zigc0601 napisal/-a:suha napisal/-a:Počasi bo postal ogrožen tudi pogodbeni rok za dobavo vlakov, ki je mislim da 18. Aprila.
Ampak to za SŽ ni težava. Če se prav spomnim je bil rok za vzpostavitev funkcionalnih elektronskih vozovnic, kartomatov, itd. ene 2, 3 leta nazaj. O kartomatih ne duha ne sluha, elektronske vozovnice tudi delajo bolj tako tako.... Penalov niso zaračunali. Pa zakaj bi jih saj bo izgubo pokril Slovenski davkoplačevalec. Ni pač lepo da se prijateljem (Golobiču & co., ki je vzpostavljal sistem) zameri.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Niso zaračunali penalov? Imaš kakšne oprijemljive dokaze, ker bi jih bilo vredno podati naprej.
Tu se moram ugriznit v jezik. Ne spomnim se čisto dobro ali je takratni razpis predvideval tudi kartomate, so pa firme, ki so dobile razpis (povezana z Golobičem, ki je že pred desetletjem sumljivo izvajal zadeve z Urbano in Urbanomati), konkretno zamujale z uvedbo nakupa vozovnice preko interneta. Razpis je julija 2017 dobil konzorcij podjetij Imovation, Margento R & D ter Supra. Uvedbo elektronskih vozovnic so obljubili do konca leta 2017, oz. najkasneje januarja 2018. Uradni rok za končanje je bil julij 2018. Posiljeno in zelo pomanjkljivo se je zadeva uvedla 30. novembra 2018. Nisem sicer šel brat razpisa, vendar bi na prvi pogled rekel, da zadeva še danes ni dokončana. Ni (vsaj) angleškega jezika, ni mogoče kupiti kart za EC in EN vlake.... Kot laik bi rekel, da penali še vedno laufajo. Kot pa pravim nimam pred sabo podpisane pogodbe niti nisem šel gledat pogoje takratnega razpisa, kaj so idioti sploh zahtevali (ni dvakrat za reči, da angleškega jezika ni predvidenega, v tem primeru je potrebno ovadit koga drugega). Če bi se zaračunali penali kot se šika, bi bile prej naštete firme že pod rušo...
Kar se tiče kartomatov pa upam, da so sedaj zadevo opustili in imajo v glavi zadevo v skladu s tretjim desetletjem 21. stoletja. V teh 15 letih kolikor so mečkali, je tehnologija že tako napredovala, da kartomati niso več potrebni in so samo zapravljanje denarja. Potrebni so le manjši sprejemni portali na železniških peronih in vlakih, kamor potnik prisloni brezstično bančno kartico ali NFC senzor mobilnega telefona (kjer ima nameščeno aplikacijo NLB pay, DH Denarnik, Google pay, Apple pay, itd.). Računalniški sistem v ozadju potem glede na to kje je potnik vstopil in izstopil ter validiral brezstično bančno kartico ali NFC senzor mobilnega telefona, izračuna najcenejšo vozovnico in mu trga znesek preko Maestro, Visa ali Mastercard bančne kartice. Če je vstopil na IC vlak, mu brezstično bančno kartico ali NFC senzor mobilnega telefona na vlaku povalidira še sprevodnik, da se potniku pribije pribitek za ta tip vlaka in razred, oz. potnik pred vstopom na IC vlak na portalu preko vgrajene tipke izbere tip vlaka IC in razred. Tisti kateri se ne povalidira ob izstopu in še na vlaku se mu računa tarifa do končne postaje. Na vlaku so občasne kontrole sprevodnikov z varnostnikom, da se nebi prišlo do "švercanja" potnikov.
Zadeva bi izgledala podobno kot jo imajo vgrajeno na avtobusu (le da bi imela namesto rdeče nalepke Urbana, nalepko Mastercard, Visa, Maestro ter IJPP), in bi bila na peronu ter na vlaku. Iz slike je razvidno da ima portal štiri tipke. Za železnice bi bilo to potem označeno: 1. tipka: regionalni vlak 2. tipka: IC vlak, 3. tipka: 2. razred, 4. tipka: 1. razred (novi Stadler vlaki bodo menda imeli dva razreda), 5. tipka: za otroka ali študenta ali seniroja za zmanjšano tarifo (seniorji in študenti morajo za popust najprej prislonit brezkontaktno kartico, ki jo izdaja SŽ ali IJPP). Za plačevanje večim osebam, isto plačilno sredstvo prisloniš na portal večkrat zaporedoma (računalnik potem samodejno doda popust na skupino ali več oseb). Če ne pritisneš nič se šteje da gre odrasla oseba na regionalca v 2. razred.
