Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Anzee »

desiro napisal/-a: 07.12.2021, 21:57 se še ne ve, ampak od nedelje dalje imamo vsaj Ljubljanski strojevodje tudi turnus 313
Cool, potem se nekaj pripravlja.

Sem pa na FB videl da je prispel tudi se zadnji kiss... popravljena razpredelnica.

FLIRT DMG (5/21):
610-001/002 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.03.2020
610-003/004 - v prometu, prišel v Slovenijo 31.07.2020
610-005/006 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.10.2020
610-007/008 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.10.2020
610-009/010 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.09.2020
610-011/012 -
610-013/014 -
610-015/016 -
610-017/018 -
610-019/020 -
610-021/022 -
610-023/024 -
610-025/026 -
610-027/028 -
610-029/030 -
610-031/032 -
610-033/034 -
610-035/036 -
610-037/038 -
610-039/040 -
610-041/042 -

FLIRT EMG (14/21):
510-001/002 - v prometu, prišel v Slovenijo 24.06.2021
510-003/004 - v prometu, prišel v Slovenijo 01.06.2021
510-005/006 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.09.2020
510-007/008 - v prometu, prišel v Slovenijo 12.05.2021
510-009/010 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.02.2021
510-011/012 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.02.2021
510-013/014 - v prometu, prišel v Slovenijo 15.04.2021
510-015/016 - v prometu, prišel v Slovenijo 15.04.2021
510-017/018 - v prometu, prišel v Slovenijo 12.05.2021
510-019/020 - v prometu, prišel v Slovenijo 01.06.2021
510-021/022 - v prometu, prišel v Slovenijo 24.06.2021
510-023/024 - v prometu, prišel v Slovenijo 25.08.2021
510-025/026 - v prometu, prišel v Slovenijo 17.11.2021
510-027/028 - prišel v Slovenijo ??.??.2021
510-029/030 -
510-031/032 -
510-033/034 -
510-035/036 -
510-037/038 -
510-039/040 -
510-041/042 -

KISS EMG (10/10):
313-001/002 - prišel v Slovenijo 17.11.2021
313-003/004 - prišel v Slovenijo 26.11.2021
313-005/006 - prišel v Slovenijo 26.05.2021
313-007/008 - prišel v Slovenijo 8.12.2021
313-009/010 - prišel v Slovenijo 29.10.2021
313-011/012 - prišel v Slovenijo 28.07.2021
313-013/014 - prišel v Slovenijo 28.07.2021
313-015/016 - prišel v Slovenijo 29.10.2021
313-017/018 - prišel v Slovenijo 09.10.2021
313-019/020 - prišel v Slovenijo 26.11.2021
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

S tem so v Sloveniji zdaj vse garniture iz prvega nakupa (26) ter tudi že trije 510 iz drugega.
desiro napisal/-a: 07.12.2021, 21:57
Anzee napisal/-a: 07.12.2021, 12:49 Ze kaj vemo, je potrjeno da bodo Kissi zaceli voziti z zimskim voznim redom?
Se pripravlja, točnega datuma ali z novim voznim redom ali ne se še ne ve, ampak od nedelje dalje imamo vsaj Ljubljanski strojevodje tudi turnus 313, in sicer za večinoma vlake v smeri Jesenic, Kranja, Litije in Zidanega Mosta.
Bistveno vprašanje: ali bo Kiss vozil kot lahki vlak? Nekaj se je slišalo, da so z njim težave v Zasavju.
Ter seveda kateri vlaki so v njegovem turnusu?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a mkx »

TGV Lyria napisal/-a: 08.12.2021, 8:19 Bistveno vprašanje: ali bo Kiss vozil kot lahki vlak? Nekaj se je slišalo, da so z njim težave v Zasavju.

Dobro vprašanje. Jaz bi si mislil, da morda res ne bo mogel voziti kot lahki vlak. V primerjavi s klasičnimi EMG ima višje težišče, pa tudi spremembe prečnega naklona (prehodnice pri zavojih, samo ne v horizontalni smeri ampak zaradi sprememb nadvišanja) so najbrž precej bolj občutne v zgornjem nadstropju zaradi večje oddaljenosti od tirnic.
LP, Metod
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 643
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a maxima »

Poleti so na AŽP KISSe uvrstili med lahke vlake. Če so potem kaj spreminjali pa ne vem.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a desiro »

mkx napisal/-a: 08.12.2021, 8:34
TGV Lyria napisal/-a: 08.12.2021, 8:19 Bistveno vprašanje: ali bo Kiss vozil kot lahki vlak? Nekaj se je slišalo, da so z njim težave v Zasavju.

Dobro vprašanje. Jaz bi si mislil, da morda res ne bo mogel voziti kot lahki vlak. V primerjavi s klasičnimi EMG ima višje težišče, pa tudi spremembe prečnega naklona (prehodnice pri zavojih, samo ne v horizontalni smeri ampak zaradi sprememb nadvišanja) so najbrž precej bolj občutne v zgornjem nadstropju zaradi večje oddaljenosti od tirnic.
Kiss je laki vlak, kar se tiče raznoraznih bočnih pospeškov pa so v zgornjem nadstropju malo bolj opazni kot npr na 510 ki tudi ni ravno mehak pri vožnji čez kretnice, ampač če bi vedeli kako premetava strojevodjo na 342 bi vedeli da je do mejnih vrednosti še nekaj maneverskega prostora.

@TGVLyra, vlakov v turnusu ne smem razkriti, dejstvo pa je da verjetno tudi prav vsega v turnusu ne bo vozil kiss, saj imamo vsi licenco tudi za 510 ter 312. Ko se bo v praksi videlo katere vlake bo vozil bodo pa informacije tu tako ali tako hitreje kot se sam usedem za računalnik. :)
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dobro vprašanje. Jaz bi si mislil, da morda res ne bo mogel voziti kot lahki vlak. V primerjavi s klasičnimi EMG ima višje težišče, pa tudi spremembe prečnega naklona (prehodnice pri zavojih, samo ne v horizontalni smeri ampak zaradi sprememb nadvišanja) so najbrž precej bolj občutne v zgornjem nadstropju zaradi večje oddaljenosti od tirnic.
Definicija "lahki" vlak ni pravilna, v pravilnikih se govori o vlakih z "nizkim koeficientom" nagibanja, ki pač bolje premagujejo ovinke (ali res zaradi manjšega nagibanja, ali zaradi tehnološko popolnejših podvozij) in so dovoljeni nekoliko večji bočni pospeški, kar pa nima kaj dosti zveze v višini težišča (res se pri računanju hitrosti, pri katerih vlak iztiri upošteva višina težišča, toda te hitrosti so 70% večje od dovoljenih, višina težišča pa sploh ni tako zelo različna, vlak ima nizek pod, cel je po višini malo "stisnjen", vrhnje nadstropje pa je tudi ožje. Zna, da so preča nihanja v zgornji etaži nekoliko večja, toda govora je o bočnih pospeških napram progi. Lep primer so ti TGV Duplexi, najboljši hitri vlaki na tem koncu sveta. Tudi pri maksimalni hitrosti okoli 300 km/h ni nobene razlike v udobju zgoiraj ali spodaj, je pa neprimerno boljše kot na nemških ICE-3. V nedeljo sem dobil iz Munchna proti Nurenbergu morsko bolezen, pa ni vozil niti 200 km/h, večinoma 135 km/h do Ingolstadta. Bogh pomagaj Nemcem s takimi "hitrimi" progami in vlaki za 330 km/h, ko pa TGV vozi občutno hitreje na navadnih progah.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Dobesedano bi lahko pomenilo, da pomeni izraz "lahki vlak" kompozicijo z nizkim osnim pritiskom in homogeno zasnovo brez lokomotive. Po takem gledanju klasika ni lahki vlak, niti to ni push-pull ali pa TGV. Bi pa to bil lahko ICE3, Flirt, tudi naš Fiat.
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

mkx napisal/-a: 08.12.2021, 8:34 Dobro vprašanje. Jaz bi si mislil, da morda res ne bo mogel voziti kot lahki vlak. V primerjavi s klasičnimi EMG ima višje težišče, pa tudi spremembe prečnega naklona (prehodnice pri zavojih, samo ne v horizontalni smeri ampak zaradi sprememb nadvišanja) so najbrž precej bolj občutne v zgornjem nadstropju zaradi večje oddaljenosti od tirnic.
Tako sem tudi jaz razmišljal, ampak k sreči očitno ne bo tako.
desiro napisal/-a: 08.12.2021, 9:01 Kiss je laki vlak, kar se tiče raznoraznih bočnih pospeškov pa so v zgornjem nadstropju malo bolj opazni kot npr na 510 ki tudi ni ravno mehak pri vožnji čez kretnice, ampač če bi vedeli kako premetava strojevodjo na 342 bi vedeli da je do mejnih vrednosti še nekaj maneverskega prostora.
Res je, pri 510 so prehodi čez kretnice trši kot pri 312.
Ljubitelj napisal/-a: 08.12.2021, 13:09 Lep primer so ti TGV Duplexi, najboljši hitri vlaki na tem koncu sveta. Tudi pri maksimalni hitrosti okoli 300 km/h ni nobene razlike v udobju zgoiraj ali spodaj, je pa neprimerno boljše kot na nemških ICE-3. V nedeljo sem dobil iz Munchna proti Nurenbergu morsko bolezen, pa ni vozil niti 200 km/h, večinoma 135 km/h do Ingolstadta. Bogh pomagaj Nemcem s takimi "hitrimi" progami in vlaki za 330 km/h, ko pa TGV vozi občutno hitreje na navadnih progah.
Kako hitro zaideš v pretiravanje. Sem imel čast sprobati "trojko" letos pri 250 km/h, in nobene morske bolezni ne dobiš. Razen če si zamešal z ICE 4.
Najboljši vlaki na tem koncu sveta? Potem je Italija drugi konec s svojo FR 1000.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kako hitro zaideš v pretiravanje. Sem imel čast sprobati "trojko" letos pri 250 km/h, in nobene morske bolezni ne dobiš. Razen če si zamešal z ICE 4.
Najboljši vlaki na tem koncu sveta? Potem je Italija drugi konec s svojo FR 1000.
Če se človek pelje v hitrem vlaku ICE (ne me vprašat ali je bil 3, ampak napisano je imel na karoseriji 330 km/h, in je res dosegel kasneje 280 km/h) in ne more stati ne da bi se držal, ker vagone premetava pri 178 km/h ni ravno lepo spričevalo kvalitete "hitrega" prevoza v Nemčiji. Ali je to kriva proga, mislim da je bila predana prometu 2011 ali klump garnitura me ne briga, ne v eni od Italijanskih puščic in ne v TGV na vseh 6 vožnjah me ni nikoli premetavla, da ne bi mogle stati brez držanja. In kakšen je to hitri vlak, če smo enega iz Nurneberga v Erlangen prehiteli z Regio vlakom. Ko je RG vlak speljal po postanku v Furthu, nas je famozni IC šele začel ponovno prehitevat....
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Benny »

prav zdaj pa se na SŽ pripravljajo na nov razpis za še 20 dodatnih vlakov, vreden okoli 150 milijonov evrov. "Tako da bi imele železnice nekje do konca leta 2024 72 novih vlakov

https://krog.sta.si/2981105/mes-za-sta- ... alne-proge
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a trocken »

Benny napisal/-a: 29.12.2021, 19:49 prav zdaj pa se na SŽ pripravljajo na nov razpis za še 20 dodatnih vlakov, vreden okoli 150 milijonov evrov. "Tako da bi imele železnice nekje do konca leta 2024 72 novih vlakov

https://krog.sta.si/2981105/mes-za-sta- ... alne-proge
Tako kot v Avstriji bi bil čas, da gremo v novo dobo. Torej, da se za regionalne proge pogojuje pogon na vodik.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

trocken napisal/-a: 29.12.2021, 22:23
Benny napisal/-a: 29.12.2021, 19:49 prav zdaj pa se na SŽ pripravljajo na nov razpis za še 20 dodatnih vlakov, vreden okoli 150 milijonov evrov. "Tako da bi imele železnice nekje do konca leta 2024 72 novih vlakov

https://krog.sta.si/2981105/mes-za-sta- ... alne-proge
Tako kot v Avstriji bi bil čas, da gremo v novo dobo. Torej, da se za regionalne proge pogojuje pogon na vodik.
Samo da potem nakup ne bo vreden 150 milijonov, ampak še precej več. Pa tudi ne bo novih vlakov do leta 2024, boš še precej več časa vsakodnevno Mišo drsal.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a trocken »

TGV Lyria napisal/-a: 29.12.2021, 22:45
trocken napisal/-a: 29.12.2021, 22:23
Benny napisal/-a: 29.12.2021, 19:49 prav zdaj pa se na SŽ pripravljajo na nov razpis za še 20 dodatnih vlakov, vreden okoli 150 milijonov evrov. "Tako da bi imele železnice nekje do konca leta 2024 72 novih vlakov

https://krog.sta.si/2981105/mes-za-sta- ... alne-proge
Tako kot v Avstriji bi bil čas, da gremo v novo dobo. Torej, da se za regionalne proge pogojuje pogon na vodik.
Samo da potem nakup ne bo vreden 150 milijonov, ampak še precej več. Pa tudi ne bo novih vlakov do leta 2024, boš še precej več časa vsakodnevno Mišo drsal.
Zeleni prehod bo stal, to vemo vsi. Fiati so ravnokar obnovljeni, bodo zdržali to desetletje. Ob predvidevanju, da bo večina novih garnitur predvidenih za koroško in bohinjsko progo, bi bil smrtni greh ob vseh hidrocentralah na Dravi, Soči in vetrnem potencialu (Grgar, Podbrdo-Porezen, Banjšce) ne narediti tega koraka. Dolgoročno bo ceneje!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a mkx »

trocken napisal/-a: 30.12.2021, 8:00 ... in vetrnem potencialu (Grgar, Podbrdo-Porezen, Banjšce).

Fizikalno dejstvo je, da je vetrni potencial v Sloveniji neustrezen za ekonomično proizvodnjo elektrike. Kar se tega tiče se nikakor ne moremo primerjati s severozahodno Evropo (Danska, Nizozemska, severna Nemčija). Zelena prihodnost v Sloveniji bo vetrna bolj obrobno.
Tudi hidropotencial je v večji meri že izkoriščen (izjema he srednja Sava), torej bomo morali elektriko za zeleno prihodnost pridobivati na kakšen drug način.
LP, Metod
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a trocken »

mkx napisal/-a: 30.12.2021, 10:29
trocken napisal/-a: 30.12.2021, 8:00 ... in vetrnem potencialu (Grgar, Podbrdo-Porezen, Banjšce).

Fizikalno dejstvo je, da je vetrni potencial v Sloveniji neustrezen za ekonomično proizvodnjo elektrike. Kar se tega tiče se nikakor ne moremo primerjati s severozahodno Evropo (Danska, Nizozemska, severna Nemčija). Zelena prihodnost v Sloveniji bo vetrna bolj obrobno.
Tudi hidropotencial je v večji meri že izkoriščen (izjema he srednja Sava), torej bomo morali elektriko za zeleno prihodnost pridobivati na kakšen drug način.
Tiste tri lokacije sem pridobil iz uradne študije ministrstva za infrastrukturo " celovit pregled potencialnih območji za izkoriščanje vetrne energije v sloveniji" in se jih nisem izmislil. Zeleni vodik se sicer "prideluje" ob viških, namesto, da se v hidroelektranah voda preliva.... D
Dejstvo je vsekakor, da povsod, kjer je dizelska vleka prevladujoča - sploh pa na regionalnih progah - poteka prehod iz dizla na vodik, kot najbolj promeren pogonski vir. Enako velja za težki tovorni promet tovornjakov. In v času, ko se izvajajo študije za "trajnostno mobilnost" je vztrajati na dizlu blesarija.
Odgovori