30 novih potniških garnitur v letu 2016

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3422
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a mkx » 18.02.2019, 7:54

suha napisal/-a:No pa pri Flirtu Akku je zanimiv še ta podatek in sicer, da se lahko polni prek pantografa.
... Za to pa recmo da rabi enih 20 minut polnjenja pod pantografom v Ljubljani. Pa pozor polnil bi se verjetno lahko od prvega stika s štromom pri cepišču v Šiški pa do zadnjega stika ko bi speljal iz Šiške. Za tako pot s postankom v Ljubljani pa zagotovo potrebuje več kot 20 minut, tudi v prometni konici. Ne smemo pa pozabiti tudi na to, da bi ga ob daljših postankih napolnili vsaj do 80 %, čez noč pa do 100 %.


Ne pozabit, da so v konici vlaki večinoma zamujeni za par minut in se temu primerno skrajša čas, na voljo za polnenje pod žico. Bi bila pa res šlamastika, če bi začeli vlaki zamujati ob odhodu, ker nimajo dovolj napolnjenih baterij. Ali pa da bi prihajalo do obležanj na vzponu od Save do postajališča Ljubljana-Ježica na poti nazaj proti Ljubljani.
LP, Metod
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 389
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a suha » 18.02.2019, 7:57

Če je podatek za polnjenje pod pantografom do 80 km dosega v 15 - 20 minut točen, potem teh skrbi ni!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4232
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 18.02.2019, 8:26

Skratka še en namig da morajo SŽ ob nakupih konkretno razmisliti tudi o možnosti nakupa tega vlaka.


Zakaj pa ravno tega, ko bo naslednji razpis bodo imeli akumulatorske vlake, ki so tako fini (bojda?), vsi resni proizvajalci.

Če je podatek za polnjenje pod pantografom do 80 km dosega v 15 - 20 minut točen, potem teh skrbi ni!


In sedanji tipični voznoredni postanek v Ljubljani je natančno 11 minut in v Kamnik-Graben celih 18 minut. Aku vlak bo sicer nekoliko hitreje pospeševal, toda čudežev ni za pričakovat. Bo kar verjeten scenarij kakor ga napoveduje mkx in potem bo cela štala zaradi ene zamude! Ne bit preveč nekritičen.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 389
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a suha » 18.02.2019, 8:30

Kar se tiče vzopnov in padcev resda vozilo porabi več ob vzponu, ampak se tudi regenerativno nafila ob spustu. Povsem običajen primer iz tujine, kjer imajo izmenično napajanje lokomotiv, ko lokomotiva ob spustu vrača energijo v omrežje. Da se tudi povsem enostavno nekoliko povečat intervale za odhod vlakov pri voznem redu na recimo pol ure, da je več časa za filanje. Ali pa še potegnit 2 km električnega voda od cepišča Šiška proti Kamniku, ali pa v Kamniku na železniški postaji vzpostavit kratke drote za enostavno polnjenje preko pantografa.

Skratka možnosti je kar nekaj. Še najbolj verjetna, da se počaka par let da se doseg na baterije podvoji. Sicer po mojem mnenju po tem ni potrebe ker na papirju je 80 km doseg Flirta Akku, ki se napolni v 15, 20 mutah zadosten (potem rabi cca. 10 minut polnjenja pod pantografom za 45 km progo do Kamnika in nazaj). Ampak za "visokotehnološke" SŽ verjetno ne dovolj.

Se bomo raje vozili z Gomulkami pa s Fiati ki jih vlečejo džure. ](*,) So tok zanesljivi da je za znorent, ane ajznponarji? Ne bom preveč kritičen.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1541
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 18.02.2019, 8:49

Ljubitelj napisal/-a:
2. Tak promet bo vozil po slovenskih progah. In to še prej, kot si sami mislite. FLIRT = Fast Light Intercity and Regional Train. Se pravi, da bo od poletja, ko bodo prispeli v slovenski kurnik, samoumevno tak promet tudi na naših progah. (... The KISS200 is a high-speed Intercity double-decker train. It is lightweight and energy-efficient ...)

Pusti milozvočna imena pri miru. Vlaki FLIRT in KISS niso nikakršni vlaki za visoke hitrosti, tipično vmax=160 km/h, oziroma za dizelske menda 140 km/h. Hitre železnice se začnejo nekje od 200 km/h navzgor. Lahko pa so namenjeni medmestnemu prometu ali regionalnemu prometu. In če so lahki še ne pomeni da so "Light Rail".


Kakšna milozvočna imena neki, to s "high speed" je kvečjemu kak zapis z Wikipedie. Okej, saj obstaja KISS 200 verzija ki jo uporablja Westbahn, ampak originalno ime Komfortabler, Innovativer, Spurtstarker S-Bahn dovolj namiguje na originalno uporabo te garniture. Pa tudi ime FLIRT v nemškem originalu zveni drugače in je brez "fast" - Flinker, Leichter, Innovativer Regional Triebzug.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4232
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 18.02.2019, 9:25

Kakšna milozvočna imena neki, to s "high speed" je kvečjemu kak zapis z Wikipedie. Okej, saj obstaja KISS 200 verzija ki jo uporablja Westbahn, ampak originalno ime Komfortabler, Innovativer, Spurtstarker S-Bahn dovolj namiguje na originalno uporabo te garniture. Pa tudi ime FLIRT v nemškem originalu zveni drugače in je brez "fast" - Flinker, Leichter, Innovativer Regional Triebzug.


