Stran 11 od 13

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 16.05.2018, 20:56
Napisal/-a Ljubitelj
Danes sem slučajno videl vlak z vagoni Falns firme (ERR European rail Rent. In sem malo pogledal o tej firmi in zasledil da imajo v voznem parku 4 vrste vagonov Falns, bistvena razlika, ki sem jo zasledil je v vlečni napravi z maksimalno trdnostjo 850 kN oziroma pri drugih dveh podserijah 1350 kN. Kateri se dejansko uporabljao za prevoz rude(?) na SŽ?

LPL

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 17.05.2018, 5:52
Napisal/-a Regan 664
Ljubitelj napisal/-a:Danes sem slučajno videl vlak z vagoni Falns firme (ERR European rail Rent. In sem malo pogledal o tej firmi in zasledil da imajo v voznem parku 4 vrste vagonov Falns, bistvena razlika, ki sem jo zasledil je v vlečni napravi z maksimalno trdnostjo 850 kN oziroma pri drugih dveh podserijah 1350 kN. Kateri se dejansko uporabljao za prevoz rude(?) na SŽ?
S temi vagoni trenutno vozijo rudo z Bakra (Reka)...

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 17.05.2018, 6:42
Napisal/-a Ljubitelj
664, hvala za odgovor, ki me sicer ni toliko zanimal, kakor sposbnost novejši spenjač. Namesto 850 kN kar 1350 kN. Ker so v sodobnem tovornem žel. prometu v Evropi (vijačne spenjače) prav spenjače odločilni omejevlnik teže vlakov, vsaj v deželah s klanci, me zanima zakaj se vsa flota vagonov, ali vsaj vagonov za razsuti tovor ne predela na ojačane spenjače. S tem bi bila lahko vlečna sila lokomotiv na čelu 2x270 kN (oziroma 2x 360 kN) in teža vlakov občutno povečana. Ne računajoč omejitve elektro napajanja s 3KV bi lahko mirne duše vozili tovorni vlaki z 2 6 osnima lokomotivama na čelu in eno 4 osno na sklepu in njih masa bi bila resnih 3.200 ton (ponovimo račun, da ne bo oporekanja, kot je bilo v primeru ocene za 6 osno in 4 osno doprežno lokomotivo, 2*6/4*800+800=3.200 ton, recimo da 541 lahko vleče 800 ton iz Kopra, v resnici nekoliko več). Pa pustimo vnemar, kakšna je generalna maksimalna dovoljena teža vlakov, nekoč je menda bila 2.000, danes pa vemo da vozijo že krepko težji, tudi na omrežju JŽI v RS.

LPL

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 17.05.2018, 8:07
Napisal/-a Re 4/4
@Ljubitelj. Turska proga. Lahko pri nas uvedeš takšen sistem. Ampak boš moral prepričati v spremebo dela na Turski progi. Drugače Avstrijci grdo gledajo ob omembi Co' Co'.

https://c1.staticflickr.com/1/952/26847 ... e2a6_b.jpg

Pa verjetno si videl vlak na linku zgoraj. Na JŽI z vleko upravlja SŽ, je pa RCA (Rail Cargo Austria) vlak.

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 24.05.2018, 7:49
Napisal/-a anzovc
V zelo revnem članku je samo en stavek, da je nadzorni svet SŽ potrdil nakup novih tovornih vagonov v vrednosti 3,3 milijona €. https://tl.finance.si/8934106/Nadzornik ... src=ArtTop

Predvidevam, da gre za cca 20 - 30 vagonov, odvisno za kakšne gre. Ali ve kdo o tem kaj več, kateri bodo kupljeni?

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 13.06.2018, 20:41
Napisal/-a mkx
igor72 napisal/-a:
holding napisal/-a:...kakšne so pa razlike - tekalnost, zaviranje/odviranje, itd...med Falsi in kontejnerji....
med Falsi in "kontejnerji"...še največja razlika je na posluh :lol: , v voznih lasnostih pa tudi, saj so Sggrrs pač novi vagoni in temu primerno, bolj odzivni, predvsem pri odviranju...sicer se pa tudi z našimi Fali v redu pelje, pač letom primerno
Glede na razliko "na posluh" bi vendarle pričakoval, da imajo Fali večji tekalni upor. Kar bi se morda lahko celo videlo: ob predpostavki primerljive bruto teže vlaka, enake lokomotive in ob enako hitri vožnji po ravnem, ko se vsa moč lokomotive porablja za premagovanje teklanega in zračnega upora (ta je najbrž primerljiv med obema vlakoma) ... bi se morda lahko pokazala kakšna (malenkostna) razlika v potrebni moči za ohranjanje hitrosti ... in bi se to morda videlo na ampermetrih?

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 18.09.2018, 12:16
Napisal/-a Benny
SŽ-Tovorni promet prevzel stoti Inno vagon
http://www.slo-zeleznice.si/sl/tovorni- ... toti-vagon

V petek, 14. septembra, smo prevzeli že stoti vagon z inovativnim sistemom RockTainer. Gre za univerzalne vagone, ki z različnimi nadgradnjami omogočajo prevoz različnih vrst tovora. Novi vagoni, na katerih so nameščeni kontejnerji za prevoz razsutega tovora, prinašajo višjo kakovost prevozov. Razkladanje tovora se z njimi opravi bistveno hitreje kot doslej. En vagon Sggrrs, na katerem sta 2 kontejnerja, ima večjo nosilnost kot 2 do sedaj uporabljana Tadds vagona. Njihova uporaba pomeni večjo neto težo vlakov, boljšo izkoriščenost opreme, manj vlakov za prevoz enake količine tovora in manj premikov vagonov v Luki Koper ter pri kupcih. To bo SŽ-Tovornemu prometu omogočilo hitrejše prilagajanje na zahteve trga in povečanje konkurenčnosti....

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 18.09.2018, 13:05
Napisal/-a cokla
Benny napisal/-a:SŽ-Tovorni promet prevzel stoti Inno vagon
http://www.slo-zeleznice.si/sl/tovorni- ... toti-vagon

V petek, 14. septembra, smo prevzeli že stoti vagon z inovativnim sistemom RockTainer. Gre za univerzalne vagone, ki z različnimi nadgradnjami omogočajo prevoz različnih vrst tovora. Novi vagoni, na katerih so nameščeni kontejnerji za prevoz razsutega tovora, prinašajo višjo kakovost prevozov. Razkladanje tovora se z njimi opravi bistveno hitreje kot doslej. En vagon Sggrrs, na katerem sta 2 kontejnerja, ima večjo nosilnost kot 2 do sedaj uporabljana Tadds vagona. Njihova uporaba pomeni večjo neto težo vlakov, boljšo izkoriščenost opreme, manj vlakov za prevoz enake količine tovora in manj premikov vagonov v Luki Koper ter pri kupcih. To bo SŽ-Tovornemu prometu omogočilo hitrejše prilagajanje na zahteve trga in povečanje konkurenčnosti....

Samo še vedno ne vem zakaj jih vozimo kot IP. :hmm

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 18.09.2018, 14:53
Napisal/-a holding
...takole je:....gre za dve različni vrsti oz. tipa vagonov + kontejnerjev za prevoz (ruda, premog) razsutega tovora..... :roll: ....

...oba tipa sta Izredni Pošiljki, ker kontejnerji, ki so standardni 8,5 čevlja, da pašejo povsod, v zgornjih vogalih za malenkost presegajo standardni železniški profil...

...tip za prevoz rude (2 kontejnerja na dvojnem 8 osnem vagonu) je IP brez posebnih pogojev prevoza, vendar mora biti v skladu z predpisi za vsako IP ali kodificirano pošiljko vlečno in ostalo osebje o tem obveščeno.... :mrgreen:...,.

...tip za prevoz premoga (6 kontejnerjev na dvojnem 8 osnem vagonu) pa ima še dodaten pogoj = Vmax 20 km/h čez kretnice v odklon... :idea: ...predvidevam pa, da je to zaradi višjega težišča...
..rude je v kontejnerju "en majhen kupček", saj je spec. teža glede na to, da je 70% koncentrat okoli 6,1.....
....premoga je pa do vrha poln kontejner, saj je spec. teža premoga cca 1,4 oz. 1,6, če je moker...
....oz. prostornina naklada..... 1:4....ruda : premog ....pri bruto teži 1:1.....
..to so zgolj moja predvidevanja na podlagi @desiro-jevih navedb o ÖBB-jevem Splošnem Nalogu za ta tip vagonov + kont, mojega znanja in izkušenj ter ZKP.....

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 21.09.2018, 10:10
Napisal/-a Re 4/4
https://www.railcargo.com/en/news/transant

RCG, LogServ in Voestalpine predstavili vagon prihodnosti "TransANT".

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 25.09.2018, 20:38
Napisal/-a Ljubitelj
Vsi ti vagoni prihodnosti so dokaj kalsični, pa poglejmo nekaj revolucionarnega, Kiruna Helix dumper

https://www.youtube.com/watch?v=jxxspw-K5GA&t=61s

Razkladanje je zelo hitro, 25.000 t/h! In rezultat
26.1 km/h AVERAGE ANNUAL WAGON SPEED
At Kiruna Wagon, we consider average annual wagon speed (AAWS) to be one of the most important key
performance indicators. In the authentic case of Northland Resources’ mine start-up in Pajala, Sweden, the HD
wagon performed at 10.9 km/h AAWS, but in full scale their system is designed to operate at 26.1 km/h AAWS.
The AAWS of our BD wagons for LKAB is 17.5 km/h, while our BD wagons for Rana Gruber operate with an
AAWS of 25.7 km/h. On our website, you can download our excel sheet and compare with your own fleet.
Zanimivo je pogledati brošuro, http://kirunawagon.com/wp-content/uploa ... _small.pdf

In če kdo ne verjame, tehta vagon 22,4 tone, maksimalna teža pa je 120 ton. Razmerje neto:tara = 98.6/22.4 ali približno 2x večje kot za najsodobnejše vagone v srednji Evropi!

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 25.09.2018, 21:05
Napisal/-a holding
...mal' obnovi matematiko, @ljubitelj.... #-o ...

...4,40 : 3,10 = 1,4 krat večje in ne 2 krat večje razmerje.... :idea: ....
...z pomebno razliko..... :shock: ...."Kiruna wagon" je uporaben samo na nekaj sto kilometrih strogo namenske proge....in za samo eno vrsto tovora... :!: ...dobrih 30 miljonov ton železove rude na leto.... :!: ...
...novi kontejnerski vagoni Voest Alpine in SŽ-TP za prevoz rude (in premoga) pa so uporabni povsod po Evropi....in tudi (po potrebi) za vse vrste tovora v kontejnerjih...
... Luka Kp - Voest Alpine dobre 3 miljone ton (ruda + premog) na leto...

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 26.09.2018, 6:55
Napisal/-a Ljubitelj
..mal' obnovi matematiko, @ljubitelj.... #-o ...
Malce pesniške svobode ne škodi. Pa poglejmo natančne številke:

Koda: Izberi vse

Vagon	kateg.	bruto	tara	neto	tara/neto
Kiruna	30 t/os	120	22.4	97.6	0.230
Fals	C4	80		25.5	54.5	0.468
Fals(hipot)	D4		90	25.5	64.5	0.395
Sggrrs	D4		138	42	96	0.438
 	
Pri Sggrrs ni upoštevana še teža kontejnerja! Torej kakšnega bistvenega napredka NI in ne more biti, če je tara vagona Sggrrs brez tare kontejnerja 2x večja kot zares inovativnega vagona z malenkost večjo nosilnostjo. Rezultat je ta, da je Sggrrs neučinkovit celov primerjavi hipotetičnega vagona Fals za kategorijo D4, takšni sicer obstajajo, pa menda ne na SŽ, pa tudi lažji so od 25.5 tone.

Kako pa kaj povprečna letna hitrost tovornega vagona za prevoz rude. Skandinavci se hvalijo s hitrostjo od 11 do 26 km/h, pri nas so potrebni 3 dnevi za obrat vagonov med KP in Linzom na neprimerno daljši relaciji.
...z pomebno razliko..... :shock: ...."Kiruna wagon" je uporaben samo na nekaj sto kilometrih strogo namenske proge....in za samo eno vrsto tovora... :!: ...dobrih 30 miljonov ton železove rude na leto.... :!: ...
...novi kontejnerski vagoni Voest Alpine in SŽ-TP za prevoz rude (in premoga) pa so uporabni povsod po Evropi....in tudi (po potrebi) za vse vrste tovora v kontejnerjih...
... Luka Kp - Voest Alpine dobre 3 miljone ton (ruda + premog) na leto...
In vendar stari Falsi, vsestransko uporabni za razne razsute tovore z visoko masno gostoto vozijo že 50 let železno rudo na isti (ali skora isti) relaciji. Bi človek rekel, da to ni neki spot posel od danes do jutri in si zasluži namenske vagone. Končno 6M ton niti ni tako malo v primerjavi s 30 Mtonami.

In splošno znano je, da vsestransko uporabne stvari niso konkurenčne za neko stvar namenskim.

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 26.09.2018, 8:32
Napisal/-a holding
holding napisal/-a:
igor72 napisal/-a: Slika
..Ej jej jej.....to je razpredelnica max teže naklada, glede na kategorijo proge, 42.000 kg je tara vagona skupaj z kontejnerjem, saj so ti podatki zapisani na stranici kontejnerja.... max bruto pa je 138 + 42 = 180 ton/8 osni vagon=22,5 ton/os......pa da ti preračunam v tebi razumljive številke, @ljubitelj...:42/138=0,30 in ne 0,42, kot ti zavajaš...

...ne sam matematika, @ljubitelj..... [-X ...še marsikaj drugega ti dela težave...npr. letni prevoz 3 mil. ton (premog+ ruda) = 3 mil. ton, in NE 6 mil ton.....pa 50 let stari falsi, ki jih je vedno manj, itd...
...brezupen primerek si, @ljubitelj... #-o #-o #-o ....dokazano...

Re: Sodobni tovorni vagoni

Objavljeno: 26.09.2018, 10:39
Napisal/-a Re 4/4
holding napisal/-a: ... Luka Kp - Voest Alpine dobre 3 miljone ton (ruda + premog) na leto...
Takole je. V Linzu je dostava: ~1/3 Donava, ~2/3 železnica, +- 10 % tovornjak. V zadnjem primeru prevažajo tovornjaki tovor v majhnih količinah, tistega, kar v Linzu ne potrebujejo vsak dan. Iz Ukrajine pride samo rude med 2,5 in 3 milijone ton. Dve ladji na dan med 1500 in 2000 ton (to je za 7 km tovornjakov), odvisno od vodostaja. Ruda rabi štiri tedene od rudnika do Linza. Če Ukrajinci za***jo, manjko dostavi Rotterdam. Hišni prevoznik CargoServ dostavi po železnici iz Dunajske strani. 2000-2500 ton, dostavijo do 50 % Ukrajinske rude. Tretja dobava po železnici pa je iz Passau gor na sever., četrta Koper. Kakšne so pa prednost mešane dobavne verige, pa bi moralo biti vsakomur jasno...
P.S. številke so informativne, dejanske so odvisne od dobavnih zmožnosti*, ter proizvodnje v Linzu (remonti...)

Glej Ukrajinsko dostavo po Donavi. Je iz realnega primera.