Novi potniški vagoni

Debata okoli voznega parka
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 87
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 18:12
Re 4/4 napisal/-a: 12.03.2024, 17:07
TGV Lyria napisal/-a: 12.03.2024, 15:46Ker pri kvoti 20 vagonov kupovati fiksne garniture je BEDARIJA! In znotraj teh petih fiksnih garnitur še dva podtipa, eden z bifejem in drugi brez njega. Jao meni #-o #-o kaj bolj neumnega niso mogli narediti.
Posledično seveda pridobivanje dovoljenja za vsako državo. Zakaj ne raje RIC vagone v poljskem stilu? Poljaki so ravno pred dnevi oddali ogromno naročilo 300 posamičnih vagonov (!!!) svojemu hišnemu proizvajalcu HCP (H. Cegielski FPS Poznan).
Skratka skvarili razpis na celi črti. ](*,) ](*,)
Zakaj bedarija? V prometu je vedno manj klasik, kar seveda prevoznike sili v ta RailJet sistem, če želijo ostati povezani. Spni, sinhroniziraj, pelji, odpni, pelji, ali pa izmenjuj. Avstrija in Češka gresta v ta sistem, ne moreš več kar tako izmenjati par vagonov, sploh če bodo HŽ vrgli iz evropske scene. Torej želijo vlak, ki bo lokomotiva in 5 vagonov kot ena celota RailJet, samo brez krmilnega, pa bo to možno premetavati tudi na ta in on vlak. Sestava pa ti že lahko tudi namigne, kam bi pošiljali. To pa SŽ-ju edino še preostane. Če posel dobi Siemens z InterJet je ČD že opravil pol dela. Tudi njihov IJ bo odobren v večini naštetih držav. Pa tu sploh ne gre za težavno odobritev, ker ni pogona in odpade veliko testov.
Tudi PKP je hotel iti v sistem push-pull, pa sta konzorcij Newag-Pesa zahtevala preveč in so spremenili razpis tako, da bi sedaj dvopodnega Stadlerja. Pa še Pendolino bo dobil družbo. Te FPS vagone bo PKP vozil sam.
Re 4/4 napisal/-a: 12.03.2024, 17:27
sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 16:54


Kako bo Viaggio Comfort zadostil temu pogoju?
Družina Viaggio je širok portfelj. Ne omejuje se samo na RailJet.
andre85 napisal/-a: 12.03.2024, 17:30 Npr del te družine je tudi Vaggio Classic
Še vedno sicer razpis po eni strani vedno bolj zgleda, kot da bi raje imeli Interjet stil, torej enovit sestav, drznim si reči, da bo UIC pogoj spremenjen. Viaggio Classic je kolikor vem le v Rusiji? Dvomim, da bo Siemens to ponudil.

Je pa v razpisu še sledeča zahteva:
Pridobljena morajo biti tudi obratovalna dovoljenja za Slovenijo (do postaj izmenjav), (po abecednem redu) Avstrijo, Hrvaško, Češko, Madžarsko, Nemčijo, Slovaško, Srbijo. Obratovalna dovoljenja za Slovenijo, Avstrijo, Madžarsko in Hrvaško morajo biti pridobljena do prevzema vsakega potniškega vagona, obratovalna dovoljenja za Slovaško, Češko, Nemčijo in Srbijo morajo biti pridobljena najkasneje v roku enega leta po prevzemu zadnjega dobavljenega potniškega vagona.
InterJet vagoni ČD-ja že imajo pridobljeno dovoljenje za CZ, D, PL, SK, A, H. Manjkajo torej Slovenija in Hrvaška v prvi tranši (ob dobavi prvega vagona) ter Srbija v drugi tranši (eno leto po dobavi zadnjega vagona). So pa dobavni roki relativno dolgi (30 mesecev do prvega sestava, 34 do zadnjega) - ali lahko Siemens homologira InterJeta v SLO in HR oziroma obstoječe homologacije?

Sicer pa InterJet zgleda odlično, se ne bi branil, da bi ga dobavili. https://www.youtube.com/watch?v=9pcK5nkt74I
sierra5 napisal/-a: 12.03.2024, 17:54
sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 16:54



Kako bo Viaggio Comfort zadostil temu pogoju? Sicer pa predlagam, da se debata preseli na http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?p=240074
Na vagonwebu si poglej za ČD zadnje kompozicije Siemens+Škoda Vagonka. Izdobave od 2024 dalje. Kot legokocke lahko Siemens Viaggio COnforta za ta Comfortjet skupaj zložiš, da bo ustrezal rapisu čisto enostavno. Vprašanje je samo, če lahko Siemens s ceno konkurira.
Lahko pojasniš razliko med InterJetom in ComfortJetom?

P.S.: Ali lahko kdo potrdi, da gredo po nabavi novih vagonov vsi stari (torej Goše ipd.) v razrez? Upam, da ja.
Kot je že RE4/4 rekel + da sta konstrukcijsko to dejansko razen krmilnega vagona ista vagona (torej siemens viaggio comfortline), s tem, da je pri interjetu (kot bi bilo pri nas) prvi in zadnji vagon modificiran, da imata na zunanjih straneh klasično spenjačo, znotraj med vgoni pa so fiksno speti isto kot railjet ali comfortjet. (#semizdi).

Nazadnje ko so javno govorili iz prezidija predsedstva SŽPP so omenili, da ostanejo vsi klimatizirani (torej teh 12= mimara+ prenovljeni Beelmt-i) + verjetno oba avtovlak vagona (klodič in gorica2025) + ne bi dal povsem roko v ogenj, da ne ostane še kak predelani biciklistični goša vagon, ki vozi ponavadi do Reke čez poletje. Če drugo ne za rezervo.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 12.03.2024, 17:07 Zakaj bedarija? V prometu je vedno manj klasik, kar seveda prevoznike sili v ta RailJet sistem, če želijo ostati povezani.
Zakaj le? A ni očitno že iz zahtev, da je to totalno udarjeno mimo? Za 20 vagonov delati 5 fiksnih spreg po 4 vagone, katere vlake boš sploh lahko pokrival s tem?
Poleg tega pa je teh pet razdeljenih na 2 podvrsti: dve garnituri z bifejem in tri brez. Prosim? Komu oz. čemu naj bi to bilo namenjeno? Iz določenih virov vem, da nameravajo voziti Emono do Dunaja s temi lastnimi vagoni in lastno mašino. Emona s samo 4 vagoni? Se pokvari en vagon in je cela garnitura izločena, namesto da bi enostavno zamenjal vagon. Ostane ti samo še rezervna. Kje pa bo ta rezervna (govorimo o obeh garniturah z bifejem, verjetno?), ko ne bo na Emoni? Stala v Ljubljani? In če se na obeh pokvari po en vagon, Emona gladko izpade v celoti? Ne vem no.
Če lahko Poljaki kupujejo nove klasike za mednarodni promet, očitno ni tak greh voziti z njimi. Pa še lepo po RIC standardu so, in ni treba nobenega izvajanja posebnih testov. Zamenjaš lahko vsak vagon posebej. Dosti bolj praktično, in razen prehodov med vagoni ne vidim nobene druge pomanjkljivosti napram Viaggiu.
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 75
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Kaj pa talgo? Nekaj takega kot imajo ŽFBH...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Malo zadihaj @TGV, ne na prvo žogo. :shock: Če se dobro pogleda razpis in dobro premisli, vidiš precej podrobnosti. Lokomotiva mora imeti odobritev za Italijo, vagoni pa ne. Sicer dvomim da bo vozila kam daleč, morda bo le rezerva za Trst. Teh pet enot mora imeti sklep po UIC, kar pomeni dodajanje dodatnih vagonov ob tem pa mora funkcionalnost ostati enaka. Iz tujega foruma se govori, da bo ÖBB-ju ostalo v prometu vsaj 150 vagonov. Ob dobavi mora imeti obratovalno dovoljenje za države, ki so že danes povezane z Ljubljano, torej to kar bo kmalu izginilo iz radarjev, se očitno poiskuša postaviti nazaj, šele kasneje pa se bo dogovarjalo o novih povezavah, torej za te odobritve še za preostale države. Pod črto, računa se na sodelovanje z drugimi deležniki. Zaradi mene lahko še izmenjujejo z RailJet 2.0. Ti pa še vedno razmišljaš za nazaj. Nas je ÖBB odrezal od sveta s starim sistemom, nismo Slovaška, ko lahko iz Košic na Dunaj pošlje potem vagone, ker vzhodno od Dunaja ni ničesar. Če žekimi Dunaj, Prago, bo treba nekaj ponuditi. Poljaki pa ne izmenjujejo ničesar z Berlinom. Zaenkrat še pošiljajo do Gradca, ki pa od decembra 2025 ne bo več končna postaja, to bo postal Beljak.

Razlika med nedeljivo enoto in vagoni je ravno to kar omenjaš. Prehod. Koliko ljudi ne želi čez prehod, ki ni zrakotesen? Precej. Druga stvar pa, manj premikov kot pri navadnih vagonih. En premik stane čez 200 €. Ostalo so pa plusi in minusi na obeh straneh.
andro43 napisal/-a: 12.03.2024, 21:44 Kaj pa talgo? Nekaj takega kot imajo ŽFBH...
Bosanski Talgo je stara zadeva. Danes trźijo Talgo230, ki so pa škatlice in ni mogoče dodajati poleg RIC vagonov, kar je sicer zahteva razpisa. Je pa ta Talgo230 sicer precej zanimiva stvar.
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 75
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Re 4/4 napisal/-a: 12.03.2024, 22:06 Lokomotiva mora imeti odobritev za Italijo, vagoni pa ne. Sicer dvomim da bo vozila kam daleč, morda bo le rezerva za Trst.
Tole je tudi meni padlo v oči. Izgleda malce nelogično... Po drugi strani pa: 4 lokomotive in 5 vagonskih garnitur (kakršnihkoli že) ne zadošča ravno za veliko število vlakov. Verjetno Dunaj namesto Emone (je podaljšek do Prage verjeten?) in Beograd (povsod v razpisu se omenja Srbija)? Za kaj več pa zmanjka sredstev... Se mi zdi, da niti ni jasno, kaj je najbolje, zato bi se kupil "bare minimum" in potem (upam) dokup še dodatnih stvari v doglednem času, ko bi se videlo, kaj je ok in kaj niti ne...
Re 4/4 napisal/-a: 12.03.2024, 22:06 Bosanski Talgo je stara zadeva. Danes trźijo Talgo230, ki so pa škatlice in ni mogoče dodajati poleg RIC vagonov, kar je sicer zahteva razpisa. Je pa ta Talgo230 sicer precej zanimiva stvar.
Vem, da je bosanski star, vendar glede notranje konfiguracije je precej ustrezen. Škoda, meni se tudi zdi zanimiv ta 230. Kje pa je težava, da dodajanje vagonov ni mogoče?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Sploh nisi naslovil osnovnega problema. To je dejstvo, da pri dveh nedeljivih garniturah hitro zmanjka voznih sredstev. Recimo je ena v reviziji (in ker so vagoni za 200 km/h, mora ta biti vsako leto), na drugi pa se nekaj pokvari na enem vagonu - obe sta ven. In zdaj? Kako boš nadomestil?
Fiksno spete garniture se kupuje pri kvoti vsaj 50 vagonov, in to identične, ne da imaš znotraj 5 garnitur še dve podvrsti. Tako kot so Čehi kupili Interjete in kompletni Zapadni Ekspres ter Krušnohor premestili s klasik nanje. V rezervi imajo vedno nekaj, kar lahko vskoči. Pa mi? Z Beelmi semmerinškega predora ne boš mogel voziti. Avstrijci pa ti tudi ne bodo dajali nadomestnih vagonov. In rezultat bo izpad vlaka ter čez kakšno leto njegova ukinitev, kot se je zgodilo s Croatio.
Zrakotesni prehodi so tudi pri navadnih RIC klasikah, Poljaki jih imajo na najnovejših vagonih. Avstrijcu ne bi bilo nobene razlike, če bi mi gor na Emoni poslali sestavo najnovejiših HCP vagonov RIC-Z1 z zrakotesnimi prehodi namesto teh fiksno spetih garnitur. Bi bilo pa nam dosti lažje, ker nam ne bi zaradi enega vagona izpadla cela garnitura. Enostavno bi ga zamenjali in rešeno. Takšni vagoni, kot je pri nas recimo madžarski Bbdpmz na Citadelli, potnikom ne ponujajo nič manjšega udobja kot Viaggio.
andro43 napisal/-a: 12.03.2024, 21:44 Kaj pa talgo? Nekaj takega kot imajo ŽFBH...
Če ne bi specificirali števila vagonov, temveč le kapaciteto, bi prišel v poštev. Tako pa ne.
sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 16:36 Edino tisti stavek, da morajo vsi vagoni biti tipa UIC-Z1 izključuje Siemens, a zna biti, da bo prišlo do popravka.
Viaggio Classic (RŽD spalniki) je še vedno UIC-Z1 vagon. Viaggio Comfort (vsi Jeti) pa njegova nadgradnja; v bistvu fiksno speti vagoni, ki so vsak zase še vedno narejeni po Z1 standardu.
andro43 napisal/-a:Tole je tudi meni padlo v oči. Izgleda malce nelogično... Po drugi strani pa: 4 lokomotive in 5 vagonskih garnitur (kakršnihkoli že) ne zadošča ravno za veliko število vlakov. Verjetno Dunaj namesto Emone (je podaljšek do Prage verjeten?) in Beograd (povsod v razpisu se omenja Srbija)? Za kaj več pa zmanjka sredstev... Se mi zdi, da niti ni jasno, kaj je najbolje, zato bi se kupil "bare minimum" in potem (upam) dokup še dodatnih stvari v doglednem času, ko bi se videlo, kaj je ok in kaj niti ne...
Bolj kot Beograd je nujna Citadella.
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 75
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a andro43 »

TGV Lyria napisal/-a: 13.03.2024, 7:54
andro43 napisal/-a:TVerjetno Dunaj namesto Emone (je podaljšek do Prage verjeten?) in Beograd (povsod v razpisu se omenja Srbija)? Za kaj več pa zmanjka sredstev...
Bolj kot Beograd je nujna Citadella.
To seveda drži, vendar se mi dozdeva, da je Citadella edini mednarodni vlak trenutno, ki ni kritično ogrožen v nekaj letih (glede problemov sodelovanja z MAV je daleč najmanj zapisov v primerjavi z ostalimi mejnimi železniškimi upravami) in se ga bo verjetno tudi v neki srednjeročni prihodnosti dalo voziti z izmenjavo lokomotiv in vagonov. Kot je nekdo napisal prej, bo ostalo v prometu nekaj vagonov, ki lahko zamenjajo obstoječe muzejske na Citadelli.
Po drugi strani se mi zdi, da če želimo voziti na jug, bo treba svojo lokomotivo in garnituro do Beograda in nazaj, sicer ga še lep čas ne bomo videli. Bi pa bil tržno zanimiv.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

andro43 napisal/-a: 13.03.2024, 8:01 To seveda drži, vendar se mi dozdeva, da je Citadella edini mednarodni vlak trenutno, ki ni kritično ogrožen v nekaj letih (glede problemov sodelovanja z MAV je daleč najmanj zapisov v primerjavi z ostalimi mejnimi železniškimi upravami) in se ga bo verjetno tudi v neki srednjeročni prihodnosti dalo voziti z izmenjavo lokomotiv in vagonov. Kot je nekdo napisal prej, bo ostalo v prometu nekaj vagonov, ki lahko zamenjajo obstoječe muzejske na Citadelli.
Po drugi strani se mi zdi, da če želimo voziti na jug, bo treba svojo lokomotivo in garnituro do Beograda in nazaj, sicer ga še lep čas ne bomo videli. Bi pa bil tržno zanimiv.
Citadella je trenutno poslednji drek mednarodnega prometa v Evropski uniji, dno dna mednarodnih vlakov, ki služi samo za orgazmiranje bolnih nostalgikov in nič drugega. Potnike dobesedno sama po sebi usmerja na Flixbus. Tisti en madžarski vagon, ki je realno dva nivoja nad vsem ostalim, kar vozi po Sloveniji, pač ne more odtehtati katastrofalnih SŽ vagonov, še posebej zato ne, ker grejo rezervacije na slepo srečo in nikoli ne veš, v katerem vagonu boš pristal. Madžari pa naše karete tolerirajo, ker imajo tudi sami v IC prometu zmešnjavo, kar se voznega parka tiče.
Eni moji prijatelji - cela družina - so šli sredi poletja v Budimpešto. S Citadello, seveda. Rezultat? "Nikoli več nikamor z vlakom" se je glasil odgovor. No ko so med zadnjimi počitnicami šli s Freccio v Rim, so se jim železnice odkupile za slabo poletno izkušnjo. Zdaj jim je jasno, da so poleti zadeli najhujše sranje, ki so ga lahko. Kje so že daleč časi legendarne Drave (ki je mimogrede ravno pred kratkim dobila cel članek v italijanski reviji Tutto Treno); tista je bila za svoj čas vlak nad vlaki.
