Kaj bo s potniškimi vagoni?
Kaj bo s potniškimi vagoni?
Po prispetju večine naročenih Stadlerjevih garnitur na lokalnih potniških vlakih praktično ne zasledimo več klasičnih garnitur. Kaj bo z vagoni in pa tudi lokomotivami serije 342, ki načeloma vlečejo le potniške vagone?
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
Glede na starost in lastnosti večine vagonov (neklimatizirani) -> razrez. Če bi še vozil muzejski vlak, bi se lahko ohranilo kaj zanj, tako pa...
Na lokalnih potniških vlakih taki vagoni itak nimajo kaj delati in so vozili zgolj zaradi pomanjkanja garnitur.
342 imajo še kar nekaj dela. Citadella, Drava, Lisinski, EC za Trst , pa reški vlaki in kopalni za Koper. Nekaj turnusov imajo še, imajo pa tudi že svoja leta in gredo proti koncu.
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
Ja naša klasika je zastarela za mednarodne vlake me zanima ali bodo tudi uvedli garniture, ali bodo celo ukinjeni in na mejah uvedli zveze z prestopom za Citadelo so že govorili da bodo ukinili ali boto tuje garniture vozile na celotni relaciji.TGV Lyria napisal/-a: ↑01.05.2022, 20:17
Na lokalnih potniških vlakih taki vagoni itak nimajo kaj delati in so vozili zgolj zaradi pomanjkanja garnitur.
342 imajo še kar nekaj dela. Citadella, Drava, Lisinski, EC za Trst , pa reški vlaki in kopalni za Koper. Nekaj turnusov imajo še, imajo pa tudi že svoja leta in gredo proti koncu.
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
V planu je nabava še nekaj elektrolokomotiv in potniških vagonov za mednarodne vlake. Zagotovo pa nič od tega še ne bo zapeljalo po naših tirih pred letom 2025.
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
SŽ imajo 11 klimatiziranih vagonov, kar bi bilo teoretično dovolj za Citadello (6) in Emono (2). Realnost pa je taka, da nikoli ne vozijo vsi in tudi v Emoni pogosto najdejo mesto vagoni, ki tja ne spadajo.casio napisal/-a: ↑15.05.2022, 16:22Ja naša klasika je zastarela za mednarodne vlake me zanima ali bodo tudi uvedli garniture, ali bodo celo ukinjeni in na mejah uvedli zveze z prestopom za Citadelo so že govorili da bodo ukinili ali boto tuje garniture vozile na celotni relaciji.TGV Lyria napisal/-a: ↑01.05.2022, 20:17
Na lokalnih potniških vlakih taki vagoni itak nimajo kaj delati in so vozili zgolj zaradi pomanjkanja garnitur.
342 imajo še kar nekaj dela. Citadella, Drava, Lisinski, EC za Trst , pa reški vlaki in kopalni za Koper. Nekaj turnusov imajo še, imajo pa tudi že svoja leta in gredo proti koncu.
Vlaki Zagreb/Dobova - Beljak (314/211/210/315) naj bi šli na Flirte, za to so bili tudi kupljeni večsistemski.
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
Kopalni od sobote dalje, nič več v klasični sestavi ...menda bo Kiss
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
Zelo slaba odločitev. Kaj pa kolesa? Klasika je imela Dls-ja.
EDIT: s koncem junija bo tako ali drugače spet klasika, ker prihajajo Madžari. Je morda zdaj zgolj izjema, ker bo v soboto Pristaniški dan?
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
Sej to..briga njih za kolesa...TGV Lyria napisal/-a: ↑17.05.2022, 15:00Zelo slaba odločitev. Kaj pa kolesa? Klasika je imela Dls-ja.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ivesdkEDIT: s koncem junija bo tako ali drugače spet klasika, ker prihajajo Madžari. Je morda zdaj zgolj izjema, ker bo v soboto Pristaniški dan?
Piše, od sobote dalje EMU
Pa teh madžarov ne najdem v VR, edino podaljšanje citadele na 508/9
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
V uradnem dokumentu glede sestav mednarodnih vlakov iz decembra je vsebovana tudi "Isztria" (1246/1247) kot vedno, s po enim spalnikom, ležalnikom in sedežnim vagonom do Kopra in Reke.
Če pa so se Madžari temu odpovedali, je to lahko razlog za spremembo. Ampak kljub temu - kolesa, kolesaaaa
508/509 bo sicer imel tisti supersodobni madžarski pol-kolesarski vagon, ampak to ni primeren vlak za dnevne izlete s kolesom na Obalo.
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
Zagreb - Beljak je potovalni čas okrog 4 ure. Hodoš - Koper še več. Ne vem, če so Flirti ravno najprimernejši za to. Super so za regionalne vlake do in iz Lj, ampak za prečkati celo državo... Tam bi pa bolj pasal drug tip sedežev in bar. Dokaj všeč so mi poljski Stadlerji ED160 (po slikah sodeč, preskusil jih nisem), morda bi lahko enega od členov spremenili v prtljažni člen za kolesa in bi bilo nekaj takšnih garnitur precej primernih za SŽ (seveda večsistemskih). Je pa tukaj dilema klasike/garniture, vse to se da zapakirati tudi v klasiko, vprašanje kaj je bolj ugodno oziroma primernejše.TGV Lyria napisal/-a: ↑17.05.2022, 7:58 SŽ imajo 11 klimatiziranih vagonov, kar bi bilo teoretično dovolj za Citadello (6) in Emono (2). Realnost pa je taka, da nikoli ne vozijo vsi in tudi v Emoni pogosto najdejo mesto vagoni, ki tja ne spadajo.
Vlaki Zagreb/Dobova - Beljak (314/211/210/315) naj bi šli na Flirte, za to so bili tudi kupljeni večsistemski.
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
4 ure je v Nemčiji regionalni vlak. Sem se peljal RE1 (SÜWEX) iz Mannheima prek Saarbrückena in Triera do Koblenza, vozi pa Flirt.andro43 napisal/-a: ↑19.05.2022, 9:15Zagreb - Beljak je potovalni čas okrog 4 ure. Hodoš - Koper še več. Ne vem, če so Flirti ravno najprimernejši za to. Super so za regionalne vlake do in iz Lj, ampak za prečkati celo državo... Tam bi pa bolj pasal drug tip sedežev in bar. Dokaj všeč so mi poljski Stadlerji ED160 (po slikah sodeč, preskusil jih nisem), morda bi lahko enega od členov spremenili v prtljažni člen za kolesa in bi bilo nekaj takšnih garnitur precej primernih za SŽ (seveda večsistemskih). Je pa tukaj dilema klasike/garniture, vse to se da zapakirati tudi v klasiko, vprašanje kaj je bolj ugodno oziroma primernejše.TGV Lyria napisal/-a: ↑17.05.2022, 7:58 SŽ imajo 11 klimatiziranih vagonov, kar bi bilo teoretično dovolj za Citadello (6) in Emono (2). Realnost pa je taka, da nikoli ne vozijo vsi in tudi v Emoni pogosto najdejo mesto vagoni, ki tja ne spadajo.
Vlaki Zagreb/Dobova - Beljak (314/211/210/315) naj bi šli na Flirte, za to so bili tudi kupljeni večsistemski.
In ja - večsistemski so bili kupljeni prav za linije do Zagreba/Reke in Beljaka/Gradca, pa lahko obračaš kot hočeš. Pa še vprašaj se, zakaj je potovalni čas 4 ure. To pade direktno na infrastrukturo, kajti dejanske razdalje med vsemi omenjenimi kraji pri nas so majhne.
O bifeju pa ni treba sanjat, ker ga tudi zdaj ni, niti na avstrijski Mimari. Še na Pendolinu ga ne odpirajo, pa bi ga imeli na vsakem vlaku...
ED 160? Ne vem kje bi pri nas dobil dovolj potnikov za 8 vagonov, izven sezone. Pa tudi katero linijo bi sploh vozil. Je pa znotraj nekakšna poljska ustreznica Railjeta, to ti lahko povem iz prve roke.
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
Pa saj kategorija bo Regio. Nekako namigovanje je bilo, da bi lahko s Flirti imeli, poleg urnega takta lokalcev, še vsaj dvourni takt regionalnih vlakov znotraj Slovenije, ob tem pa bi z njimi podaljšali še do prvega regionalnega središča čez mejo, kjer bi v dogovoru z ÖBB, SŽ same upravljale to linijo, vendar to ne bi bila konkurenca ÖBB-ju. 15 minutni takt lokalcev pa še leta in leta ne bo. Mednarodni vlaki (IC, EC, MV ali nočni), pa se bodo še vedno dogovarjali na nivoju večih železniških uprav skupaj, torej vlaki s tistimi vagoni, ki se jih obljublja. Sedaj za Avstrijo, konkretno Dunaj, to pomeni, da bodo spremembe prišle najkasneje leta 2026, ko se odpre Koralmbahn (Gradec-Pliberk-Celovec) , takrat bodo Avstrijci dva vlaka, ki danes vozita ločeno v Gradec in Beljak, združili v enega direktnega do Beljaka, kar pomeni konec obstoječe Emone in Croatie, saj ÖBB nerad spenja vagone na RailJet, če ravno ni to njihov vlak. Leta 2029, pa naj bi odprli še Semmering Base Tunnel, kar pomeni, da bo vozni park za Dunaj, moral biti obvezno razreda 200 km/h. Povedano z drugimi besedami, za Slovenijo bi mejna točka s svetom za mednarodne vlake postala postaja Beljak, Gradec pa bi bil povezan s tem, kar bi SŽ pripeljale gor. ČD je že povedal, da bodo njihovi vlaki vozili najmanj do Beljaka in ne več samo do Gradca. Mednarodni vlaki za Nemčijo in HŽ pa so še čista uganka. Razlog dolgih potovalnih časov, ti je pa @TGVLyria povedal. Če bomo pa kdaj RailJeta videli pri nam? Ne vem, ne vem...
ED160 je pa namenjen zares dolgim razdaljam, tja do 1000 km in še kakšen kilometer zraven, ker ima Poljska pomembna mesta rastrosena po celi državi, hitrosti in s tem potovalni časi, pa odvisni od večih faktorjev. Njihova varnostna naprava omogoča nadzor hitrosti samo do 130 km/h. Za doseganje višjih je obvezen ETCS, ali pa dvojna zasedba, ampak primankuje tako enega, kot drugega, zato tudi višji nivo udobja.
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
HŽ svoje mednarodne potnike na veliko preusmerja na Flixbus zraven tega pa so se nedolgo nazaj pri večjih prevoznikih zanimali koliko bi stal stalni najem avtobusa na relaciji Zagreb-Graz.
Po drugi strani jim pa tudi Nomaga hodi v zelje z svojima linija Zagreb-Dunaj, ki kreneta iz Zagreba ob 7.30 ter 23.59 in sta na Dunaju 12.45 oziroma 5.15
Po drugi strani jim pa tudi Nomaga hodi v zelje z svojima linija Zagreb-Dunaj, ki kreneta iz Zagreba ob 7.30 ter 23.59 in sta na Dunaju 12.45 oziroma 5.15
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
V bistvu se ponuja priložnost za krasno izmenjavo kilometrov. Naši Flirti do Gradca in Beljaka (večkrat dnevno najbrž), v zameno vozi ÖBB z Railjetom do Trsta. Volk sit in koza cela, pa še reši se problem Emone kot direktne povezave Ljubljane in Dunaja.Re 4/4 napisal/-a: ↑19.05.2022, 12:33 Povedano z drugimi besedami, za Slovenijo bi mejna točka s svetom za mednarodne vlake postala postaja Beljak, Gradec pa bi bil povezan s tem, kar bi SŽ pripeljale gor. ČD je že povedal, da bodo njihovi vlaki vozili najmanj do Beljaka in ne več samo do Gradca. Mednarodni vlaki za Nemčijo in HŽ pa so še čista uganka. Razlog dolgih potovalnih časov, ti je pa @TGVLyria povedal. Če bomo pa kdaj RailJeta videli pri nam? Ne vem, ne vem...
Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?
Ta RailJet do Trsta se pa omenja že leta, pa ga še vedno ni. Človek bi mislil, da je Trst tam dol v Kalabriji, kjer bi moralo osebje biti tisto iz IC, ki pozna pravila na AV progah, Taurus pa ne opravi testov za 200 km/h. Pa gre samo za okoli 10 km zračne linije od Divače.