Porečanka/Parenzana, zgodovina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 15.05.2018, 22:39

O:7500

Pozdravljeni,

Rok Omahen je v blogu:
Parenzana nekoč in danes
Železniška proga, ki je Istri približala Trst
21. maj 2013 ob 08:25
Ljubljana - MMC RTV SLO

dodal na koncu še filmček:
"Oglejte si video: V filmskem zapisu Postaje brez proge, ki je nastal leta 1966 je prikazana trasa železnice Parenzane, kot je bila videti dobrih 30 let po zaprtju proge. Prispevek je bil prvič objavljen v oddaji iz serije Kalejdoskop, v septembru 1966. Avtor prispevka je Drago Kocjančič."

POSTAJE BREZ PROGE, 1966

https://4d.rtvslo.si/arhiv/razlicni-prispevki/166690690

Potreben bo najbrž dvoklik, da začne delovati...če ne ulovite takoj trikotnika z enim klikom :lol:


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 20.05.2018, 0:07

O:8000

Pozdravljeni,

še enkrat bomo "obdelali" nekatera postajališča in postaje, predvsem s poudarkom na dovozne poti...

Postajališče Žavlje/Zaule, km: 8,72825

Slika

Slika

Izvemo nekaj novega: dovozna pot je bila široka 3 metre.
B = vodnjak, zraven čuvajnice

Zgradba na postajališču je čuvajnica s čakalnico: tipski objet

Slika

Prevzeto iz Giulio Roselli, Parenzana 1972

Fotografij zaenkrat ni na voljo.

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 20.05.2018, 11:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 20.05.2018, 11:04

O:8200

Pozdravljeni, nadaljujemo...

Postajališče Scoffie/Škofije, km: 14,00500

Slika
povzeto iz Roselli, Cara Parenzana,2014

Spodnje Škofije v katastru: zgradba št.197 je cerkev s Spodnjih Škofijah

Slika


Načrt postajališča Škofije:

Slika

Proga pride z leve strani načrta iz Trsta in gre na desni proti Poreču.
V levem spodnjem vogalu se vidi cerkev s Spodnjih Škofijah.

Parenzana na vojaški specialki...

Slika

Čuvajnica je bila tipska, takšna torej kot v Žavljah (glej zgoraj).

Še en pozdrav iz Škofij...

Slika
prevzeto s spletne strani KS Škofije

Levo za vagoni je postajališče, desno cerkev.

Morda se na fotografiji, ki jo je objavil Roselli s svoji knjigi v letu 1972 vidi malo bolje, da se v drugem vagonu prevažajo sodi z vinom.
Roselli je pripisal, da je fotografija iz leta 1908.

Slika

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 20.05.2018, 22:45, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 20.05.2018, 22:17

O:8300

Nadfaljujemo...

Postaja Decani/Dekani, km: 16,83812

vris v kataster:

Slika


Načrt postaje...

Slika


Porečanka vrisana na vojaški specialiki...

Slika


V času gradnje 1901/1902...

Slika


...in sedaj:

Slika

prevzeto s strani: http://deltalimatrieste.altervista.org/parenzana.html


Še Streetwiew: https://www.google.com/maps/@45.5539798 ... 312!8i6656


pozdrav
Darko
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3975
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 21.05.2018, 6:41

ŽC, ali lahko ugotoviš, kdaj so se Decani (it) preimenovali iz prelepega imena Pasja vas (glej vojaško specialko) v bojda slovenske Dekane.

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 21.05.2018, 10:10

Ljubitelj, pozdravljen,

seveda lahko :wink:

Samo če greš pogledati v wiki:
Vas se leta 1467 omenja kot Villa Canum. Ime naselja naj bi izhajalo od beneškega plemiča De Cana, ki si je tu zgradil hišo, ki še stoji in ima vdelan plemiški grb z letnico 1479.

Seveda je potrebno wikipedijo vedno preveriti...
Pri roki moraš imeti samo "Etimološki slovar slovenskih zemljepisnih imen" avtorja Marka Snoja :idea:

v Dekanih, prid. dekanski, prebivalec Dekančan.
Lokalno slabšalno tudi Pasja vas, prid. pesjanski, prebivalec Pesjan
Star zapis:
1328: Decani
1423: Villae Canis
Vas je dobila ime po plemiški družini de Cani, kar je bilo ljudskoetimološko razumljeno kot izpeljanka od italijansko cane "pes", to pa je omogočilo prevod Pasja vas.
(po Bezlaju)


V novejšem času prihajajo na dan podatki, da naj bi bil ta italijanski plemič.....Albanec

Zgodovinarji: Dekani so ime dobili po albanskem plemiču Giovanniju Ducainiju
Simpozij slovenskih, albanskih in italijanskih zgodovinarjev
11. december 2016 ob 10:21
Koper, Dekani - MMC RTV SLO

Vladar Beneške republike je albanskega plemiča Giovannija Ducainija leta 1480 imenoval za graščaka Socerba in še 11 okoliških vasi. Po njem so Dekani dobili ime.

Slika
desno sredina: VILLA DI CANI

link do članka: https://www.rtvslo.si/kultura/novice/zg ... iju/409478


OT:
Tudi Ghegovi (Karel/Carlo Ghega) predniki naj bi bili begunci iz Skadra, Albanci.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 21.05.2018, 19:40

O:8550

Pozdravljeni, nadaljujemo s postajališči in postajami...

Postaja Capodistria/Koper, km: 22,34406

Rosellijev zemljevid...

Slika

Vojaška specialka...

Slika


vris v kataster leta 1904:

Slika


Načrt dovozne poti...

Slika


Načrt postaje iz leta 1913:

Slika


Načrt sprejemne postaje...

Slika


V času gradnje leta 1902...

Slika

Skrajno levo: vodna postaja


Kako izgleda danes ?

Streetwiew: https://www.google.si/maps/@45.5357129, ... 312!8i6656


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.05.2018, 14:55

O:8650

Pozdravljeni, nadaljujemo s postajališči in postajami...

Postaja Sicciole/Sečovlje, km: 42,13879


Rosellijev vris proge...

Slika

vris v kataster leta 1904:

Slika


Vojaška specialka...

Slika


Načrt postaje Sečovlje...

Slika


Dovozna pot...

Slika


Koko izgleda danes ?

Od daleč...

Slika

Od blizu...

Slika

pozdrav
Darko
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3975
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 22.05.2018, 19:03

ŽC, hvala lepa za izčrpen odgovor o Pesjani itd...

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.05.2018, 21:41

Pa, trudim se :wink:

Kolega Tono bi izstrelil kot iz topa: "Služim narodu!" :lol: :lol: :lol:

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.05.2018, 23:12

O: 8800

Pozdravljeni,

vidi se, da se mi mudi, da zaključim prvi del predstavitve zgodovine Porečanke....

Selimo se preko meje, vendar smo še vedno v območju katastrske občine Piran in takratne Piranske jurisdikcije:

Postajališče Salvore/Savudrija, km: 47,86022


Rosellije vris proge: postajališče Savudrija je skrajno levo

Slika


vris v katastersko občino Savudrija, ki je spadala pod Piran, leta 1904

Slika


Austro-ogrska vojaška specialka:

Slika


Dovozna pot do postajališča...

Slika


Tako je našel postajališko zgradbo Roselli okoli leta 1970...

Slika


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.05.2018, 14:03

O:8900

Pozdravljeni,

za tiste, ki si niste ogledali filmčka: POSTAJE BREZ PROGE, 1966
Prispevek je bil prvič objavljen v oddaji iz serije Kalejdoskop, v septembru 1966. Avtor prispevka je Drago Kocjančič.
link: https://4d.rtvslo.si/arhiv/razlicni-prispevki/166690690

Poglejmo si postajališča in postaje, kako so izgledale leta 1966:

Postaja Capodistria/Koper, km: 22,34406

Slika


Postaja Isola/Izola, km: 29,15530

Slika


Postaja S.Lucia/Sv. Lucija, km: 38,15291

Slika

Slika


Postajališče S. Bortolomeo/Sv. Bartolomej/Jernej, km: 39,50000

Slika

Slika

Slika


Postaja Sečovlje/Sicciole: km: 42.13879

Slika


postajališče Salvore/Savudrija, km: 47.86022

Slika


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.05.2018, 22:25

O:9450

Pozdravljeni,

čas je, da nadaljujemo s preostalimi dovoznimi cestami do postajališč in postaj, ki so na voljo...

Da ne pozabimo, kje smo se zaustavili: postajališče Salvore/Savudrija, km: 47,86022

Slika

Nadaljujemo...

Postaja Buie/Buje, km: 58,65105

Najprej si poglejmo že objavljene načrte:

vris v vojaško specialko:

Slika


tirna shema postaje:

Slika


Načrti postaje:

Slika


leto 1907:

Slika

Slika


Slika


leto 1909:

Slika


leto 1913:

Slika


Še dovozna pot do postaje Buje (načrt iz leta 1902):

Slika

Opozoriti je potrebno na kilometražo sprejemne zgradbe: 62,13993

Slika

Ta kilometraža iz leta 1902 ne gre "skupaj" s kilometražo postaje Buje, ki sem jo navedel na začetku za postajo Buje: 58,6510

Razlika je okoli 3,5 km !

Torej je ta kilometraža iz leta 1902 iz prvega projekta proge, ki je predvideval "daljšo" izvedbo proge.

Nisem bil dovolj pozoren na kilometražo na načrtih iz leta 1902 in 1904.
Razlika okoli 3,5 km nastane med postajo Koper in Sečovlje. ( za ti dve postaji imamo načrt dovozne poti iz leta 1902)

Torej je bilo na načrtih leta 1902 vrisana še vedno "Piranska varianta" proge (s postajo v Bernardinu) in torej daljša za okoli 3,5 kilometra. Ali pa je bila vrisana že skrajšana varianta, pa niso poravili kilometraže ?

Vsekakor bi bilo zanimivo najti načrte celotne proge Porečanke iz leta 1902. ](*,)


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 30.05.2018, 16:51

O:9600

Pozdravljeni,

preverili bomo ugotovitev iz prejšnjega posta:


železocestnik napisal/-a:O:9450

Še dovozna pot do postaje Buje (načrt iz leta 1902):

Opozoriti je potrebno na kilometražo sprejemne zgradbe: 62,13993

Slika

Ta kilometraža iz leta 1902 ne gre "skupaj" s kilometražo postaje Buje, ki sem jo navedel na začetku za postajo Buje: 58,6510

Razlika je okoli 3,5 km !

Torej je ta kilometraža iz leta 1902 iz prvega projekta proge, ki je predvideval "daljšo" izvedbo proge.

Nisem bil dovolj pozoren na kilometražo na načrtih iz leta 1902 in 1904.
Razlika okoli 3,5 km nastane med postajo Koper in Sečovlje. ( za ti dve postaji imamo načrt dovozne poti iz leta 1902)

Torej je bilo na načrtih leta 1902 vrisana še vedno "Piranska varianta" proge (s postajo v Bernardinu) in torej daljša za okoli 3,5 kilometra. Ali pa je bila vrisana že skrajšana varianta, pa niso poravili kilometraže ?

Vsekakor bi bilo zanimivo najti načrte celotne proge Porečanke iz leta 1902. ](*,)


pozdrav
Darko


Uporabiti moramo: Slika

Postajališče Žavlje/Zaule, km: 8,72825

Načrt iz leta 1902: sprejemna zgradba je na km: 8,700
Slika



Postajališče Scoffie/Škofije, km: 14,00500

Načrt iz leta 1902: sprejemna zgradba je na km: 13,9790 + nekaj metrov do sredine sprejemne zgradbe

Slika



Postaja Decani/Dekani, km: 16,83812

Načrt iz leta 1902: sprejemna zgradba je na km: 16,79925

Slika

Majhna razlika: okoli 38 metrov



Postaja Capodistria/Koper, km: 22,34406

Načrt iz leta 1902: km: 22.3 + približno nekaj več kot 20 metrov

Slika

Na žalost je slika zabrisana, pa se ne vidi točno.

Razlika pa ni velika !


Postaja Sicciole/Sečovlje, km: 42,13879

Načrt iz leta 1902: km: 45,549

Slika


RAZLIKA: 45,549 - 42,13879 = 3,41021 km

To je ta razlika "okoli" 3,5 km, ki je nastala s krajšanjem trase med Koprom in Sečovljami, ko je odpadla postaja Bernardin/Piran in se pojavlja na načrtih vseh postaj od Sečovelj do Poreča. Če bi imeli načrte od postaje Sv. Lucija, bi lahko to ugotovili tudi za postajo Sv. Lucija. Zaenkrat načrt iz leta1902 za Sv. Lucijo nimamo na voljo.


Na žalost imamo na voljo le variante izvedbe Porečanke iz leta 1889...

Slika

Slika
Berlin, 4.oktober 1889 CLEEF & BURCHARD

Detajl variant proge med Koprom in Sv. Lucijo:

Slika

Povzeto iz knjige Giulio Roselli: Cara Parenzana!



Tudi na tem načrtu je bil predviden zasuk proti Bernardinu...

Slika


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8514
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 30.05.2018, 21:47

Poglejmo si kilometražo iz voznega reda za leto 1903:

Slika

To je uradna kilometraža Porečanke.

Še povečava... :s2

Slika


pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov