Piranski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a miha30 » 14.03.2019, 23:48

železocestnik napisal/-a:... sem si pa ga zadnjič ogledal v papirnici Goričane

No, to je pa zanimivo... Za kakšne navore in kakšne obrate pa pri tem gre? Kakšna slikca morda? Ali pa še bolje, nova tema o papirniških strojih?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8770
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 15.03.2019, 1:13

Miha, pozdravljen,

danes imaš na voljo tri vrste Grissonovih gonil, potem pa še celo vrsta cikloidnih gonil.
V Google vpišeš: Grisson-Zykloidengetriebe in dobiš skice, primere vgradenj itd.
V papirnici so imeli probleme s polžnim gonilom, stalno se je grel zaradi preobremenitev (pogon mešala v 100 m3 kadi) in kvaril.
Zamenjali so ga z Grissonovim gonilom in pozabili, da imajo sploh kakšno gonilo.
Trenutno nimam tehničnih podatkov pri sebi, ko jih dobim, ti jih pošljem po ZS.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8770
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 15.03.2019, 21:28

O: 69745

Pozdravljeni, sem mislil, da bom našel v časopisih, ki so izhajali na Primorskem, kaj bolj podrobnega o datumu in vzrokih za ukinitev tramvaja Piran-Lucija.

Kaj več kot Igor :wink:

trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči :D

In kaj naj bi bili razlogi za ukinitev :?

Slika


In kdo ga je zamenjal :|

Slika

LP Igor



Izkazalo se je, da kljub enournem buljenju v časopise nisem našel niti ene novičke več kot Igor :roll:
Kar pomeni, da je iskanje po digitalnih zpisih lahko uspešno.
Igor je bil v tem primeru celo 100 % uspešen, saj je našel vse kar piše o tramvaju v letu 1953.

Se pravi, da je tramvaj omenjen dvakrat v celem letu 1953:

Prvič 13.3.1953:

Slika

:berr Slika :berr2

Drugič 4.12.1953:

Slika


Torej, kot piše novinar, so imeli vsi poln kufer tega ostanka Avstro-ogrske monarhije :!:

Želeli so si moderne smrdeče avtobuse :roll: #-o [-X
Zamislite si takratne avtobuse. Tudi če so bili novi, jih sigurno nihče ni znal vzdrževati.

Mehaniki so bili v JA, ker so jih potrebovali za vzdrževanje vojaških vozil. Vojska je bila pripravljena sa "svetovni" spopad s prejšnjimi zavezniki ....
Najprej s tistimi na zahodu, potem pa, ko se je zadeva pomirila še s tistimi na vzhodu.
Res ni veliko manjkalo do spopada z zahodnimi zavezniki. Vojaški plani so bili izdelani na obeh straneh in se jih da ogledati v arhivih.

Mi pa smo itak že našli zapis o likvidaciji "Uprave cestne železnice v Piranu" z dne 9.4.1953.

Slika

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8770
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 15.03.2019, 23:24

Pozdravljeni,

sem še malo pobrskal po italijansko pišočih časopisih in tudi tukaj ni kaj pametnih novičk o tramvaju...

Slika

Poglejmo, kaj javlja Italijansko-slovanska antifašistična zveza z dne 28.2.1951:

Slika

Tramvaj ne odpira vedno vrat za vstop na tramvaj....

...in še ena novička o ustanovitvi delavskega sveta v tramvajskem podjetju v istem časopisu: 2.3.1951

Slika Slika

Slika

Dne 22.3.1951 je prešlo upravljanje podjetja Tramviaria di Pirano v delavske roke. Slika

Datum 22.3.1951 je torej postal zgodovinski dan za delavce podjetja. Ta dan so bile dovoljene sanje, naslednje jutro je bil nov dan*
*=prosto po Kučanu

Čez dve leti je podjetje šlo v maloro...
Kar bi se vseeno zgodilo, tudi če ne bi šlo v delavske roke.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8770
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 17.03.2019, 2:33

O:70000

Pozdravljeni,

na spletu je že kar nekaj video prikazov Piranskega tramvaja:

https://youtu.be/yJ69OnC3Xx0

https://youtu.be/h_4a3FV8lSI

pozdrav
Darko
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Piranski tramvaj

OdgovorNapisal/-a miha30 » 17.03.2019, 20:35

železocestnik napisal/-a:Miha, pozdravljen,

danes imaš na voljo tri vrste Grissonovih gonil, potem pa še celo vrsta cikloidnih gonil.
V Google vpišeš: Grisson-Zykloidengetriebe in dobiš skice, primere vgradenj itd.
V papirnici so imeli probleme s polžnim gonilom, stalno se je grel zaradi preobremenitev (pogon mešala v 100 m3 kadi) in kvaril.
Zamenjali so ga z Grissonovim gonilom in pozabili, da imajo sploh kakšno gonilo.
Trenutno nimam tehničnih podatkov pri sebi, ko jih dobim, ti jih pošljem po ZS.

pozdrav
Darko


Najlepša hvala,

lp

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov