30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Zaklenjeno
Uporabniški avatar
Tonka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 150
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Tonka »

Matevz96 napisal/-a:
cokla napisal/-a:Brez veze nakladat kaj in od koga...sam naj hudiča že naročijo in da začnejo vozit....
Tako se govori!
Res je! Ko bodo vozili tu in jih bom lahko videl in se vozil na njih, takrat bom verjel da so. Dokler pa še razpisa ni... Konec meseca je že. Pa je razpis že bil, kot so napovedali? Ne.

Lp
sbb
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 128
Pridružen: 04.06.2009, 11:48
Kraj: Bw Ložionica

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a sbb »

PORED M-VOĐE I LOŽAČA NA LOK.
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Povzetek razpisa tudi na Financah.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Malo me moti dokaj majhno število novih garnitur (npr DMV samo 5 kom). Bo to rešilo vse zagate s pomanjkanjem vlakov, ki pestijo SŽ?
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

preglednik napisal/-a:Malo me moti dokaj majhno število novih garnitur (npr DMV samo 5 kom). Bo to rešilo vse zagate s pomanjkanjem vlakov, ki pestijo SŽ?
Bo. Ker najbolj kritično je trenutno na hodoški progi, kjer morajo kljub elektrifikaciji voziti dizli. Tam bodo najbrž vozile nove enonadstropne garniture, ki bodo pot podaljšale naprej na Madžarsko (da spomnim: Desiro ne more voziti na hodoški progi.).
Prekmurska porcija Miš se preseli v Celje in Novo Gorico. Dvonadstropniki najbrž prevzamejo okolico Ljubljane in jeseniško progo. pet dizelskih garnitur je za Kamnik in morda Kočevje. Na smetišče zgodovine gredo Gomulke in originalni Fiati.
zvitorepec11
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 28
Pridružen: 29.05.2016, 7:41

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a zvitorepec11 »

TGV Lyria napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Malo me moti dokaj majhno število novih garnitur (npr DMV samo 5 kom). Bo to rešilo vse zagate s pomanjkanjem vlakov, ki pestijo SŽ?
Bo. Ker najbolj kritično je trenutno na hodoški progi, kjer morajo kljub elektrifikaciji voziti dizli. Tam bodo najbrž vozile nove enonadstropne garniture, ki bodo pot podaljšale naprej na Madžarsko (da spomnim: Desiro ne more voziti na hodoški progi.).
Prekmurska porcija Miš se preseli v Celje in Novo Gorico. Dvonadstropniki najbrž prevzamejo okolico Ljubljane in jeseniško progo. pet dizelskih garnitur je za Kamnik in morda Kočevje. Na smetišče zgodovine gredo Gomulke in originalni Fiati.
Sem mislil, da samo zaradi pomanjkanja garnitur Desiro ne vozi tam. Kaj pa je razlog, da ne sme voziti na relaciji Pragersko-Hodoš?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

zvitorepec11 napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Malo me moti dokaj majhno število novih garnitur (npr DMV samo 5 kom). Bo to rešilo vse zagate s pomanjkanjem vlakov, ki pestijo SŽ?
Bo. Ker najbolj kritično je trenutno na hodoški progi, kjer morajo kljub elektrifikaciji voziti dizli. Tam bodo najbrž vozile nove enonadstropne garniture, ki bodo pot podaljšale naprej na Madžarsko (da spomnim: Desiro ne more voziti na hodoški progi.).
Prekmurska porcija Miš se preseli v Celje in Novo Gorico. Dvonadstropniki najbrž prevzamejo okolico Ljubljane in jeseniško progo. pet dizelskih garnitur je za Kamnik in morda Kočevje. Na smetišče zgodovine gredo Gomulke in originalni Fiati.
Sem mislil, da samo zaradi pomanjkanja garnitur Desiro ne vozi tam. Kaj pa je razlog, da ne sme voziti na relaciji Pragersko-Hodoš?
Kolikor vem, problemi s prevelikim razmakom med podom vlaka in peronom. Podobno kot v Košani.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a suha »

Eh ja...

Torej (prepisano iz razpisa):

Dobava novih dvopodnih EMG (tričlenske enosistemske elektromotorne garniture s 3 kV enosmerne napetosti), Količina: 10

Dobava novih enopodnih EMG (štiričlenske večsistemske elektromotorne garniture s tremi nazivnimi napetostmi 3 kV, 15 kV ter 25 kV), Količina: 10

Dobava 5 novih enopodnih DMG (tričlenske) a) dizel- elektro ali b) dizel-hidravlične motorne garniture (ponudnik označi katero vozilo ponuja), Količina: 5

Seveda sem razočaran nad prvim delom razpisa. In sicer bodo dvonadstropne garniture omejene samo na Slovensko železniško omrežje, ker pač ne bodo večsistemske in ni teorije, da zapeljejo še kam drugam. To verjetno opravičujejo s tem da se bodo vozile samo v okolice Ljubljane (kolikor sem sledil v zadnjih dnevih je tam omrežje najbolj obremenjeno). In Ljubljana je, kot izgleda po njihovo "predaleč" od mejnih območij, da bi kadarkoli sploh imele možnost zapeljati v Avstrijo ali na Hrvaško oz. Madžarsko.

Po mojem mnenju zelo napačna in kratkoročna vizija, ki ne samo da prikrajšuje potnike iz ostalih delov Slovenije in tiste, ki bi se radi zapeljali še kam dlje, ampak tudi Slovenski turizem, ter firmo SŽ, ki si s tem spet omejuje manevrski prostor samo na Slovenijo.

Žalostno je, da bomo morali take vlake gledati še naslednjih 40 let. Glede na moje izkušnje iz tujine se bo že po uvedbi kupovanja spletnih vozovnic potreba po mednarodnih potniških prevozih s sosednjimi mesti bistveno spremenila. In posledično se bo v roku 10 letih pokazala kako napačna je bila ta odločitev. Tako kot se je za napačno odločitev izkazala nabava Siemensovih Desirojev pred 17 leti, ko so jih nabavili premalo.

Število turistov se je tako v Sloveniji v letu 2016 v primerjavi z letom 2015 povečalo za 11 odstotkov. Letos bodo po prvih podatkih rezultati še boljši. Po mojem opažanju je večina turistov mladih z relativno nizkim proračunom. Torej idealna ciljna publika za Slovenske železnice. Najbolj obiskane destinacije v Sloveniji so tako Ljubljana, Bled (Radovljica) in pa Postojnska jama. Torej ravno te tri točke, kjer naj bi delovale dvonadstropne garniture, ki pa ne bodo mogle zapeljati v Avstrijo.

Skratka še enkrat, škoda ker se razmišlja tako kratkoročno in tako ozko v kalupih naše male domovine, čeprav se zadeve, glede na izkušnje kupuje za vsaj 40 let (primer Gomulk). #-o
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1038
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a sikos »

TGV Lyria napisal/-a:Prekmurska porcija Miš se preseli v Celje in Novo Gorico. Dvonadstropniki najbrž prevzamejo okolico Ljubljane in jeseniško progo. pet dizelskih garnitur je za Kamnik in morda Kočevje. Na smetišče zgodovine gredo Gomulke in originalni Fiati.
Kaj pa Dolenjci?
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

suha napisal/-a: Seveda sem razočaran nad prvim delom razpisa. In sicer bodo dvonadstropne garniture omejene samo na Slovensko železniško omrežje, ker pač ne bodo večsistemske in ni teorije, da zapeljejo še kam drugam. To verjetno opravičujejo s tem da se bodo vozile samo v okolice Ljubljane (kolikor sem sledil v zadnjih dnevih je tam omrežje najbolj obremenjeno). In Ljubljana je, kot izgleda po njihovo "predaleč" od mejnih območij, da bi kadarkoli sploh imele možnost zapeljati v Avstrijo ali na Hrvaško oz. Madžarsko.

Po mojem mnenju zelo napačna in kratkoročna vizija, ki ne samo da prikrajšuje potnike iz ostalih delov Slovenije in tiste, ki bi se radi zapeljali še kam dlje, ampak tudi Slovenski turizem, ter firmo SŽ, ki si s tem spet omejuje manevrski prostor samo na Slovenijo.
Povsem laično mnenje: dvonadstropne garniture so mišljene za lokalne vlake v okolici Ljubljane, verjetno bodo tudi opremeljene temu primerno (slabi sedeži). Tako da bi z nakupom večsistemskih samo vrgli denar stran, ker bi se ljudje na daljših vožnjah samo pritoževali (kot sedaj na Desirotih).
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Matevz96 napisal/-a:
suha napisal/-a: Seveda sem razočaran nad prvim delom razpisa. In sicer bodo dvonadstropne garniture omejene samo na Slovensko železniško omrežje, ker pač ne bodo večsistemske in ni teorije, da zapeljejo še kam drugam. To verjetno opravičujejo s tem da se bodo vozile samo v okolice Ljubljane (kolikor sem sledil v zadnjih dnevih je tam omrežje najbolj obremenjeno). In Ljubljana je, kot izgleda po njihovo "predaleč" od mejnih območij, da bi kadarkoli sploh imele možnost zapeljati v Avstrijo ali na Hrvaško oz. Madžarsko.

Po mojem mnenju zelo napačna in kratkoročna vizija, ki ne samo da prikrajšuje potnike iz ostalih delov Slovenije in tiste, ki bi se radi zapeljali še kam dlje, ampak tudi Slovenski turizem, ter firmo SŽ, ki si s tem spet omejuje manevrski prostor samo na Slovenijo.
Povsem laično mnenje: dvonadstropne garniture so mišljene za lokalne vlake v okolici Ljubljane, verjetno bodo tudi opremeljene temu primerno (slabi sedeži). Tako da bi z nakupom večsistemskih samo vrgli denar stran, ker bi se ljudje na daljših vožnjah samo pritoževali (kot sedaj na Desirotih).
Mislim da bodo garniture kar enakovredno opremljene, vse (tudi dizelske) bodo imele celo 1. razred (vir: razpis). Dvonadstropne ne bodo samo za ožjo okolico LJ, temveč bodo zagotovo vozile tudi vse do Jesenic in Dobove, po potrebi tudi v Maribor, lahko celo kakšen IC vlak... Mislim da je pri nabavi vendarle potrebno razmišljati, da bi se jih dalo uporabljati povsod.
Glede nabijanja @suha: za vožnje čez mejo bomo imeli navadne enonadstropne garniture. Že tako ne vidim nekega potenciala v maloobmejnem prevozu...ampak to naj raje @Ljubitelj razloži, zna bolje povedat...
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a grega »

Trajna moč mora biti dimenzionirana glede na karakteristike prog, kjer bodo garniture vozile:
- večsistemske enopodne elektromotorne garniture bodo vozile po elektrificiranih progah v
Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji (do postaj Beljak/Villach, Celovec/Klagenfurt
Gradec/Graz)
- enosistemske dvopodne elektromotorne garniture bodo vozile po elektrificiranih progah v
Sloveniji
- dizelmotorne garniture bodo vozile po progah v Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji (do
postaj Beljak/Villach, Celovec/Klagenfurt, Gradec/Graz in Pliberk/Bleiburg).
Uporabniški avatar
OBB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 283
Pridružen: 10.02.2014, 20:30
Kraj: Podbrdo

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a OBB »

grega napisal/-a:
Trajna moč mora biti dimenzionirana glede na karakteristike prog, kjer bodo garniture vozile:
- večsistemske enopodne elektromotorne garniture bodo vozile po elektrificiranih progah v
Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji (do postaj Beljak/Villach, Celovec/Klagenfurt
Gradec/Graz)
- enosistemske dvopodne elektromotorne garniture bodo vozile po elektrificiranih progah v
Sloveniji
- dizelmotorne garniture bodo vozile po progah v Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji (do
postaj Beljak/Villach, Celovec/Klagenfurt, Gradec/Graz in Pliberk/Bleiburg).
Zgleda prihajajo novi dizli tudi na Bohinjsko progo, ker piše da bi vlak vozil tudi do Beljaka :D
zvitorepec11
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 28
Pridružen: 29.05.2016, 7:41

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a zvitorepec11 »

Iz Razpisa glede dvodelnih garnitur:

Garniture naj bodo tridelne z omogočenim upravljanjem z obeh strani. Vsaka mora imeti
kapaciteto več kot 290 sedežev


Ne vem zakaj morajo za 290 sedežev biti nujno dvonadstopne garniture. Lahko bi pač napisali "mora imeti več kot 290 sedežev", pa naj ponudnik sam pogrunta kaj bi bilo cenejše oz. bolj primerno ponuditi: enodelno ali dvodelno. Kolikor vem, mnogo proizvajalcev nima na voljo dvonadstropnih garnitur. S tem, da izrecno zahtevajo dvonadstropne potem zmanjšujejo število potencialnih ponudnikov in morda bodo zato plačali višjo ceno.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a mkx »

zvitorepec11 napisal/-a:Iz Razpisa glede dvodelnih garnitur:

Garniture naj bodo tridelne z omogočenim upravljanjem z obeh strani. Vsaka mora imeti
kapaciteto več kot 290 sedežev

Ne vem zakaj morajo za 290 sedežev biti nujno dvonadstopne garniture. Lahko bi pač napisali "mora imeti več kot 290 sedežev", pa naj ponudnik sam pogrunta kaj bi bilo cenejše oz. bolj primerno ponuditi: enodelno ali dvodelno. Kolikor vem, mnogo proizvajalcev nima na voljo dvonadstropnih garnitur. S tem, da izrecno zahtevajo dvonadstropne potem zmanjšujejo število potencialnih ponudnikov in morda bodo zato plačali višjo ceno.
Problem enonadstropnih garnitur je dolžina: naši tri-členski desiroti imajo po 190 sedežev (torej v povprečju dobrih 60 na člen). Za "več kot 290 sedežev" bi torej dobili iz 5-členske eno-nadstropne garniture, kar pa je neugodno iz stališča dolžine vlaka. Potniki na postajališčih večinoma čakajo bližje začetku vlaka (na to jih navaja tudi tabla za mesto ustavljanja) in potem prihaja do dveh fenomenov: prednji del vlaka je bolj napolnjen (marsikdo nima volje hoditi po vlaku 100 metrov nazaj), pa vrata na prednjem delu garniture postanejo ozko grlo (podaljšan čas postanka). Isti problem - dolžina - postane še bolj pereč, če se pojavi potreba po recimo 450 sedežih, enonadstropne garniture bi bile v tem primeru dolge že tam blizu 140 metrov, tako dolgih peronov pa ni na vsaki Slovenski ŽP.
LP, Metod
Zaklenjeno