30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 95
Pridružen: 10.06.2018, 22:37

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a MatejP » 02.02.2019, 19:16

Če imajo vlečne motorje namešče približno tako kot Regani, bi lahko vozili dokler nebi voda presegla 7,5 cm nad GRT (gornji rob tirnice). Seveda z zmanjšano hitrostjo.
Lep pozdrav, Matej
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1544
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 02.02.2019, 19:24

jakaklec napisal/-a:OBVESTILO 2. 2.; ob 7.00
Zaradi visokega nivoja vode v Bohinjskem predoru, avtovlaki med Podbrdom in Bohinjsko Bistrico ne vozijo. Lokalni potniški vlaki vozijo nemoteno.

Potnikom se opravičujemo in zahvaljujemo za razumevanje.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kako so novi dizel stadlerji ''odporni'' na take dogodke?


Neodporni. Isto kot Regan, Đura in Španka. Torej za take primere je treba imeti FIata v rezervi :D
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 389
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a suha » 03.02.2019, 1:33

Ali pa če bi zadevo v tem tunelu že enkrat sanirali. Imam občutek da tega problema ob odprtju tunela leta 1906 niso imeli....

Potem pa je bila kompletna želzniška infrastruktura od 1918 v "lerlaufu" (samo izrabljaj, in nič ne vlagaj). In stanje je sedaj takšno kot je, torej bistveno slabše kot ob odprtju. Kako se tako infrastrukturo vzdržuje si naj gredo naši ministri pogledat v Avstrijo pri istih letnikih predorov.

Najlažje je pa seveda kar odstranit en tir in imet namesto njega strugo za potok, kar se je v Bohinjskem predoru zgodilo že leta 1938 in nekako sovpada z 20 letnico totalnega razsula v vzdrževanju v jugi.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1544
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 03.02.2019, 7:43

suha napisal/-a:Ali pa če bi zadevo v tem tunelu že enkrat sanirali. Imam občutek da tega problema ob odprtju tunela leta 1906 niso imeli....

...so imeli. Sanirati pa je treba predvsem NAD tunelom, in ne v njem :D
Po letu 2030...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4233
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 03.02.2019, 9:02

TGV Lyria suha napisal/-a:
Ali pa če bi zadevo v tem tunelu že enkrat sanirali. Imam občutek da tega problema ob odprtju tunela leta 1906 niso imeli....


...so imeli. Sanirati pa je treba predvsem NAD tunelom, in ne v njem :D
Po letu 2030...


Bo imel naš TGV kar prav. Karavanke, predvsem na južni strani so hud problem za tunelograditelje. V bližini obstaja še en tune (AC) in tudi temu se ne piše najbolje. Tu so sicer malce bolj "pametni", ne morejo odstraniti odstraniti enega tira, ker ga pač ni, tudi enega voznega pasu od dveh uradno ne morejo ukiniti (kljub temu da je večino časa enosmeren). Torej bodo zgradili nov tunel. Pa, da ne bo kdo mislil, da se bomo potem vozili po dveh, sedanji bo najmanj dve leti v popravilu, pa jih ima komaj 28 let....., železniški jih ima pa skoraj 4x več. No po teh dveh letih bo pa že čas za kopanje po novejšemu in tako v nedogled z zglednim vzdrževanjem....

In ko pravijo nekateri, da se je potrebno vzgledovati po severnih sosedih, v primeru Karavank imajo samo srečo, da je tam boljša geologija, pa jim tudi pri AC ni kaj prida pomagalo, so menda kar na večini svojega dela morali dodati talni obok, ki ob gradnji menda ni bil potreben.... No naš je menda bil, pa preslaboten.... In še en razlog je, zakaj skoz in skoz nekaj delajo v tunelu. V tunel se nabira ena taka lepa čista voda, da se sistem za odvodnjavanje venomer maši od same čiste alpske vode, no tako nekako poročajo moji družinski zemljomehaniki.

Skratka, da zaključim, TGV L ima kar prav, sanirati je potrebno predvsem NAD tunelom. Se pa malce bojim, da bi bilo še najbolj učinkovito zamenjati kamenino Karavank nad vsemi tuneli za nekaj geološko bolj prijaznega, pa čeprav mnogo tršega.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 590
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a trocken » 03.02.2019, 9:20

Nad Bohinjskim predorom so sicer Julijske Alpe, vendar si s problemi v glavnem zadel. Niso krive gore, temveč vzdrževalci predorov.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1544
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 03.02.2019, 12:43

Bom kar razložil svoj vpis, čeprav ne sodi v to temo. Kdor pozna Bohinjski predor, ve, da je v gorah nad njim narejen cel sistem za odvodnjavanje. Koliko pa je ta sistem vzdrževan in v funkciji, pa je veliko vprašanje. Od tu tudi odgovor, zakaj pod staro Avstrijo ni bilo tolikšnih težav v njem in zakaj je lahko bil dvotiren.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 389
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a suha » 06.02.2019, 1:16

Skratka ob primernem vzdrževanju bi se dalo vse porihtat. Ni bistveno ali je to v tunelu ali nad njim, važno da je zrihtano in da zadeva deluje. So zelo zelo verjetno že med gradnjo Bohinjskega tunela naleteli na težavo in jo nekako ukrotili, v to sem prepričan.
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 500
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a andrazon » 06.02.2019, 7:51

So imeli poplavo že med gradnjo. Sicer pa je v zvezi s tem tunelom napisana kar obsežna knjiga.
LP Andraž
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3423
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a mkx » 06.02.2019, 10:59

suha napisal/-a:Skratka ob primernem vzdrževanju bi se dalo vse porihtat. Ni bistveno ali je to v tunelu ali nad njim, ...


Pa je bistveno: zemljišča nad tunelom so privat zemljišča in v naši državi od leta 1991 v privat zemljišča ni možno posegati (za to smo se, menda, borili) ... oziroma gre to preko dolgotrajnih sodnih postopkov.

Je pa bilo v zgodovini že kar nekaj poizkusov stvari sanirati znotraj tunela. Enkrat so (menda je bil zraven nek inštitut iz Splita) poizkusili stvar sanirati tako, da bi zadoščal originalni drenažni jarek na sredini tunela med obema tiroma. Od takrat je prečni tunelček pri izviru na predorskem km 2,8 zazidan, vgrajena okrogla revizijska loputa in (dodatna) iztočna cev preseka okoli pol metra ... na ta način bi voda iz razpoke odtekala počasneje, vendar pa dosti dlje časa. Ko so stvar spravili v funkcijo, se je ob naslednjem deževnem dogodku nabralo precej vode v tisti razpoki ... s tako visokim pritiskom, da je voda v tunel začela brizgati skozi fuge v kaloti ... menda s tako silo, da je razbila nekaj stekel na mimovozečem vlaku. Tako so precej hitro odstranili pokrov revizijske lopute in sedaj ob visokih vodah višek vode v tunel teče skozi revizijsko loputo. Da ne bi ta voda preveč zdrla gramozne grede, so sezidali oni vzdolžni zid na sredi tunela ...

V resnici bi bila resna rešitev vode v Bohinjskem tunelu najbrž edinole betonaža kompletnega oboda tunela v dolžini kakšne 3,5 km - in to precej močnega oboka, saj bi moral zdržati precej visoke pritiske vode, višje kot pa jih na obod tukela vrši hribina. Poleg dveh močnejših pritokov, eden je še na približno km 1,0, je pritisk vode na tunel omembe vreden še na nekaj mestih v bohinjski polovici, izkušnje pa kažejo da sanacija ene točke preseli težavo v okolico saniranega mesta ... voda pač najde vse možne razpoke, ustvarjeni pritisk pa ni nič povezan z pretočnostjo razpoke (dokler si voda ne izsili iztoka v tunel skozi kaloto). Za tako obsežno sanacijo pa, se bojim, ni ne ekonomske računice ne politične volje.
LP, Metod
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 496
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a dingo » 06.02.2019, 21:52

Rešitev bi bila samo gradnja vzporednega (servisnega) predora, ki bi bil namenjen tudi odvodnjavanju. Ali pa tega pustiti za ta namen in za železnico zgraditi novega. Samo kot rekel predhodnik pri denarju se začne in konča.

Se opravičujem za offtopic...
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 500
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a andrazon » 06.02.2019, 22:30

Tudi v samem Bohinjskem predoru bi se lahko odvodnavanje izboljšalo v taki meri, da nebi več prihajalo do preplavitev...
LP Andraž
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 590
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a trocken » 07.02.2019, 7:46

andrazon napisal/-a:Tudi v samem Bohinjskem predoru bi se lahko odvodnavanje izboljšalo v taki meri, da nebi več prihajalo do preplavitev...


Sicer smo popolnoma zašli iz teme ampak, ali je že kdo razmišljal, da bi polovico vode s pumpami preusmerjali na primorsko stran proti Podbrdu ? Nakloni v predoru so minimalni.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3423
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a mkx » 07.02.2019, 10:00

trocken napisal/-a:
andrazon napisal/-a:Tudi v samem Bohinjskem predoru bi se lahko odvodnavanje izboljšalo v taki meri, da nebi več prihajalo do preplavitev...


Sicer smo popolnoma zašli iz teme ampak, ali je že kdo razmišljal, da bi polovico vode s pumpami preusmerjali na primorsko stran proti Podbrdu ? Nakloni v predoru so minimalni.



Oh daj ... pa da bi na primorski strani uničili krasno pot za ferovialične speleologe? :wink:

Najbrž bi sicer šlo ... ampak bi bilo potrebno vgraditi kar zmogljivo črpalko, ki bi vodo sčrpala kakšen km v smeri proti Primorski (preko vrha predora), na primorski strani bi bilo potrebno vgraditi podoben kanal kot je pod neobstoječim tirom na gorenjski strani. In na primorski strani v Podbrdu zgraditi nekakšno hudourniško strugo do Bače.
In potem poskrbeti za zanesljivo delovanje črpalke. In vse skupaj za kaj? Kakšne tri dni letno, kar nanese kakšnih 93 potniških (in avto-) vlakov in še nekaj tovornih vlakov.
LP, Metod
bedak
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 14.02.2019, 18:07

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a bedak » 15.02.2019, 15:28

urban120 napisal/-a:Verjetno bi lahko vlake polnili tudi v Kamniku


Ali pa, če se teh bogih 22 km elektrificira z Alstom APS (750 V) projektom 3. tirnice? ENP v Domžale k nadvozu in bi napajala 2x11 km. Domžale - Kamnik Graben in Domžale - Ljubljana Brinje.
Postajališče Ljubljana Brinje bi se tudi elektrificiralo za oba sistema, kjer bi se v smeri proti LJ dvignilo pantograf in hkrati drsalko oz. v smeri proti Kamniku bi se spustilo pantograf in hkrati tudi drsalko.
Je pa tudi res, da je za to primeren en in edini Alstom Citadis ... ki je pač nizkopodni tram. Pač za 25 km itak ne rabiš gont vlaka, ki ni narejen, da se ga zaganja in ustavlja na vsak km.

Prav tako bi lahko s tem elektificirali še progi Celje - Velenje in Grobelno - (Stranje) Imeno. Če se že tolk govori o elektrifikaciji osebnih vozil.
lep pozdrav

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov