andro43 napisal/-a: ↑20.05.2022, 20:40
Samo tole:
- Avstrija - 9 milijonov prebivalcev, 6123 km prog, 60 RailJet kompozicij po 408 sedežev (+3 kosi 4011 s po 372 sedeži v sodelovanju z DB), + kar precej vagonov
- Slovenija - 2,1 milijona prebivalcev, 1229 km prog, 3× 310 kompozicija po 164 sedežev (z očitno nedelujočim bifejem) od nekih resnih tranzitnih kompozicij; +11 resnih vagonov, kot je bilo prej omenjeno v temi
Če ponudiš nekaj pametnega, potem se ima možnost prijeti. Sicer pa ne. Infrastruktura bo takšna kot je še kar dolgo (govorim o grobem poteku prog, ki dokaj omejuje tudi hitrost, ne o obnovah, ki potekajo ali se planirajo). Torej blazno krajših potovalnih časov tudi ne bo. Dajmo potem ponuditi ljudem nekaj, kar omogoča neko prednost in dodano vrednost, torej udobje in bar na daljših vožnjah. Ne me narobe razumeti, novi Stadlerji so super, ampak po mojem pa ne bodo pritegnili novih potnikov, samo razveselili stare, ki so (smo) se drgnili že z gomulkami. Da bo pa nekdo drug pomislil na vlak, namesto na avto bo pa treba po mojem nekaj drugega. Saj ni treba 300+ sedežev, lahko se prilagodi na bolj realno številko, pa prostor za 20-25 koles naj bo. In ne 60 kompozicij, 10-15 bo dovolj. Ampak 3 pa niso dovolj. Pa ne vem, ali samo meni veliko pomeni, da če se peljem nekam, spijem kavico ob računalniku? Oziroma pivo popoldan? Ali tega ne počne nihče drug? Ne spomnim se, da sem se vozil z vlakom, v sklopu katerega je bil bar, pa da nisem pustil vsaj 5 € tam (pa ponavadi še kaj več). Potem lahko ponudimo nek resen dolgoprogaški (za naše razmere) promet, ki ne bo omejen samo na študente in begunce ter občasne navdušence, ampak bo atraktiven tudi za koga, ki mu zdaj vlak ne pade na pamet.
Tole si pa vse skupaj preveč posplošil, oziroma kot da primerjaš konjske moči tovornjaka in Ferrarija. Oba imata podobno, ampak namen je popolnoma drugačen. Na eni strani primerjaš daljinski promet Avstrije med deželnimi središči in bi to uvedel tudi pri nas, čeprav so razdalje med našimi "središči" na vsakih 10-20 km. Saj vemo da je na železnici pomembna povprečna in ne najbolj maksimalna hitrost? Lahko se voziš 250 km/h, ampak s postanki vsakih 20 km, z njo ne dobiš nobenega efekta. Legendarni pohorc z 11 vagoni je imel malo morje postankov, ker enostavno ni mogel preskakovati mest, med Dunajem in Gradcem, ter naprej proti Celovcu, Beljaku, Lienzu pa praktično razen Dunajskega Novega Mesta ni več pomembnih mest, razen nekaj manj omembe vrednih. Opaziš sedaj razliko napram KP - LJ - MB? Imaš pa prav, pametna ponudba bo pritegnila marsikoga, ampak 55 minut LJ-MB, pomeni samo to, da voziš mimo vseh potnikov vmes, ki delajo gužvo na cesti. Torej pametna ponudba že omenjeni takt regionalnih vlakov je korak v pravo smer, če bi temu sledil tudi investitor v železniško omrežje. Nekdo iz Postojne do Ljubljane pa že ne rabi RailJeta, da pride do Ljubljane. Torej Slovenija enostavno ni primerna za dolgoprogaše, ker dolgih razdalj enostavno nimamo. Če bi imeli vsepovsod na križu najmanj 100 km/h, bi potovanje z pravim regionalnim vlakom (IR oznaka) trajalo en, dva, tri.
Glede bara. Je že bil testni avtomat, pa se je slabo končalo, žal si manjšina glede zapravljanja. Če maš otroke, pijačo s sabo prineseš da lahko pije kadarkoli. Na Emoniki pa boš tako ali tako na vsakem koraku imel vse pijače.
Glede koles, pa imamo spet smolo, prevelika nihanja med zimo in poletjem, ja lahko bi to kompenzirali s tremi jutranji vlaki, kjer bi imel vsak možnost za 20 koles v smeri Koper, ampak s tem tovorni promet trpi. Trenutno morajo privatniki pri nas zavračati naročila po prevozu, kar je še en dokaz, da je pri nas največji problem infrastrutkura. Ko bo ta na spodobnem nivoju, se lahko konkurenčna ponudba uvede takoj. V zglednem času ne potrebujemo nobenih high-speed, ki se bo ustavljal v Pivki, ampak hitre regionalne vlake, ki bi bili ob sezoni ustrezno ojačani s ustreznim številom postankov in hitrostjo 160 km/h in ne sedanjih 80 km/h.