Sodobni tovorni vagoni

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

To še vedno zahteva skorajda popolno protidrsno napravo, ki bi znala v vseh primerih avtomatsko upravljat vožnjo na meji adhezije,
In po izjavah proizvajalcev modernih lokomotiv je krmiljenje namenjeno ravno temu, vožnji na meji adhezije. Zato pa ima Živa večjo vlečno moč kot 40% težja Brižitka in dosegajo torni koeficienti v idealnih pogojih tudi 0,48, sicer se pa pri Bo-Bo 4 osnih lokomotivah računa s startnim 0,34.
Izjava me pa sicer spominja na one šoferje, ki so nekoč hudo nasprotovali uvedbi elektronskih pomagal za kontrolo zaviranja in pogona na avtomobilih.

LPL
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

A tako je to Urban120. Izraz umetna inteligenca ni enak pomenu skupku pomena naravnih inteligenc? So njeni standardi podvrženi trenutnemu marketingu?

@Ljubitelj vsi šoferji, ki morajo kdaj pa kdaj povleči iz stroja 100% ti bojo hvaležni, če jim boš razložil kako naj nastavijo
regulator brez prenihaja. Da bo dosegel popolno izravnavo. Presegel boš Nicholsa, Ziglerja, Chiena, Hronesa, Reswika..pa še kakšnega. Se več ne spomnim, šola je že oddaljena. Nobelova ti ne uide.

LP
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ljubitelj vsi šoferji, ki morajo kdaj pa kdaj povleči iz stroja 100% ti bojo hvaležni, če jim boš razložil kako naj nastavijo
regulator brez prenihaja.
tega pa ne razumem, nastaviti regulator brez prenihaja. Če misliš oscilacije okoli nastavitvene točke in če se omejim na delovanje PID kontrole, katero uporabljam že desetletja ni noben problem. Samo pravilne P (proporcionalni člen), I (integralni člen) in D (diferencialni člen) je potrebno nastaviti za določen sistem, kar pa ni povsem trivialno. Seveda je potrebno upoštevati določene omejitve. Če se ne želi imeti prekoračene nastvitve je pač prvi recept ustrezno velik proporvionalni band, kar pa lahko privede do tega, da se vrednosti nikoli ne doseže. Nastavitve se lahko dela manualno, lahko po Ziegler-Nicholsonovi (pa še kakšni drugi kot praviš) metodi, oboje je lahko zamudno, veliko hitreje se pa sistem nastavi z ustreznim softwarom. Vsekakor je pa potrebno temeljito poznavanje sistema,da ne prihaja do bedastoč. Vsekakor pa vsaka računalniško vodena regulacija in primerno nastavljena regulacija deluje mnogo bolje kot ročno delo.

In ne verjamem, da strojevodja na roke bolje vzdržuje pogoje vleke kot računalniško vodenje.

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a mkx »

TERMINATOR napisal/-a:... vsi šoferji, ki morajo kdaj pa kdaj povleči iz stroja 100% ...
Danes so stroji poceni, ljudje pa dragi. Kar pomeni, da je bolje nekoliko predimenzionirati stroj in potem uporabiti avtomatiko.

Nekako me to spominja na večino uporabe tandemov v naši okolici ... in potem se preračuna obremenitve posameznih tipov lokomotiv ne na suho in očiščeno šino, ampak na "10-letno umazano in vlažno" šino ... in 10 let ne bo noben vlak obležal na z listjem zasutem jesenskem vzponu. In ga ne bo treba reševati mojstrom s triki, ki na sodobnih strojih sploh niso več izvedljivi (recimo vožnja z rahlo zavrto lokomotivsko zavoro s ciljem očistiti in posušiti tekalno površino vlečnih kolesnih dvojic).
LP, Metod
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

Tko je to danes mkx. Za umetno inteligenco je čisto nepomemben čas in rešitev nepredvidene naloge.
@Ljubitelj pravi, da to ni noben problem.
Please, call maintenance....
LP
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

recimo vožnja z rahlo zavrto lokomotivsko zavoro s ciljem očistiti in posušiti tekalno površino vlečnih kolesnih dvojic)
Sodobne lokomotive imajo vgrajeno kondicioniranje tekalnih površin koles!

LPL
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

Aha, dobra marketinška, da ti motorji slučajno ne pridejo v slip.

LP
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Aha, dobra marketinška, da ti motorji slučajno ne pridejo v slip.
Torej ti trdiš, da proizvajalci zavajajo visokostrokovne kupce z neresničnimi podatki? Bom vzel na znanje, do sedaj sem mislil, da se zavaja samo rajo.
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

Za eno diplomsko je dovolj izhodišč. Zdaj samo še čakamo, da ŽC da povezavo.
LP
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Ljubitelj napisal/-a: In ne verjamem, da strojevodja na roke bolje vzdržuje pogoje vleke kot računalniško vodenje.
LPL
tvoj problem, torej živi v zmoti :P
...pa da ne boš mislil, da smo samo, po tvoje tako primitivni Sloveniji, taki zapečkarji, namreč...na najmodernejšem TGVju v Franciji ga ni junaka (beri:bedaka), ki bi vozil s tempomatom!
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

SŽ bodo očitno dobile nov paket pnevmatskih vagonov, pred dnevi sem jih videl parkirane na industrijskem tiru ob firmi Container d.o.o v Celju.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Glede na količino vagonov izpade, kot da se faalsi poslavljajo. Koliko jih pa sploh še služi kruh pri prevozu rude?

LPL
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Ljubitelj napisal/-a:Glede na količino vagonov izpade, kot da se faalsi poslavljajo. Koliko jih pa sploh še služi kruh pri prevozu rude?

LPL

Po moje bojo se še vrtela njihova kolesa....150 kontejnerjev, primerljivo z 150 Faalsi, ni velika številka....za normalen dnevni obtok jih kroži še dvakrat toliko...no vsaj moralo bi jih, ker se pogosto zgodi, da se ruda naklada tudi v Ea-je :shock:
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Sodobni tovorni vagoni

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Dnevno je potrebnih malo več kot 300 falsov.
Z novo tehniko prevoza (2 kontejnerja proti 2 falsa) se prepelje za cca 10% več rude.
Torej se z investicijo v nakup 70 vagonov in 140 kontejnerjev obnovi dobra polovica "faderije".
Odgovori