Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3392
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 27.11.2019, 13:42

@Ljubitelj, a živiš ti v Franciji ali Sloveniji?
Eno je Vmax garniture, drugo pa Vmax proge glede na kategorijo vlaka. In ja, upošteva se tisto hitrost, ki je nižja - v našem primeru Vmax proge, ker prog za 160km/h pri nas pa res ni v izobilju. Poglej si program omrežja - dokument hitrosti, pa boš videl kolikšne so Vmax proge glede na kategorijo vlaka (nagibni, lahki, drugi).
Pa še to: kaj pomaga DMG Flirt, največja hitrost 140-160 km/h, če bo v veliki večini vozil na regionalkah, kjer so progovne hitrosti 60-70 km/h - se pravi niti ne 1/2 njegove Vmax.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1242
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a desiro » 27.11.2019, 14:48

Vsi stadlerji bodo kolikor je meni znano spadali v kategorijo "lahki vlak" saj so za to izpolnjene vse lastnosti.

Glede progovnih hitrosti pa, a ni nobenemu drugemu čudno da ima pol Slovenije Vmax 75km/h kar je naključno maksimalna hitrost serije 363 v tovorni prestavi?
Hitrosti so se pač delale po serijah, mislim da bodo ob prihodu 541 na štajersko tudi hitrosti za težke vlake dvignili glede na stanje infrastrukture.... je pa res da to zna trajati.

Prav tako se na dolenjski in kamniški progi ne bodo iz danes na jutri pojavile table z dvema hitrostima, tisto za težke in tisto za lahke vlake.

rečeno je bilo da bodo garniture sprva vlake pokrivale operativno, sepravi bodo vozni časi kanarčka ostali nekaj časa, in bo vlak s stadlerjem pač pri postankih čakal voznoredno uro, oz. odvisno od strojevodje, če se bo le ta odločil da bo speljeval tako počasi kot kanarček ali ne....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1730
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 27.11.2019, 16:21

Re 4/4 napisal/-a:Pri DMG se bolj kot za kategorijo vlaka, gre v smer ekonomičnosti, čeprav garniture niso tako "švoh". Eden izmed pogojev v razpisu je bil Pragersko-Maribor v 22 minutah. Estonci so drugače svojega dvočlenskega na testu pognali do 172 km/h
Pa če se pogleda "pingvina", so trase že dolgo dorečene, kje so predvidene vožnje. Modre črte DA, rumene NE.


Torej hočeš reči, da so v planu tudi vožnje po Bohinjski progi? No to pa je razveseljiva novica. Zanimivo je tudi to, da je v planu primorska proga, kljub štromu.

Thomas napisal/-a:Gledam sliko zgoraj, in sicer FLIRT - DMV.

1) Če prav razumem, dobimo v prvi rundi 5 takih vlakov. Verjetno bo teh 5 vlakov na začetku vozilo samo na relaciji LJ - Kamnik in LJ - NM - Metlika (o tem je bilo nekaj govora), saj jih za vse dizel proge ne bo dovolj? Če v drugi polovici leta steče potniški promet še na relaciji LJ - Kočevje, bo DMV-jev že primanjkovalo... da ne omenjam še ostalih dizel prog.


Proizvodnja dizelskih se ne bo prekinila po 5 garniturah, ampak se bo kar nadaljevala. Iz zanesljivih virov. 2020 se pričakuje 10 DMV. Električni tako ali tako ne bodo delani v isti tovarni (DMV - Siedlce, EMV in KISS - Minsk).

Thomas napisal/-a:2) Problem pri kanarčkih je ropot v delu garniture, kjer je motor. Vožnja v tem delu garniture je včasih res moteča (ropot, vibracije), zato marsikateri potnik raje izbere del garniture brez motorja... tam je zaradi tišine vožnja bolj prijetna. Upam, da bodo DMV-ji bolj prijazni, kar se tega tiče.


Flirt DMV ima "power pack" v posebnem členu, zato je tišji od vseh ostalih primerljivih garnitur. Nekaj malega bo "cviljenja" čisto na obeh koncih vlaka, saj so elektromotorji nameščeni na podstavnih vozičkih pod obema kabinama.
Zadnjič spremenil TGV Lyria, dne 27.11.2019, 16:28, skupaj popravljeno 1 krat.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4456
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 27.11.2019, 16:27

@Ljubitelj, a živiš ti v Franciji ali Sloveniji?

Stalni naslov je še vedno v Sloveniji, sem se pa v zadnjem letu precej fijakal s SNFC, pa se mi že spet obeta ena lepa zadeva. In zanimivo, na njihovih navadnih progah vozijo vlaki skoraj tako hitro kot na nemških hitrih.... In ko pelje skozi ovinke 160 km/h se jih kar krepko čuti, ne pa kot pri nas, kjer so dovoljeni pospeški znatno nižji. In od oka bi rekel, da bi pri nas mogoče peljal 120 km/h, ovinki podobni kot mimo Zaloga. In še nekaj, ko prihaja vlak na postajo zavira odločno, če ne bi bil vajen, bi mislil, da bo postajo prevozil. Pred 15 leti me je skoraj kap, kako je pridrvel na postajo (sicer lepo okrašeno v stilu Salvadorja Dalija) Perpignan v Oksitaniji.

Eno je Vmax garniture, drugo pa Vmax proge glede na kategorijo vlaka. In ja, upošteva se tisto hitrost, ki je nižja - v našem primeru Vmax proge, ker prog za 160km/h pri nas pa res ni v izobilju. Poglej si program omrežja - dokument hitrosti, pa boš videl kolikšne so Vmax proge glede na kategorijo vlaka (nagibni, lahki, drugi).


Ravno to je bilo vprašanje, zakaj na premi progi (PR-HO, PR-Tezno, Štore-Grobelno vlaki ne vozijo s hitrostjo za katero je bila narejena rekonstrukcija. Zakaj navadni vlaki vozijo 100 km/h (Šentjur-Štore), oziroma največ 120 km/h, če pa je proga narejena za 160 km/h. Zakaj vlaki z nizkim koeficientom nagibanja, izdelani recimo za hitrost 160 km/h ali več ne smejo voziti hitreje kot 140 km/h, če pa v glavnem ni nobenih bočnih pospeškov zaradi krivin. Zakaj pa nagibni vlaki smejo voziti 160 km/h, pa se ne nagnejo na omenjenih odsekih niti za stopinjo!.

Pa še to: kaj pomaga DMG Flirt, največja hitrost 140-160 km/h, če bo v veliki večini vozil na regionalkah, kjer so progovne hitrosti 60-70 km/h - se pravi niti ne 1/2 njegove Vmax.

Le tukaj so proge omjitev, no še cel kup drugih, ampak če je proga v ovinkih človek pač razume, sicer recimo iz tehničnih karakteristih težko razume omejitev 80/100/120, primer Laško do ovinka v Tremarjih. Končno sledi iz bočnih pospeškov, da lahko nagibni vozi za 25-30% hitreje skozi ovinek in vlak z nizkim koeficientom nagiba 5-10%. In vendar vlak z nizkim koeficientom nagiba vozi lahko 25% hitreje, nagibni pa kar 50% hitreje kot navadni vlak. Tu nekaj ne štima, oziroma je v ozadju neznan dejavnik, ki nima zveze z bočnimi pospeški.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3371
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 27.11.2019, 16:59

TGV Lyria napisal/-a:Zanimivo je tudi to, da je v planu primorska proga, kljub štromu.
.


Pula...
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 508
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a andrazon » 27.11.2019, 20:52

Ljubitelj napisal/-a:...serija 541 ... ima sodobno podvozje, nedvomno v rangu Desirojev...


Podstavni vozički pri tih dveh so popolnoma različna zgodba... 541 ima podstavne v rangu ICE-ja.
LP Andraž
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3392
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 28.11.2019, 6:43

desiro napisal/-a:Vsi stadlerji bodo kolikor je meni znano spadali v kategorijo "lahki vlak" saj so za to izpolnjene vse lastnosti.

A je to kakšen resen vir ali samo mnenje nekoga, ki se toliko spozna na železnico, kot moja mati na vesoljsko tehnologijo?
Sicer pa, če bo res tako kot praviš, bo to neverjetno super =D>
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1242
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a desiro » 28.11.2019, 7:37

Regan 664 napisal/-a:
desiro napisal/-a:Vsi stadlerji bodo kolikor je meni znano spadali v kategorijo "lahki vlak" saj so za to izpolnjene vse lastnosti.

A je to kakšen resen vir ali samo mnenje nekoga, ki se toliko spozna na železnico, kot moja mati na vesoljsko tehnologijo?
Sicer pa, če bo res tako kot praviš, bo to neverjetno super =D>


Ja v rednem izpopolnjevanju nam je bilo tako rečeno, zdaj če ste pa forumaši in ostali ljubitelji železnic bolj pametni potem bo najbrž po vaše.... :roll: #-o

TGV Lyria napisal/-a:
Proizvodnja dizelskih se ne bo prekinila po 5 garniturah, ampak se bo kar nadaljevala. Iz zanesljivih virov. 2020 se pričakuje 10 DMV. Električni tako ali tako ne bodo delani v isti tovarni (DMV - Siedlce, EMV in KISS - Minsk).



Nam je bilo rečeno da bo najprej dobavljenih 5 Dizlov in v letu 2020 še 5 Elektro Flirtov.... me pa prav zanima kdo so tvoji zanesljivi viri...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1730
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 28.11.2019, 8:01

Regan 664 napisal/-a:
desiro napisal/-a:Vsi stadlerji bodo kolikor je meni znano spadali v kategorijo "lahki vlak" saj so za to izpolnjene vse lastnosti.

A je to kakšen resen vir ali samo mnenje nekoga, ki se toliko spozna na železnico, kot moja mati na vesoljsko tehnologijo?


Wow. Nisem vedel, da so strojevodje železniški laiki...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4456
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 28.11.2019, 8:05

Podstavni vozički pri tih dveh so popolnoma različna zgodba... 541 ima podstavne v rangu ICE-ja.


To vem tudi jaz, zato sem pa napisal
In še vprašanje je bilo, zakaj se serija 541 (ter ustrezni vagoni recimo klasificirani za 200-250 km/h), ki normalno vozi lahko do 225-250 km/h in ima sodobno podvozje, nedvomno v rangu Desirojev smatra kot vlak z visokim koeficientov nagiba.
,

kar seveda ne pomeni, da imata enako podvoizje, ampak da ima 541 vsaj tako dobro kot Desiro, gledena obratovalne hitrosti pa boljše.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3392
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 28.11.2019, 10:15

TGV Lyria napisal/-a:
Regan 664 napisal/-a:
desiro napisal/-a:Vsi stadlerji bodo kolikor je meni znano spadali v kategorijo "lahki vlak" saj so za to izpolnjene vse lastnosti.

A je to kakšen resen vir ali samo mnenje nekoga, ki se toliko spozna na železnico, kot moja mati na vesoljsko tehnologijo?

Wow. Nisem vedel, da so strojevodje železniški laiki...


Strojevodje žal ne bodo odločali, po kateri kategoriji hitrosti bodo vozile nove EMG in DMG :wink:
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11420
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a cokla » 28.11.2019, 12:51

Regan 664 napisal/-a:
Strojevodje žal ne bodo odločali, po kateri kategoriji hitrosti bodo vozile nove EMG in DMG :wink:



Saj nismo nikoli imeli te želje. To so le "strokovne debate" forumašev. ;)
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1242
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a desiro » 29.11.2019, 0:33

Regan 664 napisal/-a:
Strojevodje žal ne bodo odločali, po kateri kategoriji hitrosti bodo vozile nove EMG in DMG :wink:


Ne, ne bomo odločali mi, ampak mislim da bo pa prej nam predstavljeno s kakšno hitrostjo smemo voziti in kaj upoštevamo kot pa tebi, in tvoji mami ki se spozna na vesoljsko tehnologijo... ali pač?
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3371
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 05.12.2019, 13:18

Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3596
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 05.12.2019, 15:54


V zvezi z intervjujem in stanjem na enotirni dolenjski progi je ena dokaj enostavna rešitev za povečanje njene prepustnosti, katera se glasi na postajališču Šmarje Sap naredite ponovno postajo z dvema tiroma. Prepustnost proge se s tem bistveno poveča, pa tudi trojni gužvi v Grosuplju se lahko izogne saj bi se lahko vlak iz Ljubljane naprimer za Novo mesto križal z vlakom iz Novega mesta v Ljubljano. Kočevar bi počakal v Grosuplju in po prihodu vlaka iz Ljubljane odpeljal proti Kočevju.

Zemljišče v Šmarju Sap je itak v lasti infrastrukture tako da to ne predstavlja kakšnih težav z odkupi. Včasih so rešitve tako enostavne pa jih ne vidijo. Dvotirnost do Grosuplja bi bila sicer super, ampak se bojim da jo jaz ne bom dočakal. Če jim uspe frekvenco vlakov na relaciji Ivančna gorica Ljubljana v jutranji konici in obratno v popoldanski konici spraviti na 15 minut, bo to tektonski premik na bolje in s tem se bo tudi zainteresiranost potnikov za vlake bistveno povečala.
Tine

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov