kot ne samo zato, da se pokaže frajer, si lahko tako kot prenekateri po tujini omisli kolo, ki se lepo zloži v potovalno torbo in ga na vlaku lahko spraviš kamorkoli. In spet za jezikalce - koliko je dejansko "kolesarskega turizma" v SLO? Malo.

Jaz bi rekel da je rešitev v izgradnji večjih kolesarnic, kakršne imajo po večjih mestih po Evropi. Ljubljanski Bicikelj sicer nekako malo sledi zadevi, vendar je verjetno koles premalo oziroma je njihov najem predrag. Ne me tu jemati za besedo, saj ne vem, kakšno je trenutno sanje in kako je kolo všteto v cene. Podobne scene bi bile lahko na praktično vsaki postaji po državi. Cena izposoje kolesa pa všteta v ceno vozovnic, če si to opcijo potnik seveda izbere. Samo to je pa že verjetno previsoka matematika za vse, ki bi se radi malo "pokazali".
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a zelencek »

tango napisal/-a:Pa dobro. s temi kolesarji delate tako znanost, da je joj.

Na vsakem koraku se dobesedno ljudi posiljuje s temi novodobnimi muhami. Ni normalen, kdor ne teče, kolesari, se vozi z motorjem.. Industrija mode in opreme pa si mane roke. Zakaj bi se še na vlaku moralo 99,9% ljudi, ki na vlak nimajo namena it s kolesom, uklanjalo nekomu, ki se s tem malo preserava. V vseh letih, ki sem jih preživel na vlaku, sem samo ene dvakrat videl ljudi, ki so naložili kolo na vlak. Torej procent le teh spet ni tako abnormalen, da bi morali imeti cele kolesarnice na vlaku. In največkrat se je kolesar našel v največji gužvi na vlaku, ko je povsod vse stalo. Na praznem vlaku (morda je Bohinjka izjema), nisem res nikoli do sedaj še videl nekoga s kolesom.
Ne gre za nobene mudne muhe :roll: . Še pred časom na cestah ni bilo toliko prometa, problemi pretiranega vlaganja v cestni motorni promet se kažejo šele sedaj - zastoji, onesnaževanje, nesreče, poraba prostora... Javni promet je za prevoz velikih količin ljudi učinkovitejši, je bolj okolju prijazen, varnejši, porabi manj prostora... Problem javnega prometa pa je dostopnost, zaradi česar se ga zelo dobro kombinira s kolesom.
Tako da to ni nobeno preseravanje #-o . V razvitih državah je učinkovita kombinacija kolo+vlak nekaj samo po sebi umevnega - Slovenija je tista, ki je zadaj. V Sloveniji se izvaja "road-only" prometna politika, nekega integriranega prometnega planiranja sploh ni, vlaganja v železniško in kolesarsko infro pa so s figo v žepu (nič konkretnega).

In ne vem, kolikokrat še - ne govorim o sedanjem stanju. Govorim o potencialih, kako bi stvari bilo dobro urediti. Ni nujno da imam prav, vendar brez vizionarskega oz. sanjaškega mišljenja bi bili ljudje še vedno v jamah. Dokler se bo razmišljalo samo o sedanjosti in preteklosti, bomo tam ostali. Če se bo ramišljalo malo dlje, se pa morda še kaj izboljša.
in človek, ki gre na vlak s kolesom bolj kot ne samo zato, da se pokaže frajer.
No comment... :roll:
In spet za jezikalce - koliko je dejansko "kolesarskega turizma" v SLO? Malo.
Od jezikalcev. Trenutno: malo. Potencial: je ogromen, samo izkoristi ga je treba.
Jaz bi rekel da je rešitev v izgradnji večjih kolesarnic, kakršne imajo po večjih mestih po Evropi. Ljubljanski Bicikelj sicer nekako malo sledi zadevi, vendar je verjetno koles premalo oziroma je njihov najem predrag. Ne me tu jemati za besedo, saj ne vem, kakšno je trenutno sanje in kako je kolo všteto v cene. Podobne scene bi bile lahko na praktično vsaki postaji po državi. Cena izposoje kolesa pa všteta v ceno vozovnic, če si to opcijo potnik seveda izbere. Samo to je pa že verjetno previsoka matematika za vse, ki bi se radi malo "pokazali".
Ni previsoka matematika. Se strinjam, to je rešitev, ampak samo del rešitve. Potrebno je imeti oboje - parkiranje koles na postaji in na vlaku. Če lahko v tujini, lahko tudi pri nas.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Urbana mobilnost, brez rabe derivatov fosilnih goriv in množice zasebnih avtomobilov je danes že realnost. Tam, kjer so pred časom, se to temeljito načrtuje, nadgrajuje ter udejanja. Mi pa? No mi smo pa še za časom in nam tega ni treba. Po slovenceljski logiki je najbolje, da se folk drajva s svojimi avti, tudi na sekret, če se da, da se čim manj utruja in lahko čim dlej bulji v svoj pametni telefon ter vneto tapka po njem. To je life novodobnega homo pezdeta, ki si želi na čim lažji način prilezti čim dlje, pa naj gre za kariero, ali kakšno potovalno destinacijo.
Če mene vprašate, jaz na vlaku niti ne potrebujem WIFI, ker uživam v vožnji in pogledu na mimobežno krajino. Sem pač orto, takih modelov ne delajo več. Bi si pa želel hitrejše vožnje ter pogostejšega voznega reda. Sem morda prezahteven, kapricast?
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a mkx »

bisabre napisal/-a:Bi si pa želel hitrejše vožnje ter pogostejšega voznega reda. Sem morda prezahteven, kapricast?
Ja. Ker če bi bil "na liniji", bi ti bilo vseeno koliko časa vožnja traja, saj bi ves čas visel na WiFi :wink: Aja, pa neudobnosti trdih sedežev tudi ne bi opazil, saj bi bil tako zatopljen v "foun", da bi druge čute povsem zanemaril.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Anzee »

tango napisal/-a:Zakaj bi se še na vlaku moralo 99,9% ljudi, ki na vlak nimajo namena it s kolesom, uklanjalo nekomu, ki se s tem malo preserava.
Preserava? Nekdo ki gre s kolesom? Preserava se tisti, ki gre z avtom, sploh ce ima drugo moznost. Malo manj se preserava tisti z motorjem, se manj se preserava tisti ki gre z javnim prometom, pameten je pa tisti, ki skombinira kolo in javni prevoz.
tango napisal/-a:Na vsakem koraku se dobesedno ljudi posiljuje s temi novodobnimi muhami.
S posiljevanjem in novodobnimi muhami se dejansko se nekako strinjam, vendar ne v primeru kolo/vlak/sodobna ekoloska transportna sredstva. Posiljevanje z modnimi muhami so klinceve reklame na vsakem vogalu z ustvarjanjem razlicnih stereotipov, pametni telefoni na glavi in pred njo vsako sekundo dneva in podobne zadeve (pa ne me narobe razumet, tudi sam sem vpet v to sr*nje, ampak se poskusam zadnje case karseda izogibat)
tango napisal/-a: In spet za jezikalce - koliko je dejansko "kolesarskega turizma" v SLO? Malo.
Kolesarskega turizma res ni veliko, potencial je pa ogromen. Vendar drzava s svojo okorelostjo in zastarelim razmisljanjem (med to sodi tudi nerazvijanje zelezniskega prometa in favoriziranje cestnega) zavira razvoj, ki bi lahko slovenijo trdno zasidral v kolesarski in gorskokolesarski turizem. Pomnimo - kolesarji in gorski kolesarji so med boljsimi turisticnimi potrosniki. Drzava pa ostaja na drugem bregu logike, ze ce pogledamo nenormalno uredbo o prepovedi voznje (s kolesi) v naravnem okolju.
tango napisal/-a:Ljubljanski Bicikelj sicer nekako malo sledi zadevi, vendar je verjetno koles premalo oziroma je njihov najem predrag.
Saj si napisal, da te ne smemo drzati za besedo, pa vendar. BicikeLJ je za uporabo ZASTONJ. Sicer do 1 ure, ampak za to kar je namenjen (prevoz od ene tocke do druge, kjer je postaja BicikeLJ) je to odlicno.
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Re 4/4 napisal/-a:ga ni junaka, ki bi šel domov ob 23 uri s kolesom
še precej kasneje kot ob 23h
Re 4/4 napisal/-a:ker prideš malo prešvican
ker prideš z nabasanega avtobusa ali pa vlaka dišeč po rožicah?

Saj ne rečem, da je primerno za vsakega, ampak samo za 5 je pa malo smešno. Brez problema bi bilo še nekaj več preklopnih sedežev, pa se potem uporabi tako ali drugače.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Verjetno nič novega. 5 dizlov bo komaj dovolj za kakšen Kamnik - Ljubljana - Kočevje. Dvomim, da bodo z dizli vozili v Beljak, Celovec ali Gradec, kakor piše. Še posebej, če proizvajalec ne bo všeč Avstrijcem, ga bodo zlahka zavrnali.
Brez panike bi rekel Švejk.

prepisano iz razpisa:

C15. Obratovalna dovoljenja

Ponudnik mora pridobiti stalna obratovalna (dovoljenja manjka) za države, kjer je predvideno obratovanje garnitur

Me je pa prijetno presenetilo, da se zahteva izvlečna stopnica na vratih in da je določena višina nizkopodnosti 580-600 mm, točka C8.2 Višina poda in vstopna vrata za potnike, še bolj pa, da se zahteva analogna radijska postaja za obratovanje na Hrvaškem, točka C10 Radijska oprema.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1591
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a desiro »

TGV Lyria napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Malo me moti dokaj majhno število novih garnitur (npr DMV samo 5 kom). Bo to rešilo vse zagate s pomanjkanjem vlakov, ki pestijo SŽ?
Bo. Ker najbolj kritično je trenutno na hodoški progi, kjer morajo kljub elektrifikaciji voziti dizli. Tam bodo najbrž vozile nove enonadstropne garniture, ki bodo pot podaljšale naprej na Madžarsko (da spomnim: Desiro ne more voziti na hodoški progi.).
Prekmurska porcija Miš se preseli v Celje in Novo Gorico. Dvonadstropniki najbrž prevzamejo okolico Ljubljane in jeseniško progo. pet dizelskih garnitur je za Kamnik in morda Kočevje. Na smetišče zgodovine gredo Gomulke in originalni Fiati.
Dvomim da bodo vlaki vozili preko hodoša, namreč v razpisu je zahtevana samo homologacija za Hrvaško in Avstrijo, poleg tega Madari kolikor vem uporabljajo MIREL varnostni sistem, kot pa razumem razpisne pogoje, ta sistem ni zahtevan, zahtevan je Budnik (SIFA), ASN (PZB najverjetneje novejša izvedba, 312, 541), ter ETCS.

Sicer se pa pustimo presenetiti, do vožnje novih motornikov bo preteklo še kar veliko časa, sploh če predpostavimo da morajo prej steči testiranja raznoraznih garnitur, dvomim namreč da se bo na razpis prijavil samo en proizvajalec.


kar se tiče analogne radijske naprave, je to stvar zgolj programske opreme, namreč sklepam da bodo nameščene enake radijske naprave kot so na 541 ki omogočajo preklaplanje med analognim in digitalnim sistemom.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

desiro napisal/-a:
Dvomim da bodo vlaki vozili preko hodoša, namreč v razpisu je zahtevana samo homologacija za Hrvaško in Avstrijo, poleg tega Madari kolikor vem uporabljajo MIREL varnostni sistem, kot pa razumem razpisne pogoje, ta sistem ni zahtevan, zahtevan je Budnik (SIFA), ASN (PZB najverjetneje novejša izvedba, 312, 541), ter ETCS.
Drži, sem prezrl ko sem pisal. Kasneje sem videl da ne bo nič z Madžarsko.
Zaklenjeno