Kaj hočemo s temi milozvočnimi imeni jih naslavlja naš bedak. Firma pa v angleški verziji pravi:

The name is everything with the FLIRT, the Fast Light Innovative Regional Train
.

V nemški pa kakor pišeš. Torej je to njegova samostojna interpretacija...... res vredna b....
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3143
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 18.02.2019, 9:37

Yes. :thumbupr

Za 22 km bomo kupovali baterije, zato da bo garnitura 90 % časa, ko se bo vozila po dratih, s sabo vozila dodatno neaktivo težo. :D Saj ne vozi samo v eno smer. Čakam dan, ko se bodo tri akku vlaki polnili s hitrim polnenjem, mimo bosta pa uletela tandema za/iz Kopra z 2200 tonskim vlakom. In 3 kV počepne. :D Sicer je res da se vgrajujejo izolatorji za 25 kV za prihodnost, zato elektrifikacija Kakmnika potem ne bi potrebovala svoje napajalne.

A pa ste všteli še menjavo baterij pri vsaki reviziji? Ste všteli gretje baterij ponoči in hlajenje podnevi? Je kdo vštel stroške polnenja + amortizacija pri vožnji? Elektrifikacija še kako ima smisel. Saj ni samo 22 km. Bo potrebno podaljšati vsaj do Grosuplja, če ne celo do Novega Mesta in takojšnja menjava smeri. Pač pozabljate, da garnitura med menjavo in čakanjem ne gre na off. Pa na požrešne klime ne pozabi. Baterije že bodo, samo...bo potrebno pogledati v zaodrje, kako krožijo garniture na SŽ.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1356
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a preglednik » 18.02.2019, 10:09

Zgleda, da so baterije postale zadnji hit mode. To je vendar velik korak nazaj kar se tiče ekologije in obremenjevanja okolja. Najprimernejši energent tako za cestni, kot za ne eliktrificirani žel. promet je tekoče gorivo. Bo pa sodobna kemijska industrija ja znala narediti tekoči energent z dovolj visoko energetsko vrednostjo, ki ne bo onesnaževal okolja. 60 kg rezervoar (v avtu) je sigurno boljši od 200 kg baterij, da postopka polnjenja in dosega niti ne omenjam.
Je pa pri vsem tem potrebno ločiti problem osnovne energije od oblike izkoriščanja le te.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3143
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 18.02.2019, 11:37

preglednik napisal/-a:Zgleda, da so baterije postale zadnji hit mode. To je vendar velik korak nazaj kar se tiče ekologije in obremenjevanja okolja.


Točno to. Enako je z obnovljivimi viri. Tako oh in sploh so, da se TEŠ-u večkrat izplača obratovati z obema blokoma. Še več, zaradi takšnih idej (akku in podobne stvari) se razmišlja o novem PP bloku. :roll:

Akku je povsem neprimeren za taktni promet, kateri bo prišel v prihodnosti na SŽ.. Do leta 2023, mora biti križ na Evropskem standardu, drugače bo ocenjevanje negativno, s tem pa možna izguba EU sredstev. Ko se križ konča, pa pridejo ostale proge. Trenutno na nobeni drugi progi, ni možno uvesti taktnega prometa, kar si SŽ že dolgo želi...

Akku je dober samo za kratke stranske proge, ki so delno elektrificirane, delno pa ne, ker je prometa malo. Če je potnikov dovolj za uri/dvourni takt in še kakšen tovorni, je elektrifikacija 100 % prednost pred baterijami.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1356
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a preglednik » 18.02.2019, 12:40

Takšen primer je npr. Proga Videm - Čedad, s katero upravlja FUC. Ne verjamem, da razmišljajo o kakšnem akku, jim en Stadler GTW kar zadošča.
preglednik
bedak
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 14.02.2019, 18:07

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a bedak » 18.02.2019, 16:39

Ljubitelj, predvidevam, da niste od mene oddaljen 1,5 km ampak ste kvečjemu samo za kaka vrata.

Prvo pišete o lahki železnici, potem kopirate iz wikipedie neke zapise
Ljubitelj napisal/-a:... glej poročilo ameriške agencije za transportno varnost, ki pravi
An analysis of data from the 505-page National Transportation Statistics report [27] published by the US Department of Transportation shows that light rail fatalities are higher than all other forms of transportation except motorcycle travel ...


kjer v nadaljevanju piše

However, the National Transportation Statistics report [27] published by the US Department of Transportation states that "Caution must be exercised in comparing fatalities across modes because significantly different definitions are used. In particular, Rail and Transit fatalities include incident-related (as distinct from accident-related) fatalities, such as fatalities from falls in transit stations or railroad employee fatalities from a fire in a workshed. Equivalent fatalities for the Air and Highway modes (fatalities at airports not caused by moving aircraft or fatalities from accidents in automobile repair shops) are not counted toward the totals for these modes. Thus, fatalities not necessarily directly related to in service transportation are counted for the transit and rail modes, potentially overstating the risk for these modes."


