Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 599
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Anzee » 11.05.2020, 14:10

Kaj novega z vpeljavo nove garniture (oziroma garnitur) v promet? Glede na to, da je potniski promet pocasi stekel, verjetno tudi za izobrazevanje nebi smelo biti vec resnih zadrzkov?
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 133
Pridružen: 10.06.2018, 22:37

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a MatejP » 13.05.2020, 20:29

Zakaj pa šolanje strojevodij ni potekalo (ne poteka), na daljavo? :-k :wink:
Lep pozdrav, Matej
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1736
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 13.05.2020, 20:48

Anzee napisal/-a:Kaj novega z vpeljavo nove garniture (oziroma garnitur) v promet? Glede na to, da je potniski promet pocasi stekel, verjetno tudi za izobrazevanje nebi smelo biti vec resnih zadrzkov?


Je zadržek je. Prihod ekipe iz tovarne, ki bo pri prvih testih morala biti nujno zraven.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a suha » 14.05.2020, 1:56

MatejP napisal/-a:Zakaj pa šolanje strojevodij ni potekalo (ne poteka), na daljavo? :-k :wink:


Hahaha. Nekoč mi je nekdo rekel, da čas na Eisenbahnu poteka trikrat počasneje kot v normalnem življenju. Sedaj so na točki, ko bodo prešaltal iz teleprinterjev na fakse. Zihr je zihr. Google Meet, Zoom, Microsoft Teams kaj je to? #-o
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1736
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 14.05.2020, 6:58

suha napisal/-a:
MatejP napisal/-a:Zakaj pa šolanje strojevodij ni potekalo (ne poteka), na daljavo? :-k :wink:


Hahaha. Nekoč mi je nekdo rekel, da čas na Eisenbahnu poteka trikrat počasneje kot v normalnem življenju. Sedaj so na točki, ko bodo prešaltal iz teleprinterjev na fakse. Zihr je zihr. Google Meet, Zoom, Microsoft Teams kaj je to? #-o


Se hecata oba kajne? Ali lahko vozniški izpit narediš na daljavo? Mislim da je vse jasno.
smok1
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 63
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a smok1 » 14.05.2020, 8:26

Komercialni piloti lahko naredijo celo izobraževanje, vse do točke, ko je potrebno na simulator, od doma.
Kako to poteka pri strojevodjah? Predvidevam, da sta dva večja dela, teorija in šolanje na garnituri. Je kako drugače?
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 599
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Anzee » 14.05.2020, 9:33

Ok, potem razumljivo ce se res ne da narediti izobrazevanja na daljavo in pa brez prisotnih iz Stadlerja. Kaj pa tisto ko naj bi moral en Stadler prevoziti vse Slo proge kjer bo eksploatacija? Verjetno se tudi to se ni zgodilo..

Kje se nahajajo ostali stirje (in pa v kaksni fazi so elektro garniture) pa verjetno tudi nimamo?
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1736
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 14.05.2020, 9:56

Anzee napisal/-a:Ok, potem razumljivo ce se res ne da narediti izobrazevanja na daljavo in pa brez prisotnih iz Stadlerja. Kaj pa tisto ko naj bi moral en Stadler prevoziti vse Slo proge kjer bo eksploatacija? Verjetno se tudi to se ni zgodilo..

Kje se nahajajo ostali stirje (in pa v kaksni fazi so elektro garniture) pa verjetno tudi nimamo?


610 003/004 je v Regensburgu pri RailAdventure. 005/006 in 007/008 sta na Poljskem oba že v voznem stanju, oba so že fotografirali in posneli pri samostojni vožnji. 009/010 je verjetno tudi že v dokončavanju, če ni že končan.
Od elektro garnitur so zadnje slike iz februarja, so v fazi sestavljanja. Tudi karoserije za KISS so že vidne. Zadnji podatki pa...če je @Re 4/4 kaj novega izvohal :wink: (Le kaj bi mi brez tebe...)
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1243
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a desiro » 15.05.2020, 22:40

Bom kar jaz odgovoril glede šolanja na daljavo. Kakorkoli bi si osebno želel vozilo čimprej spoznati so dejstva žal taka kot so opisana spodaj.

Najprej je potrebno razumeti kako šolanje za posamezno serijo v sistemu SŽ poteka.

Za vsako vozilo je predvideno število ur teorije (Ponavadi okrog 40 odvisno od kompleksnosti serije (za Stadlerje se predvideva da bo zaradi podobnosti garnitur pri vsaki nadaljni seriji skrajšani program (izpostavljene le razlike)))
Šolanje ponavadi poteka izmenično v učilnici in na vozilu, torej se takoj po osvojitvi neke teme le to pogleda tudi na samem vozilu (Npr: Spenjača, vsak kandidat sam poizkusi namestitev pomožne spenjače, v praksi poizkusi ročno krmiljenje spenjače ect. ) teoretično izobraževanje se preveri z teoretičnim ustnim izpitom.

Po teoriji pa sledi praktično usposabljanje za vozilo pod nadzorom, število ur za posamezno serijo je določeno na podlagi sistema vleke (diezel, elektro, para) katerega strojevodja že pozna ali pa se zanj izobražuje prvič, od tega je odvisno ali je predvidenih 60 ali 160 ur stika z vozilom. (slednje se bo najbrž prilagodilo saj je pri novih garniturah tako dolgo vožnjo pod nadzorom najbrž nerealno pričakovati, konec koncev se po končani vožnji pod nadzorom strojevodjo preveri z izpitno vožnjo, odpravo napak in nevsezadnje tudi sam podpiše da se čuti sposobnega varno upravljati z vozilom. Definitivno pa bo vsak pred izpitom vozilo vozil vsaj izmeno ali dve.)

Takšne oblike izobraževanja pa žal zahtevajo fizično prisotnost.

Res je da bi morda podjetje lahko razmislilo o skrajšanju predavanja ter nam razdelilo skripte katere bi si sami prebrali nato pa bi zadevo preverili na vozilu, a mislim da vsi žal niso tako zagreti in bi se na koncu izkazalo da bi polovica prisotnih skripto le preletela.

Poleg tega kot mi je znano slovenski inštruktorji še nimajo popolne licence za vozilo, torej nam uradno znanja še ne smejo predati, vsaj tako je bilo februarja.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 686
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a 038 » 16.05.2020, 7:09

desiro napisal/-a:(slednje se bo najbrž prilagodilo saj je pri novih garniturah tako dolgo vožnjo pod nadzorom najbrž nerealno pričakovati, konec koncev se po končani vožnji pod nadzorom strojevodjo preveri z izpitno vožnjo, odpravo napak in nevsezadnje tudi sam podpiše da se čuti sposobnega varno upravljati z vozilom. Definitivno pa bo vsak pred izpitom vozilo vozil vsaj izmeno ali dve.)

Malo se ustavi pri takšnih izjavah. Poznaš pravilnik in ga je potrebno upoštevat, ali pa spremenit.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1243
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a desiro » 16.05.2020, 9:48

038 napisal/-a:
desiro napisal/-a:(slednje se bo najbrž prilagodilo saj je pri novih garniturah tako dolgo vožnjo pod nadzorom najbrž nerealno pričakovati, konec koncev se po končani vožnji pod nadzorom strojevodjo preveri z izpitno vožnjo, odpravo napak in nevsezadnje tudi sam podpiše da se čuti sposobnega varno upravljati z vozilom. Definitivno pa bo vsak pred izpitom vozilo vozil vsaj izmeno ali dve.)

Malo se ustavi pri takšnih izjavah. Poznaš pravilnik in ga je potrebno upoštevat, ali pa spremenit.


Se strinjam z napisanim, ampak ko voda teče v grlo se tudi pravilniki spreminjajo, dopolnjujejo ect. Poleg tega nisem siguren ali so te zadeve v pravilniku ali navodilu, saj pri drugih prevoznikih Vožnje pod nadzorom na vozilih ki imajo podobno upravljanje načeloma niso tako dolge. (NPR Br189/193/541)
Tudi primorci dvomim da so vežbali vsak po 60 ur na obeh različnih tipih italjanskega motornika... (ETR 563 in 564).
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 686
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a 038 » 16.05.2020, 11:35

Pravilnik!
In velja za vse, kako pa delajo drugi pa je druga zgodba. Kot zgodbe z urniki. Se pa moraš zavedati, da samo SŽ izvaja potniški promet in to z muzejskim voznim parkom, medtem ko drugi vozijo kaj?
Glede vežbanja, da imaš prav glede podobnosti, vendar naj uredijo, imamo za to ljudi na določenih delovnih mestih. Če bomo tako dopuščali bomo kmalu kot naša "konkurenca" kar itak nismo daleč vstran.
Sicer pa je marsikaj za razjasnit kaj se šteje v vezbanje in kaj ne. Sam sem prezivel na 541 30ur od tega vožnje niti 15 ur, a sem izpolnil kvoto 60 ur. Kaj misliš znam pripeljat vlak iz Kopra v slabih pogojih. Po moje ne!. Zato smo se pred casom iz nekoga norcevali kateri je obležal na "koridorju", ker ni poznal mašine v dušo kaj zmore...
Moraš vzeti v obzir, nekdo vozi 8 razlicnih masin in vse proge, drugi samo eno in cetrtino prog pa te v plaći odnese, kriv za takšne anomalije pa je kdo? Določeni ne poznajo Elok pa bi ga radi. Ni Ljubljana na celotnem obmocju Slovenije.
Zaradi takšnih anomalij je med nami @desiro nastalo gledanje "postrani" in dolocene enote smo postali najvecji lenuhi. Pa smo res?
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1243
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a desiro » 16.05.2020, 14:02

Se strinjam organizacijo izobraževanja bodo že uredili tisti ki so za to plačani, kar pa se sekciji tiče je pa tako da se v vsaki najdejo cvetke in je o tem brezpredmetno polemizirati.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1736
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 29.05.2020, 10:26

Fotografi, počasi bo treba očistiti od karantene zaprašene fotoaparate in kamere ter se postaviti v prežo... :D :D :D :D
Kolikor se sliši, prihaja v prihodnjem tednu v Slovenijo še ena garnitura, pa tudi testiranje naj bi se začelo.
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 599
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Nove garniture Stadler

OdgovorNapisal/-a Anzee » 29.05.2020, 15:13

TGV Lyria napisal/-a:Fotografi, počasi bo treba očistiti od karantene zaprašene fotoaparate in kamere ter se postaviti v prežo...


Odlicno, jaz ze cistim :) Ce bo pa kdo uspel izvedeti se tocno traso/e in datume pa sploh super! =D>
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov