Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

desiro napisal/-a:Popravljam svoj post od takrat ko sem videl da garnitura nima ogledal ampak kamere... upam da bodo tako kvalitetne kot so na traxxu....včeraj kar nisem verjel svojim očem, kljub slabemu vremenu (dež) se je na kameri videlo odlično, dalo se je prebrati tako številko kanarčka in mojega desiroja ki sta stala kar dobrih 100 m od kabine Traxxa.... Očitno se da če se hoče.

https://youtu.be/qzbqwkSNhN8?t=1437


Takole imajo v Srbiji. Pa to je star tip pulta. Analognega števca letnik 2019 nima več.
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Facebook stran Grem z vlakom je objavila nekaj fotografij DM Flirta. V objavi lahko zasledimo tudi dve fotografiji notranjosti, domnevno od SŽ-jeve garniture. Povezava do vseh fotografij.

Eno fotografijo sem si drznil sposoditi. Interier:
Slika

Računalniški model iz uradne predstavitve (Nova proga) je sicer prikazoval nekoliko drugačno barvno kombinacijo.
Slika
Aljaž
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

leteči vlak napisal/-a:Facebook stran Grem z vlakom je objavila nekaj fotografij DM Flirta. V objavi lahko zasledimo tudi dve fotografiji notranjosti, domnevno od SŽ-jeve garniture. Povezava do vseh fotografij.

Eno fotografijo sem si drznil sposoditi. Interier:
Slika

Računalniški model iz uradne predstavitve (Nova proga) je sicer prikazoval nekoliko drugačno barvno kombinacijo.
Slika
Barvna shema iz predstavitve se v praksi ne bi obnesla. Na enobarvnih svetlo modrih površinah se prehitro opazi umazanija.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2563
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

leteči vlak napisal/-a:Facebook stran Grem z vlakom je objavila nekaj fotografij DM Flirta. V objavi lahko zasledimo tudi dve fotografiji notranjosti, domnevno od SŽ-jeve garniture. Povezava do vseh fotografij.

Eno fotografijo sem si drznil sposoditi. Interier:
Slika

Računalniški model iz uradne predstavitve (Nova proga) je sicer prikazoval nekoliko drugačno barvno kombinacijo.
Slika
Bolj kot nepomembna barvna shema je pri sedežih pomembno nekaj drugega, kar se je obrnilo močno v prid potnikov.
Model sedeža se je uresničil - gre za Lean italijanskega proizvajalca FISA, ki velja za enega najboljših na trgu. A na originalnih renderjih je bil v originalni, nizki verziji, kakršno najdemo na Pesa Atribo ATR 220 "Swing" italijanskih železnic ali na Flirtih srbskih železnic. Tole na sliki pa je povišana verzija - glej samo položaj držala za stoječe potnike. Takšne ima npr.Newag Impuls LKA ter novi Flirti britanskega prevoznika Greater Anglia (glej posnetek). Sam sem preizkusil obe verziji in lahko rečem, da je razlika za visokega potnika kar zaznavna. Poleg tega imajo tej novejši lepo oblikovan naslon za glavo, kar je na sliki našega Flirta lepo videti. S tole notranjostjo tudi na IC vlakih ne bo pomanjkanja udobja. Zelo, zelo dobro so tole naredili!

Povezava na video

Mimogrede, na sliki je pogled skozi motorni prostor, seveda ob odprtih vratih. Kako zelo lepo ima to Flirt narejeno! Bežni opazovalec niti ne opazi prehoda. Vse je izvedeno brez stopnic, pod se komaj opazno dvigne.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a cokla »

