Piranski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8227
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 15.04.2018, 1:07

O:28500

Pozdravljeni,

"našel se je" dopis občinskega sveta s številko dopisa 2303 z dne 5.junij 1904 :wink:

Slika


V imenu občinskega svete (Rappresentanza Comunale) piše župan Istrskemu deželnemu zboru v Poreč.

V bistvu sporoča zboru sklep občinskega sveta, ki je bil sprejet na sestanku 4.6.1904.

Za začetek pa je župan zapisal, da pač ni moč upati, da bi zaradi visokih stroškov vlada zgradila železniško progo Piran-Sv. Lucija. Glede na to, da je provinca tista, ki nastopa kot partner nasproti vladi glede potreb in želja občin, se občinski svet obrača na Istrski deželni zbor. Zaradi velike razdalje Pirana od postaje Sv.Lucija bi z izgradnjo železnice doprinesli k ekonomičnosti proge Trst-Poreč.

Sklep občinskega sveta je naveden točno tako kot v zapisniku občinskega sveta:

"Viene incarita la Deputazione Comunale di attivare tutte le pratice possibilli perche l* i.r. Governo col eventuale concorso della Provincia e senza aggravio del* Comune provveda alla costruzione di una ferrovia a cavalli da Pirano a Santa Lucia fornendola di tutto il materiale mobile per trasporto di passeggeri e di merci e consegnandola poi al Comune per L*esercizio in proprio conto".

Je pa takoj zatem dodana prošnja župana Istrskemu deželnemu svetu, da naredi...
"...di fare tosto tutti i passi necesari perche da parte dei fattori competenti sia fatto luogo alla domanda de Comune di Pirano, la quale certo nonpotrebbe essere piu modesta, mentre militano in favore d*un provvedimento che avvicini Pirano alla ferrovia tante ragioni di giustizia e di opportunita che non si ripeteno perche a tutti troppo note."

Se pravi, gremo v bitko za konjsko železnico. Od 4.6.1904 dalje je prioriteta Pirančanov boj za konjski tramvaj !

Malo so Pirančani nakazali, da se jim godi krivica, vendar so se sprijaznili, da je visoka cena tista, ki je onemogočila parni tramvaj.

Pogledali bomo še v ostale dokumente, ali bo morda tam kaj več o tem, kako je prizadelo Pirančane, da si ne morejo privoščiti parnega tramvaja.

Ta dopis občinskega sveta je prispel na Istrski deželni zbor 9.6.1904, nanj pa so odgovorili 20.7.1904.

Odgovor ima št. 4701 in ga bo potrebno poiskati v piranskem arhivu, saj je osnutek zelo težko berljiv. Iz njega se da povzeti le to, da Istrski deželni zbor ni navdušen nad konjsko železnico in da pač ni pripravljen financirati izdelavo novega elaborata za konjsko železnico in da naj to plača Piran sam.

V kolikor kdor dobro obvlada italijanski jezik, bi bilo zanimivo videti direktni pravilni prevod zgoraj napisanega teksta. Sicer se bomo morali zadovoljiti z Googlovim prevodom.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8227
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 15.04.2018, 22:22

O:28650

Pozdravljeni,

odgovor Istrskega deželnega zbora, ki je bil poslan 20.7.1904 v Piran, je presenetil in razjezil Pirančane. Kaj vse je navedeno v njem, trenutno ne moremo razbrati iz osnutka (težko berljiv), poiskati bo potrebno dokument v piranskem arhivu.

Večino navedb pa bomo našli v odgovoru na ta dopis iz Poreča z dne 20.7.1904.

Odgovor je napisal Piranski župan dne 22.8.1904, ima št. 2503.

Župan je potreboval cel mesec, da je spisal odgovor. Vprašanje, kdaj je bil odposlan, saj so ga v Poreču prejeli 2.9.1904.

Je pa tega odgovora 14 strani :roll: :shock:

Se pravi, da so v bitki za konjski tramvaj nastopile težave...na relaciji Piran-Poreč (Piranski občinski svet-Istrski deželni zbor).

Slika

Županov dopis se začne z dosti blago ugotovitvijo, da je bil dopis Istrskega deželnega zbora z dne 20.7.1904 (št. 4701) za Piranski občinski svet presenečenje (sorpresa).Malo naprej (še na prvi strani) piše že o "izrednem presenečenju" (straordinaria sorpresa).

Prvi odstavek:
"Se la sorpresa provata da Codesta
Giunta Provinciale nel prendere
notizia del deliberato di questa
Rappresentanza, communicato col
rapporto dd. 5. giugno a.c. No. 2303
de 1903, fu viva come asserito nel
decreto dd. 20 luglio p.p. No.4701, si
deve d* altro canto che non meno vi-
va fu la sorpresa di questa Depu-
tazione Comunale
nel prendere
cognizione del detto decreto.

Giunta Provinciale = Istrski deželni zbor v Poreču
Deputazione Comunale = Občinski svet v Piranu

Poskušal se bom s prevajalnikom prebiti vsaj do povzetka teh štirinajstih strani ali vsaj do točk, ki jih je župan očital Istrskemu deželnemu zboru.

Zanimivo je to, da je ta dopis prispel v Poreč na Istrski deželni zbor 2.9.1904. Istrski deželni zbor sploh ni odgovoril na ta dopis.

Verjetno so se pričeli Pirančani s kakšnimi "diplomatskimi" ukrepi in lobiranji pogovarjati z vplivnimi ljudmi v Istrskem deželnem zboru in odboru, tako da je Piranski župan poslal na Istrski deželni zbor nov dopis z dne 9.9.1904, ki pa je bil bolj spravljiv z željo, da se spremeneni odločitev Istrskega deželnega zbora.
Ta dopis je prispel v Poreč 11.9.1904, nanj pa je Istrski deželni zbor hitro odgovoril, dne 22.9.1904. Istrski deželni zbor se je sprijaznil z novim projektom: konjsko železnico. S tem, da detajlne načrte plača Piran...
Detajlni izračun stroškov konjske železnice je bil narejen 24.9.1904.
Pirančanom se je mudilo, "Porečanka" je vozila že de leti...

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a STIB » 16.04.2018, 19:27

železocestnik napisal/-a:O:28050
dopis ministra za železnice z Dunaja, 29.5.1903 je preobrat v zgodovini opisovanja prometne povezave Pirana s postajo Sv. Lucija na lokalni železnici Trst-Poreč.
Pravzaprav je prišlo do streznitve na Istrskem deželnem zboru in odboru.
Dopis ministra Wittka so 8.6.1904 v Poreču pregledali, dne 12. junija 1903 pa so ga z dopisom poslali v Piran.
(...)
Napaka, leto je še vedno 1903.
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8227
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 16.04.2018, 20:56

STIB, pozdravljen,

hvala za popravek. Me veseli, da nekaj zanesenjakov podrobno bere nizanje zgodovinskih podatkov.

Pri obilici gradiva in brskanja sem in tja po dokumentih včasih tudi pade koncentracija. Posebno še, ko se začnejo oči same zapirati :zzz2

pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov