Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3543
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 19.08.2019, 12:42

TGV Lyria napisal/-a:
Mimogrede, zdaj ko je proizvodnja že tako daleč, bi lahko pobirali stave za oznake serij novih vlakov. Rekel bi takole:
Flirt EMU: 510 ali 511.
Flirt DEMU: 610 ali 611.
Kiss: je možno da bi zaradi dvopodnosti bil serija 320 (ali 321)? Sicer pa recimo 313.

A bodo vse tri različice Stadlerjevih garnitur imele pogone na vseh posameznih členih, v nasprotnem primeru bo potrebno "iskati" tudi številko za prikolico/sklop brez pogona.
Tine
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3143
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 19.08.2019, 12:44

Tin€ napisal/-a:. Žal ne poznam te drezine oz. je še nisem videl, tako da o pogonskih oseh ne bom komentiral. .

Ali je šlo v tem primeru za podobno skropucalo, kot je v Srbiji z Vektroni?

O 2xx .


Slika

Slika

Pri Vectronu sem že enkrat napisal da, če je homologiran tudi v Nemčiji dobi avtomatsko nemško oznako 193, zaradi potreb LZB. Nekateri operaterji pustijo, da lokomotiva ostane registrirana v Nemčiji, kar vidiš za UIC kodo, kot npr. D-SIEAG (D = država registracije, in lastnik registracije). Če se registrira doma, pa ji nemška oznaka tudi ostane, vendar ne na vidnem mestu. In, ko sem omenjal avstrijski sistem...oni so se odločili, da bodo posnemali nemški sistem, zato je Vectron 1193 ali 1293, čeprav po njihovi shemi, to ni pravilno.
In, če se vrnem na slovenske oznake. Morda so oznake iz časa JŽ minile in se uveljavlja nov ohlapnejši model? Ker s starimi oznakami praktično zelo težko registriraš kakšno dual mode lokomitvo, ker je večsistemska in dizel električna v enem. Mogoča pa je vožnja z obema moduloma na enkrat. In v tujini se večinoma oznake delijo po namembnosti (brez števila osi) in tako takšno lokomotivo registriraš po tem,kaj smatraš kot glavni modul.
Okoli 2xx, pa je praksa (nepisano pravilo) v tujini: V kolikor je oznaka že bila dodeljena, potem se je ne dodeljuje več. V praksi pa to potem več ne drži, ker bi zmanjkalo številk.
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 383
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Divača

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a maxima » 19.08.2019, 12:56

Tin€ napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a:
Mimogrede, zdaj ko je proizvodnja že tako daleč, bi lahko pobirali stave za oznake serij novih vlakov. Rekel bi takole:
Flirt EMU: 510 ali 511.
Flirt DEMU: 610 ali 611.
Kiss: je možno da bi zaradi dvopodnosti bil serija 320 (ali 321)? Sicer pa recimo 313.

A bodo vse tri različice Stadlerjevih garnitur imele pogone na vseh posameznih členih, v nasprotnem primeru bo potrebno "iskati" tudi številko za prikolico/sklop brez pogona.


Najbrž bo tako:
Kiss: 320/326 ali 313/318
Flirt E: 510/516
Flirt D: 610/616
(sklepam iz oznake za pendolinota: 310/316)
Lp,Rok
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 550
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 19.08.2019, 13:04

Zdravo!
Tin€, prav imaš!

Povojna serija JŽ 201-001 do 003 je vsebovala grške (SEK) lokomotive njihove serije 10, tipa 2C h2, zgrajene v letih 1906-12 pri proizvajalcu označenem s kratico "Tamp". Morda je to ladjedelnica v Tampi, Florida, ZDA ?

Viri: Statistike g.Josefa Pospichala in knjiga Die Dampflokomotiven Jugoslawiens Tadeja Brateta .

Peter
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3422
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a mkx » 19.08.2019, 13:49

maxima napisal/-a:Najbrž bo tako:
Kiss: 320/326 ali 313/318
Flirt E: 510/516
Flirt D: 610/616
(sklepam iz oznake za pendolinota: 310/316)


Sklepanje po obstoječih številkah serij garnitur ne da nobenega pravega rezultata:

Gomulka: 311/315
Pendolino: 310/316
Desiro: 312/317
Zelenc: 711
Kanarček: 713/715
Fiat: 813/814

pa še zgodovina:
Šinobus: 812/818
edinstevni primerek ALe 883: 310/314 (wikipedija)



V že omenjeni temi o označevanju je bilo rečeno, da pri garniturah tretja števka pomeni da je pogonski del (0,1,2,3) oziroma prikolica (4,5,6,7,8,9) - bodisi sredinski vagon ali pa krmilni.

V isti temi je zapisan tudi pomen druge števke pri garniturah - pomeni tirno širino (0: 760mm, 1:1435mm). Številke 2 ni predvidene za garniture.

Jaz torej stavim na naslednje oznake:
Flirt E: 510/514
Flirt D: 610/614
Kiss: 313/318

Se pa pri Kissih lahko zgodi, da bo kaj drugega. V zgodovini se je že "recilkliralo" oznako serije (recimo 310 - Pendolino motorni voz je prevzel oznako onega ALe 883, prikolica pač ne). Pa tudi kaj se je izpustilo ... vsaj jaz ne vem za DMU serije 710?

Serija 610/617 je že bila (sedanja HŽ 7021/4021/5021), prav tako 611/616 (aluminijasti vlak) in 612 (en kos). Pa tudi 712/714 (sedanja HŽ 7121/4121). Ampak vse to je bilo izven Slovenije, tako da se najbrž na to ne bodo ozirali ko bodo iskali številko za Flirt D.
Zadnjič spremenil mkx, dne 19.08.2019, 14:28, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3543
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 19.08.2019, 14:12

Re 4/4 napisal/-a:
In, če se vrnem na slovenske oznake. Morda so oznake iz časa JŽ minile in se uveljavlja nov ohlapnejši model? Ker s starimi oznakami praktično zelo težko registriraš kakšno dual mode lokomitvo, ker je večsistemska in dizel električna v enem. Mogoča pa je vožnja z obema moduloma na enkrat. In v tujini se večinoma oznake delijo po namembnosti (brez števila osi) in tako takšno lokomotivo registriraš po tem,kaj smatraš kot glavni modul.

Hvala za slike, prvič jo vidim. Dvoaksarka nikakor ne bi smela imeti druge številke 3, saj niti nima toliko osi, razen če bi bila serija 9xx. Očitno gre v tem primeru za "privatno" vozilo Tegrada, seveda v sklopu 79 po UIC in bi morda v tej smeri iskali razlago zakaj je takšno oštevilčenje.

Glede dual mode, vodikov pogon in podobnih novotarij se pa strinjam s tabo, da bo potrebno zadevo še doreči, morda celo na novo vse skupaj določiti. Pustimo času čas.
Tine
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3543
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 19.08.2019, 14:25

mkx napisal/-a:
Serija 610/617 je že bila (sedanja HŽ 7021/4021/5021), prav tako 611/616 (aluminijasti vlak) in 612 (en kos). Pa tudi 712/714 (sedanja [url=ww.railfaneurope.net/ric/7121.htm]HŽ 7121/4121[/url]). Ampak vse to je bilo izven Slovenije, tako da se najbrž na to ne bodo ozirali ko bodo iskali številko za Flirt D.

Metod, kot si že sam napisal je pri nas 711 Zelenc, Srbi so svojega Rusa ravno tako oštevilčili s serijo 711, saj oni te serije do sedaj še niso imeli. Je pa naš 711 kar pogosto zahajal k njim. Tudi njihov Vectron bo zagotovo imel pri njih oznako 541, seveda če ga bodo registrirali doma.

Tako da naj te ne skrbi vozni park bivšega ŽTP Zg. Itak pa so oni po osamosvojitvi ubrali nemško različico označevanja, tako da se tudi v primeru voženj naših garnitur k njim ne morejo prekrivati serije
Tine
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1541
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 19.08.2019, 20:46

mkx napisal/-a:V že omenjeni temi o označevanju je bilo rečeno, da pri garniturah tretja števka pomeni da je pogonski del (0,1,2,3) oziroma prikolica (4,5,6,7,8,9) - bodisi sredinski vagon ali pa krmilni.

V isti temi je zapisan tudi pomen druge števke pri garniturah - pomeni tirno širino (0: 760mm, 1:1435mm). Številke 2 ni predvidene za garniture.

Jaz torej stavim na naslednje oznake:
Flirt E: 510/514
Flirt D: 610/614
Kiss: 313/318

Se pa pri Kissih lahko zgodi, da bo kaj drugega. V zgodovini se je že "recilkliralo" oznako serije (recimo 310 - Pendolino motorni voz je prevzel oznako onega ALe 883, prikolica pač ne). Pa tudi kaj se je izpustilo ... vsaj jaz ne vem za DMU serije 710?


Pri vsem skupaj pa pozabljate, da ima dizelski Flirt 3 različne člene, torej bo potreboval 3 različne številke. Eno za končna (pogonska), ena za vmesni potniški člen in ena za motorni člen.
Serija 710? Tudi jaz do pred par dnevi nisem vedel, da je Šveđan dizelhidravlična garnitura. Bil sem prepričan da je "žlahta" z našimi Fiati in ima mehanski prenos. A glej ga zlomka... 710 so označeni Šveđani (na Hrvaškem HŽ 7122).
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3422
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a mkx » 19.08.2019, 20:58

TGV Lyria napisal/-a:
mkx napisal/-a:Pri vsem skupaj pa pozabljate, da ima dizelski Flirt 3 različne člene, torej bo potreboval 3 različne številke. Eno za končna (pogonska), ena za vmesni potniški člen in ena za motorni člen.


Res je. Ker motorni del nima pogonskih osi, je torej vagonček in bi lahko bil Flirt D serije 610/614/615 ... 615 bi bil motorni vagonček.

Glede Šveda pa: 710 je v Srbiji, kamor so jih menda dobili rabljene leta 2005. Torej moje vprašanje glede preskočenega 710 (ki bi moral biti predhodnik Zelenca) še stoji ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3143
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 20.08.2019, 9:10

mkx napisal/-a:. Torej moje vprašanje glede preskočenega 710 (ki bi moral biti predhodnik Zelenca) še stoji ...


Uro pa pol iskanja in našel odgovor. ;) Malo OT.

ex-FS diesel motornih kola u JDZ-u i JZ-u, otvaram novu temu.
Dakle, na kraju 2. sv. rata u Jugoslaviji je ostalo dosta talijanskih vozila - 16 elektricnih lokomotiva (jedna pronadjena u Rijeci, 15 dobivenih na racun ratne odstete), 6 kola EMV-a (3 jednodijelna, i jedan trodijelni) i vise DMV-a.
Evo detalja o talijanskim DMV-ima u bivsoj drzavi (podaci prema talijanskim casopisima i forumima):

-FS ALn 56 (FIAT) 105, 112 i 125, izgubljena na Kosovu tokom 2. sv. rata;
nije poznato da li su to jedina talijanska vozila koja su bila u pokrajni; i
kada su unistena. Zanimljivo bi bilo znati i kako su ova vozila dosla na Kosovo, koje je u 2. sv. ratu bilo pod talijanskom okupacijom.

- ALn 556 (FIAT) 1313 (bez motora) prepusten JDZ-u prema ugovoru od 27. 6. 1949; zajedno sa ALn 556 1329, 1357, 1359 (vozilo vraceno u Italiju), 1373 i 1387

- ALn 772 (OM); pronadjeni u Mariboru nakon kraja rata - 3281 i 3283; 3282 prepusten JDZ-u prema ugovoru od 27. 6. 1949; prema ugovoru od 13. 8. 1949. JDZ-u su prepusteni jos i 3232 i 3258.



Aln 772.3 bi prema dimenzijama, teh. karakteristikama i obliku sanduka odgovarao salonskom DMV-u iz Pozarevca, i davno kasiranoj (mislim 1970) JZ seriji 713.1. Slovenci su iz dva 713.1 napravili dvodjelni vlak 713.0 (nazvan Clenkar).

V linku imaš JŽ 710-001
https://www.pospichal.net/lokstatistik/22901-jdzvt.htm
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3422
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a mkx » 20.08.2019, 13:16

Re 4/4 napisal/-a:V linku imaš JŽ 710-001
https://www.pospichal.net/lokstatistik/22901-jdzvt.htm


Zanimivo, hvala za trud!
LP, Metod

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov