BB 36000 (Akiem 490) "Astrid"

Debata okoli voznega parka
Odgovori
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

BB 36000 (Akiem 490) "Astrid"

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Na naših tirih imamo nov obraz, na testiranja je prišla francoska lokomotiva serije BB 36000, seveda proizvod Alstoma.
Lokomotive te serije so bile izdelane v letih 1996 - 2001 prvenstveno za vleko tovornih vlakov iz Francije v Belgijo in Italijo. Gre za trisistemske lokomotive (25 kV 50 Hz izmenični ter oba enosmerna napetostna sistema), ki v sebi skrivajo kar nekaj tehnike druge generacije TGV (Reseau, Atlantique), še posebej strojevodska kabina je kot skopirana iz TGVjev. Novost pri njih pa so bili asinhronski vlečni motorji, zaradi česar so dobile tudi ime. "Astride" (kot se ime glasi v originalu) je okrajšava za Asynchrone Tri-system Drive Engine. Čeprav v originalu tovorne mašine, so primerne tudi za potniški promet, vlekle so na primer vlake Thello.
Nekaj lokomotiv te serije je našlo pot na Madžarsko, kjer so dobile njim primerno oznako 490, še vedno pa so last Akiem, francoske leasing firme. Na Madžarskem jih uporablja več prevoznikov, ki si jih med seboj menjajo. K nam je prišla v režiji LTE oz. Adrie.
Še glede imena: mislim da nihče ne bo zameril, če zadnji "e" spustimo in jo imenujemo kar Astrid, to švedsko dekliško ime je tudi v Sloveniji vse bolj priljubljeno. Pa še lepo se mašina vklopi v našo shemo poimenovanj z ženskimi imeni :wink:
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: BB 36000 (Akiem 490) "Astrid"

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Ta je še iz zlatih časov, ko še taljani niso imeli prstov zraven....torej AlstHom
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: BB 36000 (Akiem 490) "Astrid"

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

No TGV Lyria, da malo bolj detaljno razložimo kako se je sploh znašla tukaj....
Potrebno se je vrniti v zgodnja 80 leta, ko je SNCF začel iskati skupaj z takratnim Alsthomom, nekakšno univerzalno lokomotivo za vleko težkih tovornih in potniških vlako z hitrostjo 200 km/h. Sredi 80 so razvili Sybica BB 26000. Gre za lokomotivo, ki še zadnja uporablja reduktor, vendar že uporablja sinhronsko tehnologijo, na B B podstavnih. Sybic je tako univerzalni, da lahko tudi v potniški prestavi vleče zelo težak tovorni vlak v klanec, z 120 km/h. Takrat so to tehnologijo testirali za potrebe TGV-ja. Ko je konec 80 let prišel Sybic na tire, so morali proizvodnjo celo za dve leti ustaviti, saj so prototipi imeli ogromno težav. Ko so vse skupaj uredili, so si pri SNCF zamislili, da bi zadnjih 30 Sybicov po pogodbi spremenili v trosistemske, da bi lahko vozili iz Belgije v Italijo, preko Francije. Po pogajanjih je SNCF pristal na to, da se jih opremi z asinhronsko tehnologijo, čeprav Alsthom ni imel izkušenj, razen z prototipom BB 10003. Z manjšo modifikacijo Sybicov in prevzemom podstavnih iz serije BB 67400, so leta 1996 prikazali prvo podserijo te nove BB 36000, imenovane Astrid, ki so sposobne vožnje z 220 km/h. Vendar se je navdušenje hitro sprevrglo v debakel. Po dveletni odpravi vseh napak, so ugotovili, da ta zapletena serija, ki še po vrhu ni količinsko dobavljena v velikih številkah, ne bo dosegla svojega namena. Namreč na lokomotivi je bilo potrebno vsak podsistem homologirati posebej, zato so jo razdelili na dve podserije. Krivec zato, pa takratno neobstajanje skupnih predpisov pri homologaciji, kot jih imamo danes. Konec 90, so dobavili še italijansko verzijo, ki ima nekaj še dodatne opreme (npr. zakasnitev zasilne zavore v primeru požara v predoru...). Tako je SNCF po dobavi še dodatnih 30, kot podserija 031-060, na koncu razdelil na belgijsko, Thello in italijansko, ki je bila značilna z MF oznako, zaradi Monferail, ki je bila firma ki jo je vozila po Italiji. Dodatno je k tej zgodbi dodal še takratni FS, ki je tudi sam imel težave z E 402 B lokomotivo in je splavalo po vodi tudi interoperabilnost na relaciji SNCF-FS. Ker je vmes prišla še reforma in razbitje SNCF, jih nihče več ni imel kje uporabiti, poleg tega pa še obvezen ETCS v Belgiji, so začele delati vedno manj kilometrov, razen čez Modane, kjer je trojnik danes normalnost. V Belgiji so jih zamenjali Traxxi od Akiema. Šele leta 2011, so nekatere homologirali za hitrost 200 km/h, 8 poslali v Maroko, predno so tja odšle Prime 2. Ostale pa so potem dokončno prodali Akiemu. Ker seveda ni bilo nikogar, ki bi jim lahko posojali, se je Akiem odločil, da jih v Franciji več ne bo uporabljal. Tako je bilo potrebno poiskati nov trg in so zato danes vidne pri nam. Glede na dogajanja, pa se bo verjetno zgodilo, da ne bodo več niti v posredni lastni SNCF-a. Namreč vse več je namigovanj, da bo SNCF z namenom razdolževanja odprodal svoj 50 % delež Akiema. Žal pa se enaka zgodba dogaja tudi s Sybicom. Ogromo Sybicov, ki je še pod SNCF ima oznako GBE, kar pomeni da so izločeni, vendar z minimalnim vložkom, se jih lahko ponovno aktivira. Glede na vse težave Fret-a, kjer so v 30 letih prepolovili količino prepeljanega tovora navzdol :!: in to kljub prihodu konkurence ECR oz danes DB Cargo France in z vstopom hčerinskega Captrain France (bivši VFLI) na mednarodni koridor Španija - Luksemburg, ni več upanja, da se vrnejo.
Potrebno je še povedati, da ima Astrid dve "sestri". Belgijska serija 13 in luksemburška serija 3000. Luksemburg se je že odločil, da jih bo odprodal, saj so z njo imeli tako hude težave, da jim je vse signale ob progi, zaradi elektromagnetnih motenj, enostavno zmešala. Najem belgijske pa stane samo 27.000 € na mesec, kar je pol manj od Vectrona. :)
Bodo pa Francozi zelo pogrešali Astrid, so bile za njih kar udobne, ljubke, za razliko od Prime, ki je ergonomsko še slabša od Vectrona, a zelo enostavna za upravljanje.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: BB 36000 (Akiem 490) "Astrid"

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

@Re 4/4, si že razmišljal, da bi napisal enciklopedijo evropskih železnic? Tole je bilo tako v detajle, da res ni kaj dodati.
Mi je pa všeč, da se bo malo razbila Siemens monotonija na naših tirih. Tudi Traxx ima menda že homologacijo. Bo kar zanimivo postalo.
igor72 napisal/-a: 14.12.2021, 9:01 Ta je še iz zlatih časov, ko še taljani niso imeli prstov zraven....torej AlstHom
...pa da bomo natančni, še GEC zraven, torej GEC Alsthom.
Odgovori