Sodobni tovorni vagoni

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a mkx »

anzovc napisal/-a:Kakšna pa je sploh teža tega vagona z nadgradnjo vred?
Sggrrs s kontejnerji po približno 13 t za posamezen vagon (4 osi) in po cca 8t. za vsak kontejner, torej tara ... jah, 21 ton na vagon. Fals-i prazni tehtajo približno 23,5 t.
Seveda pa je glavna prednost v tem, da imajo Sggrrs "polno" nosilnost podvozja, torej lahko vagone dejansko naložijo do bruta 22,5 t/os (pri Fals-ih je meja postavljena pri 80 t torej 20 t/os).
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

V prvem postu, ko sem odprl to temo sem podal primerjalno tabelo tovornih vagonov za prevoz rud. In vagon BD 20/8, ki ga LKAB in NO-RG mečeta iz uporabe ima taro 20 ton, pri skupni masi 80 ton. Torej prevaža 3,5 tone več, ampak saj nihče več ne prevaža pri 20 ton/os. Vagon BD 25/8 s taro 21 ton pa prevaža pri 22,5 tonah na os že 69 ton, seveda je pa namenjen obremenitvi kakršne uporabljajo "resne", komercialno uspešne železnice, to je vsaj 25t/os celih 79 ton. Falsi bi bili transportno najučinkovitejši, če bi po končanem prevozu končali v jeklarni, kakor se to dela s starimi ladjami.
Tudi ta avstrijska pogruntavščina s kontejnerji na lahkem vagonu ni optimalna s strani redukcije nepotrebne teže. Vsak, ki se malo spozna na mehaniko ve, da mora biti lahka konstrukcija "samonosna". Ta prehod se je zgodil pri letalih konec tridesetih s "stress-skin" konstrukcijo, https://en.wikipedia.org/wiki/Stressed_skin, v osebnih avtomobilih se je pojavila nekje v 50-tih. Kontejner naložen na vagon pa zahteva, da je vsak del posebej optimiziran na deformacije in kombinacija ni ustrezno optimizirana.

In še enkrat, optimalno dizajnirana cisterna za prevoz praškastih snovi z volumnom 73m3 tehta po priporočenih "forenzičnih" preiskavah samo 16,9 tone in ima nosilnost 63 ali 73 ton, da ne govorimo o cisterni za prevoz lignita v prahu z volumnom 128 m3. Tehta le 20,3 tone pri dolžini med odbojniki 20,84 m. Preprosto skaliranje lastnosti dveh različno velikih cistern za prah SŽ pokaže, da tako velika cisterna v takšni konstrukciji skorajda ne bi imela uporabne nosilnosti. Te cisterne firme Feldbinder so primeri optimalno zasnovanih vagonov za "neresne" železnice, ki se bojijo višjih osnih obremenitev pozabivši, da tovorni vlaki pač ne prometujejo z hitrostmi reda 160 km/h in več in so obremenitve proge temu ustrezno nižje.

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a holding »

mkx napisal/-a:
anzovc napisal/-a:Kakšna pa je sploh teža tega vagona z nadgradnjo vred?
Sggrrs s kontejnerji po približno 13 t za posamezen vagon (4 osi) in po cca 8t. za vsak kontejner, torej tara ... jah, 21 ton na vagon. Fals-i prazni tehtajo približno 23,5 t.
Seveda pa je glavna prednost v tem, da imajo Sggrrs "polno" nosilnost podvozja, torej lahko vagone dejansko naložijo do bruta 22,5 t/os (pri Fals-ih je meja postavljena pri 80 t torej 20 t/os).
...kar znese v praksi približno takole:
...- 1400 (bruto) tonski vlak iz Kopra (s tandemom) prevaža v Fals-ih 980 ton rude + 420 ton tare.... :( ....
...- 1400 ........................................pa prevaža v kontejnerjih 1060 ton rude + 340 ton tare ....
...kar znese dobrih 8% več tovora pri enakem vloženem delu... #-o ....

..v povratku (dve garnituri vkup) pa Fals-i bruto 840t......kontejnerski pa 680t...... :roll: ....
...kar znese ??? * % manj porabljene energije v povratku....

..*.....(@ljubitelj, izračunaj %..... :idea: ... saj obvladaš....
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

.kar znese v praksi približno takole:
...- 1400 (bruto) tonski vlak iz Kopra (s tandemom) prevaža v Fals-ih 980 ton rude + 420 ton tare.... :( ....
...- 1400 ........................................pa prevaža v kontejnerjih 1060 ton rude + 340 ton tare ....
Lep primer, kako se pri istem delu zasluži 8% več. No, sicer ni čisto tako, novi vagoni imajo dražjo amortizacijo......, ampak pustimo to vnemar.

Sam pa trdim, če se naredi za rudo vagon ekvivalenten aluminijasti cisterni (L=14,5m, V=73m3, tara 16,9 ton, v resnici ob potrebnem manjšem volumnu in dolžini okoli 12 m zaradi 8t/m z lastno maso pod 16 ton) lahko prepelje iz Kopra:

...-1400 (bruto vlak iz Kopra 1096 ton rude ob 304 tonah mrtve teže vagonov (18 polno naloženih da 1440 ton bruto) ali 11% bolj uspešno kot s Fals-i.

Še bolje pa bi bilo ob 22,5 ton/os

...-1400 (bruto vlak iz Kopra 1130 ton rude ob 270 tonah mrtve teže vagonov (16 polno naloženih da 1440 ton bruto) ali okoli 15% bolje kot s sedanjo železnino. In v to smer bodo železnice nedvomno šle, bolje prej kot slej.

