Kaj bo s potniškimi vagoni?

Debata okoli voznega parka
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a urban120 »

preglednik napisal/-a: 30.05.2022, 11:22 Potem pa naj se na kakšnem avtobusnem odpadu najde udobnejše sedeže in z njimi opremi vsaj nekaj garnitur.
Roko na srce, se s tem hecom strinjam. Kupi se vlak za 5M€ pol pa zmanjka za kvalitetne sedeže ali pa na primer za mize (pri nas zgolj v prvem razredu, v asvtriji standard na S-bahnu).
Sedeži v Mercedezu ali v starih klasikah so svetlobna leta pred tem kar imamo zdaj.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

urban120 napisal/-a: 18.06.2022, 18:13 Sedeži v Mercedezu ali v starih klasikah so svetlobna leta pred tem kar imamo zdaj.
Za kaj so bili kupljeni Mercedesi in za kaj klasike? Verjetno ne za max 3-urne regionalne skoke po mali kokoški po imenu Slovenija.
(Naj pomagam, Mercedes je bil poslovni vlak, ki je originalno vozil v Beograd. Klasike pa od Dortmunda do Istanbula pa še kam.)
urban120 napisal/-a: 18.06.2022, 18:13 Roko na srce, se s tem hecom strinjam. Kupi se vlak za 5M€ pol pa zmanjka za kvalitetne sedeže ali pa na primer za mize (pri nas zgolj v prvem razredu, v asvtriji standard na S-bahnu).
Mizice so postale standard s prihodom Desiro ML Cityjeta, starejši Talenti imajo opremo in sedeže na nivoju našega Desiroja. Da pa so ML-ji prav zaradi opremljenosti katastrofa za dunajski S-Bahn, pa ne poveš.
Potem pa pogledaš v Nemčijo in ugotoviš, da manjkajo mizice in celo vtičnice npr. v dvopodnih vagonih na linijah ranga 3,5-4h (zgolj kot primer).

Avtobusni sedeži? V 80% linijskih avtobusov v Sloveniji čista katastrofa. Itak prevladujejo turški Mercedesi in MANi vprašljive kvalitete, še slabše Iveco ali pa povsem odurna turška znamka Otokar. Kje zaboga vidite v teh boljše udobje kot na Stadlerju? Sploh pa, avtobusni sedeži so narejeni po merah avtobusov in ne sodijo v vlake. Če ne drugo so preozki, ker je avtobus krepko ožji od vlaka.

Dejstvo je, da ima Stadler za razred boljše sedeže od Desirojevih plohov. Vzeli so priljubljen in ergonomsko oblikovan model FISA Lean, in če bi se spomnili še malce bolj oblaziniti ter dodati sredinski naslon, bi bili hitro na nivoju Greater Anglia IC vlakov.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a preglednik »

TGV Lyria, čas gre naprej tudi na področju udobja za potnike. Klima je postala standard, ostanejo samo še sedeži. Vse ostalo je stvar tehnike in ekonomije. In ves čas govorimo samo o tem, da bi poleg običajnih lokalnih potniških vlakov uvedli še nekaj regionalnih povezav, z malo večjim udobjem.
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

preglednik napisal/-a: 18.06.2022, 19:49 TGV Lyria, čas gre naprej tudi na področju udobja za potnike. Klima je postala standard, ostanejo samo še sedeži. Vse ostalo je stvar tehnike in ekonomije. In ves čas govorimo samo o tem, da bi poleg običajnih lokalnih potniških vlakov uvedli še nekaj regionalnih povezav, z malo večjim udobjem.
Jaz pa ves čas dopovedujem, da regionalni promet ne potrebuje nobenega bistveno višjega udobja od tega, ki ga ponujajo Stadlerji. In to podkrepim tudi z dokazi iz tujine.
Regionalne povezave pomenijo samo ista vozna sredstva, manj postankov in ista cena. To je to.
Kupovati neko luksuzno miniserijo za en sam vlak (vsem je pač Pohorc trn v peti) - no to smo si enkrat že privoščili, in zdaj imamo tri Pendoline, drage za vzdrževanje in pridobivanje rezervnih delov.
Denarja za take hece pač NI. Zato tudi imamo Stadlerje s slabimi vrati, pustim notranjim dizajnom in preprosto opremo. Ker za kaj več ni. Če bi hoteli boljšo opremo, bi morali nabaviti vlake od cenejšega proizvajalca, po možnosti niti ne dovolj stestirane ali morda celo prototipe. Pa bi dobili novega Desiroja. Ter seveda pozabiti na dvopodne vlake in kompatibilnost garnitur, ker bi morali različne tipe dobiti od 2-3 proizvajalcev.
Če pa bi hoteli Stadlerje z boljšo opremo, jih ne bi mogli nabavit 52. Ergo, še vedno bi se vozili z Gomulkami in kupejevci na lokalnih vlakih.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Bistveno višjega udobja res ne potrebuje, mogoče samo malo udobnejši sedeži. Saj to bi se dalo urediti kadarkoli.
preglednik
Nejac
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1283
Pridružen: 29.03.2009, 17:46

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a Nejac »

TGV Lyria napisal/-a: 18.06.2022, 20:16 Če pa bi hoteli Stadlerje z boljšo opremo, jih ne bi mogli nabavit 52. Ergo, še vedno bi se vozili z Gomulkami in kupejevci na lokalnih vlakih.
Kar pa ne bi bilo nič narobe, manj neudobnih stadlerjev bi pomenilo več udobnih klasik, gomulk, marcedezov, kanarčkov in še originalnih fiatov na Bohinjki. Pa še možnost odpiranja oken bi ostala poleg res udobnih sedežev.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a urban120 »

TGV Lyria napisal/-a: 18.06.2022, 20:16
Če pa bi hoteli Stadlerje z boljšo opremo, jih ne bi mogli nabavit 52. Ergo, še vedno bi se vozili z Gomulkami in kupejevci na lokalnih vlakih.
Vsak stadler Flirt ima cca. 200 sedežev. Če vsak sedež stane 1000€, ker je verjetno bistveno preveč, je to še vedno 10m€ na celi floti oz. ekvivalent dveh garnitur. Po mojem mnenju se splača vložiti v boljše sedeže tudi za naše (kratke) IC vlake. Tehnično pa je lahko ista garnitura (FLIRT), ker pa reši preblem vzdrževanja.

Se pa strinjam, da je Pendolino najbolj nasedla naložba SŽ. Premalo jih je, za resno frekvenco in kapaciteto. Kaj bi naredili, če ob neki priliki potrebovali dvojnika ICS? Odpovedali "najluksuznejše" vlake SŽ. (oz. se je že nekajkrat zgodilo, ko so se prevežali funkcionarji). Nakup Pendolina je bil narejen s predpostavko, da nikoli ne bo uspešen (v smislu št. potnikov in kapacitete in v smislu frekvence). Pa še dragi so...
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Nejac napisal/-a: 19.06.2022, 9:12 Kar pa ne bi bilo nič narobe, manj neudobnih stadlerjev bi pomenilo več udobnih klasik, gomulk, marcedezov, kanarčkov in še originalnih fiatov na Bohinjki. Pa še možnost odpiranja oken bi ostala poleg res udobnih sedežev.
Če ti hočeš, da ti državne železnice postanejo posmeh in muzej hkrati, in da se noben normalen človek ne bi peljal več z vlakom, potem kar izvoli s takimi nesmisli naprej. Lahko pa vložiš v lastno muzejsko floto za posebne vožnje, bi bilo dobrodošlo glede na to, da je muzejski vlak v Sloveniji trenutno neobstoječ.
urban120 napisal/-a: 19.06.2022, 10:08
Vsak stadler Flirt ima cca. 200 sedežev. Če vsak sedež stane 1000€, ker je verjetno bistveno preveč, je to še vedno 10m€ na celi floti oz. ekvivalent dveh garnitur. Po mojem mnenju se splača vložiti v boljše sedeže tudi za naše (kratke) IC vlake. Tehnično pa je lahko ista garnitura (FLIRT), ker pa reši preblem vzdrževanja.

Se pa strinjam, da je Pendolino najbolj nasedla naložba SŽ. Premalo jih je, za resno frekvenco in kapaciteto. Kaj bi naredili, če ob neki priliki potrebovali dvojnika ICS? Odpovedali "najluksuznejše" vlake SŽ. (oz. se je že nekajkrat zgodilo, ko so se prevežali funkcionarji). Nakup Pendolina je bil narejen s predpostavko, da nikoli ne bo uspešen (v smislu št. potnikov in kapacitete in v smislu frekvence). Pa še dragi so...
Pendolino ne bi bil nasedel, če bi se ga lotili kot je treba. Tako s samo tremi garniturami je pa točno to kar si napisal.
Dvojnika ICS smo imeli še lani na Pohorcu. Tako so med Ljubljano in Mariborom vozili Desiroji, za Pohorca pa je še dvojnik imel premajhno kapaciteto. Potniki so morali med nagibanjem stati ali sedeti na stopnicah pri vhodu. Še dobro, da je z julijem prišel dvojni Flirt in rešil sceno, pa naj bo udoben kolikor hoče. Raje na slabem sedežu (ki to ni) kot na tleh ali stopnicah, Indija style :D (Nemci verjetno zdaj ne spijo mirno.)
Se strinjam da če bi dodali sredinski naslon in mizice, bi rešli sedežne probleme na Stadlerjih. Tako kot v Greater Anglia posnetku, ki sem ga dodal na eno prejšnjih objav.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Kako pa dosežeš, oziroma kakšno je pravilo za udoben sedež in kako ga določiš glede na 746 milijonov zadnjic v celi Evropi? Ima SBB Giruno IC sedeže, pa jih Italijani in Nemci ne marajo.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a mkx »

Udoben sedež je 4D nastavljiv: gor-dol, levo.desno, naprej-nazaj, trdo-mehko ... aja, tale zadnja dimenzija ponavadi ni nastavljiva. :?

V realnosti kot je napisal @re4/4 ... udobje je subjektivna mera in vsak ima svoje mnenje. Že pri naklonu naslonjala bi lahko debatirali v nedogled, nekateri želijo pokončnega drugi bi skoraj ležalnik ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a igor72 »

TGV Lyria napisal/-a: 18.05.2022, 8:27

V uradnem dokumentu glede sestav mednarodnih vlakov iz decembra je vsebovana tudi "Isztria" (1246/1247) kot vedno, s po enim spalnikom, ležalnikom in sedežnim vagonom do Kopra in Reke.
Če pa so se Madžari temu odpovedali, je to lahko razlog za spremembo. Ampak kljub temu - kolesa, kolesaaaa #-o #-o
508/509 bo sicer imel tisti supersodobni madžarski pol-kolesarski vagon, ampak to ni primeren vlak za dnevne izlete s kolesom na Obalo.
Od včeraj je 508/509 spet v klasični sestavi....brez madžarskega vagona :?: [-o< :mrgreen: :lol:
LEP DAN
Igor
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

igor72 napisal/-a: 20.06.2022, 15:20 Od včeraj je 508/509 spet v klasični sestavi....brez madžarskega vagona :?: [-o< :mrgreen: :lol:
Do 28.6. je nadomestni prevoz na Madžarskem. Potem upam da se vrne... Ker če ne je Citadella izgubila še tisto nekaj vrednega, kar je imela. Postala desetorazredni balkanski nagnusen mednarodni kvazi brzi vlak.
Uporabniški avatar
ICE
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 02.01.2013, 10:36

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a ICE »

TGV Lyria napisal/-a: 20.06.2022, 16:10 [quote=igor72 post_id=236603 time=<a href="tel:1655734821">1655734821</a> user_id=24]
Od včeraj je 508/509 spet v klasični sestavi....brez madžarskega vagona :?: [-o< :mrgreen: :lol:
Do 28.6. je nadomestni prevoz na Madžarskem. Potem upam da se vrne... Ker če ne je Citadella izgubila še tisto nekaj vrednega, kar je imela. Postala desetorazredni balkanski nagnusen mednarodni kvazi brzi vlak.
[/quote]

Se ravno peljem z 509ko, klasični vagoni celo brez prvega razreda. :|
By InterCity Express
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

ICE napisal/-a: 21.07.2022, 17:17 Se ravno peljem z 509ko, klasični vagoni celo brez prvega razreda. :|
Citadella je tudi sicer v tem VR edini mednarodni vlak BREZ prvega razreda...
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Kaj bo s potniškimi vagoni?

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Saj itak ni nobene razlike med 1. in2. razredom, razen tiste rumene črte na vagonu.
preglednik
Odgovori