TGV Lyria napisal/-a: Bolj kot nepomembna barvna shema je pri sedežih pomembno nekaj drugega, kar se je obrnilo močno v prid potnikov.
Model sedeža se je uresničil - gre za Lean italijanskega proizvajalca FISA, ki velja za enega najboljših na trgu. A na originalnih renderjih je bil v originalni, nizki verziji, kakršno najdemo na Pesa Atribo ATR 220 "Swing" italijanskih železnic ali na Flirtih srbskih železnic. Tole na sliki pa je povišana verzija - glej samo položaj držala za stoječe potnike. Takšne ima npr..
Res je....zdaj je treba le še slovenske packe prepričat, da čevlji ne sodijo na sedež in da je vzdrževanje čistoče potnikom v prid. Ampak...to je misija nemogoče
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ali bodo vsi sedeži obrnjeni v isto smer? To se pravi, da bodo vsi potniki v oddelku gledali v nasprotno stran vožnje. Meni so bolj všeč sedeži obrnjeni drug proti drugemu, vmes po možnosti še mizica. Kakšen pa bo razpored opreme v pogonskem sklopu, glede na to, da je po sredini prehod za potnike.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a:Ali bodo vsi sedeži obrnjeni v isto smer? To se pravi, da bodo vsi potniki v oddelku gledali v nasprotno stran vožnje. Meni so bolj všeč sedeži obrnjeni drug proti drugemu, vmes po možnosti še mizica. Kakšen pa bo razpored opreme v pogonskem sklopu, glede na to, da je po sredini prehod za potnike.
Iz skic je bilo razvidno, da so sedeži na krajnih členih v različni smeri. V enem členu sediš v smeri, na drugem v nasprotni smeri vožnje. Mizica? Jo dobiš v prvem razredu, ki bo tik za omaro pretvornika (samo v enem členu), razen pri dvopodnem je desno/levo od stopnic v smeri notranjosti garnitur. Nekaj sedežev (16 če se ne motim) je posebnih (iz slik je bilo razbrati za nosečnice). Kolesa se lahko obesijo v pogonskem členu, nekaj prostora pa je še za invalidskr vozičke.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pri vsem navdušenju, ki nas prevzema, ko vidimo nekaj novega pa konkretno vprašanje. Siems-Desiroji so primesli na naše tire novo kategorijo poleg nacvadnih in nagibnih še "lahke" vlake, oziroma z majhnim koeficientom nagiba. Kakšni bodo pa ti Stadlerjevi? Pa še eno vprašanje, zakaj se okomotive, ki postavljajo hitrostne rekorde, in sodobne potniške vagone, obravnava enako med vožnjo skozi ovinke kot nekaj 10 let stare tovorne vagone?
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 809
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Na konferenci e-mobility ki je trenutno na Gospodarskem razstaviscu imajo SZ stant s tremi pingvini in mizo, kjer vidimo stadlerja v barvah hokejskega kluba Olimpija..
Skoda da ima elektricni se "tastari nos" in pa oznaka DMW na pingvinu - le kaj naj bi to pomenilo :roll:

Slika
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a trocken »

Anzee napisal/-a:Na konferenci e-mobility ki je trenutno na Gospodarskem razstaviscu imajo SZ stant s tremi pingvini in mizo, kjer vidimo stadlerja v barvah hokejskega kluba Olimpija..
Skoda da ima elektricni se "tastari nos" in pa oznaka DMW na pingvinu - le kaj naj bi to pomenilo :roll:

Slika
Grd z barvami Olimpije!
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a 038 »

@ljubitelj, svojega odgovora nisi dobil in ga ne boš dobil ker te "glavce" ni na forumu, oz. se nočejo nikoli razkriti. Morda jim Vi daste kdaj mislit.
@cokla cevlji na sedežih so tudi na obb, žal je to spošna razgledanost neglede na nacijo in pa nadzora in njihove doslednosti.
Žal se naš SŽ-VIT v cd-ku hvali kaj vse zmore in zna, ne pohvali pa se s tem kar ne zmore, servisirat kot se spodobi. Nezaslišno pa, da ti motor zariba na servisu. In kaksno bo vzdrževanje novih garnitur? Upam da se do takrat spravimo v penzion...
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Nobeden od novih Stadlerjev ne bo nagibni vlak, torej imamo že v štartu Vmax 140 km/h.
Doubledecker bo težko "lahek" vlak - torej bo verjetneje vozil pod kategorijo "Drugi vlaki", kjer je Vmax 120 km/h.
4-členska EMG bi lahko vozila kot "lahek vlak" se pravi Vmax 140 kmh oz.- enako kot Siemens desiro
Stadlerjev DMG ima powepack vagonček: težko bo vozil kot lahek vlak (mogoče so vseeno možnosti), bo pa brez problemov kot drugi vlaki - torej spet 120 km/h.

Sedaj pa še nekaj glede infre - danes imamo glede na kategorije vlakov 3 progovne hitrosti, maksimalne so v premi in sicer 160/140/120. Tu se pojavi vprašanje, zakaj imata drugi dve kategoriji v premi omejitve, ko pa je vendarle prema in bi bile lahko vse tri hitrosti enake 160/160/160. Upam da se bo to v doglednem času spremenilo - še posebno je to izrazito na relaciji Pragersko-Maribor in Pragersko-Ormož.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Pri DMG se bolj kot za kategorijo vlaka, gre v smer ekonomičnosti, čeprav garniture niso tako "švoh". Eden izmed pogojev v razpisu je bil Pragersko-Maribor v 22 minutah. Estonci so drugače svojega dvočlenskega na testu pognali do 172 km/h
Pa če se pogleda "pingvina", so trase že dolgo dorečene, kje so predvidene vožnje. Modre črte DA, rumene NE.
Thomas
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 25.03.2019, 13:56

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Thomas »

Gledam sliko zgoraj, in sicer FLIRT - DMV.

1) Če prav razumem, dobimo v prvi rundi 5 takih vlakov. Verjetno bo teh 5 vlakov na začetku vozilo samo na relaciji LJ - Kamnik in LJ - NM - Metlika (o tem je bilo nekaj govora), saj jih za vse dizel proge ne bo dovolj? Če v drugi polovici leta steče potniški promet še na relaciji LJ - Kočevje, bo DMV-jev že primanjkovalo... da ne omenjam še ostalih dizel prog.

2) Problem pri kanarčkih je ropot v delu garniture, kjer je motor. Vožnja v tem delu garniture je včasih res moteča (ropot, vibracije), zato marsikateri potnik raje izbere del garniture brez motorja... tam je zaradi tišine vožnja bolj prijetna. Upam, da bodo DMV-ji bolj prijazni, kar se tega tiče.

3) Večje hitrosti zaenkrat verjetno ne moremo pričakovati. Kljub temu, da so novi Stadlerji hitrejši od kanarčkov in fiatov, je hitrost še zmeraj v veliki meri odvisna od stanja proge. Bo pa vožnja udobnejša in več prostora. Kanarčki so včasih tako polni, da potniki ne dobijo več prostega sedeža... glede na število sedišč, se na Stadlerjih to ne bi smelo dogajati.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Nobeden od novih Stadlerjev ne bo nagibni vlak, torej imamo že v štartu Vmax 140 km/h.
Nikjer na svetu še niso kaj takega razmišljali. Proizvajalec nerdi garnituro v skladu z naročili. Če se ne motim so bili slovenski naročeni za 160 km/h.
Doubledecker bo težko "lahek" vlak - torej bo verjetneje vozil pod kategorijo "Drugi vlaki", kjer je Vmax 120 km/h.
Doubledeckerji so tudi vlaki TGV s hitrostjo 300 in več km/h in imajo osno obremenitev 17 ton. Vsak vagon ima v tem primeru pač dva podstavka, tudi naši. Nikjer uradno ni govora o težkih in lahkih vlakih, temveč o dovoljenih bočnih pospeških. In s pojavom Siemesov so bili dovoljeni večji bočni pospeški, kar je skrito v kategorijo "vlak z nizkim koeficientom nagibanja"! Zakaj na progah primernih za hitrosti 160 km/h in ki bi ob ukinitvi nivojskih prehodov lahko dopuščale hitrosti tudi do 200 km/h imeti omejitev 120 km/h, Railjet pri sosedih ima menda maksimalno hitrsot 225 km/h in je nedvomno "težek" vlak, saj ima lokomotiva osno obremenitev 22,5 tone. Zakaj vedo le le odločujoči, v predpisih sosednjih držav takšnih bedartij ni najti, končno je pa na povsem premem odseku Štore-Šentjur maksimalno dovoljena hitrost za"težke" vlake samo 100 km/h. Mogoče pa šparajo pri vzdrževanj proge na gnilih pilotih iz FJ časov.
4-členska EMG bi lahko vozila kot "lahek vlak" se pravi Vmax 140 kmh oz.- enako kot Siemens desiro
Po navedbah proizvajalca se lahko naroči v razponu 120-200 km/h, tipičmno 160 km/h. Zakj bi na slovenskih železnicah to omejevali je seveda vprašanje posebne vrste, glej prejšne odgovore.
Stadlerjev DMG ima powepack vagonček: težko bo vozil kot lahek vlak (mogoče so vseeno možnosti), bo pa brez problemov kot drugi vlaki - torej spet 120 km/h.
Stadler Flirt Powerpack ima osno obremenitev manj kot 18 ton. Za ruski trg pa amnj kot 20,5 ton/os, toda v zaostali Rusiji so osne obremenitve nad 25 ton/os. Sicer pa v nobenem predpoisu ni govora o lahkih in težkih vlakih, temč dovoljenih bočnih pospeških.
Sedaj pa še nekaj glede infre - danes imamo glede na kategorije vlakov 3 progovne hitrosti, maksimalne so v premi in sicer 160/140/120. Tu se pojavi vprašanje, zakaj imata drugi dve kategoriji v premi omejitve, ko pa je vendarle prema in bi bile lahko vse tri hitrosti enake 160/160/160. Upam da se bo to v doglednem času spremenilo - še posebno je to izrazito na relaciji Pragersko-Maribor in Pragersko-Ormož.
To je pa všrašanje za miljon €. Sam imam občutek, da je to samo zaradi takratnega stanja voznega parka na štajerskem koncu. Nobena lokomotiva serije 3xxx ni bila dobavljena za več kot 120 km/h, podvozje je skrajno klasično, če kdo ne verjame naj primerja 3xx podvozje s 541. Reagani imajo vmax bojda 120 km/h. In Desiriji so bili naročeni za 140 km/h. V tem je poanta. In prav zato sem povprašal, kakšno bo stanje po dobavi novih vlakov. In še vprašanje je bilo, zakaj se serija 541 (ter ustrezni vagoni recimo klasificirani za 200-250 km/h), ki normalno vozi lahko do 225-250 km/h in ima sodobno podvozje, nedvomno v rangu Desirojev smatra kot vlak z visokim koeficientov nagiba.
In še enkrat, premagovanje ovinkov je omejeno le s predpisanimi bočnimi pospeški in ne "težo" vlaka.
Odgovori