Stojišča so v Stadlerjih udobnejša od stojišč v Fiatih saj Stadlerji manj cukajo in rukajo
Nove garniture Stadler
Re: Nove garniture Stadler
Stojišča so v Stadlerjih udobnejša od stojišč v Fiatih saj Stadlerji manj cukajo in rukajo
LP, Metod
Re: Nove garniture Stadler
Sprašujem se, če je res smiselno kupovati še 18 dizelskih garnitur. Vse skupaj me spominja na TEŠ6 - smo ga zgradili, da bo mir do 2050+, zdaj pa ga bomo zaprli po 20 letih obratovanja s težko izgubo (pa pustimo smiselnost zapiranja in razloge za to, tako pač je). Imamo cel kup kratkih prog: Ljubljana - Kamnik, Trebnje - Sevnica, Celje - Rogatec/Imeno, Celje - Velenje, pogojno tudi Maribor - Prevalje. Vse te proge so krepko pod 100 km dolge in imajo stik z elektrificirano progo na enem koncu. Po mojem mnenju se za tako razdaljo že splača baterijska garnitura, ki se polni na začetni postaji in ima dovolj energije za povratno vožnjo (z dovolj rezerve, da tudi, ko pade čez nekaj let kapaciteta na 80 % je energije še vedno dovolj). Z obstoječimi novimi DMU Flirti se lahko pokrije Jesenice - Sežana in Lj - Metlika, ki so dolge proge in bi bila povratna vožnja na baterije problematična, verjetno je 21 garnitur za to dovolj. Skrbi me, da bi se nakup še 20 dizel garnitur (pre)kmalu pokazal kot preživetega, potem pa bi bili dodatni stroški s predelavami.RitterVonGhega napisal/-a: ↑04.01.2022, 11:53 slišam , PP SŽ je govori da bo nakupi novi vlak 20x bo isto stadler rail ( še 18x dizel - mogoče 610 podaljše ali novo serija vrsta 611?, še 2x elektro vlak mogoče 510 ) do 2024 leta že vse domači v SLO ...
letos pride 16x dizel 610 , bo skupaj 21 ( 610-001 - 610-042 )...
Re: Nove garniture Stadler
Se popolnoma strinjam! Drugače pa, enkrat bosta Dolenjska in Kamniška proga elektrificirani, in na teh progah v glavnem vozijo naši Flirti. In potem, ko bosta ti dve progi elektrificirani, tam dizel Flirtov ne bojo več potrebovali, in po mojem mnenju bi morali peljati na relacijah: Jesenice - Nova Gorica - Sežana, (Ljubljana) - Grosuplje - Kočevje, Celje - Velenje, pa še za kakšne mednarodne povezave (upam da si jih bodo nekaj na SŽ spomnili in uvedli, recimo kot je že rečeno v Pulo, pa še v Celovec, Karlovec in Čakovec). Pa mogoče še v primeru, če bi bilo več potnikov na ostalih neelektrificiranih progah, pa bi še tam pač dali Flirte, drugače pa drugje ne vidim take potrebe. In jaz ne bi kupoval 18 novih garnitur, ampak malo manj (10-15), pa še to ne Flirtov, ampak recimo kaj drugega (jaz osebno zelo navijam za kakšno Coradio Linta).
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: Nove garniture Stadler
Stvar je v tem, da so naši Flirti narejeni tako, da se jih da predelati v električne in bodo lahko vozili tudi, ko bosta Dolenjska in Kamniška proga elektrificirani.vidkrt napisal/-a: ↑17.01.2022, 17:11 Se popolnoma strinjam! Drugače pa, enkrat bosta Dolenjska in Kamniška proga elektrificirani, in na teh progah v glavnem vozijo naši Flirti. In potem, ko bosta ti dve progi elektrificirani, tam dizel Flirtov ne bojo več potrebovali, in po mojem mnenju bi morali peljati na relacijah: Jesenice - Nova Gorica - Sežana, (Ljubljana) - Grosuplje - Kočevje, Celje - Velenje, pa še za kakšne mednarodne povezave (upam da si jih bodo nekaj na SŽ spomnili in uvedli, recimo kot je že rečeno v Pulo, pa še v Celovec, Karlovec in Čakovec). Pa mogoče še v primeru, če bi bilo več potnikov na ostalih neelektrificiranih progah, pa bi še tam pač dali Flirte, drugače pa drugje ne vidim take potrebe. In jaz ne bi kupoval 18 novih garnitur, ampak malo manj (10-15), pa še to ne Flirtov, ampak recimo kaj drugega (jaz osebno zelo navijam za kakšno Coradio Linta).
lp
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: Nove garniture Stadler
Ko bosta ti dve progi elektrificirani, bodo FLIRTI že zdavnaj zamortizirani.
Re: Nove garniture Stadler
Ja prav imaš, ampak na Dolenjski progi bi morali voziti električni Flirti (ker so štiridelni), na Kamniški pa bi morali peljati Kissi. Vem da se jih da, ampak jaz bi jih raje pustil kar takšne kakršne so, pa bi jih dal na proge pa uvedel kakšne mednarodne povezave, ki sem jih že prej omenjal.parni_vlak napisal/-a: ↑17.01.2022, 18:02 Stvar je v tem, da so naši Flirti narejeni tako, da se jih da predelati v električne in bodo lahko vozili tudi, ko bosta Dolenjska in Kamniška proga elektrificirani.
lp
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: Nove garniture Stadler
Danes na obeh omenjenih progah vozijo dvodelni Kanarčki. Če poštimajo progo in povečajo frekvenco vlakov, se lahko poveča število potnikov za 100% pa bodo tri-delne eno-nadstropne garniture še vedno dovolj prostorne. Ampak jih bo pa premalo.
LP, Metod
Re: Nove garniture Stadler
Enkrat...nekoč...kdaj že? In do takrat bomo vozili s čim?
Očitno še nisi videl sploh Linta v živo, kaj šele se peljal z njim. Sam nimam nobenega razloga, da bi navijal zanj, razen če je v vodikovi iLint izvedbi. Obstaja cel kup boljših motornikov, če govorimo o dizlu. Če pa o baterijah, pa razen Cityjet Eco in Flirt Akku težko najdeš kaj uporabnega.
Kupilo pa se bo 20 garnitur in ne 18, ni treba za vse Mirota poslušati.
@andro43 - odlično razmišljanje! Priznam, da na tako rotacijo garnitur, kot jo predlagaš, še pomislil nisem.
Re: Nove garniture Stadler
Glede na nakupe novih vozil v tujini, v letih 2019-2022, se to ne more zgoditi, saj bo čez desetletje na trgu še vedno preveč aktivnih dizlov. Že predelava lokomotive iz dizla na vodik, stane 3 milijone evrov. Tega ne bo nihče plačal, saj se na železnici na koncu vse meri v evrih. Tukaj ni trganja od ust, ampak stroški od nakupa do izločitve iz prometa.
Eden zadnjih nakupov:
On 17 December 2021, PESA signed another order for DMUs for Czech Railways. It is worth almost 3 billion CZK (around 120 million EUR) and includes 33 two-car units intended for regional transport in the Hradec Králové Region.
This is the second order from the framework contract for up to 160 DMUs signed on 26 February 2021, which in the first step included 33 DMUs, too. The vehicles from this second batch are to be delivered in 2024 - 26.
Vse baterijske garniture so enake, pa če že obstajajo ali ne. Na elektro garnituro dodajo baterijski sklop in konec. Stadler ima to srečo, da ga je samo aluminj. Alstom je edini, ki baterij neposredno ne trži, ampak zelo resno vlaga v vodik, ampak cena je še visoka, zaradi nerazvite tehonolgije. No tudi Siemens je v enem izmed prispevkov na poljskem že resno omenja vodik. In ko bo vodik uporaben, bodo baterijske garniture odletele iz železnice, kot gumb iz gat za resni prevoz. Uporabne bodo verjetno samo za "kratke" ravne odseke. Domet vodika bo čez leta več kot 1000 km, pri samo 15 minutnem polnjenju.
Re: Nove garniture Stadler
O vodiku kot gorivu prihodnosti poslušam že 45 let. Ves ta čas so se ukvarjali s problemom hrambe, pa kolikor mi je znano niso nikoli uspeli metode, ki bi bila varna in cenena. Sedaj pa kar naenkrat vodik ni več problem.... Bi rad videl garnituro v predoru, ko pride do uhajanja vodika in pri med 4 70% mešanci z zrakom sledi občutna eksplozija ob najmanji iskri.... To me spominja na avtomobile, kjer je ista storija. Z avtom na plin ne smeš v podzemsko garažo z mnogokrat bolj nevarnim vodikom bo pa to dovoljeno.... Podobno plinskega ne smeš naložiti na vlak za prevoz skozi predor La Manche, z zelenim vodikovim pa ne bo problema..... Jaz, ki sem z vodim delal 30 let, pa tudi videl kako poči, na srečo v manjšem obsegu da še lahko nadlegujem nekritične zagnance, teh storij ne kupim!In ko bo vodik uporaben, bodo baterijske garniture odletele iz železnice, kot gumb iz gat za resni prevoz. Uporabne bodo verjetno samo za "kratke" ravne odseke. Domet vodika bo čez leta več kot 1000 km, pri samo 15 minutnem polnjenju.
Re: Nove garniture Stadler
Liquid Organic Hydrogen Carrier (LOHC). Vse ostalo pa bom prepustil, da trenutna znanost opravi svoje in ne ti.
Re: Nove garniture Stadler
Morda pa bi se dalo dobit EU sredstva ali sredstva podnebnega sklada, če se odloči za baterijska vozila.
Železnica je res idealna za uvedbo obeh novih tehnologij, saj je bolj predvidljiva. Žal se kot vse na železnici zapleta.
Ker smo majhna država, bi bile baterijske izvedenke čisto dovolj.
Ali se Stadler Akku polni med vožnjo po elektrificirani progi?
Železnica je res idealna za uvedbo obeh novih tehnologij, saj je bolj predvidljiva. Žal se kot vse na železnici zapleta.
Ker smo majhna država, bi bile baterijske izvedenke čisto dovolj.
Ali se Stadler Akku polni med vožnjo po elektrificirani progi?
Re: Nove garniture Stadler
Ahm, bi prav rad vedel baterijskega na 25 promilov bohinjke - od jesenic pa do sežane pa nazaj po možnosti pozimi ko je treba še segrevat kabino. bodo vsi potniki sobna kolesa z dinamom vrteli.
Re: Nove garniture Stadler
To se lahko vsak baterijski vlak ob pogoju ustreznega dimenzioniranja elektronike, vendar ne s hitrim polnenjem. V bistvu se vsi ti detajli prialgodijo glede na obratovalne značilnosti vlaka (hitrost, delovni cikel...). S tem se na koncu prilagodi tudi tehnologija baterijskih celic (visokoenergijske ali pa velike moči). Baterije se polnijo s tokom iz usmernišega dela pretvornika (4QS) ob tem pa imajo še svoj polnilno-napajalni modul (2QS), ki potem napaja razsmernik za pogonski sklop. Seveda se z različnimi napajalnimi sistemi tudi to rahlo razlikuje, ampak ne polnijo se pa nikjer z AC... Ko že omenjaš Flirta. Ta ima samo en pogonski podstavni voziček. Ne vem, če je to optimalno za kakšno bohinjko.
Re: Nove garniture Stadler
Se vidi, da si visoko kvalificiran v temi, vsaka ti čast. Pa vendar stvari niso tako preproste, kar precej energije je potrebno vložiti v hidriranje/dehidriranje nenasičenih ogljikovodikov. Končno vsaj pri enem potrebuješ 300°C. Mogoče je pa res najobetavnejši način hrambe. Pustimo se presenetit, problem bo pa še vedno proizvodnja vodika, z elektrolizo je odločno predrag (pride v upoštev le v primerih ko bi se moral vir zapreti), pridobivnaje vodika iz organskih virov je pa velik vir emisije CO2.Liquid Organic Hydrogen Carrier (LOHC). Vse ostalo pa bom prepustil, da trenutna znanost opravi svoje in ne ti.
Jaz trenutno na tako nepreiskušenega konja še ne bi stavil in se zaradi tega odpovedal dizelskim vlakom, kakor se predlaga. Previdnost je mati modrosti!