Sodobni tovorni vagoni

Debata okoli voznega parka
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4232
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 20.12.2017, 14:56

Torej se z investicijo v nakup 70 vagonov in 140 kontejnerjev obnovi dobra polovica "faderije"


Zdaj bom pa malo zloben in bom dejal, da se SŽ razvijajo po rakovi poti. Ko se je začel prevoz rude iz Bakra so vozili vlakci 10 Falsov, po kakšnih 40 letih razvoja smo pa pristali pri 9 ali 10 Sggrrs vagonih.

LPL

PS.: Namerno pa ne govorim o neto in bruto teži vlaka, kaj hočemo poetični učinki!
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 274
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a anzovc » 20.12.2017, 15:40

Koliko časa v povprečju pa je obrat teh vagonov za rudo?
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a holding » 20.12.2017, 21:36

...obrat...(strokovni izraz je "obrt vagonov""...) za rudo je cca 3 dni.... :idea: ....če vse približno redno laufa....
...dnevno običajno vozi po pet vlakov rude (@igor72, tista ruda v Ea-jih, vsaj kolikor je meni poznano, je drugačna od običajne, in ne paše v False.... [-X ..menda ji rečejo ruda-blato....)... X 20 Fals X 3 dni = 300 + rezerva + zamude = 300++.....t'kole na uč....

...no, nekaj garnitur kontejnerjev že laufa....t'ko da bo Fals-ov vedno manj v obtoku.... :thumbupl ....
..@igor72..... :?: .....pa še vprašanje za tebe, ki "vlačiš" to zadevo gor in dol, sem ter tja: kakšne so pa razlike - tekalnost, zaviranje/odviranje, itd...med Falsi in kontejnerji....
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4525
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a igor72 » 20.12.2017, 22:33

holding napisal/-a:...obrat...(strokovni izraz je "obrt vagonov""...) za rudo je cca 3 dni.... :idea: ....če vse približno redno laufa....
...dnevno običajno vozi po pet vlakov rude (@igor72, tista ruda v Ea-jih, vsaj kolikor je meni poznano, je drugačna od običajne, in ne paše v False.... [-X ..menda ji rečejo ruda-blato....)... X 20 Fals X 3 dni = 300 + rezerva + zamude = 300++.....t'kole na uč....

...no, nekaj garnitur kontejnerjev že laufa....t'ko da bo Fals-ov vedno manj v obtoku.... :thumbupl ....
..@igor72..... :?: .....pa še vprašanje za tebe, ki "vlačiš" to zadevo gor in dol, sem ter tja: kakšne so pa razlike - tekalnost, zaviranje/odviranje, itd...med Falsi in kontejnerji....

"blato" je vozilo že ko sem jaz v luki delal, to je v prejšnjem tisočletju :mrgreen: , vedno v Falih! Je pa res, da so/smo imeli problem v mrzlih dneh, saj se je zaradi res velike količine vsebnosti vode zlimalo/zmrznilo in je do avstrije nastala ena velika in težka kepa ledu, ki ni hotla, niti morala, iz vagona dol. Kasneje so vagone špricali z antifrizom; koliko je bilo to uspešno ne vem, gotovo pa ni bilo poceni. Morda je vožnja v Eajih samo še en poskus lažjega pretovora.....

med Falsi in "kontejnerji"...še največja razlika je na posluh :lol: , v voznih lasnostih pa tudi, saj so Sggrrs pač novi vagoni in temu primerno, bolj odzivni, predvsem pri odviranju...sicer se pa tudi z našimi Fali v redu pelje, pač letom primerno ;)
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
Heisenberg
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 156
Pridružen: 14.07.2014, 3:22
Kraj: Koper

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a Heisenberg » 20.12.2017, 23:39

igor72 napisal/-a:"blato" je vozilo že ko sem jaz v luki delal, to je v prejšnjem tisočletju :mrgreen: , vedno v Falih! Je pa res, da so/smo imeli problem v mrzlih dneh, saj se je zaradi res velike količine vsebnosti vode zlimalo/zmrznilo in je do avstrije nastala ena velika in težka kepa ledu, ki ni hotla, niti morala, iz vagona dol. Kasneje so vagone špricali z antifrizom; koliko je bilo to uspešno ne vem, gotovo pa ni bilo poceni. Morda je vožnja v Eajih samo še en poskus lažjega pretovora.....

med Falsi in "kontejnerji"...še največja razlika je na posluh :lol: , v voznih lasnostih pa tudi, saj so Sggrrs pač novi vagoni in temu primerno, bolj odzivni, predvsem pri odviranju...sicer se pa tudi z našimi Fali v redu pelje, pač letom primerno ;)


2 tedna nazaj je faderija kmalu zanetila požar na Kozini,sicer noben neve zakaj... :cry: :shock: :?

Lep dan,Dejan
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job.
Dejan
Nejac
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1265
Pridružen: 29.03.2009, 17:46

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a Nejac » 21.12.2017, 11:16

Novost za prevoz premoga:
Slika
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 274
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a anzovc » 22.12.2017, 11:15

holding napisal/-a:...obrat...(strokovni izraz je "obrt vagonov""...) za rudo je cca 3 dni.... :idea: ....če vse približno redno laufa....
...dnevno običajno vozi po pet vlakov rude (@igor72, tista ruda v Ea-jih, vsaj kolikor je meni poznano, je drugačna od običajne, in ne paše v False.... [-X ..menda ji rečejo ruda-blato....)... X 20 Fals X 3 dni = 300 + rezerva + zamude = 300++.....t'kole na uč....

...no, nekaj garnitur kontejnerjev že laufa....t'ko da bo Fals-ov vedno manj v obtoku.... :thumbupl ....
..@igor72..... :?: .....pa še vprašanje za tebe, ki "vlačiš" to zadevo gor in dol, sem ter tja: kakšne so pa razlike - tekalnost, zaviranje/odviranje, itd...med Falsi in kontejnerji....

3 dni...kar veliko ne? Če računamo, da je v Leoben cca 400 km in v Linz še kakih 150 več in da se recimo zvozi v Linz 60% ostalo pa v Leoben. Tovornjak pride nazaj v 24 urah. In tukaj, kjer je vse pošlihtano, nakladanje, razkladanje...ne vidim razloga za "obrt" več kot, ajd recimo 36 ur. V Avstraliji imajo še boljše rezultate okrog tega, da niti ne omenjam še vsega ostalega. Skratka, sodobni vagoni - super, ampak izkoriščenost... hja tu so pa še rezerve...
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a holding » 22.12.2017, 11:56

...teorija..@anžovc, teorija ala @ljubitelj..... :roll: ....
...v praksi je pa dr'gač....
..presenetljivo....ampak severozahodni sosedje imajo pa vgrajene še več rezerve...... :shock: ....

...za primerjavo: avto od center lj - center mb = 135 km......vmes 120 km AC...teoretično uro in četrt .......kaj pa praktično.. :?: ...
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 274
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a anzovc » 22.12.2017, 14:55

Vem, vem @Holding, da je v praksi čisto drugače. Ni toliko težava v potovalni hitrosti, ampak je večina časa porabljenega zaradi čakanja zaradi tega ali onega razloga. Ampak je pa vseeno pomembno ali potrebuješ za prevoz rude v Avstrijo 300 vagonov ali bi šlo tudi manj, manjši bi bili stroški, cenejši prevoz, konkurenčnejši...
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a holding » 22.12.2017, 18:58

...točno tako.. :!: ...@anžovc, čist' vse 'maš prou.....

..leta 2009 v poletnih mesecih, ko je RCC (takrat RCA podružnica Ljubljana) glih dobr zalaufal, so "fasal'"poleg rednega tovora še eno barko premoga za zvozit iz Kopra nekam v bližino Dunaja..... :shock: ....vsak "Jeseničan" je naredil turo v Koper in nazaj....v 11-12-ih urah...
...ampak: takrat (finančna kriza) je bilo opravljeno delo s tovornim vlaki na območju SŽ cca 40% današnjega.... :!: :!: ...."vse na frej" navzdol....v Luki so komaj čakali, da so lahko premikal, nakladal, sestavljal.....itd...pa spet "vse na frej" nazaj v hrib....

....danes je pa stanje v količini prevoza bistveno drugačno..... infrastruktura na Koperbanu in v Kopri je sicer delno posodobljena, drugod (npr. Ljubljana) pa nič....
...odločitev prevoznika pa je: al' vozit' z 25% več vagonov in ostati v igri, al' vozit z racionalno izkoriščenimi vagoni in izpasti iz igre...... :^o ....ker ti ostali, ki se gužvajo, ne bodo dali dihat'....

..je pa še tretja možnost: vozit racoinalno in to v mejah (količinsko) , ki jih dopuščata infrastruktura in zmogljivost prevoznikov ..... :thumbupl ....na desetine diplomskih nalog in študij obstaja.......
.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...
....nekje se pa ta neskladja med stroko in "kšeftarji" pač morajo poznat'...... :!: ....( obrt vagonov, zamude...itd...itd...)....
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3422
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a mkx » 22.12.2017, 21:10

Nejac napisal/-a:Novost za prevoz premoga...

Danes okoli 15:00 sem takele videl na Ljubljanski glavni postaji v prevozu po tiru 5 ... vlak je bil prav hecen, spredaj cel kup Falsov, zadaj pa tile. Po dolžini vlaka in načinu ropota vagonov sklepam, da je bila praznina na poti proti Kopru (začetek vlaka sem zamudil, tako da nisem videl kaj je bilo spredaj).

Je pa res, kar je @igor72 napisal glede razlike na posluh. Prednji del vlaka je delal precej hrupa, ko pa so začeli voziti mimo tile, je pa vse skupaj postalo precej tišje ... da ne rečem znosno :mrgreen:

Kako pa praznijo kontejnerje?
LP, Metod
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1152
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a desiro » 27.12.2017, 15:21

mkx napisal/-a:
Nejac napisal/-a:Novost za prevoz premoga...

Danes okoli 15:00 sem takele videl na Ljubljanski glavni postaji v prevozu po tiru 5 ... vlak je bil prav hecen, spredaj cel kup Falsov, zadaj pa tile. Po dolžini vlaka in načinu ropota vagonov sklepam, da je bila praznina na poti proti Kopru (začetek vlaka sem zamudil, tako da nisem videl kaj je bilo spredaj).

Je pa res, kar je @igor72 napisal glede razlike na posluh. Prednji del vlaka je delal precej hrupa, ko pa so začeli voziti mimo tile, je pa vse skupaj postalo precej tišje ... da ne rečem znosno :mrgreen:

Kako pa praznijo kontejnerje?


Tu je še ena pomembna lastnost novih vagonov, imel sem priliko peljati tale vlak kontejnerskih vagonov za rudo in če me spomin ne vara se prevažajo kot izredna pošiljka Vmax 20 km/h pri vožnji čez kretnice v odklon (ja ne glede na radij kretnice...Slovenija pač) Tako da osebno raje vozim vlak sestavljen iz starejših vagonov kot pa cincat za vsakim grmom 20 km/h #-o
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4232
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 27.12.2017, 15:52

Tu je še ena pomembna lastnost novih vagonov, imel sem priliko peljati tale vlak kontejnerskih vagonov za rudo in če me spomin ne vara se prevažajo kot izredna pošiljka Vmax 20 km/h pri vožnji čez kretnice v odklon (ja ne glede na radij kretnice...Slovenija pač) Tako da osebno raje vozim vlak sestavljen iz starejših vagonov kot pa cincat za vsakim grmom 20 km/h #-o


Ali velja to določilo o izredni pošiljki in cincanju v odklon tudi za ostale 8-osne sklopljene kontejnerske vagone, recimo Sdggmrrs(s), ki so v lasti RCA in sklopljene 2-osne vagone? Kašna je paomejitev na omrežju OBB pri vožnji v odklon?

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a holding » 27.12.2017, 20:57

...kot je meni znano .... :idea: ...se dotični vagoni s kontejnerji za rudo (naloženi ali praznina), prevažajo od Kp do namembne postaje in nazaj kot IP, ampak (na obeh upravah) skoraj brez omejitev....
...definitivno pa (trenutno) ni omejitve (Vmax 20 km/h) v odklon..... [-X ...
...ne spomnim pa se, ali je bila v začetku teh prevozov na SŽ taka omejitev.... :mrgreen: ...mogoče.... #-o ....
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4232
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sodobni tovorni vagoni

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 28.12.2017, 9:28

...kot je meni znano .... :idea: ...se dotični vagoni s kontejnerji za rudo (naloženi ali praznina), prevažajo od Kp do namembne postaje in nazaj kot IP, ampak (na obeh upravah) skoraj brez omejitev....
...definitivno pa (trenutno) ni omejitve (Vmax 20 km/h) v odklon..... [-X ...
...ne spomnim pa se, ali je bila v začetku teh prevozov na SŽ taka omejitev.... :mrgreen: ...mogoče.... #-o ....


Holding, zakaj se ti kontejnerji prevažajo kot IP, ali presegajo normalni gabarit? Zakaj pa bi naj bila (mogoče) za te vagone omejitev na 20 km/h pri vožnji v odklon. Pa menda niso teh sklopljenih vagonov obravnavali kot vagoni z oplenom ali kaj podobno nesmiselnega?

LPL

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov