Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Debata okoli voznega parka
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 91
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

TGV Lyria napisal/-a: 20.09.2022, 19:21
zmprizma napisal/-a: 19.09.2022, 21:09
TGV Lyria napisal/-a: 19.09.2022, 19:00 Jutri se izteče rok za oddajo ponudb. Pa da vidimo...
En dan prehitro, rok je namreč 21.9.2022 ob 10:00 :D
Uf, preveč sem neučakan :D :D

Bo pa ta razpis gotovo zanimiv, verjetno ne bo samo en ponudnik kot na prejšnjem. Poleg že dobro znanega Flirta sta v igri še vsaj dva kandidata:
- Hitachi Masaccio, znan tudi kot Blues. V Italiji čaka v nizkem štartu na začetek voženj v rednem prometu. 11 garnitur bo imela tudi Furlanija in čisto možno je, da ga bomo gledali v Novi Gorici.
- CAF Polyvalent, nekdanji Alstom Coradia Polyvalent "Regiolis", ki ga je bil Alstom prisiljen prodati ob prevzemu Bombardierja. Varstvo konkurence, pa to...
Ni nekaj kriterijev bilo napisanih na tak način, da jih zadosti praktično le Stadler (vsaj brez nekih predelav tega, kar je že na trgu)?
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Status javnega naročila na dan 21. 9. 2022: Zadržano, vložen je zahtevek za revizijo
Aljaž
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4043
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sraka1 napisal/-a: 20.09.2022, 23:26
Ni nekaj kriterijev bilo napisanih na tak način, da jih zadosti praktično le Stadler (vsaj brez nekih predelav tega, kar je že na trgu)?

Razpisne pogoje so spreminjali. Glavna sprememba je sprememba osne kategorije iz 17 na 20 ton na os. To bo pa tudi verjetno glavni razlog zahtevka ta revizijo, saj nekaj odsekov prog tega ne izpolnjuje.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2424
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 21.09.2022, 10:29
sraka1 napisal/-a: 20.09.2022, 23:26
Ni nekaj kriterijev bilo napisanih na tak način, da jih zadosti praktično le Stadler (vsaj brez nekih predelav tega, kar je že na trgu)?

Razpisne pogoje so spreminjali. Glavna sprememba je sprememba osne kategorije iz 17 na 20 ton na os. To bo pa tudi verjetno glavni razlog zahtevka ta revizijo, saj nekaj odsekov prog tega ne izpolnjuje.
Torej garniture sploh ne bi mogle voziti po nekaterih progah?
Komu na čast pa to, glede na to da naj bi bile namenjene neelektrificiranim progam?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4043
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 21.09.2022, 12:26
Torej garniture sploh ne bi mogle voziti po nekaterih progah?
Komu na čast pa to, glede na to da naj bi bile namenjene neelektrificiranim progam?
-


v zvezi predmetnega JN005216/2022-E01 za nabavo Novih potniških garnitur za potrebe SŽ-Potniški promet, d.o.o., vljudno prosimo za spremembo tehnične zahteve navedene v točki B1.1. Tehnične karakteristike železniških prog, kjer kot najmanjšo kategorijo proge zahtevatev B2 (18t/os in 6,4 t/m). Navedeno kategorijo ste kot pogoj navedli pri neeletrificiranih progah in kot splošen pogoj podali tudi v okviru osnovnih tehničnih pogojev poglavja D - Osovni Tehnični Podatki, stran 25 in sicer v zap.št.11, Tudi v tej točki največjo osno težo, ki je še dopustna, omejujete na kN/os, max.180. Zahteva je tako povzeta kot bi šlo po celotnem omrežju za neelektrificirane proge in bi bile vse kategorije B2.
Iz vpogleda v javne podatke železniške infrastukture in njene priloge 3A - tehnični podatki o progah, je razvidno, da je praktično celotno železniško omrežje (proge v Sloveniji) izvedeno v višjih kategorijah, kot je zahtevano v razpisni dokumentaciji in vaša zahteva glede kategorije B2 predstavlja neprimerno oz neupravičeno omejitev. Iz prej citiranih javno dostopnih podatkov je razvidno, da je kategorija proge B2 določena zgolj pri progi z oznako Maribor - Prevalje- d.m.!, vse ostale proge pa imajo določene zahteve po višjih kategorijah. Glede na to, da gre za minoren odsek, tako po količini vlakov, kot po dolžini trase oz. proge, je omejitev celotnega razpisa na ta del proge neprimerna in neupravičeno omejuje konkurenco. Iz javno dostopnih podatkov namreč izhaja, da na tej progi do Prevalj v dnevu prevozi 11 vlakov, zgolj 2 vlaka dnevno pa nadaljujeta pot do Pliberka, število potnikov na tej trasi, pa je izjemno majhno.
Glede na vse navedeno ni primerno oz.dopustno, da se celotno javno naročilo pogojuje s tem precej malim odsekom in se celotna tehnična dokumentacije veže na to progo. Primerneje bi bilo, tako iz naslova enakopravne obravnave ponudnikiov in nediskriminatorno postavljenih pogojev, da bi kategorijo za obe vrsti prog poenotili in kot najmanjšo kategorijo proge, postavili kategorijo C2 (20t/os in 6,4 t/m) in s tem omogočili širšo konkurenco. Ob tem pa ne gre prezreti dejstva, da se vozna sredstva te vrste kupujejo za zelo dolga časovna obdobja in bo glede na trend posodabljanja železniških prog v Sloveniji,navedeni odsek slej kot prej tudi zaradi sosednjeAvstrije, posodobljen in bo kategorija proge najmanj C2. Poleg tega se na omenjenem odseku, po nam znanih informacijah lahko potniškim garnituram, ki imajo kategorijo C2 dopusti vožnja, pri čemer se samo omeji hitrost. Tako je iz strokovnega in ekonomskega razloga zagotovo naš predlog po spremembi utemeljen in ne predstavlja nezakonitega ali nestrokovnea ravnanja.
V pričakovanju Vašega čimprejšnjega odgovora se zahvaljujemo.

ODGOVOR

Spoštovani!

Naročnik glede na dejstvo iz predhodnega razpisa Nabava novih voznih sredstev železniškega prometa, ki je bil objavljen v letu 2017, dopolnjuje razpisno dokumentacijo v točki C1.4 : Največja osna in dolžinska obremenitev polno zasedene in opremljene garniture ne sme presegati najmanjše kategorije proge C2 (20 t/os in 6,4 t/m).
Naročnik je z odgovorom, objavljenim dne 29.8.2022 ob 15.27 uri, spremenil razpisno dokumentacijo, in sicer je spremenil najmanjšo kategorijo proge iz B2 (18 ton) na C2 (20 ton).

Naročnik je na podlagi vprašanja potencialnega ponudnika spremenil razpisno dokumentacijo na način, da le-ta ne ustreza več njegovim potrebam in niti ni skladna z zahtevami naročnika ter NAVODILI O PROGI 2021/2022, izdajatelja SŽ-INFRASTRUKTURA, d.o.o.

V kolikor bo naročnik vztrajal na spremenjeni razpisni dokumentaciji in bo dopustil, da ponudniki ponudijo vlake, pri katerih največja osna in dolžinska obremenitev polno zasedene in opremljene garniture ne sme presegati najmanjše kategorije proge C2 (20 ton), bo to lahko vodilo v izbiro ponudbe, ki ne bo skladna s predmetom javnega naročila in potrebami ter zahtevami naročnika. Predmet javnega naročila namreč določa nakup vlakov, ki bodo obratovali na (celotni) javni železniški infrastrukturi (JŽI) v Republiki Sloveniji in na Hrvaškem ter v Avstriji.

Vprašanje, ki ga je zastavil potencialni ponudnik in na podlagi katerega je naročnik spremenil razpisno dokumentacijo, je zavajajoče. Ne drži, da je le pri progi z oznako Maribor - Prevalje kategorija proge B2. Takšnih je več prog, in sicer:
- Ljubljana ŠIŠKA - Kamnik Graben, na odseku Kamnik - Kamnik Graben
- D.m. Rogatec - Grobelno na odseku d.m.-Rogatec;
- Maribor - Prevalje - d.m. na odseku Ruše - Podvleka in Dravograd - Prevalje - d.m.
- D.m. - Lendava

Nikakor torej ne drži, da je le minoren odsek prog najnižje kategorije B2. Tovrstnih odsekov je več in posledično za naročnika ni primerno, da naroča vlake z najnižjo kategorijo C2, pri tem pa sam zahteva, da morajo biti vlaki dimenzionirani glede na karakteristike prog, kjer bodo garniture vozile, in sicer bodo motorne garniture vozile po progah v Sloveniji, na Hrvaškem in v Avstriji (do postaj Beljak/Villach, Celovec/Klagenfurt, Gradec/Graz in Pliberk/Bleiburg).

Naročnik s spremenjeno razpisno dokumentacijo dejansko onemogoča, da bi ponudniki ponudili vlake, ki bi bili skladni z zahtevami naročnika.

Lahko se bo celo zgodilo, da bo naročnik dejansko kupil vlake, ki niti ne bodo vozni na določenih progah, kar pa je z vidika gospodarnosti naročnikovega naročila nedopustno. Naročnik kupuje vlake, ki bodo vozni na celotni javni železniški infrastrukturi v Republiki Sloveniji, na Hrvaškem in v Avstriji. Če je ta na določenih odsekih najnižje kategorije B2, potem mora naročnik kupiti vlake, ki bodo lahko obratovali na takih progah. Nedopustno je od naročnika pričakovati, da bo spremenil tehnično zahtevo po najnižji kategoriji, le zato da dopusti določenemu potencialnemu ponudniku oddajo ponudbe, po drugi strani pa s tem sebi onemogoči, da bi kupil vlake, ki bi mu omogočili obratovanje na vseh progah javne železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji.

Naročnik ima avtonomno pravico, da od svoje prvotne tehnične zahteve, da ponudniki ponudijo vlake, pri katerih največja osna in dolžinska obremenitev polno zasedene in opremljene garniture ne sme presegati najmanjše kategorije proge B2, ne odstopa, saj so njegove potrebe takšne, da zahtevajo najnižjo kategorijo proge B2, kar določa tudi sama razpisna dokumentacija. Za naročnika so vlaki, ki jih ni moč voziti na progi B2 neuporabni. Praksa Dkom je že večkrat poudarila, da je naročnik upravičen postavljati zahteve, ki imajo za posledico razlikovanje ponudnikov, vendar le iz razlogov, ki so neposredno povezani s predmetom javnega naročila in so objektivno opravičljivi ( Sklep DKOM št. 018-158/2018-22 z dne 03.05.2019.). Da so sporne strokovno tehnične zahteve, neposredno povezane s predmetom javnega naročila in objektivno opravičljive, je razvidno iz same razpisne dokumentacije naročnika, dodatno pa to potrjuje tudi dokument NAVODILA O PROGI 2021/2022, izdajatelja SŽ-INFRASTRUKTURA, d.o.o.

Naročnika pozivamo, da spremeni razpisno dokumentacijo, tako da zahteva, da največja osna in dolžinska obremenitev polno zasedene in opremljene garniture ne sme presegati najmanjše kategorije proge B2. V kolikor bo naročnik vztrajal na spremenjeni razpisni dokumentaciji, bo s tem ponudnikom onemogočeno, da oddajo dopustno ponudbo, prav tako pa bo naročnik ravnal negospodarno in neskladno s področnimi predpisi.






ODGOVOR

Spoštovani!

Naročnik svojih zahtev glede kategorije prog ne bo spreminjal. (Glej odgovor objavljen 29.08.2022).
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 735
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a trocken »

Zna biti, da so se razpisni pogoji med razpisom spreminjali z namenom, da pride do revizije in tudi, da posledično razpis pade. V tej državi imamo kar lepo tradicijo takšnih rabot. :D
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2424
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 21.09.2022, 12:54 Naročnik glede na dejstvo iz predhodnega razpisa Nabava novih voznih sredstev železniškega prometa, ki je bil objavljen v letu 2017, dopolnjuje razpisno dokumentacijo v točki C1.4 : Največja osna in dolžinska obremenitev polno zasedene in opremljene garniture ne sme presegati najmanjše kategorije proge C2 (20 t/os in 6,4 t/m).
V katero kategorijo spadajo 610? Po vsej logiki v B2, vozijo tudi po zadevnih odsekih. kakšno zvezo ima torej C2 z razpisom iz 2017?
trocken napisal/-a: 21.09.2022, 13:36 Zna biti, da so se razpisni pogoji med razpisom spreminjali z namenom, da pride do revizije in tudi, da posledično razpis pade. V tej državi imamo kar lepo tradicijo takšnih rabot. :D
To bi bilo pljuvanje v lastno skledo, glede na stanje voznih sredstev.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4043
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 21.09.2022, 14:39
V katero kategorijo spadajo 610? Po vsej logiki v B2, vozijo tudi po zadevnih odsekih. kakšno zvezo ima torej C2 z razpisom iz 2017?
Tehnične zahteve v tem razpisu, so praktično skopirane iz prejšnjega razpisa, ki je bil v letu 2017, seveda tiste za dizelsko garnituro, saj SŽ zahtevajo, da garnitura ustreza tehničnim pogojem, ki veljajo na dizelskih progah. Tu se tistih 2017 konča. Nadalje. Po prepričevanju enega izmed ponudnikov, ki se sklicuje samo na koroško progo, predlaga zvišanje te kategorije iz B2 na C2, s počasno vožnjo na problematičnih odsekih, kar poznamo tudi v Italiji, kot C3 in C3L kategoriji (kot primer C osne kategorije, ki ga dajem), kar pomeni da C3 je normalna hitrost za vse, C3L pa ima 18 ton/os in manj normalno hitrost, 20 ton/os pa zmanjšano. In v dobro naročnika, ki bi tako imel večjo ponudbo, predlagajo to spremembo, ki je bila potrjena. Nakar se je oglasil (vemo kdo), ki hoče to spremembo izpodbijati z razlogom, da naročnik ne bo mogel garnitur uporabljati na celotnem omrežju, ker je našel še nekaj odsekov in je odločitev za spremembo pogoja za ponudnika negospodarna in ga izloča kot glavnega tekmeca. Pa saj imamo na koncu izkušnje, kako je bilo s 541.
Lahko samo rečem, dobrodošli v javnih naročilih, v katerih sodelujejo ponudniki železniških vozil. Nič novega v Evropi. Če je možno, se stepejo do zadnjega pravnega sredstva, zato je bil razpis za 52 garnitur prava sreča, da so vztrajali, kot so. Če ne bi, vprašanje, ali bi danes sploh imeli kakšno garnituro.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2424
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 21.09.2022, 15:29 Tehnične zahteve v tem razpisu, so praktično skopirane iz prejšnjega razpisa, ki je bil v letu 2017, seveda tiste za dizelsko garnituro, saj SŽ zahtevajo, da garnitura ustreza tehničnim pogojem, ki veljajo na dizelskih progah. Tu se tistih 2017 konča. Nadalje. Po prepričevanju enega izmed ponudnikov, ki se sklicuje samo na koroško progo, predlaga zvišanje te kategorije iz B2 na C2, s počasno vožnjo na problematičnih odsekih, kar poznamo tudi v Italiji, kot C3 in C3L kategoriji (kot primer C osne kategorije, ki ga dajem), kar pomeni da C3 je normalna hitrost za vse, C3L pa ima 18 ton/os in manj normalno hitrost, 20 ton/os pa zmanjšano. In v dobro naročnika, ki bi tako imel večjo ponudbo, predlagajo to spremembo, ki je bila potrjena. Nakar se je oglasil (vemo kdo), ki hoče to spremembo izpodbijati z razlogom, da naročnik ne bo mogel garnitur uporabljati na celotnem omrežju, ker je našel še nekaj odsekov in je odločitev za spremembo pogoja za ponudnika negospodarna in ga izloča kot glavnega tekmeca. Pa saj imamo na koncu izkušnje, kako je bilo s 541.
Lahko samo rečem, dobrodošli v javnih naročilih, v katerih sodelujejo ponudniki železniških vozil. Nič novega v Evropi. Če je možno, se stepejo do zadnjega pravnega sredstva, zato je bil razpis za 52 garnitur prava sreča, da so vztrajali, kot so. Če ne bi, vprašanje, ali bi danes sploh imeli kakšno garnituro.
Še vedno ne razumem; če so hoteli imeti Stadlerja (ki je očitno "izpodbijač"), zakaj so šli v spremembo?
Kam spada tekmec, torej Hitachijev Masaccio "Blues"?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4043
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

So ga na koncu res namerno hoteli, ali pa je to bolj naša špekulacija? Italijani na forumu pravijo, Masaccio brez baterij 156 ton, kar pomeni potem okoli 19,5 t/os. Je pa res, da ima 50 sedežev več od zahtevanih v našem razpisu. Newag pa je na 18 tonah, vendar ima prešibka dizel motorja pri tej varianti. Polyvalent pa je neznanka. So pa še deli razpisa, ki nekaterim ni šlo na roko in so vljudno prosili za umaknitev zahtev.
sierra5
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

Načeloma je 3-členkar in 170 sedežev + bicikl party že dejansko nepovsem standardno. V povprečju so 3-členkarji ranga 150-160 sedežev. Hitachi pa je s tem HTR312 dejansko v oversize varianti, vendar po drugi strani bi pa bilo verjetno za 40 biciklov prostora.

Kar se tiče polyvalenta je "problem", da je standardna verzija taka, da ima vsak člen svoj 350kw motor - torej 3 členakar ima na vsakem členu na strehi svoj motor (razpis pa je hotel 2x po min 450kw) + standardno so sedeži vpeti na tla, ne pa viseče na stensko vpetje (kar je zahteval razpis).

newag pa ja, kot rečeno standardno prešvoh motorji in s tem prenizka max hitrost, pa tudi se mi zdi da je dimenzijsko najkrajši, torej vprašanje če spravijo 170 sedežov + ostalo solato not (invalidski wc, bicikli, etc). Čeprav se je nekaj govorilo da delajo na verziji s 30cm vežjo dolžino členka. Kar se tiče motorjev sta sicer na novo v punudbi vrstna 6 cilindrska Deutz s 454kw in pa MAN s 471kw. Tako da opcije za nov motor, ki bi verjetno po dimezijah se dal spraviti v obstoječe mesto, samo vprašanje če so to sposobni izvesti in scertificirati v zahtevanem roku dobave.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2424
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 21.09.2022, 19:13 So ga na koncu res namerno hoteli, ali pa je to bolj naša špekulacija?
1. Prepisani pogoji iz prejšnjega razpisa.
2. A bi res hoteli imeti še enega dobavitelja rezervnih delov, dvojne stroške? In se odpovedali mogoči kompatibilnosti med vsemi tipi garnitur?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4016
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a mkx »

Se strinjam, da je najbolj verjetno da so v razpisu želeli dobiti garniture istega proizvajalca kot so bile nabavljene pred parimi leti. To, da so popustili pripombam konkurenta, je najbrž posledica strahu pred revizijo razpisa ... torej da bi se izognili natančno temu, kar se sedaj dogaja. Sedaj se kaže, da je bilo popuščanje nekoliko nepremišljeno, tekst "proti pripombe" kaže, da se da (dokaj verodostojno) argumentirati marsikatero stališče oz. odločitev.
LP, Metod
sierra5
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

mkx napisal/-a: 22.09.2022, 6:27 Se strinjam, da je najbolj verjetno da so v razpisu želeli dobiti garniture istega proizvajalca kot so bile nabavljene pred parimi leti. To, da so popustili pripombam konkurenta, je najbrž posledica strahu pred revizijo razpisa ... torej da bi se izognili natančno temu, kar se sedaj dogaja. Sedaj se kaže, da je bilo popuščanje nekoliko nepremišljeno, tekst "proti pripombe" kaže, da se da (dokaj verodostojno) argumentirati marsikatero stališče oz. odločitev.
Prej drugače - ne strah pred revizijo, ampak zavedanje, da bo ostal samo en (sicer kao zaželjen) dobavitelj, ki pa jim bo zato ker bo vedel da je sam ostal, v ponudbi nabil ceno v plafon. Ponavadi v taksnih primerih hoces vec ponudnikov, da se tudi favorizirani obnaša racionalno s ponudbo, ker če veš da boš edini, pač ni motiva biti preveč konkurenčen.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4043
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sierra5 napisal/-a: 21.09.2022, 20:20 Načeloma je 3-členkar in 170 sedežev + bicikl party že dejansko nepovsem standardno. V povprečju so 3-členkarji ranga 150-160 sedežev. Hitachi pa je s tem HTR312 dejansko v oversize varianti, vendar po drugi strani bi pa bilo verjetno za 40 biciklov prostora.

Kar se tiče polyvalenta je "problem", da je standardna verzija taka, da ima vsak člen svoj 350kw motor - torej 3 členakar ima na vsakem členu na strehi svoj motor (razpis pa je hotel 2x po min 450kw) + standardno so sedeži vpeti na tla, ne pa viseče na stensko vpetje (kar je zahteval razpis).

newag pa ja, kot rečeno standardno prešvoh motorji in s tem prenizka max hitrost, pa tudi se mi zdi da je dimenzijsko najkrajši, torej vprašanje če spravijo 170 sedežov + ostalo solato not (invalidski wc, bicikli, etc). Čeprav se je nekaj govorilo da delajo na verziji s 30cm vežjo dolžino členka. Kar se tiče motorjev sta sicer na novo v punudbi vrstna 6 cilindrska Deutz s 454kw in pa MAN s 471kw. Tako da opcije za nov motor, ki bi verjetno po dimezijah se dal spraviti v obstoječe mesto, samo vprašanje če so to sposobni izvesti in scertificirati v zahtevanem roku dobave.

Ta bicikl party je železniški trik. Proizvajalci sicer dajo število mest, ki jih želiš, ampak pod pogojem, če je kolo obešeno in ne postavljeno v kot, pa še brez preklopnih sedežev tako ostaneš. Marketinški trik, ki se ga poslužuje tudi Hitachi trenutno v Italiji. Sedaj pa, kdo bo pa dejansko obešal kolo? Drugo vprašanje pa je, kateri proizvajalec je želel več preklopnih sedežev in manj koles? Pa še izločitev predvidenega mesta za avtomat.

Polyvalent, ko je še bil pod Alstomom, nikoli ni bil mišljen, kot evropski projekt, prej samo francoski, zato je neznanka, kaj CAF želi od njega. Pravijo da bodo integrirali v svoj porteflj, ampak CAF že ima na papirju Civity v vseh različicah. Prav tako je v fazi načrtovanja Bi-Mode za švedski AB Transitio.


Newag platforma Impuls II, naj ne bi imela problema v večini stvari, hibrid ima lahko kapaciteto tudi 170 sedežev. Problem je lahko v.... Nenazadnje je povsem drugačen od prve generacije, saj so morali upoštevati zahteve italijanskega FSE, kjer so ugotovili da s prvo generacijo ne bi uspeli. Zato so za Italijane razvili novo platformo, ki jo sedaj tržijo kot druga generacija. Problem, ki ga lahko ima, sem že izrazil že prej in to je višina poda. Vedno so se zanašali samo na 600 mm in več nad GRT.
Odgovori