In glede na to, da gre za povezavo med dvema srednjeevropskima prestolnicama znotraj EU, bi morala Citadella avtomatsko dobiti prednost pred nekim lazenjem na Balkan, ki pač pri nas dobiva omembo, ker smo z glavo še vedno del bivše Juge in vidimo Beograd kot neko svojo duhovno prestolnico.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 13.03.2024, 7:54 Sploh nisi naslovil osnovnega problema. To je dejstvo, da pri dveh nedeljivih garniturah hitro zmanjka voznih sredstev. Recimo je ena v reviziji (in ker so vagoni za 200 km/h, mora ta biti vsako leto), na drugi pa se nekaj pokvari na enem vagonu - obe sta ven. In zdaj? Kako boš nadomestil?
Fiksno spete garniture se kupuje pri kvoti vsaj 50 vagonov, in to identične, ne da imaš znotraj 5 garnitur še dve podvrsti.
To sedaj problematiziraš, kot da bo sedaj na stotine vlakov čez mejo in bodo vozili v vse naštete države hkrati. Se ti zdi da bo tako? Konec je te zgodbe. Veš kakšne splošne omejitve prinaša samo ÖBB takt? Koralm proga bo odrezala od vsega, tako Slovenijo, kot zgornjo Štajersko pri sosedih. Kašne omejitve prinaša šele pogoj DB, kjer bo samo še ICE4. Ne moreta se ÖBB in DB s svojim notranjim taktom prilagajati SŽ-ju, gre lahko samo obratno. Flirti bodo prevzeli del mednarodnega posla, kjer boš v Gradcu v prihodnosti presedal v smeri Dunaj/Bratislava/Praga/Varšava/nekoč glavna mesta baltskih držav/Berlin/Hambrug/Københaven/Stockhoml/Oslo, jutranji za Beljak pa, če ne bo preveč zamud, prideš zvečer na Nizozemsko, drugače pa smer München/BW, določen del vlakov bo še vedno izmenjava klasičnih RIC, dodatna ponudba pa bodo tile novi, ki bodo za slovenske razmere luksuz, ki se bo pribižal zahodnemu standardu ponudbe. To da sta dve podvrsti, pa sem ti povedal. Razmisli zakaj? Zakaj boš na vse realcije dal bife? Bife je luksuz na zahodu, za ostalo so bolj avtomati. Za slovenske potnike bife ni tako bistven.
andro43 napisal/-a: 13.03.2024, 7:52
Vem, da je bosanski star, vendar glede notranje konfiguracije je precej ustrezen. Škoda, meni se tudi zdi zanimiv ta 230. Kje pa je težava, da dodajanje vagonov ni mogoče?
Ja notranjost se dela po naročilu. Konfiguracija 1+2, 2+2, 3+2, kupe/odprti prostor, dodatki. Sicer bosanski so kupljeni s španskim kreditom, torej neka standardna konfiguracija, ne vem če so bili kaj hudo izbirčni. Prehod med vagoni in Talgom bi bil vprašljiv. Pogoj SŽ-ja je, da imaš to kompozicijo štirih vagonov, poleg pa se morajo dodajati vagoni, brez da se spremeni fukncionalnost vlaka. Po izmišljenem primeru. ÖBB doda par svojih vagonov in živel kopalni vlak Koper/Reka - Dunaj. Vse to pa bi se rezalo v Ljubljani. ČD in ZSSK izmenjujeta tudi lokomotive na osi Budimpešta pa tja gor, torej štiri lokomotive SŽ-ja lahko pridejo poleg. Čeprav ZSSK jih ima na lizingu, brez možnosti odkupa. :roll:
Enostavno, če bodo SŽ hotele obstati na mednaroni sceni, bo treba priti nasproti ČD-ju in ÖBB-ju s pravo ponudbo.
Sicer ne vem zakaj takšna panika. Če se prebere razpis, niso že izbrali kaj, ampak so odprti za vse opcije. Recimo:
- Vsi vagoni so tipa Z1 v skladu s kodeksom UIC 567-2.

- Dovoljene so tudi vagonske sestave do štirih enot (trdo spete). Vagonski sestav do štirih enot dopušča možnost dodajanja drugih vagonov v vagonski sestav, ki jih ponudi ponudnik. Vagonski sestav z večimi enotami mora obratovati nemoteno in zagotavljati vse potrebne povezljivosti in funkcionalnosti in biti z ostalimi vagoni kompatibilen.

- V primeru, da so vagoni sposobni za hitrosti nad 200 km/h, morajo biti zračno tesnjeni in biti opremljeni z ustreznimi prehoodnimi napravami oz. mehovi
Torej ali Z1 komplet ali InterJet ali RailJet brez krmilnega vagona.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 13.03.2024, 11:53 To sedaj problematiziraš, kot da bo sedaj na stotine vlakov čez mejo in bodo vozili v vse naštete države hkrati. Se ti zdi da bo tako?
Ne, ne zdi se mi. Zakaj bi se mi? Iz petih fiksnih vagonskih sestav ne moreš narediti na stotine vlakov.
Problematiziram zato, ker je narejeno nepremišljeno in na štrbunk.
Torej še enkrat: SŽ si želijo voziti Emono s svojimi vagoni in svojo lokomotivo do Dunaja. To je javna tajna, ker se ne bodo odrekli direktni povezavi Ljubljane in Dunaja zaradi Koralmbahna.
Za to so namenili 2 (DVE!) sestavi z bifejem, na tihem si želijo (oslovsko!) da bi bili fiksno speti, Interjet stil. Dobri bosta tudi potem, ko se odpre Semmering predor, ki bo itak imel svoja pravila.
Ampak kar se očitno ne zavedajo ne oni, ne ti, je dejstvo, da je dovolj okvara/napaka na enem vagonu, da je cela garnitura izločena. In to lahko hitro pomeni, da Emona izpade, pa ne samo za en dan.

Pa še en razlog zakaj je skregano z logiko. Recimo da bodo bife sestave namenjene Emoni, ena bo vozila, druga bo stala v Ljubljani kot zlata rezerva. Pa recimo da bo preostala trojica namenjena Citadelli, ki rabi dve garnituri v obratu. Spet bosta dve vozili, tretja bo zlata rezerva.
Od 20 vagonov bo torej efektivnih 12. 8 vagonov bo vsakodnevno stalo in nabiralo prah. Še vedno ne bi bilo nič narobe, če ne bi na drugi strani ostalo samo 12 preostalih klimatiziranih potniških vagonov, ki bodo tako morali pokrivati Savo (6), Mimaro (1), v poletni sezoni pa zaradi madžarskega izsiljevanja tudi kopalni vlak MB - KP (3-4), ob predpostavki seveda, da gre komplet Reka in pa Croatia na Stadlerje.
"Saj gre skozi" bi kdo rekel. Ampak ne pri pregovorno nezanesljivih Mimarah in prav tako vedno popravil potrebnih (A)Beelmih. Pa bo cilj, znebiti se enkrat za vselej starega Goša-Y kupejevskega sranja spet propadel.

Zato problematiziram fiksne sprege. Samo zato in zaradi ničesar drugega. Zato, ker pri posameznih vagonih v primeru napake na enem vagonu za nedoločen čas ne obstanejo štirje, ampak samo eden. Ga zamenjaš in adijo. In zato, ker ne rabiš držati (po zgornjem zgledu) dve celi garnituri v rezervi, ampak samo nekaj posameznih vagonov za menjavo, pa še to samo za Emono, ker Madžari nimajo tako strogih pravil.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Dobro nekaj si spisal.
Ohranitev Emone ni javna tajna, jaz vem da so raziskovali kaj je ÖBB sistem. Menjava vagonov bo ostala tudi po tem osovraženemu sklopu, selektivno zapiranje vrat niso vgrajevali zastonj. Semmering ne bo imel nobenih svojih pravil. Vsa pravila so napisana v TSI za predore krajše ali daljše od 5 kilometrov. Kaj bo vozilo po letu decembru 2025, verjetno še noben ne ve, zato ne vem zakaj že šteješ. Še vedno trdim da boš prej iz Stadlerja prestopal na ComfortJet, kot pa da bo več vlakov. Tako kot te danes dajo na Dravo, če greš na Češko.
Od vseh pisanj o delitvi vagonov in okvarah, pa si pozabil še omeniti da bodo štiri lokomotive premalo. :wink: Sava da ostane kot klasika? Ta vlak bi moral že davno biti na smetišču zgodovine.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 13.03.2024, 18:55 Dobro nekaj si spisal.
Ohranitev Emone ni javna tajna, jaz vem da so raziskovali kaj je ÖBB sistem. Menjava vagonov bo ostala tudi po tem osovraženemu sklopu, selektivno zapiranje vrat niso vgrajevali zastonj. Semmering ne bo imel nobenih svojih pravil. Vsa pravila so napisana v TSI za predore krajše ali daljše od 5 kilometrov. Kaj bo vozilo po letu decembru 2025, verjetno še noben ne ve, zato ne vem zakaj že šteješ. Še vedno trdim da boš prej iz Stadlerja prestopal na ComfortJet, kot pa da bo več vlakov. Tako kot te danes dajo na Dravo, če greš na Češko.
Od vseh pisanj o delitvi vagonov in okvarah, pa si pozabil še omeniti da bodo štiri lokomotive premalo. :wink: Sava da ostane kot klasika? Ta vlak bi moral že davno biti na smetišču zgodovine.
Pa saj nisem nikjer pisal o več vlakov. Čisto nikjer. Pisal sem o problemih z operativnega stališča, že če se ohrani sedanja kvota vlakov.
Sava, dokler vozi do Vinkovcev, bo gotovo klasika. Menda ni nekdo tako nor, da bo šel Stadlerja voziti čez celo Hrvaško. Zdaj če jo pa skrajšajo na samo Zagreb - Beljak, je pa druga zgodba. V tem primeru lahko cel turnus premestiš na Stadler, pa Mimaro tudi.
Nekaj vagonov si zagotovo oddahne. Po drugi strani pa tudi 510-tk ni neomejeno. Ne pozabi da je tista s plazu pri Savi izločena za vekomaj amen, trenutno jih je pa menda kar 6 ali 7 v delavnici. Piši zraven še vse sedanje beljaške (1) in graške (vsaj 3) rotacije, dodaj enega za Croatio, enega za Mimaro, enega za Savin turnus (tudi 214/215) - pa imaš že pomanjkanje na notranjem terenu.
Uporabniški avatar
nejko077
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 125
Pridružen: 02.12.2012, 11:37
Kraj: Medvode

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a nejko077 »

Kaj pa mislite o tem da se konkretno modernizira mimara vagone, da bi se bolj podali novim. Sepravi nova notranjost in seveda nov wc sistem?

