Bombardier br188 / Traxx MS3

Debata okoli voznega parka
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1592
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 06.03.2018, 7:20

desiro napisal/-a:[

Če je temu tako potem je pa sploh nelogična lok, pri pridržanju ročice v položaju naprej bi k večjem razumel da bi se stopnje same od sebe povečevale zelo hitro...ročno pa bi bilo nekako impulzno....


No saj to sem hotel reči. Speljava v ročnem načinu ampak tako, da se stopnje povečujejo hitreje, zato jo tišči v zgornjem položaju.
V avtomatskem bi moral samo obrniti neki dve stikali, na tipkovnici pritisniti želeno hitrost in bi speljala sama. Na youtube profilu Lookfromlok imaš kup takih posnetkov iz starejših "Pershingov".
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Divača

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a maxima » 30.07.2018, 18:13

Sedaj obstaja nekaj fotografij TRAXXa DC3 z dvignjenim odjemnikom toka za DC napetost.

https://www.railcolor.net/index.php?nav ... tion=image

http://www.vladanfoto.cz/clanky-traxx-dc3-in-velim.html

Torej, kako se vam zdi?
Lp,Rok
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3230
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 30.07.2018, 19:09

Siva je dolgočasna barva.
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Divača

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a maxima » 30.07.2018, 21:17

Odjemnik toka sem mislil :wink:
Je pa Traxx res dolgočasen v sivi barvi ...
Lp,Rok
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3230
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 31.07.2018, 9:40

maxima napisal/-a:Odjemnik toka sem mislil :wink:
...


:pc1

So bolj pomembne druge stvari. Traxx 3 MS je edina multi sistemska serijska lokomotiva, ki ima last mile. Defectron (Vectron), samo AC ali DC. Razlog je "baje", ker osni pritisk ne omogoča. Že tako, če imaš več varnostnih paketov, se moraš posloviti od nekaj peskovnikov. Razlika v last mile med obema lokomotivama je, da pri Vectronu last mile deluje direktno od glavnega stikala naprej, kar pomeni, da napaja tudi še pomožne naprave, Traxx last mile, pa napaja samo glavni pretvornik in baterije, kar pomeni, da pomožne naprave delujejo samo na baterije. Možna je vožnja last mile v spregi. Je pa ta sistem v praksi zelo počasen. Čeprav papir prenese vse, v realnosti okoli 6 km/h (Vectron) in nič več. Vectron je tudi v skromnejši varianti cenejši od Traxxa, sploh Smartron. Zato tudi velik padec v kvaliteti, sploh položaj strojevodje je zelo kritiziran. Ampak za direktorje je pomembna samo cena in znamka lokomotive.
Še malo o last mile pogonu.
300 kN bei 0 bis 3 km/h
190 kN bei 5 km/h
70 kN bei 10 km/h
50 kN bei 12 km/h
Omejitev pri približno 27 km/h za 1600 ton
Motor Deutz BR 2013 4V
V(max) = 40 km/h
Diesel engine-140 kW at wheel -260 kN starting tractive effort
Diesel engine / battery booster-approx. 180 kW at wheel -approx. 300 kN starting tractive effort
Tank volume = 400 l
Operation hours = approx. 8 h
Booster mode = approx. 0.4 h


Pa še nekaj za @preglednika. Dizel/elektro vleka.
2155 ton je cena na tonski kilometer pri novi dizel Co'Co' lokomotivi 7€, novi elektro Bo Bo pa malo manj kot 4 €. Razlika je približno 2x. Pri 100.000 kilometrih letno za okoli 1600 tonski vlak, je razlika 300.000€. Dejanska razlika pa je odvisna od cen dizla in elektrike.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 277
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a anzovc » 31.07.2018, 19:06

Pa še nekaj za @preglednika. Dizel/elektro vleka.
2155 ton je cena na tonski kilometer pri novi dizel Co'Co' lokomotivi 7€, novi elektro Bo Bo pa malo manj kot 4 €. Razlika je približno 2x. Pri 100.000 kilometrih letno za okoli 1600 tonski vlak, je razlika 300.000€. Dejanska razlika pa je odvisna od cen dizla in elektrike.


Ne razumem tega stavka. Ali lahko prosim obrazložiš?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3230
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 31.07.2018, 21:12

anzovc napisal/-a:
Pa še nekaj za @preglednika. Dizel/elektro vleka.
2155 ton je cena na tonski kilometer pri novi dizel Co'Co' lokomotivi 7€, novi elektro Bo Bo pa malo manj kot 4 €. Razlika je približno 2x. Pri 100.000 kilometrih letno za okoli 1600 tonski vlak, je razlika 300.000€. Dejanska razlika pa je odvisna od cen dizla in elektrike.



Ne razumem tega stavka. Ali lahko prosim obrazložiš?


Ni problema. Vsak vlak ima stroške vleke, v katerem so zavzeti vsi stroški. Težji kot je vlak, večji so ti stroški, lažji kot je vlak, manjši so. Premica pada/raste približno linearno, z manjšimi odkloni, tako za dizel, kot elektro. In zgoraj je izračun pri 2155 tonskem vlaku med dizelsko in elektro lokomotivo. Z dizelsko lokomotivo imaš strošek 7 € na en tonski kilometer. Pri elektro 4 € na tonski kilometer. (kaj je tonski kilometer, lahko najdeš definicije na spletu). Spodaj bo vzorčen izračun.... Ker pa je povprečna teža vlaka okoli 1600 ton, sem dodal še letno razliko v stroških med dizelsko in elektro vleko, ki nastane pri 100.000 prevoženih kilometrih z eno lokomotivo. Ta razlika pa varira v odvisnosti od cene energenta.

In, če povzamem realni primer (ki je malenkost starejši) za relacijo Nürnberg-Trieste, ki se glasi:
Lok: Najem 44.000€ na mesec, 27,3 dnevi uporabe v določenem mesecu. Cena na vlak 1.609,8 €
Trase: Italija 168 km=325,9€ Avstrija 210 km=638,4 € Nemčija 290 km=522€ (cene niso več veljavne, ker je z letom 2018 v Nemčiji začel veljati nov sistem računanja)
Doprega v Schwarzachu: 290 €
Energija: Italija 325,9 €, Avstrija 638,4 € Nemčija 812 € (cene so danes drugačne)
Oseblje: 648 € 40 €/uro za vožnjo+2 uri počitka
Zavarovanje: 10 centov na km = 67,9 €
Managment: 120 € na dan
Ausfallkosten (kaj natančno naj bi bilo to, ne vem) 0,18 € na kilometer, 122,2 €

Skupni strošek vleke je 6.034,8 € Teža vlaka je 1100 t. Izračunaš število tonskih kilometrov razdalja*masa=ton-km. Potem pa deliš stroške z ton-km pa dobiš v s skupnim stroškom, ter dobiš €/neto-ton. Žal ta izračun šteje samo vleko. Ni pa še ušteto uporabnina vagonov nekaj centov na km*21 vagonov + ranžiranje + nakladanje in razkladanje, špedicija..... Tako da stroški potem kar zrastejo.

Upam, da je kaj bolj jasno...Jaz pa razlaganje, ne znam enostavno razlagati... :roll:
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a holding » 31.07.2018, 22:18

...pri 1100 tonskem vlaku je teža naklada recimo vsaj dobrih 600 ton...(pust'mo naklad avtomobilov, kjer se drugač' računa)...

....strošek vleke nekaj čez 6000 €......=... to je samo cca 10 €/neto tono za skoraj 800 km.... :thumbupl ....
..pa če dodaš še povratno prazno vožnjo (ki je cenejša) in najem vagonov......recimo skupaj 20€/neto tono.... :?:

...dobiš cifro npr. 30€ na neto/tono (več sigurn' ne)..... [-X ....

..pa konkurenca na cesti.....25 neto ton na tovornjak X 30€ = 750€ !... za 800 naloženih + 800 praznih km = cca 0,50 €/km.... :mrgreen: ...ni šans...

...neb' verjel, da je ajznpon konkurenčen....a'ne... :?: ....
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 277
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a anzovc » 01.08.2018, 7:49

Hvala za obširno razlago :thumbupl
Me pa v tem kontekstu še zanima ali je razmerje med polnimi / praznimi vagoni, ki se po našem ali pa kar Evropskem železniškem omrežju 1:1 ali je kaj višje v korist naloženih vagonov. Imam občutek, da je cestni tovorni promet bolj izkoriščen v smislu polnih povratnih voženj.
Se opravičujem za offtopic.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a holding » 01.08.2018, 8:34

...odvisno od tovora...... :roll: ....če prevažaš npr. rudo iz rudnika ali luke v železarno v specialnih vagonih, je v povratku praznina.....(po cest' je najbrž isto)..koeficient praznega teka je 1,0...
..če pa prevažaš npr. kontejnerje iz enega terminala v drug terminal v obe smeri.... :idea: ...je pa v obeh smereh naloženo....koeficient praznega teka je 0,0...
...itd...,itd...,

...koeficient praznega teka na območju SŽ je dandanes med 0,5 - 0,6.... :oops: .....pred 60-imi leti, ko se je prevažalo skoraj vse v navadnih vagonih, pa je bil 0,2...(npr. ruda iz Bosne na Jesenice v Ea-jih, nazaj pa v istih vagonih les iz Bohinjke v Bosno ali pa pločevina iz Železarne v Srbijo, al' pa sladkor v vrečah iz Vojvodine v Ga-ju v Velenje, nazaj pa v istem vagonu šporgeti iz Gorenja v Novi Sad)...

....najbrž je na cesti manj praznih voženj, ker pri prevozu masovnega tovora s specialnimi tovornjaki oz. prikolicami na daljše razdalje ni konkurenčen, in ga ni..... [-X ....je pa absolutno konkurenčen pri prevozu splošnega, ne masovnega tovora, za različne prejemnike oz. pošiljatelje..
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3387
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 01.08.2018, 11:08

holding napisal/-a:......koeficient praznega teka na območju SŽ je dandanes med 0,5 - 0,6...


Razmerje med neto in bruto tonami:
Divača-Koper = 0,51
Ljubljana-Jesenice = 0,52

V glavnem se križ vrti okoli 0,50
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a holding » 01.08.2018, 14:57

BRUTOTONSKI KM. 25,088,774
NETOTONSKI KM. 13,764,463
VLAKOVNI KM. .......
POTOVALNA HITROST .....
ZAMUDE NA 100 KM. .....
POPR. OBREMENITEV .....
KOEF. PRAZ. TEKA 0.38

SPREJEM - PREDAJA VAGONOV

SPREJETO N. VAGONOV 600
PREDANO N. VAGONOV 548
SPREJETO P. VAGONOV 303
PREDANO P. VAGONOV 105

...statistično takole nekako izgleda Xdan prevoza tovora na območju SŽ...... :idea: ...
...ta dan je bil izjemno nizek koeficient praznega teka.... :?: ....kar je razumljivo glede na število sprejetih/predanih naloženih vagonov (1148) : številu sprejetih/predanih praznih vagonov....(408)..= 0.35
...na območju SŽ se cca 90-95% dela v tovornem prometu opravi v izvozu oz. uvozu oz. tranzitu (zajeto v sprejem-predaja vagonov ---na mejah s sosednjimi upravami ----vodenja prometa)...
.....tistih 0,03 (do 0.38) pa je delež notranjega prometa (npr. bencin, glinica, premog...... iz Luke v Rače, Zalog, Kidričevo.)....... :idea: ......gor naložen, dol prazen (koef. praz. teka=1)..., ki pa jih je ta dan bilo bolj malo.... :roll: ....saj je bil njihov vpliv ta dan zelo majhen....(običajno je okoli 0,5,.. 0,6)...

P.S.:....ostale podatke iz poročila sem izbrisal, da me slučajno kdo ne obtoži izdaje poslovne skrivnosti.... #-o ....sam' razlagam, kaj je "koeficient praznega teka"...
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 277
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a anzovc » 01.08.2018, 21:05

Po pravici povedano, sem mislil, da je razmerje slabše. :) Med drugim tudi zato, ker že samo razmerje bruto/neto vlaka ni bogve kaj. Hvala fantje za razlago =D>

@Re4/4 napisal, da je cena najema lokomotive 44000 € mesečno. To je verjetno za sodobno večsistemsko lokomotivo. So cene najema podobne za različne kot so Taurus, Vectron, Traxx ali katera druga elektro lokomotiva?
Sicer pa, če imaš lokomotivo najeto res ne sme stati če ne... :titanic
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3230
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 01.08.2018, 22:14

Cena najema se giblje po tržnih zakonitostih, ker obstaja vsaj 8 najemodajalcev (ki jih premore moj spomin). Ponudba-povpraševanje, tip lokomotive, ter še nekateri parametri. Seveda pa gre pri 44.000 € za večsistemsko digitalko.

Hrvati imajo javni cenik za najem.
http://www.hzpp.hr/najam-lokomotiva
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Bombardier br188 / Traxx MS3

OdgovorNapisal/-a holding » 01.08.2018, 22:29

anzovc napisal/-a:Po pravici povedano, sem mislil, da je razmerje slabše. :)

..ne mor'š v cisternah na eno stran peljat bencin, v povratku pa npr. mleko..... [-X ...tud na cest' ni nič drugače...
...tud' ne mor'š iz Luke voziti rude v Donawitz na ploščnikih, na katerih so prispele tirnice iz Donawitza.... [-X ....al' pa v Falsih nazaj iz Linza več ton težke kolobarje pločevine v Luko...itd., itd.....

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov