A si lahko tukajle bolj natančen kaj imaš v mislih @Re 4/4 glede zavore.Za Kiss-e pa ti @desiro že sedaj povem, da je zavora v slabem vremenu potreba posebne pozornosti.
Nove garniture Stadler
Re: Nove garniture Stadler
Re: Nove garniture Stadler
V slabem vremenu in nižjih temperaturah, ko je adhezija slaba, se lahko pojavi nezadostni zavorni učinek pri nizkih hitrostih, torej sistem lahko zavira, vendar je oprijem tirnica/kolo med zaviranjem slaba in je pot ustavljanja daljša od pričakovane glede na dane razmere. Ja, saj pri ostalih vozili je podobno, ampak pri švicarskem BLS, je strojevodja, čeprav je naredil vse prav, trčil v drugo garnituro. Iz te nesreče so ugotovili, da lahko zavorni sistem zataji glede učinkovitosti, zato se svetuje posebna pozornost in ustrezno predčasno zaviranje, če zavora takrat ne deluje optimalno. Ena glavih in skoraj edina resna slabost Kissov je, da v slabem vremenu zelo radi zdrsujejo.
Re: Nove garniture Stadler
Je to pri KISSih večji problem kot pri ostalih vozilih z disk zavorami (npr. Desiroti ali Flirti)? Nimajo nobenega sitema za "conditioning" tekalnih površin?
LP, Metod
Re: Nove garniture Stadler
Včeraj zvečer je bila na jesenicah prava štala. Crknila sta dva električna Flirta v dvojniku, nato pa dizelski. Potnikov pa kar precej. Še sreča, da je strojevodja uspel spraviti crknjena Flirta nazaj na Jesenice, crknil je že pred Sl. Javornikom in sprostil progo, da smo se lahko potniki dveh vlakov zbasali na IC, ki je potem pač ustavljal na vseh postajah. Zamude sem pa pridelal preko 2 uri.Npr danes je ena garnitura ki vozi vlak 503/502 kar na lepem ostala brez enega pogona, po resetu pa kot da ni bilo nič narobe, nekako se to od proizvajalca katerega vozila vozijo v 30+ državah ne pričakuje...
Izgleda, da so nova vozila prezahtevna za naš tehnični nivo, saj se je strojevodja mučil 77 minut na Jesenicah z resetiranjem ene in druge garniture, potem pa še kakšnih 20 min na odprti progi pred Javornikom. Saj je revež naredil kar precej kilometrine ko je skakal iz enega na drugi konec....
Re: Nove garniture Stadler
Dizelski je že v Gorici imel težave.
PORED M-VOĐE I LOŽAČA NA LOK.
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Nove garniture Stadler
Preveč senzorjev in softvera za isti cilj kot pri gomulkah. Saj je pri avtomobilih isto.
preglednik
Re: Nove garniture Stadler
preglednik napisal/-a: ↑30.08.2021, 10:48 Preveč senzorjev in softvera za isti cilj kot pri gomulkah.
Tipično pisanje brez razmisleka. Sodobne naprave na splošno dosegajo boljše, udobnejše, varčnejše delovanje predvsem zaradi uporabe velikega števila senzorjev in krmilne elektronike. Konkretneje če primerjamo KISS z Gomulko: KISS vozi dosti udobneje (nesunkovito pospeševanje in zaviranje) in varčneje (rekuperacija energije, pri DMG varčnejše in čistejše delovanje DM sodobnih garnitur v primerjavi s starimi) predvsem zaradi vse navedene elektronike. Je pa že tako, da več ko je raznih sistemov, večja je verjetnost da bo kateri sistem crknil (ampak to se zna zgoditi tudi pri mehanskih sistemih - zakaj so že Nemci skonstruirali "kriegs lok"?).
So pa ti elektronski sistemi tudi del varnosti. Na primer: verjamem da se pri KISSih ne more zgoditi, da bi zaradi nekoliko prevodnega stika nastajala napetostna razlika med karoserijo vozila in tlemi/peronom ... kar se je menda na Gomulkah znalo zgoditi, verjamem da na KISSu avtomatično pride do spuščanja OT. Napetostna razlika pa je v najboljšem primeru zoprna (tresenje potnikov ob vstopanju na vlak), v najslabšem primeru pa tudi nevarna (poškodbe zaradi električnega udara). Najbrž imajo vsi Stadlerji tudi senzor zapiranja vrat in se zelo težko zgodi ,da bi vrata priprla potnika ... kar se pri Gomulkah najbrž lahko zgodi in če strojevodja tega ne opazi ...
Verjamem, da se bodo porodne težave na Stadlerjih v doglednem času uredile, do takrat pa bo potrebno tudi nekaj potrpljenja.
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Nove garniture Stadler
Saj ti dam prav! Napisal sem " za isti cilj kot pri Gomulkah" .
preglednik
Re: Nove garniture Stadler
Kaj pa se dogaja z nedelujočimi vrati? Sprevodnica je ob mojem vljudnem vprašanju postala vidno iritirana in me je kar zignorirala.
Re: Nove garniture Stadler
Kaj ima sprevodnica z vrati? Njena dolžnost je obveščanje/olistkanje, napake pa odpravlja servis, že vrabci vedo da so ta vrata "sranje".
Re: Nove garniture Stadler
@Re 4/4 hvala za odgovor. Vendar zavora ne deluje optimalno v slabih adheziskih pogojih na večini garnitur, vendar je nas pred tem obvaroval zastarel pravilnik kateri je določal izredno nizke hitrosti.
Uvažat na zaseden tir v slabih adheziskih pogojih z 40 km /h je zame osebno rizično, pri približevanju garnituri pa absolutno prehitro. Ravnaš se po izkušnjah, samo te danes več ne štejejo.
Uvažat na zaseden tir v slabih adheziskih pogojih z 40 km /h je zame osebno rizično, pri približevanju garnituri pa absolutno prehitro. Ravnaš se po izkušnjah, samo te danes več ne štejejo.
Re: Nove garniture Stadler
Hmmm ... me prav zanima kako bo izgledalo, ko bo v jesenski megli kakšen neizkušen majster oddrsal mimo postajališča Čušperk v smeri proti Grosuplju. Ali se v takem primeru vlak vrača na postajališče? Najbrž ne ... ampak kako je potem s potniki, ki izstopajo ali vstopajo, še posebej če je razdalja večja?
LP, Metod
Re: Nove garniture Stadler
Tudi vrača se lahko, le da morajo za to bit izpolnjeni določeni pogoji, vsekakor pa ne kar na lastno presojo strojevodje.mkx napisal/-a: ↑31.08.2021, 15:56 Hmmm ... me prav zanima kako bo izgledalo, ko bo v jesenski megli kakšen neizkušen majster oddrsal mimo postajališča Čušperk v smeri proti Grosuplju. Ali se v takem primeru vlak vrača na postajališče? Najbrž ne ... ampak kako je potem s potniki, ki izstopajo ali vstopajo, še posebej če je razdalja večja?
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: Nove garniture Stadler
To je skorajda "praksa" ob takšnih adhezijskih pogojih, vendar pri nas so te obesili za jajca kot zločinca, medtem ko so prispevek o takšnem dogodku pri OBB objavili v medijih, da so se naši preiskovalci lahko potem smejali, vsaj na našem koncu je bilo tako.mkx napisal/-a: ↑31.08.2021, 15:56 Hmmm ... me prav zanima kako bo izgledalo, ko bo v jesenski megli kakšen neizkušen majster oddrsal mimo postajališča Čušperk v smeri proti Grosuplju. Ali se v takem primeru vlak vrača na postajališče? Najbrž ne ... ampak kako je potem s potniki, ki izstopajo ali vstopajo, še posebej če je razdalja večja?
Verjami, da zmeraj poskrbimo za varen vstop in istop potnikov, za detajle pa tukaj ni prostora.
Re: Nove garniture Stadler
FLIRT DMG:
610-001/002 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.03.2020
610-003/004 - v prometu, prišel v Slovenijo 31.07.2020
610-005/006 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.10.2020
610-007/008 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.10.2020
610-009/010 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.09.2020
...
FLIRT EMG:
510-001/002 - v prometu, prišel v Slovenijo 24.06.2021
510-003/004 - v prometu, prišel v Slovenijo 01.06.2021
510-005/006 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.09.2020
510-007/008 - v prometu, prišel v Slovenijo 12.05.2021
510-009/010 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.02.2021
510-011/012 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.02.2021
510-013/014 - v prometu, prišel v Slovenijo 15.04.2021
510-015/016 - v prometu, prišel v Slovenijo 15.04.2021
510-017/018 - v prometu, prišel v Slovenijo 12.05.2021
510-019/020 - v prometu, prišel v Slovenijo 01.06.2021
510-021/022 - v prometu, prišel v Slovenijo 24.06.2021
510-023/024 - prišel v Slovenijo 25.08.2021
510-025/016 - ?
510-027/028 - prišel v Slovenijo ??.??.2021
...
KISS EMG:
313-001/002 - na Poljskem
313-003/004 - na Poljskem
313-005/006 - prišel v Slovenijo 26.05.2021
313-007/008 - na Poljskem
313-009/010 - na Poljskem
313-011/012 - prišel v Slovenijo 28.07.2021
313-013/014 - prišel v Slovenijo 28.07.2021
...