Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

Ne verjamem da zadeva ima veliko zvez z Anglijo.
Volan na desni strani je namreč odlikoval vse avtobuse in trolejbuse zgrajene v Jugoslaviji po italijanski licenci (OM, Alfa Romeo...) v 50-ih. Tako je bilo tudi v Italiji. Zakaj je bilo tako, pa ne vem - zagotovo je šlo za kakšne tehnične lastnosti zaradi katerih volan na levi strani ni bil mogoč.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, sem se hecal.

Še dobro, da nisem napisal cele zgodbe o tem, morda bi še kdo verjel :-k

Tako kot Dolfe o tistem manjkajočem stebru na borovniškem viaduktu :lol: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Hvala vama za info, tega pa res nisem vedel, da so bili busi italijanskega izvora, zaradi desnega volana sem pač sklepal, da je šlo za angleški proizvod.
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči .

Voznik na desni strani ? Razumljiv razlog so ceste, še posebej gorske. Dober pogled na desni rob ozkega cestišča nekaj velja. Ako se zaletiš v drugo vozilo je možnost preživetja večja kot, če se začneš kotaliti po pobočju [-X .

http://www.worldstandards.eu/cars/trivi ... ving-left/

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, vsaka stvar ima dobre in slabe strani.

Res je možnost preživetja večja, če se zaletiš v drugo vozilo kot, kot če se začneš kotaliti po pobočju...

Vendar je tudi večja možnost, da se zaletiš v nasproti vozeče vozilo, če imaš pri desnem prometu desni volan.
Zakaj? Zato, ker ne vidiš točno, kje je položaj vozila na levi stani.

Slej ko prej bodo rešili problem s stranskimi kamerami, Za nazaj jih že imamo...
Problem pri stranskih kamerah so samo še mušice, ki bi se lepile na kamero pri zadnjem pogonu avtomobila :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:133730


Pozdravljeni,

zahvaljujoč Vekoslavu Kramariču....

Pogled na tramvajsko progo z gradu :shock:

Slika


Na žalost je tramvaj odpeljal, medtem ko je ostril fotko :roll:


Morda se da ugotoviti, ob kateri uri je V.K. fotografiral :?:

Slika

15:42

Morda je pa tramvaj kasnil :-k


Imamo pa še eno uro za kontrolo, če slučajno ta na "turnu" ni delala...

Slika

Ja, tale na Ajdovščini pa je le malo predaleč...pa tista na "turnu" drugače kaže kot tista na pročelju.



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči .

Dodal bi še nekaj slik. Skoraj povsod se vidi kakšna ura.

Točno opoldne.

Slika
"Ilustrirani Slovenec", 30.8.1925


Slika


Slika
"Ilustrirani Slovenec", 6.6.1926


Slika

Vir: dLib - NUK

Malo manj "prometa" kot v današnjih časih.

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

pri pregledovanju fotk na disku sem zasledil eno Kramaričevo fotografijo Tyrševe ceste v Ljubljani, na kateri je seveda... Slika

železocestnik napisal/-a:O:131490


železocestnik napisal/-a:O:116680


Takole je izgledalo, ko so progo postavljali...


Slika
Fotografija je "sposojena" iz knjižice Viator 75 let.

Se pa lepo vidi dovoz do nekdanjega "Ford" servisa na Tyrševi ulici.. Tam so sedaj garaže policije ali enega ministrstva.Dostop prepovedan :guns

Ob cesti je sedaj nekdanja Jugobanka, sadaj A-banka.

Slika
Fotografija je "sposojena" od @filigranofil-a na forumu skyscrapercity :wink:

Fotografije so začele tudi v tej temi izginjati. Za tiste, ki jih kaj zanima, je zadnji čas, da si "pretočijo" fotografije na svoje trde diske :idea: :lol:



pozdrav
Darko
Pozdravljeni,

ne vem sicer, od kod je ta @filigranofil pobiral te fotografije, lahko bi jih podal v boljši resoluciji :wink:
Aja, pa seveda citiral, od kod si je "sposodil" fotografije :roll:
Misli, da ve vse, pa imamo tukaj na forumu sigurno večjo "bazo" fotk (in znanja) :lol:

Na razpolago imamo fotko iz časa po drugi svetovni vojni, ko je "Ford" prešel v roke Jugoslovanske države. Seveda brez plačila. Kar tako, po :guns

Tudi ta fotografija je brez opisa ali letnice, vendar se da rekonstruirati vsaj lokacija: vogal pri kavarni "Evropa".
V ozadju je sedaj že bivša prodajalna "Borovo" (tudi "naš" nekdanji "Bata").

Na tabli se da razbrati (seveda če poznaš takratne razmere...):

Prodajalna obutve
Generalne direkcije zvezne industrije ....



Seveda so tudi tablo "Ford" odstranili in že je bila v lasti Generalne direkcije za...., ki je potem v teh prostorih ustanovila "Avtoobnovo".

Danes je v teh prostorih za bivšo "Jugobanko", sedanjo A-banko, garaža državnih organov za notranje zadeve :guns


Seveda imamo na fotografiji tudi tramvaj in tramvajske tire, da ne gre zadeva zopet v OT.


Se zahvaljujem ravnatelju Železniškega muzeja v Ljubljani prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo fotografije na forumu.


In sedaj še datiranje.

Moje mnenje: 100-letnica železnic v Jugoslaviji, ki je potekala v Ljubljani.


Slika



pozdrav
Darko

Kot smo že ugotovili, se tale filigranofil s foruma http://www.skyscrapercity.com malo preveč napihuje s fotografijami s slabo resolucijo.

Na njegovi fotografiji se sicer vidi napis Ford, vendar precej megleno...

Slika


V primerjavi z zgornjo fotografijo je Kramaričeva neprimerljiva, čeprav v slabši resoluciji. Ta fotografija ni v moji lasti in sem jo "zvlekel" nekje z medmrežja. Sigurno je tudi v SEM-u, pa zdajle ni primeren čas za brskanje. Jo bo kdo od forumašel našel.

Torej Kramaričeva fotografija z novim Fordovim znakom za servis in...tramvajem v ozadju...

Slika


Poleg tega smo verjetno že imeli to fotko v tej temi, glede na to, da je na mojem disku :roll:

Ampak sedajle ni najprimernejši čas za iskanje po temi...


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1950
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Slovenska cesta je temeljito prenovljena, v kratkem se bodo lotili še odseka do Aškerčeve. Če bi poleg vse infrastrukture (vodovod, toplovod, kanalizacija, elektrika ..) na celotnem odseku vgradili, tako za vsak slučaj, še tramvajske tirnice bi bilo... (oprostite, vročina deluje)
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2566
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

preglednik napisal/-a:Slovenska cesta je temeljito prenovljena, v kratkem se bodo lotili še odseka do Aškerčeve. Če bi poleg vse infrastrukture (vodovod, toplovod, kanalizacija, elektrika ..) na celotnem odseku vgradili, tako za vsak slučaj, še tramvajske tirnice bi bilo... (oprostite, vročina deluje)
...sanjsko.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

TGV Lyria napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Slovenska cesta je temeljito prenovljena, v kratkem se bodo lotili še odseka do Aškerčeve. Če bi poleg vse infrastrukture (vodovod, toplovod, kanalizacija, elektrika ..) na celotnem odseku vgradili, tako za vsak slučaj, še tramvajske tirnice bi bilo... (oprostite, vročina deluje)
...sanjsko.
...pa podaljšali do novega P+R parkirišča na koncu Barjanske.....(eh vročina, vročina)
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2566
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

ŽAT32 napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Slovenska cesta je temeljito prenovljena, v kratkem se bodo lotili še odseka do Aškerčeve. Če bi poleg vse infrastrukture (vodovod, toplovod, kanalizacija, elektrika ..) na celotnem odseku vgradili, tako za vsak slučaj, še tramvajske tirnice bi bilo... (oprostite, vročina deluje)
...sanjsko.
...pa podaljšali do novega P+R parkirišča na koncu Barjanske.....(eh vročina, vročina)
... pa eno linijo do Šentvida, eno na Dolgi most, eno na Rakovnik, pa BTC, pa Črnuče, pa Zalog... (uhhh v Gorici je skoraj 40 stopinj...)
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zaenkrat je predvideno samo tole:

Slika


Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči .

Za blažitev "vročinski" tegob priporočamo študijo "Mestna železnica v Ljubljani". Opozorilo. Lepo počasi, ne na hitro [-X

Na Slovenski cesti ( od Aškerčeve do Šubičeve) so začeli z razkopavanjem asfalta. Za ljubitelje tramvaja je zanimiv odsek Rimska - Šubičeva. Lahko da se bo našlo še kaj železja. Se pa vprašam, kakšna usoda je doletela tračnice pri Slonu. Verjetno so bile iz helija :mrgreen: .

V tridesetih letih so širili oz. posodabljali tramvajsko omrežje. No ta "stare" so ponudili za odkup :

Slika

"Jutro", 15.10.1933
Vir: dLib - NUK

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljen Igor, tole prodajo si odlično izbrskal...

Tračnice izpred Slona niso bile iz helija :wink:

Zanimivo je, da so pristale v Železniškem muzeju v Ljubljani. Iz prve roke, sem videl, ko so jih pripeljali.

Zanimivo je to, da jih je pripeljal kar vodja gradbišča sam. Vejetno je ljubitelj tirnih vozil :wink:

Verjetno bi bilo pametno, da bi pod muzejski voz v Bistri dali originalne tračnice (če sedaj niso).

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori