30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Zaklenjeno
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a električar »

Po moje je v naslednjem razpisu treba kupiti npr 20 do 25 DMV namesto fiatov in do 5 EMV. Skupaj z EMV in DMV iz tega razpisa bi to poleg obstoječih desirov in kanarčkov zadostovalo za sedanji promet.

Lp
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

zvitorepec11 napisal/-a:
Vsekakor se mi ne zdi potem smotrno izkoristiti opcijo za dodatnih 25+1. Glede na to, da bi v drugi rundi večinoma potrebovali dizel garniture, bi lahko imeli veliko preprostejši razpis in veliko večjo cenovno konkurenco med ponudniki. Preplačati za Stadlerjeve DMU nima smisla, ne vem niti zakaj je bila v razpisu zahteva po hitrosti 140 za DMU, na kateri neelektrificirani progi se sploh lahko doseže takšna hitrost?
Saj sploh ne veš, katerih 25 garnitur se lahko naroči. Zakaj bi kar tako odstopil? Drugače, Stadlerja nikoli ne preplačaš. V njegovo ceno je všteta inovacija, kvaliteta in razvoj. Kvaliteta ostalih je bistveno slabša. Ne bom pisal s kakšnimi težavami se soočajo družbe z drugimi dizel garniturami. Hitrost in ostale tehnične zahteve so pa takšne, ker morajo ustrezati dopustnim voznim časom na progi Pragersko-Maribor.
preglednik napisal/-a:Hotel sem reči, da danes nihče ne proizvaja novih garnitur z v max <140 kmh. Razen morda na ozkotirnih progah.
To ni res. Hitrost je odvisna od tega, kakšna je garnitura po teži in moči. Je pa res, da pod 115 km/h, že res težko kaj dobiš.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:
zvitorepec11 napisal/-a:
Vsekakor se mi ne zdi potem smotrno izkoristiti opcijo za dodatnih 25+1. Glede na to, da bi v drugi rundi večinoma potrebovali dizel garniture, bi lahko imeli veliko preprostejši razpis in veliko večjo cenovno konkurenco med ponudniki. Preplačati za Stadlerjeve DMU nima smisla, ne vem niti zakaj je bila v razpisu zahteva po hitrosti 140 za DMU, na kateri neelektrificirani progi se sploh lahko doseže takšna hitrost?
Saj sploh ne veš, katerih 25 garnitur se lahko naroči. Zakaj bi kar tako odstopil? Drugače, Stadlerja nikoli ne preplačaš. V njegovo ceno je všteta inovacija, kvaliteta in razvoj. Kvaliteta ostalih je bistveno slabša. Ne bom pisal s kakšnimi težavami se soočajo družbe z drugimi dizel garniturami. Hitrost in ostale tehnične zahteve so pa takšne, ker morajo ustrezati dopustnim voznim časom na progi Pragersko-Maribor.
Poleg tega je vedno težnja k temu, da je flota enotna, od istega proizvajalca.
In pa še - koliko je sploh proizvajalcev, ki izdelujejo dizel-električne ali dizel-hidravlične garniture? Stadler, Gredelj, ŽOS Vrutky, še kdo? Večina jih uporablja kar klasičen mehanski prenos z avtomatskim menjalnikom.
zvitorepec11
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 28
Pridružen: 29.05.2016, 7:41

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a zvitorepec11 »

Re 4/4 napisal/-a: Saj sploh ne veš, katerih 25 garnitur se lahko naroči. Zakaj bi kar tako odstopil? Drugače, Stadlerja nikoli ne preplačaš. V njegovo ceno je všteta inovacija, kvaliteta in razvoj. Kvaliteta ostalih je bistveno slabša. Ne bom pisal s kakšnimi težavami se soočajo družbe z drugimi dizel garniturami. Hitrost in ostale tehnične zahteve so pa takšne, ker morajo ustrezati dopustnim voznim časom na progi Pragersko-Maribor.
V mislih sem imel predvsem to, da je bil pri naročilu prvih 25 Stadler v boljši pogajalski poziciji. Naročilo je bilo majhno, specifično in mudilo se nam je z dobavnimi roki. Ko so prejeli na SŽ le eno ponudbo so premišljevali o ponovitvi razpisa. Kljub višji ceni od predvidene ga niso ponovili in to njihovo odločitev pozdravljam, saj se lahko drugače vse skupaj zavleklo še za kakšno leto in na koncu Stadler je kvaliteta kakor praviš. Za naslednjih 25 pa menim, da je SŽ v veliko boljši pogajalski poziciji in lahko kredibilno odstopi od opcije in odpre nov razpis, četudi bi to trajalo malo dlje.

Ne razumem pa kakšne veze ima proga Pragersko-Maribor z dizelskimi garniturami, saj ne bodo tam vozile?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a:še kdo? Večina jih uporablja kar klasičen mehanski prenos z avtomatskim menjalnikom.
Alstom pri najnovejših primerkih so lahko hidravlične. Siemens pa še čakamo, kakšen bo Mireo.
zvitorepec11 napisal/-a:Naročilo je bilo majhno, specifično in mudilo se nam je z dobavnimi roki. Ko so prejeli na SŽ le eno ponudbo so premišljevali o ponovitvi razpisa. Kljub višji ceni od predvidene ga niso ponovili in to njihovo odločitev pozdravljam, saj se lahko drugače vse skupaj zavleklo še za kakšno leto in na koncu Stadler je kvaliteta kakor praviš. Za naslednjih 25 pa menim, da je SŽ v veliko boljši pogajalski poziciji in lahko kredibilno odstopi od opcije in odpre nov razpis, četudi bi to trajalo malo dlje.
Z majhno, specifično in mudilo, se pogovarjate med sabo. Garniture so serijske in, če proizvajalci vprašajo ali lahko garnitura ustreza standardu za predore krajše od 5 km in ...
VPRAŠANJE
V določbi B.1.1. tehničnih zahtev je predviden nakladalni profil G2. Ta nakladalni profil omejuje razpoložljivi prostor v zgornji etaži dvopodne garniture in tako omejuje udobje potnikov, pri čemer pa ne vpliva na samo višino in širino garniture.
VPR: 1) Ali je možno dobaviti garnituro s širšim nakladalnim profilom, ki bo zagotavljal enako širino in višino vozila kot garnitura z nakladalnim profilom G2, kot npr. DE2? 2) Ali je naročnik v zvezi nakladalnimi profili, ki so dovoljeni v slovenskih predorih pridobil kakšno študijo? Če je odgovor pritrdilen, prosimo za objavo.

ODGOVOR

Spoštovani!
Naročnik vztraja pri nakladalnem profilu G2. Upravljavec JŽI v Republiki Sloveniji je postavil pogoj nakladalnega profila G2. Profil G2 je bil določen na podlagi testiranj omrežja s strani upravljavca JŽI.
....se za mene vse debate končajo. Farbajte s temi izgovori koga drugega in ne mene. Če tega ni proizvajalec ni sposoben narediti, se tudi razbijanje razpisov ne bo poznalo v ničemer. Raje se vprašajte, zakaj. In trenutno SŽ niso v nobeni boljši poziciji. Dizelske garniture je potrebno menjati pod nujno. In očitno se ne zavedaš, kaj pomeni popust v obliki podarjene garniture.

Garnitura mora biti zmogljiva, da v roku 22 minut prevozi progo Pragersko-Maribor.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Garnitura mora biti zmogljiva, da v roku 22 minut prevozi progo Pragersko-Maribor.
Ni mi znano, da bi med Mariborom, Pragerskim in Hodošom ne bi bilo električne vleke in bi bila potreba po DMU. Ostane le košček v Središče, ampak tam se vlakov ne tare, 1 oziroma 2 dnevno..... Odkod pa zahteva za 22 minutni vozni čas je pa tudi neznanka. Klumpasti Fiati imajo vozni red 21-23 minute, pa je Vmax samo 100 km/h in pospešek nikakršen v primerjavi z novejšimi DMU. Za primerjavo Desiro potrebuje 18 minut, EC pa 15-16 minut.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

@Ljubitelj:
VPRAŠANJE
Naše vprašanje se nanaša na zahtevo, podano v dokumentu "RAZPISNA DOKUMENTACIJA"
9.5 Specifična poraba energije
Vprašanje:
Izhajamo iz tega, da veljajo želeni časi vožnje na progi Pragersko – Maribor za elektro-motorne garniture (EMU). Ker imajo dizel-električna vozila v smislu ekonomičnosti običajno bistveno manjšo moč, izhajamo iz tega, da veljajo za dizel-električne garniture (DMU) daljši časi vožnje. Predlagamo, da se pri dizel-električnih garniturah upošteva za 4 minute daljši čas vožnje v primerjavi s časom, ki je določen v dokumentu – Priloga 3 "Vhodni podatki za izračun specifične porabe energije potniških garnitur", torej 22 minut namesto 18 minut. Prosimo za potrditev.


ODGOVOR

Spoštovani!

Naročnik se strinja s predlogom ponudnika, da se pri dizel izvedbi potniških garnitur upošteva za 4 minute daljši vozni čas, kar pomeni namesto 18 minut 22 minut.

Lep pozdrav!
IggyAUT
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 104
Pridružen: 01.04.2016, 11:43

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a IggyAUT »

ali bodo ti vlaki opremljeni z avtomati za nakup vozovnic, kakim avtomatom za pijačo? bodo imeli prikazovalnik z možnimi prestopi? najbrž zadnje vprašanje odveč, da bodo opremljeni z delujočim internetom? hvala.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Avtomat za vozovnice: Ne. Vgrajen bo števec potnikov
Avtomat za pijačo: Ne. Vgrajene bodo vtičnice za vse sedeže. Prvi razred z mizicami.
Prikazovalnik: Vlak mora biti v notranjosti v celoti opremljen z monitorji, kateri morajo biti po garnituri
razporejeni tako, da omogočajo potnikom in osebju informacije, iz katerih se razbere najmanj
napovedi postaj, datum in uro, številko vlaka ter smer. Napoved postaj mora biti tudi zvočna z
možnostjo izklopa zvoka. Napovedi postaj se morajo izvajati s pomočjo GPS.
Internet: ja
Sušilec rok na WC-ju
LED razsvetljava v notranjosti
...

P.S: do 8 maja mate mir pred mano, če komu najedam.
IggyAUT
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 104
Pridružen: 01.04.2016, 11:43

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a IggyAUT »

hvala za info :) važno je, da je sušilec za roke, avtomati za karte... čez 20 let
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a suha »

Kolikor vem je dovolj da se kupi karto na vlaku, že trenutni senzor za IJPP elektronske kartice. Tak senzor pa lahko vidimo na vseh Slovenskih avtobusih. So bili tudi naknadno vgrajeni na 20+ let stare avtobuse Mestnega potniškega prometa v Ljubljani.

Skratka kolikor je meni znano IJPP elektronske kartice, delujejo z enako tehnologijo kot brezstične bančne kartice, ali pa NFC senzor na zadnji strani pametnega mobilnega telefona s katerim se tudi lahko plačuje (to omogočata NLB in banka Intesa Sanpaolo). Torej aparat brezstično bančno kartico s katero bi se npr. lahko plačalo vozovnico zna prebrati. Težava je potem samo še programska oprema. V primeru brezstičnega plačila, vpis PIN kode do vrednosti plačila 15 € ni potreben. Številčna tipkovnica se tako za 90 % potovanj potovanj ne rabi. Za ostala potovanja v večji vrednosti se plača npr. dvakrat (dvakrat do 15 €). Račun za karto se npr. lahko izda v elektronski obliki "e-račun" v spletno banko plačnika (pogoj za to, je, da ima plačnik predhodno s prevozniki sklenjeno izjavo o izdaji e-računa in omogočeno spletno banko). Skratka tisklanik za račune tako tudi ni potreben. Vozovnica pa je sama bančna kartica, ki jo sprevodnik prebere s svojim prenosnim čitalnikom bančnih kartic. V Nemčiji iz prve roke vem, da če kupiš vozovnico preko spleta se kot nosilec pri kondukterju od Deutsche Bahna še vedno identificiraš ali z osebnim dokumentom, ali pa z bančno kartico, ki jo sprevodnik "potegne" skozi enak aparat, ki ga imajo danes Slovenski kondukterji.

Skratka vse je stvar programske opreme in pa tudi vgradnje IJPP senzorjev, ki jih imajo kot rečeno vgrajeni 20+ let stari avtobusi iz Avtomontaže. Zdej če pri SŽ niso soposobni vgraditi takega senzorja, potem pa......
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a suha »

Tu še oba primera dveh Slovenskih bank, ki omogočata plačevanje preko NFC senzorja mobilnega telefona (ostale banke prej ali slej sledijo):

Storitev Wave2Pay banke Intesa Sanpaolo: http://www.intesasanpaolobank.si/Wave_2_Pay
Storitev Mobilna denarnica NLB Pay banke NLB: https://www.nlb.si/pay

Ter plačevanje vozovnice z z NFC senzorjem pametnega mobilnega telefona preko IJPP senzorja za elektronsko kartico (ki je enak bralcu Ljubljanske Urbane, v tem primeru jo imenujejo "Urbana On-line"): https://urbana.jhl.si/

V skrajnem primeru bi bilo že dovolj, da se aplikacijo na mobilnem telefonu nafila s kreditno ali debetno kartico. Podobno kot smo vajeni pri spletnih nakupih. Ter se nato plača z aplikacijo, kot je vidno v primeru Urbane On-line. Žal filanje mobilne aplikacije "Urbana On-line" kot je razvidno iz komentarjev (pritožb) večih uporabnikov, še ni omogočeno: https://play.google.com/store/apps/deta ... urbanabeta je pa razvijalec obljubil, da bodo to omogočili v "naslednjih mesecih".
Zadnjič spremenil suha, dne 23.04.2018, 7:26, skupaj popravljeno 1 krat.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

@Ljubitelj:

VPRAŠANJE
Naše vprašanje se nanaša na zahtevo, podano v dokumentu "RAZPISNA DOKUMENTACIJA"
9.5 Specifična poraba energije
Vprašanje:
Izhajamo iz tega, da veljajo želeni časi vožnje na progi Pragersko – Maribor za elektro-motorne garniture (EMU). Ker imajo dizel-električna vozila v smislu ekonomičnosti običajno bistveno manjšo moč, izhajamo iz tega, da veljajo za dizel-električne garniture (DMU) daljši časi vožnje. Predlagamo, da se pri dizel-električnih garniturah upošteva za 4 minute daljši čas vožnje v primerjavi s časom, ki je določen v dokumentu – Priloga 3 "Vhodni podatki za izračun specifične porabe energije potniških garnitur", torej 22 minut namesto 18 minut. Prosimo za potrditev.


ODGOVOR

Spoštovani!

Naročnik se strinja s predlogom ponudnika, da se pri dizel izvedbi potniških garnitur upošteva za 4 minute daljši vozni čas, kar pomeni namesto 18 minut 22 minut.

Lep pozdrav!
To je pa lep napredek, DMU z neprimetno večjo specifično močjo kot podhranjen Fiat, in modernim električnim prenosom, in 40% višjo Vmax uspeva doseči skoraj enake vozne čase.....

LPL
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a suha »

Če napišem na kratko, za plačevanje vozovnic na vlaku sta torej potrebni samo dve stvari:

1. vgrajeni senzorji za branje brezstičnih elektronskih kartic IJPP (taki kot so na vseh avtobusih)

2. razvita mobilna Android in Apple aplikacija, kjer se doborimetje lahko nafila z vpisom številke kreditne ali debetne bančne kartice.

Mora pa aplikacijo razviti ponudnik IJPP (integriranega javnega potniškega prometa), in ne kakšen Telekom Slovenije, ki kot v primeru njihove aplikacije "Urbana On-line", uporabnikom vsiljuje filanje doborimetja "na poti" samo preko sistema Monete, ki je seveda Telekomov izum, za kar od uporabnika in trgovca, tudi ob plačilu pokasirajo mastno provizijo + ustvarjajo si spet nek monopolni položaj za pridobivanje novih naročnikov, saj ostali tuji in domači ponudniki mobilnih storitev (izjema je ponudnik A1), plačevanja preko sistema Monete ne ponujajo.

Tako bo pokritih 90 % potreb uporabnikov po nakupu vozovnice na vlaku, saj ima danes pametni mobilni telefon z NFC senzorjem, ter bančno kartico že skoraj vsak. Vse ostalo je nepotrebno zapravljanje denarja prevoznikov. Tisti kateri pa tega ne uporablja, pa po vsej verjetnosti tudi ne bo kupil vozovnice na vlaku, ampak po starem, za šaltarjem. Tako kot pač moje stare mame nisi mogel pripraviti da bi kdaj uporabila bankomat, ker mu pač "ni zaupala". Ona se je zjutraj zrihtala, ter za obisk banke, kjer je samo dvignila denar, porabila cca. 3 ure v dnevu. V drugo, kot samo tako uporabniško storitev je ni bilo mogoče pripraviti, pa če bi se postavil na trepalnice.
Uporabniški avatar
grizeldi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 305
Pridružen: 30.01.2013, 13:20
Kraj: Ljubljana

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

Odgovor Napisal/-a grizeldi »

@suha
Presenečen bi bil koliko pametnih telefonov v 2018 še vedno nima NFCja.
Zaklenjeno