Jacobs vozički? Krajši vagoni? Ne vem, sem mislil da ti veš, ko si enkrat ravno to komentiral.Ljubitelj napisal/-a:
V čem je torej posebnost desirojev, vlakov z nizkim koeficientom nagibanja na sploh, načrtovanih za Vmax<160 km/h, (naši 140 kmh), če jim najmodernejši vagoni za Vmax=230 km/h niso enakovredni. Teža na os ni bistveno različna, lokomotiva je ravnotako prirejena za enako hitrost kot RJ in ni omejujoč faktor, saj vemo da Talgo vlaki z lokomotivo brez pasivnega nagibanja vozijo občutno hitreje kot navadni. Nenazadnje je omejitev bočnih pospeškov bolj v prid potnikom, nekaj manj progi in še najmanj zaradi varnosti....
Kje je torej hakeljc, da garniture za lokalni promet lahko vozijo v ovinkih z večjimi bočnimi pospeški kot najmoderneši vlaki za napol visoke hitrosti?
30 novih potniških garnitur v letu 2016
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Lahko, da je vzrok prav v udobju potnikov. Garniture za lokalni promet so namenjene masovnemu prevozu potnikov, veliko postankov, hitra pospeševanja itd.. druga logika od daljinskih vlakov za visoke hitrosti z malo postanki.Ljubitelj napisal/-a:V čem je torej posebnost desirojev, vlakov z nizkim koeficientom nagibanja na sploh, načrtovanih za Vmax<160 km/h, (naši 140 kmh), če jim najmodernejši vagoni za Vmax=230 km/h niso enakovredni. Teža na os ni bistveno različna, lokomotiva je ravnotako prirejena za enako hitrost kot RJ in ni omejujoč faktor, saj vemo da Talgo vlaki z lokomotivo brez pasivnega nagibanja vozijo občutno hitreje kot navadni. Nenazadnje je omejitev bočnih pospeškov bolj v prid potnikom, nekaj manj progi in še najmanj zaradi varnosti....Koda: Izberi vse
RJ je navadna push-pull klasika, prilagojena za malo večje hitrosti. Torej ne bi spadal med lahke vlake.
Kje je torej hakeljc, da garniture za lokalni promet lahko vozijo v ovinkih z večjimi bočnimi pospeški kot najmoderneši vlaki za napol visoke hitrosti?
preglednik
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Pričakoval sem, da bo kdo od bolj posvečenih povedal, kaj se skriva za to mistično zvezo "lahki vlak" ali "vlak z nizkim koeficientom naginabnja". Pa ni bilo odgovora zadovoljivega odgovora, bili so v stilu:
Pa poglejmo kaj je to "vlak z nizkim koeficientom naginabnja", oziroma kako ga definira 2. člen Pravilnika o zgornjem ustroju železniških prog, https://www.uradni-list.si/glasilo-urad ... ina/100807#
Tudi Talgo vlake vozi, ali je vozila, navadna lokomotiva, torej ni vzrok v najsodobnejši lokomotivi, ki bi se "nekontrolirano" nagibala...Takole laično bi rekel, da bi RJ cijazil kot tovorni vlaki. Kljub vsej modernosti je na enem koncu kompozicije za slovenske tire ena najnevarnejših lokomotiv ...
Čudno, prilagojeno za višje hitrosti, pa tehnično manj dovršeno podvozje kot garnitura za lokalni promet.....RJ je navadna push-pull klasika, prilagojena za malo večje hitrosti. Torej ne bi spadal med lahke vlake.
Vozički gor ali dol, nekateri TGV vlaki imajo J. vozičke na vagonih, čelna in sklepna "lokomotiva" pa ne. Dolžina malo vpliva na nagibanje...Jacobs vozički? Krajši vagoni? Ne vem, sem mislil da ti veš, ko si enkrat ravno to komentiral.
Torej vlaki za visoke hitrosti pospešujejo počasi, da je bolj udobno, skozi ovinke počasneje, da ne moti potnikov. Kolikor sem videl v Franciji enih 15 let nazaj imajo TGV vlaki na ne LGV progah višje hitrosti, še na deloviščih, recimo med deli na postaji Marseille S.C.Lahko, da je vzrok prav v udobju potnikov. Garniture za lokalni promet so namenjene masovnemu prevozu potnikov, veliko postankov, hitra pospeševanja itd.. druga logika od daljinskih vlakov za visoke hitrosti z malo postanki.
Pa poglejmo kaj je to "vlak z nizkim koeficientom naginabnja", oziroma kako ga definira 2. člen Pravilnika o zgornjem ustroju železniških prog, https://www.uradni-list.si/glasilo-urad ... ina/100807#
In čisto nič drugega, torej lahko mirne duše pričakujemo da navadne push-pull klasike za višje hitrosti ustrezajo temu parametru, še vedno pa ne vemo kako se obnašajo naročena vozila.8. »nagibni koeficient vozila« je vzmetni parameter tirnega vozila, ki pove, za koliko se koš vozila v krivinah nagne na zunanjo stran krivine, v odvisnosti od velikosti bočnega pospeška;
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Dvonadstropni Kiss ima sigurno večji koeficient nagibanja kot pa ostali dve garnituri. Pač višje težišče. Tudi tista nesreča, ko je iztirila talgo garnitura v Španiji, se je pričela z prevrnitvijo dizelske enote, ki ima najvišje težišče, potem pa jasno še vse ostalo.
preglednik
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Upokojili bomo stare poljske EMG-je, stare neklimatizirane vagone ter najstarejše dizelske vlake. 26 novih vlakov bo na železniške tire zapeljalo že v drugi polovici letošnjega leta, potekajo pogajanja za še dodatnih 26 vlakov.
https://www.24ur.com/novice/gospodarstv ... enice.html
https://www.24ur.com/novice/gospodarstv ... enice.html
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Kar 52 novih vlakov na slovenskih tirih
https://www.dnevnik.si/1042856409/posel ... skih-tirih
https://www.dnevnik.si/1042856409/posel ... skih-tirih
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Kar 52 novih vlakov na slovenskih tirih
8. januar 2019
Četudi švicarska družba Stadler še ni dobavila 26 novih, tudi dvonadstropnih vlakov, ki so jih naročili v družbi Slovenske železnice in ki bodo precej posodobili njihov vozni park, so se v slovenskem železniškem prevozniku že odločili povečati naročilo. »Pogajanja o drugem paketu vlakov so se že začela. Do leta 2021 načrtujemo dobavo 52 novih vlakov,« so sporočili iz Slovenskih železnic.
Spomnimo, pogodbo s Stadlerjem za 26 novih vlakov v vrednosti 169 milijonov evrov brez DDV (oziroma 207 milijonov evrov z DDV) so v Slovenskih železnicah podpisali aprila lani. Že ta pogodba je predvidevala možnost naročila še dodatnih šestindvajsetih novih vlakov. Direktor Potniškega prometa Boštjan Koren je v začetku decembra omenil, da bodo to možnost izkoristili, sedaj pa so, kot kaže, dokončno sprejeli odločitev. Naj ob tem spomnimo, da je bila ponudba Stadlerja, sicer edinega ponudnika, ki se je odzval na razpis Slovenskih železnic za dobavo novih vlakov, 29 milijonov evrov (brez DDV) dražja od najvišje sprejemljive ponudbe, a so jo v družbi nazadnje vseeno sprejeli.
Prvi novi vlaki bodo na slovenske železniške tire zapeljali v drugi polovici letošnjega leta, drugo naročilo pa bo realizirano do leta 2021. Celotna investicija, torej 52 novih vlakov, pri čemer Stadler dva vlaka podari, je vredna 335 milijonov evrov (brez DDV).
Tiste vlake, ki jih v družbi za zdaj še ne bodo umaknili iz prometa, bodo prenovili in posodobili, tudi z vzpostavitvijo brezžične internetne povezave v vagonih, je obljubil Koren. Pogodba za vzpostavitev brezžičnega interneta je bila podpisana v začetku decembra. »Cilj je vzpostaviti povezavo na 32 vlakih do konca naslednjega leta,« je dejal Koren, medtem pa bodo novi vlaki z brezžičnim internetom že opremljeni.
Lovijo vlak konkurenčnosti
Na Slovenskih železnicah so namreč že pred časom sprejeli strategijo posodabljanja potniškega prometa, ki predvideva, da bodo po letu 2025 prepeljali okoli 22 milijonov potnikov. Tudi Koren se zaveda, da gre glede na sedanjih 14 milijonov »za velik zalogaj, ampak te številke niso nerealne«. Strategija za dosego tega cilja je med drugim tudi celotna prenova voznega parka do leta 2023. »To pomeni 75 novih vlakovnih kompozicij. Ta trenutek vozni park Slovenskih železnic – Potniškega prometa obsega 119 lokomotiv in 99 vagonov,« so sporočili iz družbe. Flota naj bi torej bila sčasoma manj številčna, a sodobna.
Družba je v minulih letih zaspala na investicijskem področju, saj je predvsem reševala svoje poslovanje. Skupina Slovenske železnice je imela namreč še leta 2010 nekaj manj kot 20 milijonov evrov izgube, v zadnjih letih pa se je vendarle izkopala iz rdečih številk in leto 2017 ob 516 milijonih evrov prihodkov (2,1 odstotka več kot leta 2016) sklenila z 29 milijoni evrov dobička (16 odstotkov več kot leto prej). Hkrati so občutno zmanjšali zadolženost, in sicer z okoli 400 milijonov evrov leta 2010 na 89 milijonov ob koncu 2017 (za 36 odstotkov glede na leto 2016). To je, pravi Dušan Mes, generalni direktor družbe, temelj za cikel naložb, denimo za posodobitev potniških in tovornih vlakov, v prihodnjih petih letih. Od posodobitev si pri železnicah obetajo končno povečanje konkurenčnosti, saj so s 40 let starimi vlaki težko konkurenčni.
https://www.dnevnik.si/1042856409/posel ... skih-tirih
8. januar 2019
Četudi švicarska družba Stadler še ni dobavila 26 novih, tudi dvonadstropnih vlakov, ki so jih naročili v družbi Slovenske železnice in ki bodo precej posodobili njihov vozni park, so se v slovenskem železniškem prevozniku že odločili povečati naročilo. »Pogajanja o drugem paketu vlakov so se že začela. Do leta 2021 načrtujemo dobavo 52 novih vlakov,« so sporočili iz Slovenskih železnic.
Spomnimo, pogodbo s Stadlerjem za 26 novih vlakov v vrednosti 169 milijonov evrov brez DDV (oziroma 207 milijonov evrov z DDV) so v Slovenskih železnicah podpisali aprila lani. Že ta pogodba je predvidevala možnost naročila še dodatnih šestindvajsetih novih vlakov. Direktor Potniškega prometa Boštjan Koren je v začetku decembra omenil, da bodo to možnost izkoristili, sedaj pa so, kot kaže, dokončno sprejeli odločitev. Naj ob tem spomnimo, da je bila ponudba Stadlerja, sicer edinega ponudnika, ki se je odzval na razpis Slovenskih železnic za dobavo novih vlakov, 29 milijonov evrov (brez DDV) dražja od najvišje sprejemljive ponudbe, a so jo v družbi nazadnje vseeno sprejeli.
Prvi novi vlaki bodo na slovenske železniške tire zapeljali v drugi polovici letošnjega leta, drugo naročilo pa bo realizirano do leta 2021. Celotna investicija, torej 52 novih vlakov, pri čemer Stadler dva vlaka podari, je vredna 335 milijonov evrov (brez DDV).
Tiste vlake, ki jih v družbi za zdaj še ne bodo umaknili iz prometa, bodo prenovili in posodobili, tudi z vzpostavitvijo brezžične internetne povezave v vagonih, je obljubil Koren. Pogodba za vzpostavitev brezžičnega interneta je bila podpisana v začetku decembra. »Cilj je vzpostaviti povezavo na 32 vlakih do konca naslednjega leta,« je dejal Koren, medtem pa bodo novi vlaki z brezžičnim internetom že opremljeni.
Lovijo vlak konkurenčnosti
Na Slovenskih železnicah so namreč že pred časom sprejeli strategijo posodabljanja potniškega prometa, ki predvideva, da bodo po letu 2025 prepeljali okoli 22 milijonov potnikov. Tudi Koren se zaveda, da gre glede na sedanjih 14 milijonov »za velik zalogaj, ampak te številke niso nerealne«. Strategija za dosego tega cilja je med drugim tudi celotna prenova voznega parka do leta 2023. »To pomeni 75 novih vlakovnih kompozicij. Ta trenutek vozni park Slovenskih železnic – Potniškega prometa obsega 119 lokomotiv in 99 vagonov,« so sporočili iz družbe. Flota naj bi torej bila sčasoma manj številčna, a sodobna.
Družba je v minulih letih zaspala na investicijskem področju, saj je predvsem reševala svoje poslovanje. Skupina Slovenske železnice je imela namreč še leta 2010 nekaj manj kot 20 milijonov evrov izgube, v zadnjih letih pa se je vendarle izkopala iz rdečih številk in leto 2017 ob 516 milijonih evrov prihodkov (2,1 odstotka več kot leta 2016) sklenila z 29 milijoni evrov dobička (16 odstotkov več kot leto prej). Hkrati so občutno zmanjšali zadolženost, in sicer z okoli 400 milijonov evrov leta 2010 na 89 milijonov ob koncu 2017 (za 36 odstotkov glede na leto 2016). To je, pravi Dušan Mes, generalni direktor družbe, temelj za cikel naložb, denimo za posodobitev potniških in tovornih vlakov, v prihodnjih petih letih. Od posodobitev si pri železnicah obetajo končno povečanje konkurenčnosti, saj so s 40 let starimi vlaki težko konkurenčni.
https://www.dnevnik.si/1042856409/posel ... skih-tirih
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Se mogoče ve, kaj naj bi se nadomeščalo v drugi rundi naročila ? Več dizlov, menjava kanarčkov ?
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Na detajle drugega paketa bo treba še počakat, ker so pogajanja še v teku. Je pa Dušan Mes v enem od zadnjih intervjujev napovedal da bodo najstarejše dizelske garniture upokojili. Torej bi v tem primeru za menjavo prej na vrsto prišli Fiati kot pa Kanarčki.trocken napisal/-a:Se mogoče ve, kaj naj bi se nadomeščalo v drugi rundi naročila ? Več dizlov, menjava kanarčkov ?
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
"Tiste vlake, ki jih v družbi za zdaj še ne bodo umaknili iz prometa, bodo prenovili in posodobili, tudi z vzpostavitvijo brezžične internetne povezave v vagonih, je obljubil Koren."Benny napisal/-a:Je pa Dušan Mes v enem od zadnjih intervjujev napovedal da bodo najstarejše dizelske garniture upokojili. Torej bi v tem primeru za menjavo prej na vrsto prišli Fiati kot pa Kanarčki.
Fiati serije 813 - 1xx doživljajo prenovo in modernizacijo, klimo jim montirajo, pa jih ja menda ne bodo upokojili pred "Kanarčki", ki se še sedaj vozijo brez prenove, modernizacije?
Se pravi vloži se denar v prenovo in modernizacijo garnitur, ki se jih potem ob prihodu novih odpiše?
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Malo bolj z rezervo jemlji intervijuje pa bo bolje.sikos napisal/-a:
"Tiste vlake, ki jih v družbi za zdaj še ne bodo umaknili iz prometa, bodo prenovili in posodobili, tudi z vzpostavitvijo brezžične internetne povezave v vagonih, je obljubil Koren."
Fiati serije 813 - 1xx doživljajo prenovo in modernizacijo, klimo jim montirajo, pa jih ja menda ne bodo upokojili pred "Kanarčki", ki se še sedaj vozijo brez prenove, modernizacije?
Se pravi vloži se denar v prenovo in modernizacijo garnitur, ki se jih potem ob prihodu novih odpiše?
Zagotovo bo drugi paket namenjen razbremenitvi kanarčkov, kot fičotov. Pri nas vzhodno od Trojan ni sardelic brez olja na dizel vlakih, niti novih postaj.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Kaj bo kupljeno v 2. paketu od Stadlerja je zelo vezano na strategijo/resolucijo razvoja JŽI, kjer je še pred letom 2025 predvidena elektrifikacija Kamničanke, pa delno Dolenjke.
Če bo elektrifikacija res izvedena v predvidenem roku pa sami presodite
Če bo elektrifikacija res izvedena v predvidenem roku pa sami presodite
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
V prihodnosti želimo neekonomična vozna sredstva zamenjati s sodobnejšimi, prostorsko in energetsko učinkovitejšimi. Upokojili bomo stare poljske EMG, stare neklimatizirane vagone in najstarejše dizelske vlake. 26 novih vlakov bo na železniške tire zapeljalo že v drugi polovici letošnjega leta, potekajo pogajanja za še dodatnih 26 vlakov. Plus mednarodni vagoni, ureditev postajališč in prog. Do leta 2025 bo država naredila svoj del na infrastrukturi, kot tudi na tem delu voznih sredstev in storitvah. Ta del z mednarodnimi vagoni mi ni jasen. Saj SŽ jebo vagoni skoraj več ne vidijo tujine
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Za kasacijo so trenutno predvideni fiati serije 0XX,to je 8 garnitur,na hodoški progi bodo začeli vozit EMg-ji,in tako se bodo sprostili DMG za kočevsko progo,pač moja predvidevanja.
Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016
Saj bi bilo nekako logičnoSIMY napisal/-a:Za kasacijo so trenutno predvideni fiati serije 0XX,to je 8 garnitur,na hodoški progi bodo začeli vozit EMg-ji,in tako se bodo sprostili DMG za kočevsko progo,pač moja predvidevanja.