LPL
Nejac
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1283
Pridružen: 29.03.2009, 17:46

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Nejac »

Nova pošiljka v Avstrijo na SŽ Sgns vagonih.
Slika

Slika
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a mkx »

Nejac napisal/-a:Nova pošiljka v Avstrijo na SŽ Sgns vagonih.
Nova pošiljka kontejnerjev? Glede na to, da vozijo prazne, jih ne bi mogli voziti po dva na enem vagonu?
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dvomim da so prazni, ali pa se enemu žvižga voznina. Sgns vagon je narejen za prevoz 60' dolgih kontejnerjev (2x30' ali 40'+20'). Seveda 2x30' naložena ne moreta na vagonm ki ima nosilnost 62,5t (C) ali 70,5 t (D), potem se pa postavi vprašanje, zakaj tako dolgi vagoni? RCA uporablja krajše in lažje vagone Sggrrs dolžine natovora 2x 12,2 m, lastno težo 32,2 t in skupno nosilnostjo 131,7 do 147,7 tone, za C ali D3,4 kategorijo. Poročano je bilo, da imajo tudi SŽ eno garnituro, verjetno je ta kombinacija samo zailno mašilo dokler ne dobijo novih ?

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a holding »

...mislim, da so kontejnerji prazni...... :roll: ....na poti od pošiljatelja (izdelovalca) k prejemniku (RCA), ki jih bo "opedenal"....oz. naložil itd. na svoje vagone in uvrstil v garniture za prevoz rude.....

...torej: SŽ Sgns vagoni so naloženi s pošiljkami za ustreznega prejemnika....
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a igor72 »

mkx napisal/-a:
Nejac napisal/-a:Nova pošiljka v Avstrijo na SŽ Sgns vagonih.
Nova pošiljka kontejnerjev? Glede na to, da vozijo prazne, jih ne bi mogli voziti po dva na enem vagonu?
Seveda so prazni; na prejšnji strani smo ugotovili da teji kontejnerji na običajnih kontejnerskih vagonih nimajo kaj počet!!...razen se vozit sem pa tja ;)
LEP DAN
Igor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Seveda so prazni; na prejšnji strani smo ugotovili da teji kontejnerji na običajnih kontejnerskih vagonih nimajo kaj počet!!...razen se vozit sem pa tja ;)
Ampak zakaj voziti na vagonu z dolžino 60' en kontejner (prazen) dolžine 30'? Ali je res taka razlika med standardnimi kontejnerji in omenjenimi, ali vagon ne omogoča naklada 2x30'? Ampak v tem primeru bi lahko uporabili 2-osne vagone primerne za 40', ki se še vedno vidijo v prometu.

LPL
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Ljubitelj napisal/-a:
Seveda so prazni; na prejšnji strani smo ugotovili da teji kontejnerji na običajnih kontejnerskih vagonih nimajo kaj počet!!...razen se vozit sem pa tja ;)
Ampak zakaj voziti na vagonu z dolžino 60' en kontejner (prazen) dolžine 30'? Ali je res taka razlika med standardnimi kontejnerji in omenjenimi, ali vagon ne omogoča naklada 2x30'? Ampak v tem primeru bi lahko uporabili 2-osne vagone primerne za 40', ki se še vedno vidijo v prometu.

LPL
Zna bit, da zaradi onih kljuk za dviganje ne morejo drugače naložiti kontejnerjev saj imajo kar precej previsa pod zgornjo ploščadjo...
Goran
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Ljubitelj napisal/-a:
Seveda so prazni; na prejšnji strani smo ugotovili da teji kontejnerji na običajnih kontejnerskih vagonih nimajo kaj počet!!...razen se vozit sem pa tja ;)
Ampak zakaj voziti na vagonu z dolžino 60' en kontejner (prazen) dolžine 30'? Ali je res taka razlika med standardnimi kontejnerji in omenjenimi, ali vagon ne omogoča naklada 2x30'? Ampak v tem primeru bi lahko uporabili 2-osne vagone primerne za 40', ki se še vedno vidijo v prometu.

LPL
Izpustne lopute segajo izven profila kontejnerja in še kakšnih 20-30cm pod rob, frema vagona!
Na sliki vidiš da so na obeh koncih vagona kljuke za vleko, z rolbarom okrog, pobarvano v rumeno črno barvo...zato je kontejner lahko samo na sredini!
LEP DAN
Igor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Na sliki vidiš da so na obeh koncih vagona kljuke za vleko, z rolbarom okrog, pobarvano v rumeno črno barvo...zato je kontejner lahko samo na sredini!
Igor, hvala za pojasnilo,sedaj mi je jasno.

LPL
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Ali niso to kontejnerji, kateri namenjeni za kombiniran prevoz in se jih lahko namesti na ustrezni vlačilec v cestnem prometu???
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Po pisanju Railway gazette bodo od 13.12.2020 v nemčiji prepovedani hrupni tovorni vagoni:
GERMANY: Noisy freight wagons will effectively be banned from the national rail network from the December 13 2020 timetable change, after Federal Transport Minister Alexander Dobrindt announced on March 30 that the Bundestag had passed legislation requiring the use of low-noise freight wagons as part of his ‘Quiet Rail Strategy’.
Koliko to prizadene SŽ tovorni promet?

LPL
Odgovori