
Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Ja seveda @preglednik. SŽ so privat firma, ki lahko krši ta in on zakon o javnih naročilih.
Saj je razpis prilagojen Stadlerju in Flrit BMU, ki vozi po Italiji. Sploh pa, če bi kdo prebral pogoje, mora ponudnik v prvi vrsti upoštevati tehnične podatke prog, ki niso elektrficirane, tisti odjemnik poleg bo samo bonus. Torej B2 kategorija, s katero si se rešil še Hitachija, ki lahko v polni konfiguraciji presega C kategorijo.

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Glede naslonov in oblazinjenja sedežev - a to ni predpisano v razpisu? In če ne, čemu niso SŽ pri prvem pregledu testnih sedežev zahtevale boljšega oblazinjenja?TGV Lyria napisal/-a: ↑07.08.2022, 19:18 Sem bil zdaj 2 tedna na potovanju in nisem imel časa komentirat. Pa tudi s Stadlerjevimi hibridi (bimodalci) sem se peljal, Greater Anglia. Kako razliko naredi malo več pene na sedežu in sredinski naslon...
K stvari: razpis je totalno razočaranje. To naj bi nadomestilo Fiate, tričlenski, pa 10 koles samo. Prosim, naj mi samo nekdo pojasni, kako se bodo s tem reševali problemi kolesarjev na Bohinjki? Dvojniki takih ne bo šlo, ker je že ena garnitura predolga za večino peronov.
Sploh ne vem, na kaj so ciljali s tem. Elektrifikacija kamniške in dolenjske proge? Aha razumem, potem bo to tam, pa 610 povsod drugje. Imajo pa slednji isti problem, če gledam na našo progo. Imam občutek, da je razpis pripravil nekdo, ki sploh ni razmišljal o potrebah. Samo da je. Ampak kaj sem pa sploh pričakoval?
Bi se pa morali zdaj Goričani dvigniti in izsiliti Sočo do Ljubljane, če bodo res bimodalci. Za to bi bili idealni.
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Verjetno ker so take naročilesraka1 napisal/-a: ↑10.08.2022, 10:29Glede naslonov in oblazinjenja sedežev - a to ni predpisano v razpisu? In če ne, čemu niso SŽ pri prvem pregledu testnih sedežev zahtevale boljšega oblazinjenja?TGV Lyria napisal/-a: ↑07.08.2022, 19:18 Sem bil zdaj 2 tedna na potovanju in nisem imel časa komentirat. Pa tudi s Stadlerjevimi hibridi (bimodalci) sem se peljal, Greater Anglia. Kako razliko naredi malo več pene na sedežu in sredinski naslon...
K stvari: razpis je totalno razočaranje. To naj bi nadomestilo Fiate, tričlenski, pa 10 koles samo. Prosim, naj mi samo nekdo pojasni, kako se bodo s tem reševali problemi kolesarjev na Bohinjki? Dvojniki takih ne bo šlo, ker je že ena garnitura predolga za večino peronov.
Sploh ne vem, na kaj so ciljali s tem. Elektrifikacija kamniške in dolenjske proge? Aha razumem, potem bo to tam, pa 610 povsod drugje. Imajo pa slednji isti problem, če gledam na našo progo. Imam občutek, da je razpis pripravil nekdo, ki sploh ni razmišljal o potrebah. Samo da je. Ampak kaj sem pa sploh pričakoval?
Bi se pa morali zdaj Goričani dvigniti in izsiliti Sočo do Ljubljane, če bodo res bimodalci. Za to bi bili idealni.

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Ker so to naročile in plačale. Imamo srečo da smo dobili FISA sedeže, lahko bi dobili Kiel-ove ozkoglavce.
Joysitck je isti kot pri večini, samo ne glej nemških kabin, ker so povsem drugačne od večine.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
TGV Lyria, po tej izkušnji s tujimi železnicami ki si jo imel, bi ti zastavil dve vprašanji:
- Kaj (če sploh kaj) manjka našim Stadlerjem, da bi bili primerljivi z vlaki, ki si jih preizkusil.
- Slovenski železniški potniški promet: kaj je tisto, kar nas najbolj loči od npr. železnic v Angliji (beri: zahodni Evropi)
- Kaj (če sploh kaj) manjka našim Stadlerjem, da bi bili primerljivi z vlaki, ki si jih preizkusil.
- Slovenski železniški potniški promet: kaj je tisto, kar nas najbolj loči od npr. železnic v Angliji (beri: zahodni Evropi)
preglednik
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Malo ali nič. Recimo oprema iz 1. razreda po celem vlaku - mizice, sredinski naslon. Potem bi bil nekaj takega kot povprečen evropski regionalni vlak. Ampak tudi tega nimajo vsi, da ne bo pomote.preglednik napisal/-a: ↑10.08.2022, 14:34 - Kaj (če sploh kaj) manjka našim Stadlerjem, da bi bili primerljivi z vlaki, ki si jih preizkusil.
Izjema so francoski regionalni vlaki, ki so res najudobnejši od vseh, z izjemo nekaterih primestnih high-density izvedb.
Sem si na koncu dnevnika zapisal (ker je bila zadnja vožnja ravno s Stadlerjem 610 iz Bohinja v NG): "Končno imajo tudi SŽ kaj pokazati in se s čim pohvaliti."
Tu pa ogromno. Niti ne več toliko na področju voznega parka, kot na področju infrastrukture (pa ne mislim s tem samo prog) ter tudi odnosa do potnikov. Vozni park je šele začetek obnove,..preglednik napisal/-a: ↑10.08.2022, 14:34 - Slovenski železniški potniški promet: kaj je tisto, kar nas najbolj loči od npr. železnic v zahodni Evropi?
Sem ti malo predelal vprašanje, ker je Velika Britanija (ne samo Anglija, tudi Škotska in verjetno tudi preostali dve državi v njej) povsem druga zgodba kot npr. Nemčija ali Francija. Predvsem na področju (osebnega) odnosa do potnikov so Britanci daleč nad vsemi. Čeprav imajo čuden franšizni sistem s kupom privatnih prevoznikov, ki opravljajo javno službo, je osebje na vseh izjemno, trud za potnika daleč presega Nemčijo in osebje različnih prevoznikov med seboj tudi lepo sodeluje.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Zanimivo, pred nekaj destletij so bile Britanske železnice prve v Evropi, ki so se privatizirale. Pri tem so bile deležne velikih kritik z vseh strani, češ, da se tako veliki sistemi ne smejo privatizirat. Res se je v začetnem obdobju zgodilo tudi nekaj nesreč, sedaj pa sistem očitno deluje. In to, ob pomoči konkurence, za potnika zmerom bolje.
preglednik
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Kaj pa na področju voznega reda? Tu se mi zdi možnosti za optimizacijo še več kot le v infrastrukturi. Sam že nekaj let zagovarjam, da bi celotno slovensko omrežje (glede na svojo geografsko bližino oz. koncentracijo) lahko delovalo kot en velik S-bahn sistem s taktnimi voznimi redi. Ljudje bi se navadili, da je linija (KP)-LJ-MB S1 ali pa morda S1X (eXpress), ter da lahko preprosto grejo na postajo in bodo v največ roku ene ure stopili na ta vlak v katerokoli smer. Obenem pa seveda sinhronizacija z vsemi manjšimi lokalnimi linijami, ki bi bile vezane na takt glavnih. A ne bi bilo to fino?TGV Lyria napisal/-a: ↑11.08.2022, 8:29Tu pa ogromno. Niti ne več toliko na področju voznega parka, kot na področju infrastrukture (pa ne mislim s tem samo prog) ter tudi odnosa do potnikov. Vozni park je šele začetek obnove,..preglednik napisal/-a: ↑10.08.2022, 14:34 - Slovenski železniški potniški promet: kaj je tisto, kar nas najbolj loči od npr. železnic v zahodni Evropi?
Še malce igranja z grafikami za lažjo predstavo:

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Takšen sistem na SŽ že delno obstaja. Potnika drugače klinc briga številka na sistemu, on te bo samo vprašal, a je za Kamnik? Taktnost, tam kjer ga trenutno ni, pa je mogoč le, če je dvotirnost. Proti Sežani in Kopru je izjema, se ve zakaj. 

-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Dvotirnost ni nujna za taktni promet. Lep primer za to je RhB (Retijske železnice) v Švici. Seveda pa se tam kretniki ne vozijo z bicikli po postaji.
preglednik
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Tako je. Lahko bi bil taktni promet tudi na enotirnih progah, samo da bi vozili tam vlaki na eno uro.
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Točno to je že vsaj 35 let na progi Ljubljana-Kamnik ...
V bistvu je bolj oster pogoj za taktnost ta, da na progi čez dan ni (skoraj) nič tovornega prometa. In na enotirnih progah dovolj postaj, kjer je možno križanje vlakov. In ne, ena postaja na pol ure vožnje ni dovolj, v primeru zamude enega vlaka je več postaj nujno, da se ta zamuda ne razvleče preko celega dne.
LP, Metod
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Jutri se izteče rok za oddajo ponudb. Pa da vidimo...
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Uf, preveč sem neučakan


Bo pa ta razpis gotovo zanimiv, verjetno ne bo samo en ponudnik kot na prejšnjem. Poleg že dobro znanega Flirta sta v igri še vsaj dva kandidata:
- Hitachi Masaccio, znan tudi kot Blues. V Italiji čaka v nizkem štartu na začetek voženj v rednem prometu. 11 garnitur bo imela tudi Furlanija in čisto možno je, da ga bomo gledali v Novi Gorici.
- CAF Polyvalent, nekdanji Alstom Coradia Polyvalent "Regiolis", ki ga je bil Alstom prisiljen prodati ob prevzemu Bombardierja. Varstvo konkurence, pa to...