Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9136
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 24.11.2015, 12:05

Ja, res je 1200.

Sploh se ne morem zgovarjati, da sta številki 2 in 8 čisto skupaj :lol: :lol:

Podatkov o resnični porabi "buč" pa ne bomo nikoli ugotovili. Vsaj za ECŽ ne.
Kolikor vem, je ohranjena od podjetja samo kadrovska evidenca. Pa še ta vprašanje od kdaj dalje :roll:


pozdrav
Darko
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 201
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a jž 363 » 25.11.2015, 22:03

[-X Fotografija ni nastala leta 1958, kajti tramvaj na Vič ni vozil od l. 1957. Posneto naj bi bilo najpozneje pozimi 1956 ali 57.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9136
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.11.2015, 2:06

Pozdravljeni,

tale fotka se zelo težko točno datira.

Slika

Na fejsbuku je obrezana.
Podobno, malo večjo najdemo v knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj, vendar se je avtor datacije fotografije vzdržal.

Poleg fotografije je zapisal: Zima v Ljubljani. Tramvaj v nekdanji Šelenburgovi ulici.

Opazovalec slike takoj opazi sneg na fotografiji in to lahko poveže z zimskim časom :snowman :bord

Na fotografiji je res Šelenburgova ulica. Z novo Ljubljansko kreditno banko, nebotičnikom in banko Slavija se je Tyrševa cesta razširila, pri novi zgradbi Bate (sedaj Nama, Narodni magacin) za celih 9 m. Seveda pa so stare zgradbe v Šelenburgovi ostale, vključno s Kozlerjevo hišo.
Vse te nove zgradbe so dokončali do leta 1940, stare hiše (Kozlerjevo in to na fotografiji) pa so podrli leta 1960.
link: http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DO ... 8c25c3/PDF

Torej bi lahko v ta čas datirali to zasneženo fotografijo Ljubljane.

Seveda pa lahko samo poznavalci ljubljanskega tramvaja malo prestavijo zgornjo letnico (1960) , in ugotovijo, kdaj je bila najkasneje lahko posneta ta fotografija.
To je naredil jž 363 =D>


Obstaja pa lahko še kakšna podrobnost, s katero bi lahko bolj natančno datirali fotografijo, recimo kakšna predelava tramvaja ali kakšne zgradbe :-k

Še najlažje bi bilo, če bi poznali avtorja fotografije ali pa kdaj je bila prvič objavljena ali kdaj so jo prejeli v kakšno kolekcijo. :pc1

Vendar o avtorju fotografije vsi :-#

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 26.11.2015, 15:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 26.11.2015, 10:44

Pozdravljeni pozitivno misleči .

Kaj bi bilo na zgoraj prikazani fotografiji "zanimivega" ? V primeru, da se za "Slavijo" gradi t.i. "Iskra", bi lahko datum vmestli v zimo 1955/56. Ako pogledate v knjigo "Arhitektura Ljubljane" (Aleš Vodopivec, AB 1978) na stran 85, lahko preberete, da so jo gradili ("palačo glavne zadružne zveze") v letih 1955/56 (projektant Emil Medvešček). Drugo, kar je opazno, so brisalci. Bomo pogledali za nazaj, če so tramvaji sploh sprva imeli ta "pripomoček".


Ali je debata o usmernikih še "živa" ? Sam se namreč bolj nagibam k kovinski varianti (ne škatla, temveč sodček).


Morda ste že opazil. "Slovenski etnografski muzej" je prenovil spletno stran. Sicer spodbudna gesta, ampak "vidna zbirka" fotografij se je močno skrčila. Tudi nekatere "povezave" so mrknile :pope . Sem pesimist. Že tako nimamo mnogo fotografij, potem pa so še te ... :^o

LP Igor
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3336
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 26.11.2015, 10:57

Na prejšnji sliki se je pojavil komentar leto 1955.

Sem pa našel še par slik, verjetno so skenirane od nekod, pa, ker je tema že razvlečena ne bo škoda še enkrat jih objavit, če so že bile.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/v/t1.0-9/993325_10151688647479111_26954377_n.jpg?efg=eyJpIjoiYiJ9&oh=c09044bd2573647d5375d27ac48c77f8&oe=56F62592
Ljubljana?


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/264429_10151597902279111_505377207_n.jpg?efg=eyJpIjoiYiJ9&oh=cd98ea88edc65287ddc10be02229f58c&oe=56E0E8E8


http://www.fototekamnzs.com/2013/12/20/zadnja-voznja-ljubljanskega-tramvaja

Za kaj več, pa kontaktirajte Bernarda Stramiča iz radia Slovenija :-D
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9136
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.11.2015, 15:11

Ja, sem tudi jaz videl to "razširitev" pri banki Slavija ali za njo. Ker je slaba resolucija, raje nisem napisal nič. Sem mislil, da se bo našel original te fotografije, pa bi bolje videli ta detajl.

Bo potrebno še malo pobrskati...

Ja, živosrebrni usmernik je še živ :wink:

Mislim pa, da vsekakor ni bil vgrajen ob razširitvi prog na Vič in Šiško/Šentvid takšen, kot ga lahko vidimo v knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj ("sodček").


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 26.11.2015, 18:02

Pozdravljeni pozitivno misleči .

Zakaj razmišljam v smeri "sodčkov" :? ?

Ob prispetju usmernikov so napisali :

Usmerjevalca sta valjaste oblike, približno 2 m visoka.


Slika


Predsednik MŽD Oton Fettich je povedal na "diskusijskem večeru" ("Slovenski narod", 6.3.1933)

Pri prejšnji postaji se je izgubilo na toku približno 35%, pri novi postaji z jeklenimi živosrebrnimi usmerjevalci pa samo 8 1/2 %


Opomba: 8,5%

Slika

VIR: dLib -NUK


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9136
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.11.2015, 21:12

Bravo, Igor, to pa je najdba =D> =D> =D>

Točno definirano s strani dr. Fetticha, da so v novi postaji jekleni živosrebrni usmerniki.

Če so jekleni, potem pa so res valjaste oblike in visoki okoli 2m in naj bi jih vgradili v novo "podštacijo".

Zanimivo, da fotografij ali podatkov o teh Siemens & Schuckert jeklenih živosrebrnih usmernikov za manjše moči ni moč najti na internetu.

Zanimivi bi bili podatki o življenjski dobi teh jeklenih živosrebnih usmernikov.
Po WW2 so imeli idejo povečati "podštacijo" za 100%, vzporedno z gradnjo trolejbusne proge do Ježice.
Podatkov o tej povečavi zaenkrat nimam.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 28.11.2015, 7:44

Pozdravljeni pozitivno misleči .

Na "usmernika" oz. "sodčka" se bomo še vrnili. V svojem "brskanju" sem našel fotografijo, kjer sem tuhtal o kraju oz. lokaciji posnetka. S pomočjo dveh drugih fotografij se mi je #-o oz. :D .

Slika

Ne bo odveč, če bom še enkrat navedel članek "Slovenska cesta skozi čas", ki ga je Darko v enemu od prejšnjih prispevkov omenil. Priporočam :thumbupl .

http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-XHFCCF5C

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9136
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 28.11.2015, 9:26

Ja, detektivsko delo...

Srednjo fotografijo bi lahko datirali med 1895 (leva) in 1920 (desna), če ne bi bili poznavalci razvoja ljubljanskega tramvaja.
Glede na to, da je ljubljanski tramvaj "zalaufal" leta 1901, lahko obdobje nastanka srednje fotografije skrajšaš od 1901 do 1920.
Seveda, če poznaš dogodek na srednji fotografiji ali če je bila fotografija kje objavljena ali če obstaja več fotografij z dogodka, lahko obdobje še občutno skrajšaš.
Lahko se zgodi, da pa je fotografija celo datirana na hrbtišču.
Ali pa popisana v zapiskih fotografa. Tako kot recimo v primeru mojstra Lampiča...

Še o "sodčku".
Ja, Jugoslavensko Siemens je po tej ponudbi, ki jo imamo na razpolago (16.1.1928), ponudil svoje izdelke in delo še enkrat. Dne 4.7.1928 je poslal dodatni ponudbi z dne 23. in 25.6.1928.
Na žalost teh dodatnih ponudb (še) nimam na razpolago in tudi ne vem, ali so ohranjene v ljubljanskih arhivih.

pozdrav
Darko
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 28.11.2015, 10:17

Pozdrav

Se tudi jaz zahvaljujem @Trackpan-u za on članek. Kar me je presenetilo, je dokaj visoka raven izgub, ki so ga bojda imeli rotacijski pretvorniki naprav živosrebrnim...

LP

Jože
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3496
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a mkx » 28.11.2015, 10:59

Mimogrede ... fizikalni proces pri usmerjanju toka je bil res kompliciran .. preveč za poročevalca, ki je spisal članek v Slovenskem narodu 24.4.1931. Navedel je, da gre za "... jonizacijo atomov zraka" kar seveda ni res. Zraka v buči oz. valju ne sme biti kaj dosti, ionizirajo se atomi živega srebra.

Očitno novinarji tudi kar se tega tiče vlečejo dolgo tradicijo #-o
LP, Metod
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a TERMINATOR » 30.11.2015, 17:38

železocestnik napisal/-a:
Zanimivi bi bili podatki o življenjski dobi teh jeklenih živosrebnih usmernikov.
Darko


Če odmislimo rjavino, so najbrž večni. Z malo vzdrževanja seveda.

LP
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9136
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 30.11.2015, 20:09

Ali je kdo zasledil, da je leta 1928 izdeloval Siemens jeklene živosrebrne usmernike za majhne tokove, recimo 200 do 300 A?

AEG jih je izdeloval od ene 500 A dalje.

pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 40 gostov