Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3176
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 06.08.2019, 8:30

desiro napisal/-a:Sicer je pa tako... če se dela po enakih načrtih z enako kakovostnim materialom povsod potem razlik ne bi smelo biti...


Slika

Takšne proizvodnje se ne bi branil nihče. Slika je iz Belorusije. In ravno naše varijo. Po novem, so se odločili, da ta tovarna ne bo namenjena samo ex CCCP, ampak za vso Evropo. Tudi najnovejši norveški bodo od tukaj
sraka1
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a sraka1 » 06.08.2019, 11:30

Re 4/4 napisal/-a:
desiro napisal/-a:Sicer je pa tako... če se dela po enakih načrtih z enako kakovostnim materialom povsod potem razlik ne bi smelo biti...


Slika

Takšne proizvodnje se ne bi branil nihče. Slika je iz Belorusije. In ravno naše varijo. Po novem, so se odločili, da ta tovarna ne bo namenjena samo ex CCCP, ampak za vso Evropo. Tudi najnovejši norveški bodo od tukaj


Lahko bi navedel še kak vir...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3176
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 06.08.2019, 13:00

sraka1 napisal/-a:Lahko bi navedel še kak vir..


Čemu? Slika je prostodostopna za prenos in ima naveden vir.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3176
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 08.08.2019, 11:47

preglednik napisal/-a:Dizelske garniture so prvenstveno namenjene za prevoz potnikov na neelektrificiranih progah. Tam pa tudi ETCS ne obstaja. Torej, v čem je problem?



Prvi moderni potniški vlaki že jeseni - a morda brez potnikov

Čez dva meseca na slovenske tire prihajajo prvi novi potniški vlaki švicarskega proizvajalca Stadler. A kdor se je veselil, da se bo lahko že takrat peljal z modernim direktnim vlakom iz Kopra v Maribor, se je prezgodaj. Na teh predčasno dobavljenih vlakih še ne bo vključene evropske varnostne naprave ETCS in zato praviloma ne smejo prevažati potnikov. Slovenske železnice zato predlagajo ministrstvu, da jim dovoli izjemo. Na ministrstvu pobudo še preučujejo.
Izjema je v evropski uredbi, ki ureja to področje, dovoljena, a za razdalje, krajše od 150 kilometrov, le za notranji promet in za največ pet let. “Izjemo želimo samo za predčasno dobavljene vlake, za katere želimo, da v obdobju testiranja niso prazni, ampak da jih lahko takoj vključimo v potniški promet. Do 18. aprila prihodnje leto, ko je pogodbeni rok, mora Stadler skladno s pogodbo zagotoviti vlake, ki bodo imeli verificirano napravo ETCS. To je pogoj za prevzem garnitur, sicer dobavitelj plača pogodbeno kazen,” pojasnjuje Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ). Stadler le za predčasno dobavljene vlake - šlo naj bi za pet vlakov - ne more izvesti vseh postopkov testiranja in verifikacije skladnosti naprav ETCS na vlaku z opremo ob naših progah. Testiranja pa trajajo več mesecev. 52 novih potniških vlakov SŽ so pri Stadlerju v letu 2017 najprej kupile 26 potniških garnitur (dvonadstropne, enonadstropne in dizelske), lani pa še 26. Skupaj gre za 320 milijonov evrov (brez DDV) vreden nakup. ETCS je evropski varnostni sistem za nadzor vlakov. A varnostnega tveganja za železniški promet ne bo tudi z izklopljenim sistemom ETCS, saj bodo imele garniture vgrajene vse potrebne naprave za delovanje nadzora in vodenja prometa po dosedanjem sistemu, pravi Mes. Ministrstvo: SŽ naj razjasni vlogo za izjemo “SŽ predvideva, da bi nova vozna sredstva začeli čim prej uporabljati, med samim obratovanjem pa bi bil sistem ETCS izklopljen. Sistem ETCS na teh voznih sredstvih se bo lahko začel uporabljati po uspešno opravljenih testiranjih, ki se bodo izvajala na javni železniški infrastrukturi ob upoštevanju vseh varnostnih zahtev, kar pomeni, da se v času testiranj ne izvaja prevoza potnikov,” pojasnjujejo na ministrstvu za infrastrukturo. Odločitve o tem, ali bodo odobrili izjemo, še ni. “Pobuda je še v fazi proučevanja - na ravni strokovne preveritve pri ustreznih organih na Javni agenciji za železniški promet (AŽP), Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI) in ministrstvu za infrastrukturo. Glede na to končna odločitev še ni sprejeta, saj je bil vlagatelj pobude pozvan k dopolnitvi oziroma razjasnitvi vloge,” so povedali na ministrstvu. Glavne proge imajo varnejši sistem za nadzor prometa ETCS V primeru zavrnitve vloge bi oktobra lahko nastala zadrega: končno bi v Sloveniji imeli sodobne vlake, a potniki nanje še ne bi smeli vstopiti. Po drugi strani pa naj bi bilo pri organih odločanja še nekaj pomislekov glede uveljavitve izjeme. Po podatkih direkcije za infrastrukturo je od leta 2015 v Sloveniji 400 kilometrov prog na razdalji od italijanske do madžarske meje že opremljenih z evropskim sistemom ETCS, do leta 2023 pa jih bo še 90 kilometrov na preostalih odsekih jedrnega omrežja. Zato bi pričakovali, da bi na proge čim prej dobili tudi vlake z delujočim sistemom ETCS in bi ta bistveno varnejši sistem razreda A lahko začeli uporabljati v praksi ter izkoristili njegove prednosti. Tudi zato, ker je obstoječi sistem vodenja-upravljanja in signalizacije na javni železniški infrastrukturi (sistem razreda B Indusi) tik pred iztekom življenjske dobe in je njegovo vzdrževanje drago. Predvsem pa je nesmiselno in drago vzdrževanje dveh sistemov za zaščito vlakov, evropskega ETCS in sedanjega Indusi, izhaja iz dokumentacije, s katero razpolagamo v uredništvu.


©Primorske novice.


Članek je jasen, kot beli dan.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3546
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 08.08.2019, 14:17

Meni pa ni čisto nič jasno. Dejstvo je, da pridejo najprej dizel garniture, katere bodo namenjene za vožnjo po neelektrificiranih progah. ETSC-ja na teh še desetletja ne bo! Očitno bodo morali z dizlom voziti pod štromom, da bodo verificirali ETSC sistem. To bi še nekako šlo. Kaj bo pa po tem ko bodo ti dizli imeli verificirano napravo in bodo vozili tam kjer sistema ni? Zakaj sploh ta panika okoli tega sistema. Naj eno garnituro vlačijo prazno na okoli ij testirajo sistem, ostale štiri pa naj uporabljajo tam kjer bodo tudi v bodoče vozile, se pravi brez ETSC-ja.

Itak pa noben neelektrificirani odsek v Sloveniji ni daljši od 150 km. Birokrati zopet kažejo svojo moč oz. svoje neznanje.
Tine
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11322
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a cokla » 08.08.2019, 14:57

Tin€ napisal/-a:Meni pa ni čisto nič jasno. Dejstvo je, da pridejo najprej dizel garniture, katere bodo namenjene za vožnjo po neelektrificiranih progah. ETSC-ja na teh še desetletja ne bo! Očitno bodo morali z dizlom voziti pod štromom, da bodo verificirali ETSC sistem. To bi še nekako šlo. Kaj bo pa po tem ko bodo ti dizli imeli verificirano napravo in bodo vozili tam kjer sistema ni? Zakaj sploh ta panika okoli tega sistema. Naj eno garnituro vlačijo prazno na okoli ij testirajo sistem, ostale štiri pa naj uporabljajo tam kjer bodo tudi v bodoče vozile, se pravi brez ETSC-ja.

Itak pa noben neelektrificirani odsek v Sloveniji ni daljši od 150 km. Birokrati zopet kažejo svojo moč oz. svoje neznanje.



Novinarji postajajo vedno bolj "novinarji". Copy/paste nepreverjenih novic....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3176
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 08.08.2019, 15:38

Tin€ napisal/-a:Meni pa ni čisto nič jasno..


Samo izsek iz pravilnika na ravni EU....In Stadlerji (še) nimajo certificiran ETCS, kar pomeni, da teoretično ga nima...kar pa je v nasprotju s pravili :!:

7.4.2 Naprave na vozilu

7.4.2.1 Nova vozila

(1)

Nova vozila, ki imajo dovoljenje, da začnejo obratovati prvič, so opremljena z ETCS, v skladu s Prilogo A te TSI.

7.4.3 Nacionalne zahteve

(1)

Države članice lahko uvedejo dodatne zahteve na nacionalni ravni, zlasti z namenom:

1)

omogočiti dostop do prog, opremljenih z ETCS, le za vozila, opremljena z ETCS, da se lahko obstoječi nacionalni sistemi vzamejo iz obratovanja;

(2)

Države članice se lahko odločijo, da iz obveznosti iz prvega odstavka točke 7.4.2.1 izvzamejo vsa nova vozila, namenjena izključno nacionalnemu prometu, razen kadar območje uporabe navedenih vozil zajema več kot 150 km odseka, ki je ali bo opremljen z ETCS v 5 letih od dovoljenja za začetek obratovanja navedenih vozil. Države članice objavijo svojo odločitev o izvajanju te določbe, jo sporočijo Komisiji in vključijo v nacionalni načrt izvajanja iz točke 7.4.4.
.


Več se mi pa ne da več razlagat, ker efekta itak ne bo...
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3546
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 08.08.2019, 16:00

Re 4/4 napisal/-a:[

Samo izsek iz pravilnika na ravni EU....In Stadlerji (še) nimajo certificiran ETCS, kar pomeni, da teoretično ga nima...kar pa je v nasprotju s pravili :!:

(2)

Države članice se lahko odločijo, da iz obveznosti iz prvega odstavka točke 7.4.2.1 izvzamejo vsa nova vozila, namenjena izključno nacionalnemu prometu, razen kadar območje uporabe navedenih vozil zajema več kot 150 km odseka, ki je ali bo opremljen z ETCS v 5 letih od dovoljenja za začetek obratovanja navedenih vozil. Države članice objavijo svojo odločitev o izvajanju te določbe, jo sporočijo Komisiji in vključijo v nacionalni načrt izvajanja iz točke 7.4.4.
.


Več se mi pa ne da več razlagat, ker efekta itak ne bo...


Mislim, da se midva razumeva

razen kadar območje uporabe navedenih vozil zajema več kot 150 km odseka, ki je ali bo opremljen z ETCS v 5 letih od dovoljenja za začetek obratovanja navedenih vozil

Kot sem že rekel, neelektrificiranega odseka v Sloveniji ni daljšega od 150 km. Pa tudi če bi bil, bi se dalo po "balkansko" to obiti s spremembo številke vlaka na vmesni postaji in recimo zamenjavo strojevodje.
ETCS-ja pa ne bo v naslednjih 5 letih izven glavnih prog, tako da še ena ovira odpade.

Kot je že rekel Aleš, novinarji si ne zaslužijo tega imena z izjemo posameznikov in z veseljem "futrajo" lačno rajo, najraje še s kakšnim bombastičnim naslovom in branost je zagotovljena.
Tine
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1565
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 08.08.2019, 18:11

Aha, vse to je zaradi nekega evropskega pravilnika, ki predpisuje, da bi morala imeti vsa nova vozila ETCS, čeprav se le-ta v njihovi državi sploh ne uporablja. Torej če bi Albanija bila v EU in bi kupila nove garniture, bi te morale imeti ETCS, čeprav ni o njem ne duha ne sluha na njihovi razpadajoči infrastrukturi.
Potem pa še novinarji zagrabijo za to in naredijo celo zgodbo. Ni važen razlog, važen je samo cilj da se očrni SŽ na vsak način...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3176
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 09.08.2019, 8:29

TGV Lyria napisal/-a:Aha, vse to je zaradi nekega evropskega pravilnika, ki predpisuje, da bi morala imeti vsa nova vozila ETCS, čeprav se le-ta v njihovi državi sploh ne uporablja. Torej če bi Albanija bila v EU in bi kupila nove garniture, bi te morale imeti ETCS, čeprav ni o njem ne duha ne sluha na njihovi razpadajoči infrastrukturi.

Ta post me spominja, ko so Avstrijci rekli. Dolina reke Inn in Brenner bosta na ETCS. Seveda privatniki v luft, češ samo za teh nekaj kilometrov moram vgradit? To je predrago. No danes so vsi tiho, pa ga ni junaka, ki bi šel na star sistem. In druga stvar. Prav rad bi videl dolge nosove, če bi SŽ hotele homologitati tako garnituro brez popolnega ETCSa v Avstriji, čeprav ne bi bil obvezen. Verjetno bi se plošča obrnila...
Tin€ napisal/-a:
Kot je že rekel Aleš, novinarji si ne zaslužijo tega imena z izjemo posameznikov in z veseljem "futrajo" lačno rajo, najraje še s kakšnim bombastičnim naslovom in branost je zagotovljena.


Ne vem, jaz članek razumem brez prenapihnjenosti, ker je sam direktor Mes potrdil, da so dali vlogo za izjemo. Kakšno izjemo potem, ki je očitno samo jaz ne razumem?? Še poudaril sem njegov citat, kje je srž problema. Ne vem, a si kdo upa demantiati generalnega direktorja?
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3546
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 09.08.2019, 9:58

Re 4/4 napisal/-a:
Ne vem, jaz članek razumem brez prenapihnjenosti, ker je sam direktor Mes potrdil, da so dali vlogo za izjemo. Kakšno izjemo potem, ki je očitno samo jaz ne razumem?? Še poudaril sem njegov citat, kje je srž problema. Ne vem, a si kdo upa demantiati generalnega direktorja?


V pravilniku, katerega si ti tu citiral so dovoljene tudi izjeme. Kot si navedel je Mes izjavil, da so dali vlogo za izjemo. Do tukaj vse lepo in prav. Potem pa se pojavijo "novinarji" kateri navajajo, da predčasno dobavljene garniture ne bodo mogle voziti med Mariborom in Koprom, dokler ne bo soglasja za uporabo ETCS. A to ni prenapihnjeno, z dizlom pod štromom na omenjeni relaciji? Dizel garnitur že tako primankuje, potem se pripeti še kakšen ID in temu posledično še dodaten izpad. Teh pet garnitur bo krvavo prav prišlo za flikanje voznega parka, ampak ne na relaciji Maribor - Koper, koneckoncev tudi noben Desiro ne vozi na prej omenjeni celotni relaciji.
Tine
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3176
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 09.08.2019, 10:45

Tin€ napisal/-a:
V pravilniku, katerega si ti tu citiral so dovoljene tudi izjeme. Kot si navedel je Mes izjavil, da so dali vlogo za izjemo. Do tukaj vse lepo in prav.


No zakaj, pa potem tukaj zgražanje o novinarjih, saj se cel članek nanaša samo na to temo, kajne?

Tin€ napisal/-a:Potem pa se pojavijo "novinarji" kateri navajajo, da predčasno dobavljene garniture ne bodo mogle voziti med Mariborom in Koprom, dokler ne bo soglasja za uporabo ETCS. A to ni prenapihnjeno, z dizlom pod štromom na omenjeni relaciji? .


Ne, zaradi tega, ker je omenjeno samo v uvodu in prav je, da se javnost seznani, da ne bo potem kakšnega zgražanja ali nejasnosti. Nimajo vsi z osnovnega znanja o železnici. Kasneje se o tej relaciji sploh nič več ne omenja, no Mes priznava, da bi v času testov vozili potnike*. Pa še ena stvar, pravilnik o zavorah in varnostnih napravah je jasen:
Predajo in prevzem zavornih in varnostnih naprav v obratovanje na novih vozilih je treba opraviti s preskušanjem in tehničnim pregledom vozil pred njihovo izročitvijo v promet, v skladu s TSI.


*Torej da. Dizel bo moral voziti tudi pod elektriko, saj je edino tam ta sistem. Poleg tega so SŽ zahtevale od proizvajalcev, da mora prepeljati Pragersko - Maribor v določenem času.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a bisabre » 10.08.2019, 9:25

Koliko enega nepotrebnega pisanja zaradi ETCS. Potnike to prav malo briga, oni si žele udoben in hiter prevoz ter gostejši vozni red. Tukj ste pa zaradi ETCS naklamfali cel sonetni venec samo zato, da si nekateri bildajo svoj kao strokovni ego. Še enkrat povem, briga potnike za švelerje, pantografe, ETCS, odbijače, KGMEXUC334F in podbne tehnološke ocvirke.
Simpl je tanartabul.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1565
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 10.08.2019, 10:48

bisabre napisal/-a:Koliko enega nepotrebnega pisanja zaradi ETCS. Potnike to prav malo briga, oni si žele udoben in hiter prevoz ter gostejši vozni red. Tukj ste pa zaradi ETCS naklamfali cel sonetni venec samo zato, da si nekateri bildajo svoj kao strokovni ego. Še enkrat povem, briga potnike za švelerje, pantografe, ETCS, odbijače, KGMEXUC334F in podbne tehnološke ocvirke.


A je to forum potnikov? Ne? No potem pa drži take umotvore zase in se ne vmešavaj v strokovne debate. Marsikdo bi tu rad zvedel kaj več kot "potniki" in čisto nič v zgornji debati ni bilo nepotrebno.
Tema je med drugim namenjena tudi tehničnim podrobnostim novih garnitur. A ker potnikov to ne briga, se to tu ne sme govoriti?
Če si pretrd za take stvari, ti zato še ni treba žaliti ostalih, ki vedo več.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3546
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 10.08.2019, 15:05

bisabre napisal/-a:Koliko enega nepotrebnega pisanja zaradi ETCS. Potnike to prav malo briga, oni si žele udoben in hiter prevoz ter gostejši vozni red. Tukj ste pa zaradi ETCS naklamfali cel sonetni venec samo zato, da si nekateri bildajo svoj kao strokovni ego. Še enkrat povem, briga potnike za švelerje, pantografe, ETCS, odbijače, KGMEXUC334F in podbne tehnološke ocvirke.


Nepotrebno pisanje, daj prosim te navedi en sam tvoj post kateri nebi sodil v rubriko nepotrebno pisanje. Srečo imaš, da je moderatorstvo/administratorstvo na tem forumu takšno kot je, sicer bi bil že dolgo bivši član. Zelo pogrešam Dolfeta, pri njemu je bil red.

Pa tako lepo je bilo zadnjih nekaj tednov, ko se nisi oglašal. Lahko pa se učiš tudi od mlajših, poglej kaj je @Tonka napisal pod "Opravičilo", od tebe česa takega zagotovo nikoli ne bo.
Tine

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 8 gostov