Novi potniški vagoni

Debata okoli voznega parka
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

vidkrt napisal/-a:Lahka bi tut mel take vagone kot jih imajo avstrici (vagoni 2. razreda, 1. razreda. 1. razreda s prtljažnikom za npr. kolesa), samo, da bi na njih digitalno pisalo prvo postajo, številko vagona, vmesne postaje in končno postajo. Ne bi bilo slabo, če bi imeli take tipe vagonov, kot so švicarski panoramski vagoni.
Rečeno storjeno. Kupljeno od Avstrijcev (rabljeno) in modernizirano. Točno kot si rekel :D
Švicarski panoramci pa so edinstvena maloserijska predelava, takih ne delajo več.
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Škoda, da jih ne? :oops:
Zadnjič spremenil vidkrt, dne 12.08.2020, 12:10, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

vidkrt napisal/-a:Shit.
A to je slovenščina? A se ti v eni drugi temi nisi obregnil v zapis kateri je bil napisan v hrvaškem jeziku?
Tine
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Lahka bi tut mel take vagone kot jih imajo avstrici (vagoni 2. razreda, 1. razreda. 1. razreda s prtljažnikom za npr. kolesa), samo, da bi na njih digitalno pisalo prvo postajo, številko vagona, vmesne postaje in končno postajo. Ne bi bilo slabo, če bi imeli take tipe vagonov, kot so švicarski panoramski vagoni.
Če že kritiziramo mladega vida in njegovo slovenščino se spodobi pokritizirati tale zapis
Lahka bi tut mel take vagone kot jih imajo avstrici.......
Recimo, da popravim v okvirih svojega omejenega znanja:

Lahko bi tudi imeli takšne (bolje kot take) vagone kot jih imajo Avstrijci ...

Sicer nam ni znana starost mladega Vida, lahko pa domnevam, da se je kar nekaj učil o pravopisu materinega jezika.
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Star sem 13 let. In nisem se ničesar učil o pravopisu maternega jezika.Pišem pač malo po domače, ampak bom nehal. Prav
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Star sem 13 let. In nisem se ničesar učil o pravopisu maternega jezika.Pišem pač malo po domače, ampak bom nehal. Prav
Ne poznam današnejga šolskega načrta, toda domnevam, da si v slovenščini že marsikaj naučil o pravilnem pisanju. Predvidevam, da so v kurikulumu še vedno tudi pisne naloge, eseji ali prosti spisi, kar hočeš. Bi ti pa svetoval ne takoj obupat. Potreudi se lepo napisat, slang ali dialetkti se uporablja le z določenim namenon, drugače se ga/jih izogibaj. Če kot mlad sanjariš (vsaj za nas stare kozle) pa nič hudega, le vsake kritike ne zameri in dobro razmisli, zakaj nekatere stvari niso uresničlljive, recimo kot tvoje relacije za nove garniture.... Končno se pa pri 13-tih moraš še marsičesa naučiti. In pametni se na napakh učijo, neumni jih pa ponavljajo. Tako da streljanje kozlov niti ni tako neumno dejanje, le potrebno je potegniti kasneje določene konsekvence.

Le pogumno naprej in ne zameri prenekateremu vsevednežu na tem forumu!
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Prav imaš. Vsem se opravičujem. Zdaj bom začel pisati književno. In objavil bom par slik. :D
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Evo, dočakali razpis...
sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 14:31 Za vagone pa kot smo večinoma predvidevali, UIC standard (torej ne bo Siemensa).
V igri so torej, kolikor je meni znano:
ŽOS Vrutky (Slovaška) - ŽSSK
Astra (Romunija) - Regiojet
HCP Poznan - PKP

Meni osebno je vizualno najlepši vagon od ŽOS Vrutky - sploh prvi razred izgleda fantastično:
https://www.youtube.com/watch?v=iq5vKCJXUqE

Pa še podstavne vozičke ima bojda od Siemensa - naj bi bili zelo udobni (vir: https://proti-toku-in-vetru.blogspot.co ... gonov.html)
Si dobro prebral razpis? Želja so vagonski sestavi, torej nič drugega kot Siemens Viaggio, v stilu češkega Interjeta, samo en vagon krajši.
Ostalo si lepo pobral z mojega bloga, in tudi to bi bilo moja želja. Ker pri kvoti 20 vagonov kupovati fiksne garniture je BEDARIJA! In znotraj teh petih fiksnih garnitur še dva podtipa, eden z bifejem in drugi brez njega. Jao meni #-o #-o kaj bolj neumnega niso mogli narediti.
Posledično seveda pridobivanje dovoljenja za vsako državo. Zakaj ne raje RIC vagone v poljskem stilu? Poljaki so ravno pred dnevi oddali ogromno naročilo 300 posamičnih vagonov (!!!) svojemu hišnemu proizvajalcu HCP (H. Cegielski FPS Poznan).
Skratka skvarili razpis na celi črti. ](*,) ](*,)
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

TGV Lyria napisal/-a: 12.03.2024, 15:46 Evo, dočakali razpis...
sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 14:31 Za vagone pa kot smo večinoma predvidevali, UIC standard (torej ne bo Siemensa).
V igri so torej, kolikor je meni znano:
ŽOS Vrutky (Slovaška) - ŽSSK
Astra (Romunija) - Regiojet
HCP Poznan - PKP

Meni osebno je vizualno najlepši vagon od ŽOS Vrutky - sploh prvi razred izgleda fantastično:
https://www.youtube.com/watch?v=iq5vKCJXUqE

Pa še podstavne vozičke ima bojda od Siemensa - naj bi bili zelo udobni (vir: https://proti-toku-in-vetru.blogspot.co ... gonov.html)
Si dobro prebral razpis? Želja so vagonski sestavi, torej nič drugega kot Siemens Viaggio, v stilu češkega Interjeta, samo en vagon krajši.
Ostalo si lepo pobral z mojega bloga, in tudi to bi bilo moja želja. Ker pri kvoti 20 vagonov kupovati fiksne garniture je BEDARIJA! In znotraj teh petih fiksnih garnitur še dva podtipa, eden z bifejem in drugi brez njega. Jao meni #-o #-o kaj bolj neumnega niso mogli narediti.
Posledično seveda pridobivanje dovoljenja za vsako državo. Zakaj ne raje RIC vagone v poljskem stilu? Poljaki so ravno pred dnevi oddali ogromno naročilo 300 posamičnih vagonov (!!!) svojemu hišnemu proizvajalcu HCP (H. Cegielski FPS Poznan).
Skratka skvarili razpis na celi črti. ](*,) ](*,)
Sem prebral, sicer je en del resda nekoliko nejasen, in sicer sledeče:
Predmet nabave je nabava 20 novih potniških vagonov, oziroma nabava petih (5) vagonskih sestavov s štirimi vagoni (vagonskimi enotami). V primeru ponujenih vagonskih sestavov morata imeti najmanj prvi in zadnji vagon – enota spojne naprave skladne z UIC normami.

Vsi vagoni so tipa Z1 v skladu z UIC kodeksom UIC 567-2.
Torej v prvem odstavku zapišejo (po mojem razumevanju), da so lahko bodisi vagoni, bodisi vagonski sestavi? Saj piše v drugem stavku, da morata biti prvi in zadnji vagon skladna z UIC normami le v primeru ponudbe vagonskih sestavov, zgleda pa dopuščajo tudi direktno 20 vagonov?

Nato pa piše (sicer v nasprotju s tem kar piše zgoraj), da pa morajo biti *vsi vagoni*, torej tudi tisti v sestavu, tipa UIC-Z1, skladno s kodeksom UIC 567-2. Torej na nek način protislovje v razpisu. Zagotovo bodo vprašanja na portalu eJN, da to razjasnijo.

Dodatek: v obrazcu ponudbe je nato kot vzorec ponujen le sestav, v tehnični dokumentaciji pa piše še sledeče
Konstrukcija vrat naj med drugim ustreza UIC kodeksu 561.
V primeru ponujenih trdo spetih vagonskih enot je možna tudi drugačna konfiguracija vrat med posameznimi enotami.

Torej je zanje sestav ne nujno Siemens Viaggio (trdo spet), temveč tudi UIC-Z vagoni v količini ter opremljenosti, ki ustreza željenemu "sestavu" (torej buffet, sedeži po razredih, itd.), saj je trdo spet sestav zapisan le kot opcija, ne pa nujnost. S tem so praktično pustili odprta vrata in Siemensu in UIC-Z vagonom. Edino tisti stavek, da morajo vsi vagoni biti tipa UIC-Z1 izključuje Siemens, a zna biti, da bo prišlo do popravka.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 12.03.2024, 15:46Ker pri kvoti 20 vagonov kupovati fiksne garniture je BEDARIJA! In znotraj teh petih fiksnih garnitur še dva podtipa, eden z bifejem in drugi brez njega. Jao meni #-o #-o kaj bolj neumnega niso mogli narediti.
Posledično seveda pridobivanje dovoljenja za vsako državo. Zakaj ne raje RIC vagone v poljskem stilu? Poljaki so ravno pred dnevi oddali ogromno naročilo 300 posamičnih vagonov (!!!) svojemu hišnemu proizvajalcu HCP (H. Cegielski FPS Poznan).
Skratka skvarili razpis na celi črti. ](*,) ](*,)
Zakaj bedarija? V prometu je vedno manj klasik, kar seveda prevoznike sili v ta RailJet sistem, če želijo ostati povezani. Spni, sinhroniziraj, pelji, odpni, pelji, ali pa izmenjuj. Avstrija in Češka gresta v ta sistem, ne moreš več kar tako izmenjati par vagonov, sploh če bodo HŽ vrgli iz evropske scene. Torej želijo vlak, ki bo lokomotiva in 5 vagonov kot ena celota RailJet, samo brez krmilnega, pa bo to možno premetavati tudi na ta in on vlak. Sestava pa ti že lahko tudi namigne, kam bi pošiljali. To pa SŽ-ju edino še preostane. Če posel dobi Siemens z InterJet je ČD že opravil pol dela. Tudi njihov IJ bo odobren v večini naštetih držav. Pa tu sploh ne gre za težavno odobritev, ker ni pogona in odpade veliko testov.
Tudi PKP je hotel iti v sistem push-pull, pa sta konzorcij Newag-Pesa zahtevala preveč in so spremenili razpis tako, da bi sedaj dvopodnega Stadlerja. Pa še Pendolino bo dobil družbo. Te FPS vagone bo PKP vozil sam.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 16:54
Razpisna dokumentacija napisal/-a:Vsi vagoni so tipa Z1 v skladu z UIC kodeksom UIC 567-2.
Kako bo Viaggio Comfort zadostil temu pogoju?
Družina Viaggio je širok portfelj. Ne omejuje se samo na RailJet.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Npr del te družine je tudi Vaggio Classic
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Re 4/4 napisal/-a: 12.03.2024, 17:07
TGV Lyria napisal/-a: 12.03.2024, 15:46Ker pri kvoti 20 vagonov kupovati fiksne garniture je BEDARIJA! In znotraj teh petih fiksnih garnitur še dva podtipa, eden z bifejem in drugi brez njega. Jao meni #-o #-o kaj bolj neumnega niso mogli narediti.
Posledično seveda pridobivanje dovoljenja za vsako državo. Zakaj ne raje RIC vagone v poljskem stilu? Poljaki so ravno pred dnevi oddali ogromno naročilo 300 posamičnih vagonov (!!!) svojemu hišnemu proizvajalcu HCP (H. Cegielski FPS Poznan).
Skratka skvarili razpis na celi črti. ](*,) ](*,)
Zakaj bedarija? V prometu je vedno manj klasik, kar seveda prevoznike sili v ta RailJet sistem, če želijo ostati povezani. Spni, sinhroniziraj, pelji, odpni, pelji, ali pa izmenjuj. Avstrija in Češka gresta v ta sistem, ne moreš več kar tako izmenjati par vagonov, sploh če bodo HŽ vrgli iz evropske scene. Torej želijo vlak, ki bo lokomotiva in 5 vagonov kot ena celota RailJet, samo brez krmilnega, pa bo to možno premetavati tudi na ta in on vlak. Sestava pa ti že lahko tudi namigne, kam bi pošiljali. To pa SŽ-ju edino še preostane. Če posel dobi Siemens z InterJet je ČD že opravil pol dela. Tudi njihov IJ bo odobren v večini naštetih držav. Pa tu sploh ne gre za težavno odobritev, ker ni pogona in odpade veliko testov.
Tudi PKP je hotel iti v sistem push-pull, pa sta konzorcij Newag-Pesa zahtevala preveč in so spremenili razpis tako, da bi sedaj dvopodnega Stadlerja. Pa še Pendolino bo dobil družbo. Te FPS vagone bo PKP vozil sam.
Re 4/4 napisal/-a: 12.03.2024, 17:27
sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 16:54
Razpisna dokumentacija napisal/-a:Vsi vagoni so tipa Z1 v skladu z UIC kodeksom UIC 567-2.
Kako bo Viaggio Comfort zadostil temu pogoju?
Družina Viaggio je širok portfelj. Ne omejuje se samo na RailJet.
andre85 napisal/-a: 12.03.2024, 17:30 Npr del te družine je tudi Vaggio Classic
Še vedno sicer razpis po eni strani vedno bolj zgleda, kot da bi raje imeli Interjet stil, torej enovit sestav, drznim si reči, da bo UIC pogoj spremenjen. Viaggio Classic je kolikor vem le v Rusiji? Dvomim, da bo Siemens to ponudil.

Je pa v razpisu še sledeča zahteva:
Pridobljena morajo biti tudi obratovalna dovoljenja za Slovenijo (do postaj izmenjav), (po abecednem redu) Avstrijo, Hrvaško, Češko, Madžarsko, Nemčijo, Slovaško, Srbijo. Obratovalna dovoljenja za Slovenijo, Avstrijo, Madžarsko in Hrvaško morajo biti pridobljena do prevzema vsakega potniškega vagona, obratovalna dovoljenja za Slovaško, Češko, Nemčijo in Srbijo morajo biti pridobljena najkasneje v roku enega leta po prevzemu zadnjega dobavljenega potniškega vagona.
InterJet vagoni ČD-ja že imajo pridobljeno dovoljenje za CZ, D, PL, SK, A, H. Manjkajo torej Slovenija in Hrvaška v prvi tranši (ob dobavi prvega vagona) ter Srbija v drugi tranši (eno leto po dobavi zadnjega vagona). So pa dobavni roki relativno dolgi (30 mesecev do prvega sestava, 34 do zadnjega) - ali lahko Siemens homologira InterJeta v SLO in HR oziroma obstoječe homologacije?

Sicer pa InterJet zgleda odlično, se ne bi branil, da bi ga dobavili. https://www.youtube.com/watch?v=9pcK5nkt74I
sierra5 napisal/-a: 12.03.2024, 17:54
sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 16:54
Re 4/4 napisal/-a: 12.03.2024, 16:41 SŽ TP in SŽ PP sta dva popolnoma ločena prevoznika, ki imata vsak svoje premoženje in vsak svojo licenco za opravljanje prevoza. Na TP so 363, 541 in vsi dizli, razen nekaj 643. Pri PP pa vsi 342, ter seveda vse kar je za potniški prevoz. Posoja in potem plača uporabnino se samo 363 in 342. 541 se v 99 % več ne posoja PP-ju, razen če je treba lokomotivo nekako spraviti drugam. Lahko pa TP gre reševati potniški vlak.




Malo si zamešal med RIC in UIC. Seveda je lahko ponujen tudi VIaggio Comfort. Obstaja vagonski sestav na Češken (trdo spet) brez krmilnega vagona in ima na obeh koncih vijačno spenjačo, ter 18 polno UIC vtičnico, kar pomeni da lahko dodaš poleg vagone, vleče pa lahko katerakoli lokomotiva. Pa še odobren bo v večini omenjenih držav.

Glede lokomotiv je razpisna dokumentacija lažja, kot pri sosednjem razpisu, ampak vseeno prepisana. Spet bodo vprašanja glede 30 let rezervnih delov.
Razpisna dokumentacija napisal/-a:Vsi vagoni so tipa Z1 v skladu z UIC kodeksom UIC 567-2.
Kako bo Viaggio Comfort zadostil temu pogoju? Sicer pa predlagam, da se debata preseli na http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?p=240074
Na vagonwebu si poglej za ČD zadnje kompozicije Siemens+Škoda Vagonka. Izdobave od 2024 dalje. Kot legokocke lahko Siemens Viaggio COnforta za ta Comfortjet skupaj zložiš, da bo ustrezal rapisu čisto enostavno. Vprašanje je samo, če lahko Siemens s ceno konkurira.
Lahko pojasniš razliko med InterJetom in ComfortJetom?

P.S.: Ali lahko kdo potrdi, da gredo po nabavi novih vagonov vsi stari (torej Goše ipd.) v razrez? Upam, da ja.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 18:12
Lahko pojasniš razliko med InterJetom in ComfortJetom?

Ali lahko kdo potrdi, da gredo po nabavi novih vagonov vsi stari (torej Goše ipd.) v razrez?
- InterJet je nedeljiva enota štirih/petih členov za 200 km/h, brez krmilnega vagona, možno je dodajanje RIC vagonov, odspredaj ali odzadaj.

- ComfortJet je RailJet z restavracijo in krmilnim vagonom z novo masko, vse skupaj v kombinaciji z Vectronom 230 km/h, Oboje skupaj (koncept RailJet in Vectron 230)pa ima tržno ime Vectrain.


Oba pa sta iz iste družine Viaggio, le da ima tukaj Škoda prste vmes pri notranjosti.


V notranjem prometu klasik ni več, zato Goš pa res ne rabiš več.
sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 18:12 ali lahko Siemens homologira InterJeta v SLO in HR oziroma obstoječe homologacije?
sraka1 napisal/-a: 12.03.2024, 18:12
InterJet vagoni ČD-ja že imajo pridobljeno dovoljenje za CZ, D, PL, SK, A, H. Manjkajo torej Slovenija in Hrvaška v prvi tranši (ob dobavi prvega vagona) ter Srbija v drugi tranši (eno leto po dobavi zadnjega vagona). So pa dobavni roki relativno dolgi (30 mesecev do prvega sestava, 34 do zadnjega) - ali lahko Siemens homologira InterJeta v SLO in HR oziroma obstoječe homologacije?



InterJet nima pogona, zato je odobritev stvar parih voženj. Odbori se tip vagona in ne nujno kot celota. SŽ želi poleg bife in lahko pri odobritvi malo zmeša štrene.
.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Viaggio Classic

The economical RIC / UIC champion for intercity traffic

Comfortable and international The Viaggio Classic provides maximum room for flexible configuring by day and night. Day cars, sleeping cars, dining/ bistro cars and other family-friendly variations provide space to relax and recuperate, even on long journeys.

The Viaggio Classic is ideally equipped for international traffic. The champion is easily operable in both multi-system- compatible RIC/UIC mode and mixed mode with older rolling stock.

Efficient and cost-effective Low investment costs, economical main- tenance, and higher availability make the Viaggio Classic the most cost-efficient alternative for 400 or more passengers per train in national and international intercity traffic.

Flexible with proven technology Independent cars and a modular equip- ment system afford a high degree of flexibility.

The Viaggio Classic is equipped with clear, standardized interfaces that allow train capacity to be scaled quickly and easily according.
Zadnjič spremenil andre85, dne 12.03.2024, 19:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Odgovori