No, v tem primeru se opravičujem jaz, ker sem fire zamenjal z orožjem, ker nisem prebral do konca. Požari v delavnicah. Poleg tega.

In zakaj kanadski Spirit, namesto evropskih Regio in Dualisa sprašujete. Zaradi tega, ker je Spirit namenjen odprtim progam mešanega prometa in ima na 58 m dolžine ter 2,65 m širine prostora do 350 potnikov.

Kar se imena tiče, sem kopiral iz uradne Stadler angleške strani. Torej se gre za lahko tirno vozilo (LRV), za katere ste trdili, da v Sloveniji ne pridejo v poštev, ker je vprašanje, če bojo sploh pridobili ustrezna potrdila in homologacijo. A naj vas še to citiram? Al boste tupili in šli preklicat naročilo, ker je zaradi lahkega tirnega prometa več nesreč, kot z navadnim vlakom (glejte zgornje citate).

In verjetno bi se dalo tudi v Franciji izdelati Spirita, če se že v Kanadi izdelujejo ostale variante Citadisov za ameriške trge.
lep pozdrav
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3143
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 18.02.2019, 16:54

bedak napisal/-a:ker je vprašanje, če bojo sploh pridobili ustrezna potrdila in homologacijo. A naj vas še to citiram? Al boste tupili in šli preklicat naročilo, ker je zaradi lahkega tirnega prometa več nesreč, kot z navadnim vlakom (glejte zgornje citate)...


Quatsch :!: Flirt je narejen po TSI standardu in vozi v 40 državah, SŽ infrastruktura pa ni čisto nič drugačna, saj tudi sama ustreza TSI standardu, kot vseh teh EU državah, kjer vozi. Me pa zanima v čem so ostale EU države po tvoje drugačne z homologacijami? Ker tam so pa uspeli homologirati.


Pa verjetno ne veš, kaj pomeni "light". Zato si se pa zapičil v nekaj, kar ti ni jasno. Pa da ti pomagam. Ne prevaja se dobesedno.
bedak
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 14.02.2019, 18:07

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a bedak » 18.02.2019, 17:01

Kamnik Graben - Ljubljana (glavna ŽP), če je iz strani slo-zeleznice verjeti podatkom, ima 25 km. Če bi progo elektrificirali od razcepa Šiška do postajališča Ljubljana Brinje, bi to nekako naneslo 3 km, ker naj bi bila razdalja Kamnik Graben - Ljubljana Brinje 22 km. In če je hitrost na tem področju, zaradi kretnic, omejena na 40 km/h to nanese 4,5 minut vožnje v eno smer + postanek na glavni ŽP.

Poleg tega, bi se elektrificiralo za potniški promet, dizel bi pa kurilo tistih par vlakov za Količevo in kak izgubljen vlak, ki občasno zaluta še do Kamnika (zaradi kake sladkorne pese, ali pa kalcita).

Mimogrede pa so Nemci v redni promet že spravili ... Alstomovo kompozicijo. Aja, pa BNCF v Ameriki tudi testira težke tovorne vlake na vodikov pogon.
lep pozdrav
bedak
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 14.02.2019, 18:07

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a bedak » 18.02.2019, 17:05

Re 4/4 in zakaj ne bi potemtakem tudi Spirit pridobil homologacije v SLO? Saj imajo v Kanadi isto tirno širino in prav tako spada pod LR kot Flirt.
lep pozdrav
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1541
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 30 novih potniških garnitur v letu 2016

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 18.02.2019, 17:37

bedak napisal/-a:
Kar se imena tiče, sem kopiral iz uradne Stadler angleške strani. Torej se gre za lahko tirno vozilo (LRV), za katere ste trdili, da v Sloveniji ne pridejo v poštev, ker je vprašanje, če bojo sploh pridobili ustrezna potrdila in homologacijo. A naj vas še to citiram? Al boste tupili in šli preklicat naročilo, ker je zaradi lahkega tirnega prometa več nesreč, kot z navadnim vlakom (glejte zgornje citate).


Pa KJE ti na tej strani piše, da je Flirt LRV? Nikoli ni bil, ni in ne bo. Je regionalni vlak za proge z mešanim prometom. Po tvoji logiki že Desiro ne bi smel imeti homologacije za naše tire, saj gre za vlak podobne zasnove.
Ne moreš primerjati standardov v ZDA in pri nas. Oni imajo dosti težje vlake in robustnejše stroje, ob trku z njihovo GE ali EMD mašino ne bi tudi od Flirta kaj dosti ostalo. Zato pri njih takšne garniture na navadnih progah niso dovoljene in imajo svoje proge. Pri nas so standardi drugačni, @Re 4/4 je že navedel TSI standard, ki velja za vsa evropska tirna vozila.
Še vedno tudi nisi navedel niti ene prednosti tvojega tramvajskega sistema. Ker je ni.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov