Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Odgovori
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2077
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

maxima napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a: Ne vem pa, zakaj bi za Pohorca uporabljali Flirta 200, ker zadostuje verzija 160 ki jo imamo :)
510/515 je v regio izvedbi :?
To sploh ni odvisno od verzije vlaka, ampak izvedbe notranjosti. V našega bi lahko dali karkoli.
Sploh pa naš IC promet... A se res moram tolikokrat ponavljati?
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 404
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Zakaj za IC vlake ne dajo preprosto vagone 1 in 2. razreda ter pa restavrantni vagon? Kot sem že omenil, je dobro na IC vlakih imeti restarvrantni vagon, ker pot iz Kopra v Hodoš je vendarle zelo dolga, iz enega konca Slovenije na drugega, in nikoli se ne ve, kdaj katerega potnika med to dolgo potjo zagrabi lakota...
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2077
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

vidkrt napisal/-a:Zakaj za IC vlake ne dajo preprosto vagone 1 in 2. razreda ter pa restavrantni vagon? Kot sem že omenil, je dobro na IC vlakih imeti restarvrantni vagon, ker pot iz Kopra v Hodoš je vendarle zelo dolga, iz enega konca Slovenije na drugega, in nikoli se ne ve, kdaj katerega potnika med to dolgo potjo zagrabi lakota...
Ki je dolga zgolj in samo zaradi počasnosti naše železnice :D Realno, po kilometrih še za dobrega Regional Ekspresa ni.
Edini vlak, ki nekako odgovarja tvoji izvedbi IC pri nas, je dejansko Pohorc. Ampak ta je itak šel na Pendolino, in če bi imel tisti bife oddelek odprt, bi bilo to to. Vsi ostali IC vlaki s svojo max. 3 ure trajajočo vožnjo niso vredni svojega imena. Pa še ta vožnja bi bila lahko pol krajša, če... Če... No, saj ni treba da se gremo iste debate v vsaki temi.
Za moj zapis, kako si predstavljam slovenski železniški promet oz. kar se tiče tarifnih rangov vlakov, dodatkov in podobno - brskajte. Ključna beseda je Nizozemska.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 549
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Kdaj boste naročili dodatnih 15 do 20 vlakov?

To je še stvar dogovora, pričakujem, da bi lahko bil razpis pripravljen in končan v prvi polovici leta.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 549
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Teoretično bi Stadler lahko, če bi prišlo do dogovora oddelal celotno naročilo torej še teh 15 do 20 garnitur, 3 lokomotive ter 20 vagonov. V praksi pa je zadeva že veliko težje izvedljiva.
Ok vse drugo kot Stadler pri tretjem naročilu garnitur bi bilo presenečenje.
Kar se tiče vagonov so precej butični in bi znala biti cena za SŽ zelo odbijajoča kar se pa lokomotiv tiče pa nihče ne ve kakšna bo politika SŽ in če jih bi sploh zanimala serija Euro
sierra5
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 50
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

andre85 napisal/-a:Teoretično bi Stadler lahko, če bi prišlo do dogovora oddelal celotno naročilo torej še teh 15 do 20 garnitur, 3 lokomotive ter 20 vagonov. V praksi pa je zadeva že veliko težje izvedljiva.
Ok vse drugo kot Stadler pri tretjem naročilu garnitur bi bilo presenečenje.
Kar se tiče vagonov so precej butični in bi znala biti cena za SŽ zelo odbijajoča kar se pa lokomotiv tiče pa nihče ne ve kakšna bo politika SŽ in če jih bi sploh zanimala serija Euro
Teoretično. V praksi pa skoraj ni šans, da bi Stadler cenovno prišel skozi (pa pustimo da bodo to itak trije ločeni razpisi), ker so vagoni in lokomotive predrage napram konkurenci. Tudi 4 osni Euro nima šans da konkurira. To bo sedaj naročilo SŽ-PP, tako da nobenih 6 osnih zadev, ampak zgolj 4 osno, verjetno multisistem pa z varnostnimi paketi za okoliške države, po možnosti da je to že potrjeno oz. certificirano - 160 ali eventualno 200km/h opcija.

Pa glede na to, da sedaj Mes govori o 3, prej oz. drugje pa se omenja končna cifra 7 lokomotiv za PP, predvidevam da bo to razpis 3+ opcija za dodatne 4. Ker glede na planirano širitev in malo bolj osamosvojitev SŽ-TP, lahko pričakujemo, da se bo končala ljubezen TP-ja da posoja žive PP-ju.

Glede na situacijo na trgu, lahko razpis narediš za garniture povsem legalno napišeš tako, da bo edino Stadler lahko dobil razpis (npr. z zadostnim % nizkopodnosti izločiš Newaga in Hitachija, z garancijskimi pogoji in servisom izločiš Končarja, ostale pa po pogoji da je DEMU in ne mehansko hidravlicni prenos). Lahko pa seveda obratno, če sprostiš kriterije in bo cena osnovno vodilo, pa ima Stadler težave. Odvisno kako se bodo dodločili kakšen je cilj.

Pri lokomotivah tako Vectron če bi se ga dalo dobiti, drugače Traxx MS3, poljaki so sicer cenejši (griffin) ampak če niso certificirano izven poljske, enako Škoda nima varnostnih paketov za naše področje še (sem skoraj ziher da je tako), Stadler bi lahko naredil, ampak bo cenovno težko konkuriral Traxxu recimo. Tako da Stadler lokomitve za PP mislim da so no-go varianta.

Pri vagonih pa bo še najbolj težko "nameščati" želenega dobavitelja, ker pač RIC compatible je pač standard...razlika samo v ceni. Težko kakšno posebno omejitev oz. zahtevo dajo, katero ne bi mogel drugi proizvajalec narediti.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2077
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

sierra5 napisal/-a: Glede na situacijo na trgu, lahko razpis narediš za garniture povsem legalno napišeš tako, da bo edino Stadler lahko dobil razpis (npr. z zadostnim % nizkopodnosti izločiš Newaga in Hitachija, z garancijskimi pogoji in servisom izločiš Končarja, ostale pa po pogoji da je DEMU in ne mehansko hidravlicni prenos). Lahko pa seveda obratno, če sprostiš kriterije in bo cena osnovno vodilo, pa ima Stadler težave. Odvisno kako se bodo dodločili kakšen je cilj.
Enostavno napišeš, da morajo biti kompatibilni z obstoječim voznim parkom in s tem vržeš ven vse razen Stadler. Tako so naredili Hrvati za svojega Končarja, nobena pritožba ni pomagala.
sierra5 napisal/-a: Pri vagonih pa bo še najbolj težko "nameščati" želenega dobavitelja, ker pač RIC compatible je pač standard...razlika samo v ceni. Težko kakšno posebno omejitev oz. zahtevo dajo, katero ne bi mogel drugi proizvajalec narediti.
Trije proizvajalci so, ki izdelujejo precej enakovredne zadeve. Potem pa je še Siemens s svojimi variacijami na temo Viaggio.
sierra5
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 50
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

TGV Lyria napisal/-a:
sierra5 napisal/-a: Glede na situacijo na trgu, lahko razpis narediš za garniture povsem legalno napišeš tako, da bo edino Stadler lahko dobil razpis (npr. z zadostnim % nizkopodnosti izločiš Newaga in Hitachija, z garancijskimi pogoji in servisom izločiš Končarja, ostale pa po pogoji da je DEMU in ne mehansko hidravlicni prenos). Lahko pa seveda obratno, če sprostiš kriterije in bo cena osnovno vodilo, pa ima Stadler težave. Odvisno kako se bodo dodločili kakšen je cilj.
Enostavno napišeš, da morajo biti kompatibilni z obstoječim voznim parkom in s tem vržeš ven vse razen Stadler. Tako so naredili Hrvati za svojega Končarja, nobena pritožba ni pomagala.
sierra5 napisal/-a: Pri vagonih pa bo še najbolj težko "nameščati" želenega dobavitelja, ker pač RIC compatible je pač standard...razlika samo v ceni. Težko kakšno posebno omejitev oz. zahtevo dajo, katero ne bi mogel drugi proizvajalec narediti.
Trije proizvajalci so, ki izdelujejo precej enakovredne zadeve. Potem pa je še Siemens s svojimi variacijami na temo Viaggio.
Ne, to moraš bolj tehnično zamotano narediti. Samo da mora biti kompatibilni z obstoječimi ti pred EU komisijo ne bo šlo skozi. Tudi praksa Sodišča EU je že taka. Prav zato ker so pred leti tako izigravali sistem. Naročili so 1 avto, zaželjeni ponudnik ga je dal po dumping ceni, potem pa so naročili še 250 takih avtov "kompatibilnih". Hrvatje so to reševali preko zahteve po jeklenem ogrodju, ne aluminijastem. Pa imam občutek, če bi Stadler res vztrajal, da bi šel tudi na EU komisijo, da bi hrvatje se opekli, ker je zelo očitna zahteva, ki favorizira praktično samo enega ponudnika. Tako da tu je pač vprašanje koliko je kakemu proizvajalcu pomembno to naročilo beri koliko se bo trgal s tem.

Saj, za vagone vemo...samo cena bo dejansko razlikovalni element. S tem hočem rečt, da boš recimo težje kupoval Siemens-a s SGP vozički, če pa ti Astra ponudi nižjo ceno za svojega z drgimi vozički. Po zakonodaji pa ne smeš nobenih komponent specificirati na točno določenega proizvajalca ali model.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3655
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sierra5 napisal/-a:...enako Škoda nima varnostnih paketov za naše področje še (sem skoraj ziher da je tako)...
Škoda več ne izdeluje lokomotiv, oziroma naslednika 109e ne bo. Možen bi še bil nakup skupaj z Push-pull garnituro, pa še to je vprašanje.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3684
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a mkx »

Da se vrnemo na Stadlerje: kaj je omejujoči faktor za serijo 610 da ima max hitrost 140km/h? Je to omejena moč dizelskih motorjev ali je omejitev kaj drugega? Recimo sprega 510+610 ... kakšna bi bila max vlakovna hitrost, 140km/h ali 160km/h?
LP, Metod
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 404
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Ker kolikor vem je možno te garniture upravljati kar iz ene kabin, mislim, da če bi se upravljalo vlak iz SŽ 510, potem 160 km/h, če pa iz 610, potem pa 140km/h
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3655
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

mkx napisal/-a:Da se vrnemo na Stadlerje: kaj je omejujoči faktor za serijo 610 da ima max hitrost 140km/h? Je to omejena moč dizelskih motorjev ali je omejitev kaj drugega? Recimo sprega 510+610 ... kakšna bi bila max vlakovna hitrost, 140km/h ali 160km/h?
Praktično omejujočih faktorjev ni. Lahko dobiš tudi za 160 km/h, kupec je pač postavil pogoj minimalno 140 km/h. Ampak zaradi ekomomičnosti vleke v EU, so vgrajeni motorji manjših moči in s tem tudi slabši pospeški, ter nižja hitrost. V spregi gre 140 km/h.
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4580
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a igor72 »

vidkrt napisal/-a:Ker kolikor vem je možno te garniture upravljati kar iz ene kabin, mislim, da če bi se upravljalo vlak iz SŽ 510, potem 160 km/h, če pa iz 610, potem pa 140km/h
#-o A greš lahko za kakšen čas v samoizolacijo? Prosim...
LEP DAN
Igor
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11514
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a cokla »

igor72 napisal/-a:
vidkrt napisal/-a:Ker kolikor vem je možno te garniture upravljati kar iz ene kabin, mislim, da če bi se upravljalo vlak iz SŽ 510, potem 160 km/h, če pa iz 610, potem pa 140km/h
#-o A greš lahko za kakšen čas v samoizolacijo? Prosim...
Nima odločbe.... :)
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3464
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

vidkrt napisal/-a:Ker kolikor vem je možno te garniture upravljati kar iz ene kabin, mislim, da če bi se upravljalo vlak iz SŽ 510, potem 160 km/h, če pa iz 610, potem pa 140km/h
Vid, ti si pa res legenda. Vsaka ti čast :D
Odgovori