Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Odgovori
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a desiro »

Re 4/4 napisal/-a: 21.10.2021, 10:04
Bi si potem upal usekati po zasilni zavori, če ni enaka sila na spenjači na dveh različnih garniturah v spregi? Pospešek in pojemek morata biti takšna, da je upravljane z vlakom varno. Zato skrbi software. Glede polovične vleke. Siemens zagotovo ne garantira, da je to lahko v rednem prometu. Saj veš, da se pri novejših lokomotivah, v primeru izločitve enega motorja (pogoj 75 % delujoče vleke), mora na novo izračunati obremenitev.


Povprečni največji pojemek na dizelskem Flirtu je 1,2 na elektro pa 1,11 m/s2. Dizelski se ustavi 300 metrov prej pri največji konstruirani hitrosti od elektro Flirta. Za hitrosti pa vemo kako je. Če je dizelski homologiran za 140, gre lahko mešana sprega samo 140 km/h, ne glede na to v kateri kabini se upravlja sprega. ;) Razen v primeru vleke s pomožno spenjačo je hitrost omejena na 120 km/h.
Seveda bi upal aktivirati zavoro v sili, saj tudi tovorni vlaki sestavljeni iz različnih vagonov ne zavirajo sinhrono.
Te sile pa v primeru garnitur niso tako močne da bi povzročile strganje.

Če Siemens ne bi garantiral tega bi najverjetneje obstajalo kakšno navodilo da v primeru vožnje serje 312 v spregi pri kateri je na eni izločen en pogon ne smemo prekoračiti 50 % vlečne sile....

V končni fazi tudi sprega serije 510 pri kateri je en pogonski sklop blokiran doseže 75 % vlečne sile, torej tisti z okvarjenim sklopom ponovno prispeva manj kot celi....


Vleka s pomožno spenjačo je omejena na 80 km/h in ne 120 km/h ;)
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Sedeži v 2.r. so zaradi mehke obloge bolj udobni od tistih usnjenih v 1.r. kjer pa imaš mizico in pa lučko nad glavo.
Res pa je tudi, da je v 1.r. bolj mir, ker so vmes še ena vrata, pa še na koncu/začetku je lociran.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

desiro napisal/-a: 21.10.2021, 21:16Seveda bi upal aktivirati zavoro v sili, saj tudi tovorni vlaki sestavljeni iz različnih vagonov ne zavirajo sinhrono.
Te sile pa v primeru garnitur niso tako močne da bi povzročile strganje.

Če Siemens ne bi garantiral tega bi najverjetneje obstajalo kakšno navodilo da v primeru vožnje serje 312 v spregi pri kateri je na eni izločen en pogon ne smemo prekoračiti 50 % vlečne sile
V končni fazi tudi sprega serije 510 pri kateri je en pogonski sklop blokiran doseže 75 % vlečne sile, torej tisti z okvarjenim sklopom ponovno prispeva manj kot celi....
Vleka s pomožno spenjačo je omejena na 80 km/h in ne 120 km/h ;)
V bistvu, če za desirota vse to drži, me je kar malo strah. Par let nazaj sem videl, da je imel strojevodja težave povezati dva skupaj. Na koncu je poskušal z "vso silo" se speti, pa mu ni uspelo. Na koncu je dispečerja poprosil, za menjavo master in slave garniture, pa je le šlo. Kaj vse potem še prenaša spenjača na 312...

Prispeva že manj, samo dvomim da se pojavi različna sila med garniturami. Prej bi rekel, da se ostali pogoni ustrezno krmilijo. Drugače elektronika nima nobenega smisla. Pa nekaj bi te še vprašal. Imajo naši Flirti senzorje preobremenitve potniškega prostora? Torej seznor meri, če je kakšen posanezni del garniture preobremenjen in strojevodjo na to opozori. Zanima me samo zaradi firbca.

Če pa je 80, potem je to interno pravilo SŽ. Maksimalna dovoljena s strani ERA je 120 km/h.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a desiro »

Re 4/4 napisal/-a: 22.10.2021, 8:18

V bistvu, če za desirota vse to drži, me je kar malo strah. Par let nazaj sem videl, da je imel strojevodja težave povezati dva skupaj. Na koncu je poskušal z "vso silo" se speti, pa mu ni uspelo. Na koncu je dispečerja poprosil, za menjavo master in slave garniture, pa je le šlo. Kaj vse potem še prenaša spenjača na 312...

Prispeva že manj, samo dvomim da se pojavi različna sila med garniturami. Prej bi rekel, da se ostali pogoni ustrezno krmilijo. Drugače elektronika nima nobenega smisla. Pa nekaj bi te še vprašal. Imajo naši Flirti senzorje preobremenitve potniškega prostora? Torej seznor meri, če je kakšen posanezni del garniture preobremenjen in strojevodjo na to opozori. Zanima me samo zaradi firbca.

Če pa je 80, potem je to interno pravilo SŽ. Maksimalna dovoljena s strani ERA je 120 km/h.
To da se nista mogla speti se lahko zgodi zaradi več vzrokov in najenostavneje je pač obrniti vrstni red garnitur in uporabiti drugi spenjači.

200 % je sila glede na garnituro različna, tudi npr pri tandemu lok 541 v kolikor bi imela ena v okvari en VM bi lahko nudila 75 % svoje vlečne sile, medtem ko bi druga cela nudila 100 % in se ne bi zaradi druge omejila na 75 %....

Ima senzor ki glede na zasedenost potniškega prostora regulira moč zavore posameznega vagona, to ima tudi Siemens in baje Kanarček.

Dvomim da je interno, tudi v Nemčiji, in na Nizozemskem je Vmax pri vožnji z pomožno spenjačo 80 km/h.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

desiro napisal/-a: 22.10.2021, 23:15
Dvomim da je interno, tudi v Nemčiji, in na Nizozemskem je Vmax pri vožnji z pomožno spenjačo 80 km/h.
Jaz izhajam iz tega, tako da ne vem, zakaj v praksi potem 80 km/h.
Type name:FLIRT3 EMU SLO (L-4431)

1435mm / DC 3kV / INDUSI I60
hladni prevoz s pomožno spenjačo (reševalna) je dovoljen z maksimalno hitrostjo 120 km/h;
svetli profil G1/GI2 (ni primerno za vožnjo po progah z varnostnim sistemom razreda B Crocodile),
subjekt, zadolžen za vzdrževanje mora zagotoviti, da se mejna vrednost obrabe prostih koles med obratovanjem ne zniža pod vrednost 690 mm
subjekt zadolžen za vzdrževanje mora zagotoviti, da se mejna vrednost obrabe pogonskih koles med obratovanjem ne zniža pod vrednost 790 mm,
sneg, led in toča: razred višine snega je S2 (nominalni pogoji) v skladu z EN 50125-1:2014;
vozilo je primerno za višine peronov 550 in 350 mm.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a desiro »

V arhivu sem našel fotografijo ki potrjuje mojo izjavo @Re 4/4

Slika
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1038
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a sikos »

Kratek sprehod po dvonadstropni EMG Stadler 313-018 na sejmu Trako 2021

[youtube]https://youtu.be/6rfXTNtcdp0[/youtube]
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 643
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a maxima »

FLIRT DMG:
610-001/002 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.03.2020
610-003/004 - v prometu, prišel v Slovenijo 31.07.2020
610-005/006 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.10.2020
610-007/008 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.10.2020
610-009/010 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.09.2020
610-011/012 -
610-013/014 -
610-015/016 -
610-017/018 -
610-019/020 -
610-021/022 -
610-023/024 -
610-025/026 -
610-027/028 -
610-029/030 -
610-031/032 -
610-033/034 -
610-035/036 -
610-037/038 -
610-039/040 -
610-041/042 -

FLIRT EMG:
510-001/002 - v prometu, prišel v Slovenijo 24.06.2021
510-003/004 - v prometu, prišel v Slovenijo 01.06.2021
510-005/006 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.09.2020
510-007/008 - v prometu, prišel v Slovenijo 12.05.2021
510-009/010 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.02.2021
510-011/012 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.02.2021
510-013/014 - v prometu, prišel v Slovenijo 15.04.2021
510-015/016 - v prometu, prišel v Slovenijo 15.04.2021
510-017/018 - v prometu, prišel v Slovenijo 12.05.2021
510-019/020 - v prometu, prišel v Slovenijo 01.06.2021
510-021/022 - v prometu, prišel v Slovenijo 24.06.2021
510-023/024 - v prometu, prišel v Slovenijo 25.08.2021
510-025/026 -
510-027/028 - prišel v Slovenijo ??.??.2021
510-029/030 -
510-031/032 -
510-033/034 -
510-035/036 -
510-037/038 -
510-039/040 -
510-041/042 -

KISS EMG:
313-001/002 -
313-003/004 -
313-005/006 - prišel v Slovenijo 26.05.2021
313-007/008 -
313-009/010 - prišel v Slovenijo 29.10.2021
313-011/012 - prišel v Slovenijo 28.07.2021
313-013/014 - prišel v Slovenijo 28.07.2021
313-015/016 - prišel v Slovenijo 29.10.2021
313-017/018 - prišel v Slovenijo 09.10.2021
313-019/020 -
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Super za Kiss-e! Zdaj bi pa lahko ze pocasi imeli uporabno dovoljenje :roll:
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Anzee napisal/-a: 29.10.2021, 10:52 Super za Kiss-e! Zdaj bi pa lahko ze pocasi imeli uporabno dovoljenje :roll:
Ja, baje da naj bi ga enkrat decembra letos. Je to res in če je, ga bo dobil enkrat pribl. takrat, ko ga je dizel Flirt?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Anzee napisal/-a: 29.10.2021, 10:52 Super za Kiss-e! Zdaj bi pa lahko ze pocasi imeli uporabno dovoljenje :roll:
Konec septembra je bil ponovno za par dni na testiranju na Velimu. Očitno so morali narediti določene spremebe.
Časovno pa ni niti hudo, glede na druge prevoznike. In kje je težava s tako dolgimi postopki? Ja, če odmisliš epidemijo, je eden izmed razlogiv v tem, da je evropska komisija dodelila ogromno denarja za nabavo vozil, nakar so tako prevozniki in posledično proizvajalci enostavno zagrabili to priložnost. In sedaj imaš pa problem, predpisi oziroma protokoli so takšni kot so, ker imajo države svoje sisteme na železnici. Npr poznamo več kot 20 različnih odjemnikov (širina in material drsalke) ogromno signalno-varnostnih naprav, različne postopke meritve temperature ležajev itd... In vsak prevoznik si je na koncu zamislil svojo konfiguracijo in sedaj je potrebno dokazovati skladnost z infrastrukturo za vsako serijo vozil posebej. Vse od a do ž po istem postopku. In ker je v Evropi zelo malo certificiranih testnih centrov, kjer so meritve veljavne, se lahko samo postaviš v vrsto in čakaš. Velim kot glavni center je zaseden že za mesece vnaprej. Če pa kakšna meritev ni ustrezna in je potreben poseg v sistem na garnituri, pa moraš potem še enkrat opraviti test. Popolno nasprotje lokomotiv, kjer je na voljo precej manj konfiguracij. Ja tako pač je. Trenutna čakalna doba za novo lokomotivo je 13 mesecev, za garnituro pa več kot dve leti. Za testiranje garnitur, ki dosegajo višje hitrosti pa v samo eni državi, od enega do dve leti, odvisno od večih faktorjev.
Trenutni sistem na prvi pogled izgleda zapleten, vendar te kot kupca varuje, da dobiš tisto, kar plačaš in imaš varno vozilo. Tako se kakšna afera Ansaldo na Nizozemskem in Danskem ne more ponoviti. Sirius za Leo Express, ki je bil naročen leta 2016, še vedno ni dokončal niti testov na Velimu, kje so še potem dokazovanje skladnosti na progi zunaj testnega centra. Dobro, nekaj razlogov je netehnične narave (vizumi za Kitajce), samo vseeno. Z našimi smo časovno še hitro prišli skozi.
Pa kot zanimivost. V Italiji so Vectrona v celoti homologirali šele po treh letih, Traxxa DC pa v pičlih osmih mesecih, ker jih je kupila državna družba. ;)
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a suha »

Re 4/4 napisal/-a: 29.10.2021, 16:20 In sedaj imaš pa problem, predpisi oziroma protokoli so takšni kot so, ker imajo države svoje sisteme na železnici. Npr poznamo več kot 20 različnih odjemnikov (širina in material drsalke)
V posameznih nemških deželah študija za študijo dokazuje da v elektrifikacije neelektrificiranih prog v večini ne bodo šli več. Bodo raje nabavili vlake na baterijski pogon oz. vodik. S tem pa bo potem morda tudi enkrat za vselej konec tem nepotrebnim zmešnjavam. Od mobilnih telefonov in prenosnih računalnikov pa vemo, da enosmeren, izmenični tok, voltaža, frekvenca in pa priključek (pantograf ali kabel) za polnjenje baterije ni tako pomemben. Je važno samo da dobi električno energijo. No, še najbolje je, da se baterija polni na enosmerni električni tok, ki pa ga na srečo imamo na slovenskih šinah :lol:

Primer mojega električnega avtomobila: Pod enosmerno hitro električno polnilnico polni z 40 - 50 kw, pri izmenični pa zgolj z max. 7,2 kW (pod celinsko EU 230 V napetostjo je ta moč max. 6,9 kW, 7,2 kW pa je rezerviranih za angleških 240 V. Pri obeh voltažah je upoštevanih 10 A in tri faze). Pač ima avto samo tako močan usmernik, ki pretvarja izmenično napetost v enosmerno. Polnjenje z enosmerno električno napetostjo je torej 7x hitrejše.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Primer mojega električnega avtomobila: Pod enosmerno hitro električno polnilnico polni z 40 - 50 kw, pri izmenični pa zgolj z max. 7,2 kW (pod celinsko EU 230 V napetostjo je ta moč max. 6,9 kW, 7,2 kW pa je rezerviranih za angleških 240 V. Pri obeh voltažah je upoštevanih 10 A in tri faze). Pač ima avto samo tako močan usmernik, ki pretvarja izmenično napetost v enosmerno. Polnjenje z enosmerno električno napetostjo je torej 7x hitrejše.
Ti ne ločiš jabolk od hrušk. Primerjaš hitro polnilnico z močjo 40-50 kW in hišni priključek na 230 V. Kolikor vem so tudi Angleži menda šli na 230 V, ki je kompromis med 220 V na celini in 240 V na Otoku. In če govoriš o trifaznem toku je nazivna napetost 400 V in ne 230 V. Si na nivoju slovenske Wikipedije, ki še vedno govori o 220/380 V.

Ker si očevidno nevednež samo to, na hitri polnilnici polniš direktno z enosmerno napetostjo in ustrezno velikimi tokovi, ki prihajajo iz neke vrste napajalne postaje kakor 3 kV na železnici. Pri priključku na 3 faze 400V imaš pa švoh usmernik v avtu, samo v tem je problem in ne v tem, da je DC bolj primeren kot AC.
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 643
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a maxima »

FLIRT DMG:
610-001/002 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.03.2020
610-003/004 - v prometu, prišel v Slovenijo 31.07.2020
610-005/006 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.10.2020
610-007/008 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.10.2020
610-009/010 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.09.2020
610-011/012 -
610-013/014 -
610-015/016 -
610-017/018 -
610-019/020 -
610-021/022 -
610-023/024 -
610-025/026 -
610-027/028 -
610-029/030 -
610-031/032 -
610-033/034 -
610-035/036 -
610-037/038 -
610-039/040 -
610-041/042 -

FLIRT EMG:
510-001/002 - v prometu, prišel v Slovenijo 24.06.2021
510-003/004 - v prometu, prišel v Slovenijo 01.06.2021
510-005/006 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.09.2020
510-007/008 - v prometu, prišel v Slovenijo 12.05.2021
510-009/010 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.02.2021
510-011/012 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.02.2021
510-013/014 - v prometu, prišel v Slovenijo 15.04.2021
510-015/016 - v prometu, prišel v Slovenijo 15.04.2021
510-017/018 - v prometu, prišel v Slovenijo 12.05.2021
510-019/020 - v prometu, prišel v Slovenijo 01.06.2021
510-021/022 - v prometu, prišel v Slovenijo 24.06.2021
510-023/024 - v prometu, prišel v Slovenijo 25.08.2021
510-025/026 - prišel v Slovenijo 17.11.2021
510-027/028 - prišel v Slovenijo ??.??.2021
510-029/030 -
510-031/032 -
510-033/034 -
510-035/036 -
510-037/038 -
510-039/040 -
510-041/042 -

KISS EMG:
313-001/002 - prišel v Slovenijo 17.11.2021
313-003/004 -
313-005/006 - prišel v Slovenijo 26.05.2021
313-007/008 -
313-009/010 - prišel v Slovenijo 29.10.2021
313-011/012 - prišel v Slovenijo 28.07.2021
313-013/014 - prišel v Slovenijo 28.07.2021
313-015/016 - prišel v Slovenijo 29.10.2021
313-017/018 - prišel v Slovenijo 09.10.2021
313-019/020 -
Zadnjič spremenil maxima, dne 17.11.2021, 12:25, skupaj popravljeno 1 krat.
Tomi968
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: 09.10.2021, 16:28

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Tomi968 »

313-001/2 in 510/515-25/26 prideta danes ponoči predvidoma 03.30 na Špilje
Odgovori