Meni se tudi zdi da bi bili boljši posamični vagon kot fiksno speti. Bolj bi bili uporabni, vzdrževali bi se v obstoječih vagonom namenjenim delavnicah. Ali na Ptuju imajo dovolj prostora da bi zapeljali notri 4 delno garnituro?

Lp
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 120
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

TGV Lyria napisal/-a: 13.03.2024, 19:24 tista s plazu pri Savi izločena za vekomaj amen
To je sigurno? Kako pa v tem primeru postopa SŽ? Je zadeva zavarovana? Lahko z zavarovalnino kupijo nadomestno garnituro pri Stadlerju? Ali je potreben razpis?

Kar se tiče samih sestavov, a če bi naročili 10 sestavov (kot so v ČD za InterJet) namesto 5, pa bi ti bilo ok? Pa morda celo 5-vagonskih? Potem pa bi lahko vozili vse razno, v LJ pa držali po 1 komplet vsakega kot rezervo za primer izpada (torej 8 aktivnih, namesto 3 - delež aktivnih 80%, namesto 60%). S tem bi lahko brez težav pokrili Budimpešto (Citadella), Dunaj (Emona), Beograd (Sava), pa še kako linijo ali dve (Praga? München? Zürich?). Ali pa povečali število odhodov. So pa to vseeno skromne številke. V AT 60 RailJet garnitur (po 7 vagonov) ter 33 NightJet garnitur (po 7 vagonov) - skupno 651 vagonov. AT ima ~4,2x več prebivalcev, torej bi za enako število modernih vagonov v SLO morali naročiti 155 modernih vagonov. Naročilo pa je za 20...ajajaj... Zopet nobene vizije na SŽ, le goli minimum od minimuma. Kdaj bo SŽ inoviral v tolikšni ali še večji meri kot ÖBB?
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 783
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a trocken »

sraka1 napisal/-a: 13.03.2024, 23:29
TGV Lyria napisal/-a: 13.03.2024, 19:24 tista s plazu pri Savi izločena za vekomaj amen
To je sigurno? Kako pa v tem primeru postopa SŽ? Je zadeva zavarovana? Lahko z zavarovalnino kupijo nadomestno garnituro pri Stadlerju? Ali je potreben razpis?

Kar se tiče samih sestavov, a če bi naročili 10 sestavov (kot so v ČD za InterJet) namesto 5, pa bi ti bilo ok? Pa morda celo 5-vagonskih? Potem pa bi lahko vozili vse razno, v LJ pa držali po 1 komplet vsakega kot rezervo za primer izpada (torej 8 aktivnih, namesto 3 - delež aktivnih 80%, namesto 60%). S tem bi lahko brez težav pokrili Budimpešto (Citadella), Dunaj (Emona), Beograd (Sava), pa še kako linijo ali dve (Praga? München? Zürich?). Ali pa povečali število odhodov. So pa to vseeno skromne številke. V AT 60 RailJet garnitur (po 7 vagonov) ter 33 NightJet garnitur (po 7 vagonov) - skupno 651 vagonov. AT ima ~4,2x več prebivalcev, torej bi za enako število modernih vagonov v SLO morali naročiti 155 modernih vagonov. Naročilo pa je za 20...ajajaj... Zopet nobene vizije na SŽ, le goli minimum od minimuma. Kdaj bo SŽ inoviral v tolikšni ali še večji meri kot ÖBB?
Nikoli! :D
Odgovori