Stran 7 od 8

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 11.02.2019, 22:53
Napisal/-a smok1
andrazon napisal/-a: Zakaj potem samo spodnji dve luči? in še neenakomerno...
Ker frekvenca osveževanja led diod ni konstantna ampak malce niha, ker dovod toka ni povsem enakomeren. Zgornja luč ali a) ni LED dioda ali b) se osvežuje z višjo frekvenco kot zajem kamere in potem na kameri ta "flickering" ni viden.

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 11.02.2019, 23:11
Napisal/-a Žiga
https://youtu.be/25V6wxZhozU Tale desna luč od začetka pa dvomim, da je posledica kamere :wink:

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 11.02.2019, 23:50
Napisal/-a andrazon
smok1 napisal/-a:
andrazon napisal/-a: Zakaj potem samo spodnji dve luči? in še neenakomerno...
Ker frekvenca osveževanja led diod ni konstantna ampak malce niha, ker dovod toka ni povsem enakomeren. Zgornja luč ali a) ni LED dioda ali b) se osvežuje z višjo frekvenco kot zajem kamere in potem na kameri ta "flickering" ni viden.
Taurus in Disero imata tudi ledice, pa takihle popadkov ni videti. Je napajanje luči izvedeno drugače, zakaj sploh "osveževanje" ledic?

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 12.02.2019, 0:29
Napisal/-a smok1
andrazon napisal/-a: Je napajanje luči izvedeno drugače, zakaj sploh "osveževanje" ledic?
Ledice se "osvežujejo" zaradi reguliranja svetlosti in zaradi reguliranja toplote in posledično podaljševanje življenjske dobe.

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 12.02.2019, 7:59
Napisal/-a mkx
andrazon napisal/-a: Taurus in Disero imata tudi ledice, pa takihle popadkov ni videti. Je napajanje luči izvedeno drugače, zakaj sploh "osveževanje" ledic?
Kot je že @smok1 napisal: LEDice se lahko napajajo s (stabilizirano) enosmerno napetostjo in pri tem svetijo stabilno brez bistvenih nihanj v svetlosti. Je pa regulacija svetlosti v tem primeru zelo otežena. Morda so tako rešene LEDice za sklepne luči in nekatere čelne (označevalne?).
Lahko pa se LEDice napajajo s spremenljivo napetostjo. Ne ravno izmenično, saj so LEDice tudi diode in bi v tem primeru pol časa ne svetile. Lahko pa se jih napaja pulzno, podobno kot se napaja inverterske AC motorje (recimo VM na lokomotivah) ... v tem primeru LEDice utripljejo z visoko frekvenco, česar naše oči ne zaznajo (tako kot ne zaznajo utripanja fluorescentnih sijalk in tudi sodobnih LED sijalk, uporabljenih v klasičnih lučeh). Lahko pa se to utripanje pokaže na video posnetkih, kjer se pokaže utripanje svetlobe s frekvenco, ki je enaka razliki frekvence utripanja LEDic in frekvence vzorčenja slike v kameri. Preslikano po Nyquistu v frekvenčni prostor kamere (tipično 0-50Hz).
Če recimo kamera snema sliko 50p (torej 50 slik na sekundo) ampak z malenkostno napako (recimo 1%, kar ni dosti) in snema navadno LEDico, ki jo napaja omrežna napetost s frekvenco 50Hz (in zato utriplje zelo točno s frekvenco 100Hz), potem se bo na posnetku videlo utripanje luči s frekvenco približno 0,5 Hz (1% od 50Hz), torej en "utrip" na 2 sekundi. Če je napajanje LEDice rešeno preko frekvenčno nestabiliziranega vira (kar je vsak cenen DC-AC pretvornik), potem je prav možno da se vsaka LED svetilka obnaša drugače i nse utripanje vidi tudi če kamera sliko vzorči zelo natančno z 50 Hz.

V bistvu je fenomen zelo podoben mešalni frekvenci pri mešanju dveh valovanj s podobnimi frekvencami ... dokaj lepo opisan v člaku o valovni enačbi na straneh 11 in 12.

In če se LEDicam regulira svetlost, se vedno regulira frekvenčno, saj je ta regulacija lahko izvedena z minimalnimi izgubiami. Čisto enak mehanizem kot je uporabljen pri sodobnih lomomotivah z AC vlečnimi motorji (v nasprotju z DC, kjer se pojavljajo znatne izgube na zagonskih preduporih).

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 12.02.2019, 9:43
Napisal/-a andrazon
Aja na to pa nisem pomislil. Torej chopper regulator bi se reklo. In seveda utripanje, smiselno. Hvala!

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 12.02.2019, 11:17
Napisal/-a preglednik
Torej frekvenčni pretvornik!

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 12.02.2019, 11:28
Napisal/-a Matevz96
Žiga napisal/-a:https://youtu.be/w1jrsbHnVKU Na tem (od 1:35 dalje) in še enem drugem posnetku, sem videl podobno utripanje čelnih luči na tej garnituri. V živo tega sicer še nisem videl, ampak kolikor so mi signalni predpisi jasni, bi to za strojevodjo nasproti vozečega vlaka, lahko pomenilo "Nevarnost, zavri" :roll:
Povsem normalno utripanje LED luči, za razliko od "klasičnih luči" LEDice ne svetijo konstantno ampak utripajo z visoko frekvenco* Zgodilo se je pač, da se je frekvenca kamera ravno tako poklopila z frekvenco utripanja da je to vidno na posnetku. Če slučajno kdo spremlja Grand Tour se to tam redno vidi na počasnih posnetkih avtomobilov z LED lučmi.

* pred nekaj leti so imele (predvsem cenejše) LED žarnice težavo z utripanjem ki so ga lahko zaznale človeške oči zato so nekatere motile kot svetila v prostorih.

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 12.02.2019, 17:23
Napisal/-a maxima
Slika

Znotraj zelenega kroga, je vsaka lučka ki jo vidite ena LED-dioda, okoli katere je ukrivljeno ogledalo oz odbojna površina. Mogoče to spremeni frekvenco?

Znotraj roza kroga pa so navadne bele in rdeče LED-diode, katere pokriva prosojna plast plastike. Pri zgornji luči svetijo diode iz roza kroga, zato ni utripanja.

Hitrost utripanja se pa spreminja, odvisno kam postavimo kamero.

Ko bom imel kakšno boljšo fotko jo bom objavil.

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 12.02.2019, 19:33
Napisal/-a andrazon
Frekvenca se pri prehodu čez steklo ohranja, tako od same svetlobe kot tudi od utripanja vira, le da gre malo počasneje skozi tisto steklo, ko je na drugi strani je vse po starem :wink:

Sem pa uspel danes s telefonom posnet ta cirkus, leva luč zelo očitno počasneje žmiga in zelo enakomerno, za desno bi to težko rekel.

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 20.03.2019, 17:55
Napisal/-a Heisenberg
Ena zimska, že ko ga v tej temi nismo še videli na zimski podlagi. :thumbupr
ETR 564 002 in ETR 564 001 , Postaja Spittal-Millstättersee 5.1.2016
Fotografijo je ustvaril Hans-Peter Kurz.
Slika

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 29.03.2019, 6:56
Napisal/-a bisabre
smok1 napisal/-a:
andrazon napisal/-a: Je napajanje luči izvedeno drugače, zakaj sploh "osveževanje" ledic?
Ledice se "osvežujejo" zaradi reguliranja svetlosti in zaradi reguliranja toplote in posledično podaljševanje življenjske dobe.
Imam vprašanje, posredno povezan s tem problemom. Doma sem večino sijalk zamenjal z LED-icami. A ugotavljam, da rade "žmignejo", rahlo zmanjašajo svetilnost, ko se v hiši vklopi kateri koli aparat. V enenem primeru pa je obratno, kar me sploh preseneča. Ko preične delovati kalofier, LEDI-sca na stropu zasveti močneje. Zanimivo, a nenavadno.

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 29.03.2019, 6:58
Napisal/-a bisabre
smok1 napisal/-a:
andrazon napisal/-a: Je napajanje luči izvedeno drugače, zakaj sploh "osveževanje" ledic?
Ledice se "osvežujejo" zaradi reguliranja svetlosti in zaradi reguliranja toplote in posledično podaljševanje življenjske dobe.
Imam vprašanje, posredno povezan s tem problemom. Doma sem večino sijalk zamenjal z LED-icami. A ugotavljam, da rade "žmignejo", rahlo zmanjašajo svetilnost, ko se v hiši vklopi kateri koli aparat. Tudi hladilnik denimo. V enenem primeru pa je obratno, kar me sploh preseneča. Ko se vklaplja kalorifier, stropna LEDI-sca zasveti rahlo močneje. Zanimivo, a nenavadno.

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 23.07.2019, 20:44
Napisal/-a maxima
563 in 564 po novem napovedujeta postaje. Žal pa samo v Italijanščini in Angleščini. Tudi imena postaj žal niso pravilno izgovorjena (Sesána, Diváca..)

Re: FVG/Trenitalia ETR 563/564 - CAF "Civity"

Objavljeno: 23.08.2019, 16:21
Napisal/-a Dirigent
...in "Borovnika".....