anzovc napisal/-a:Pa še nekaj za @preglednika. Dizel/elektro vleka.
2155 ton je cena na tonski kilometer pri novi dizel Co'Co' lokomotivi 7€, novi elektro Bo Bo pa malo manj kot 4 €. Razlika je približno 2x. Pri 100.000 kilometrih letno za okoli 1600 tonski vlak, je razlika 300.000€. Dejanska razlika pa je odvisna od cen dizla in elektrike.
Ne razumem tega stavka. Ali lahko prosim obrazložiš?
Ni problema. Vsak vlak ima stroške vleke, v katerem so zavzeti vsi stroški. Težji kot je vlak, večji so ti stroški, lažji kot je vlak, manjši so. Premica pada/raste približno linearno, z manjšimi odkloni, tako za dizel, kot elektro. In zgoraj je izračun pri 2155 tonskem vlaku med dizelsko in elektro lokomotivo. Z dizelsko lokomotivo imaš strošek 7 € na en tonski kilometer. Pri elektro 4 € na tonski kilometer. (kaj je tonski kilometer, lahko najdeš definicije na spletu). Spodaj bo vzorčen izračun.... Ker pa je povprečna teža vlaka okoli 1600 ton, sem dodal še letno razliko v stroških med dizelsko in elektro vleko, ki nastane pri 100.000 prevoženih kilometrih z eno lokomotivo. Ta razlika pa varira v odvisnosti od cene energenta.
In, če povzamem realni primer (ki je malenkost starejši) za relacijo Nürnberg-Trieste, ki se glasi:
Lok: Najem 44.000€ na mesec, 27,3 dnevi uporabe v določenem mesecu. Cena na vlak 1.609,8 €
Trase: Italija 168 km=325,9€ Avstrija 210 km=638,4 € Nemčija 290 km=522€ (cene niso več veljavne, ker je z letom 2018 v Nemčiji začel veljati nov sistem računanja)
Doprega v Schwarzachu: 290 €
Energija: Italija 325,9 €, Avstrija 638,4 € Nemčija 812 € (cene so danes drugačne)
Oseblje: 648 € 40 €/uro za vožnjo+2 uri počitka
Zavarovanje: 10 centov na km = 67,9 €
Managment: 120 € na dan
Ausfallkosten (kaj natančno naj bi bilo to, ne vem) 0,18 € na kilometer, 122,2 €
Skupni strošek vleke je 6.034,8 € Teža vlaka je 1100 t. Izračunaš število tonskih kilometrov razdalja*masa=ton-km. Potem pa deliš stroške z ton-km pa dobiš v s skupnim stroškom, ter dobiš €/neto-ton. Žal ta izračun šteje samo vleko. Ni pa še ušteto uporabnina vagonov nekaj centov na km*21 vagonov + ranžiranje + nakladanje in razkladanje, špedicija..... Tako da stroški potem kar zrastejo.
Upam, da je kaj bolj jasno...Jaz pa razlaganje, ne znam enostavno razlagati...