Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Predmet javnega naročila je »Nabava novih potniških garnitur za potrebe SŽ-Potniški promet, d.o.o.«, ki obsega:
- 20 enopodnih tričlenskih dizelmotornih (DMG) potniških garnitur za izvajanje potniškega prometa z možnostjo nadgradnje v dvosistemsko vozno sredstvo (dizel+3kV DC) za obratovanje na javni železniški infrastrukturi (JŽI) v Republiki Sloveniji. Nadgradnja v dvosistemsko vozno sredstvo (dizel+3kV DC za obratovanje na JŽI v Republiki Sloveniji) mora biti tehnično dokazljiva. Stroški nadgradnje ne smejo biti višji od 15% cene izvedbe DMG.
ali
- 20 enopodnih tričlenskih dizelmotornih garnitur v kombinaciji z napetostjo 3 kV DC za obratovanje na javni železniški infrastrukturi v Republiki Sloveniji.

Trajna moč mora biti dimenzionirana glede na karakteristike prog, kjer bodo garniture vozile: - motorne garniture bodo vozile po progah v Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji (do postaj Beljak/Villach, Celovec/Klagenfurt, Gradec/Graz in Pliberk/Bleiburg).

Tehnične zahteve so pa enaki kot pri razpisu za serije 610. Najmanj 2x 450 kW motorja, 140 km/h, max 75 metrov, 170 sedežev.

Trajanje pogodbe 34 mesecev. Cena: /
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Odlična novica, ampak "možna" nadgradnja bi morala biti več sistemska. Nekega dne bomo menjali iz 3KV na 25KV in fajn bi bilo, če bo možno nadgraditi obstoječi vozni park.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a mkx »

urban120 napisal/-a: 25.07.2022, 17:57 Nekega dne bomo menjali iz 3KV na 25KV

Upam, da bodo takrat sedaj razpisane garniture že vse odstavljene ... ker z DC na AC v Sloveniji najverjetneje ne bomo šli pe 50 let.

Enkrat sem že napisal: če bi se država kot lastnica JŽI odločila za ta korak (pa argumenti niso nedvoumno v prid menjavi sistema), bi to morala jasno objaviti, postaviti datum prehoda (kakšnih 20 let v prihodnosti ravno zaradi takihle nabav vozil) ... in se potem datuma tudi držati.

Kot vzorec si lahko pogledamo prehod na AC na progi Šapjane - Rijeka - Moravice ... pri čemer so bile firme HŽ z vlečnimi vozili (PP, TP, ...) močno zainteresirane za prehod zaradi poenotenja voznega parka (v SŽ so stvari trenutno mnogo bolj kompleksne). In je potem vse skupaj vseeno trajalo dalj časa kot so načrtovali, ob prehodu so se pa malo lovili.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ni videti nobenih znakov, zavez, dokumentov,, ipd., da bi se Slovenija v daljši prihodnosti odločila za zamenjavo sistema napajanja iz enosmernega v izmeničnega.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Čemu le, saj imamo trisistemske lokomotive in vlake. V Franciji vozijo z 1.5 kV in jim nič ne fali.
Tudi je bolje, da imamo sistem povezan z Italijo, kot pa Hrvaško.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a: 26.07.2022, 6:37 Tudi je bolje, da imamo sistem povezan z Italijo, kot pa Hrvaško.
Spet neka politična bedarija. Razen po Avstriji SŽ več-sistemske električne lokomotive nikjer izven RS ne vozijo vsaj približno redno. Kar pomeni, da se, ne glede na smer neba, vedno menja lokomotive, pa je čsito vseeno ali proti Italiji (tam težijo s svojo varnostno napravo, če ne bi imeli tega izgovora bi težili kar tako) ali proti Hrvaški (tam težijo kar tako) ali proti Madžarski (ali tam kaj težijo? ali pa je SŽ nezainteresiran voziti dlje od Hodoša?) ali proti Avstriji (utečen dogovor glede mejnih postaj oz. primopredaj vlakov).

V resnici je za SŽ najugodnejši status quo ... ni potrebnih nekih investicij v vozna stredstva, vezana na nek trenutek. Za ostale prevoznike pa ... kakor za koga. Večina jih vozi tukaj z MS lokomotivami in jim je čist ovseeno, kakšen sistem imamo. Nekateri (predvsem taki, ki so kupili poceni lokomotive za 25kV AC, i so bile na voljo v jugovzhodni Evropi) bi seveda najraje videli, da imamo 25kV AC. Prehod na drug sistem je znatna investicija za infrastrukturo, zaradi logističnih razlogov bi morala biti izvedena na celotnem elektrificiranem delu JŽI naenkrat. Morebitni prihranki v eksploataciji ne upravičujejo investicije zaradi investicije ... drugo je, če se vozno mrežo prilagodi skozi tekoče investicije (ko bi itak bilo potrebno nekaj narediti na VM) ... ampak to potem traaaaajaaaaa.
LP, Metod
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Ali je to naročilo za 20 dodatnih Flirtov DMG ali pride v poštev še kaj drugega?

Nekaj poudarkov iz tehničnih zahtev:
Dizel motor (DM) naj bo 4 taktni, 6 do 12 valjni (min) in tekočinsko hlajen.
Omogočeno mora biti neovirano vzdrževanje pri izvedbi nižjega nivoja vzdrževanja – pregled in menjava potrošnega materiala.
Izvedba sklopa naj bo v obliki »power pack« sistema, ki pri višjih nivojih vzdrževanja omogoča izgradnjo celotnega sklopa dizel motorja z opremo z zamenjavo in omogoča hitrejšo izvedbo vzdrževalnih del.
Garniture naj bodo tridelne z omogočenim upravljanjem z obeh strani. Vsaka mora imeti kapaciteto najmanj 170 sedežev. Delež prvega razreda mora znašati od 5 do 10%. Razlika med sedeži 1. in 2. razreda mora biti v boljšem udobju in prostornosti, rokonaslonih, barvi in kvaliteti sedežnih prevlek, ter fizična ločitev med razredoma. Delež preklopnih sedežev je lahko največ 10%. Pri številu stojišč mora ponudnik upoštevati najmanj 3 potnike na m2. Vsi sedeži, razen preklopnih, morajo biti oštevilčeni. Končni razpored interierja se izvede v sodelovanju z naročnikom.
Izvedba sedežev za potnike mora ustrezati zahtevam za regionalni promet, udobnost, ergonomija ter dovolj prostora za potnike. Vsi sedeži morajo imeti samo stransko pritrditev.
Izbira in barva blaga/sedežnih prevlek in kvalitete sedežov se izvede v sodelovanju z naročnikom.
Za vse sedeže mora biti potnikom na voljo napetost 220Vac 50Hz ter USB in USB-C vtičnice, v oddelku 1. razreda pa tudi mizice in dodatne osvetlitve namenjene potnikom.
V vseh oddelkih morajo biti odlagalna mesta za prtljago in obešala za oblačila.
Garnitura mora imeti prostor za prevoz najmanj 10 koles.
Garnitura mora imeti predviden prostor ustreznih dimenzij za vgradnjo in priklop avtomata za hladne napitke in prigrizke.
Na vlaku mora biti samostojni službeni oddelek za vlakospremno osebje in majhne pošiljke. Prostor mora biti opremljen s stolom, mizico, priklopom 220 V AC 50 Hz ter USB in USB-C vtičnico, komunikacijo s potniškimi oddelki, ki je namenjena obveščanju potnikov ter komunikacijo s strojevodsko kabino. V službenem oddelku mora biti vgrajen termo box za hlajenje ali gretje hrane/pijače.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

urban120 napisal/-a: 25.07.2022, 17:57 Odlična novica, ampak "možna" nadgradnja bi morala biti več sistemska. Nekega dne bomo menjali iz 3KV na 25KV in fajn bi bilo, če bo možno nadgraditi obstoječi vozni park.
Vzunaj je razpis, da mora projektant naročniku podati poročilo, naj preveri morebitno menjavo napetostnega sistema. Preveriti je potrebno menjavo in razlike pri 15 ali 25 kV, ter stroške menjave glede na dostop do elektroenergetskega sistema Slovenije (110+ kV), ali pa raje ostati na 3 kV. Dokument mora prevereriti tri letnice, 2030, 2040 in 2050. Potrebno je še preveriti razvoj alternativnih pogonov za nelektrificirane proge. 2TDK bo 3 kV zaradi poenotenja vdrževanja. Ostalo pa so problem predori? Čeprav bodo v tisti trije v Ležečah ponovno obnovljeni, sedaj z večjim svetlim profilom, vprašanje ali lahko tja spravijo 25 kV. Na gorejnki se jih sploh ni dotikalo.
Naročnik načrtuje oziroma si želi zaenkrat samo elektrifikacijo Kamnik - NM in Celje - Velenje.V praksi pa se vsem napajalnim v okviru remontov menja usmerniški del, pa še dodatne tri napajalne pridejo. Sevnica, Borovnica in Postojna.

Torej naslednjih 20 let ne bo nič na tem področju.
mkx napisal/-a: 26.07.2022, 7:26. Razen po Avstriji SŽ več-sistemske električne lokomotive nikjer izven RS ne vozijo vsaj približno redno.
Redni vozijo tudi v Koprivnico in Šid, čeprav tja pošiljajo bolj najeti lokomotivi.
andro43 napisal/-a: 26.07.2022, 7:30 Ali je to naročilo za 20 dodatnih Flirtov DMG ali pride v poštev še kaj drugega?
Če si drznem reči, razpis je pač prirejen temu, kar se je že tukaj govorilo. O poenotenju proizvajalca. Z obveznim "power-pack", se znebiš Hitacija in Newaga. No, Newag tudi ne ustreza pri višini poda. Zmanjka 20 mm.
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 385
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a kvak »

v razpis naj dajo še možnost vleke vagona za kolesa...da ne bo spet izgovorov na vlečno silo in spenjače in podobno...
Uporabniški avatar
RitterVonGhega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1429
Pridružen: 13.09.2012, 14:35
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a RitterVonGhega »

Re 4/4 napisal/-a: 25.07.2022, 16:17 Predmet javnega naročila je »Nabava novih potniških garnitur za potrebe SŽ-Potniški promet, d.o.o.«, ki obsega:
- 20 enopodnih tričlenskih dizelmotornih (DMG) potniških garnitur za izvajanje potniškega prometa z možnostjo nadgradnje v dvosistemsko vozno sredstvo (dizel+3kV DC) za obratovanje na javni železniški infrastrukturi (JŽI) v Republiki Sloveniji. Nadgradnja v dvosistemsko vozno sredstvo (dizel+3kV DC za obratovanje na JŽI v Republiki Sloveniji) mora biti tehnično dokazljiva. Stroški nadgradnje ne smejo biti višji od 15% cene izvedbe DMG.
ali
- 20 enopodnih tričlenskih dizelmotornih garnitur v kombinaciji z napetostjo 3 kV DC za obratovanje na javni železniški infrastrukturi v Republiki Sloveniji.

Trajna moč mora biti dimenzionirana glede na karakteristike prog, kjer bodo garniture vozile: - motorne garniture bodo vozile po progah v Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji (do postaj Beljak/Villach, Celovec/Klagenfurt, Gradec/Graz in Pliberk/Bleiburg).

Tehnične zahteve so pa enaki kot pri razpisu za serije 610. Najmanj 2x 450 kW motorja, 140 km/h, max 75 metrov, 170 sedežev.

Trajanje pogodbe 34 mesecev. Cena: /

ja novi 20x tudi plus še bo 15x za InterCity ( počasi ne bo več pendolino) ..

mislim da bo isto stadler rail bo naročnik ..

lp
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Sem bil zdaj 2 tedna na potovanju in nisem imel časa komentirat. Pa tudi s Stadlerjevimi hibridi (bimodalci) sem se peljal, Greater Anglia. Kako razliko naredi malo več pene na sedežu in sredinski naslon...
K stvari: razpis je totalno razočaranje. To naj bi nadomestilo Fiate, tričlenski, pa 10 koles samo. Prosim, naj mi samo nekdo pojasni, kako se bodo s tem reševali problemi kolesarjev na Bohinjki? Dvojniki takih ne bo šlo, ker je že ena garnitura predolga za večino peronov.
Sploh ne vem, na kaj so ciljali s tem. Elektrifikacija kamniške in dolenjske proge? Aha razumem, potem bo to tam, pa 610 povsod drugje. Imajo pa slednji isti problem, če gledam na našo progo. Imam občutek, da je razpis pripravil nekdo, ki sploh ni razmišljal o potrebah. Samo da je. Ampak kaj sem pa sploh pričakoval?
Bi se pa morali zdaj Goričani dvigniti in izsiliti Sočo do Ljubljane, če bodo res bimodalci. Za to bi bili idealni.
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 10.06.2018, 22:37
Kraj: na Goriškem

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a MatejP »

Kje pa piše, da jih bomo na bohinjko sploh dobili? :D
Pa lep pozdrav
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Briga jih na SŽ za potnike, stanje na terenu pove veliko. Sramoto si delamo v tujini z zastarelimi in pografitiranimi garniturami. Glede na to, da se obstoječe fiatove garniture stalno kvarijo, domnevam, da bodo v prihodnosti vlake zamenjali z avtobusi. 30 mest za kolesa na garnituro je minimum za Bohinjko.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

MatejP napisal/-a: 07.08.2022, 19:56 Kje pa piše, da jih bomo na bohinjko sploh dobili? :D
Ali te ali pa 610. To je menjava za Fiate, ki se do 2028 najkasneje poslavljajo. Zakaj bi sicer šli v nabavo dizelskih garnitur? Ker je zdaj najbolj zastarel vozni park na neelektrificiranih progah. Električne so tako rekoč porihtane.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ

Odgovor Napisal/-a preglednik »

V čem je sploh smisel nabave novih garnitur nekega drugega proizvajalca? Naj naredijo še en aneks k obstoječim pogodbam in bomo imeli povsod 610. Mogoče z kakšnimi manjšimi spremembami, ki so se pokazale potrebne iz prvih nabav. Mar ni to edino logično.
preglednik
Odgovori