Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
sem malo poškilil preko meja, k sosedom.
Slabo o elektronapajanju tramvajskih prog, čeprav so bili strokovnjaki na delu.
Celovec: imajo dve solidni knjigi o tramvaju.
H. Hermann, A. Laula: Strassenbahn in Klagenfurt, Slezak 1981, 96 strani. Samo omemba, da je napajalni enosmerni tok z napetostjo napetost 800 V.
Gerhard Mayr, Hansgeorg Prix: Die Klagenfurter Strassenbahn, Heyn 1982.
Tukaj so projekti zelo dobro opisani. Opisane so ponudbe Siemensa, Ganz iz Budimpešte in AEG. Leta 1910 pade odločitev za Siemens.
Napajanje: 800 V
V začetku trije rotacijski pretvorniki s 4500 V (42 Hz) na 800 v enosmerno plus baterije 222Ah, že 1912 dodatno baterija z 814 Ah
1936: Siemens dobavi 3 živosrebrne usmernike za 250 kW.
Dne 16.4.1963 zapelje zadnji tramvaj po celovških ulicah.
Nasledi ga trolejbus.
Usmerniki preživijo in napajajo trolejbus.Fotografij ni!
Kako podobno
Poglejmo še v Zagreb...
Knjiga: Dražen Bijelić, Željko Halambek: Tramvaj u Zagrebu. Kolega, ne smem jih preveč hvaliti, da se ne pokvarita
Napajanju sta posvetila dve strani.
Leta 1910: enosmerni tok napetosti 550 V. Motorgenerator.
1949: 2 motorgeneratorja 5000V/600 V, 2x150 kW
1957: 600 V, dva živosrebrna usmernika AEG
1958/60: dva nova živosrebrna usmernika Oerlikon, ker se mreža širi...itd.
Evo, to so ta star AEG jeklena živosrebrna usmernika...
Fotografija iz zgoraj navedene knjige.
Potrebno je vedeti, da sta bila ta usmernika za večje tokove. Koliko, ne bi vedel. Seveda iz leta 1957.
Se bo pa Željko oglasil in razložil.
pozdrav
Darko
sem malo poškilil preko meja, k sosedom.
Slabo o elektronapajanju tramvajskih prog, čeprav so bili strokovnjaki na delu.
Celovec: imajo dve solidni knjigi o tramvaju.
H. Hermann, A. Laula: Strassenbahn in Klagenfurt, Slezak 1981, 96 strani. Samo omemba, da je napajalni enosmerni tok z napetostjo napetost 800 V.
Gerhard Mayr, Hansgeorg Prix: Die Klagenfurter Strassenbahn, Heyn 1982.
Tukaj so projekti zelo dobro opisani. Opisane so ponudbe Siemensa, Ganz iz Budimpešte in AEG. Leta 1910 pade odločitev za Siemens.
Napajanje: 800 V
V začetku trije rotacijski pretvorniki s 4500 V (42 Hz) na 800 v enosmerno plus baterije 222Ah, že 1912 dodatno baterija z 814 Ah
1936: Siemens dobavi 3 živosrebrne usmernike za 250 kW.
Dne 16.4.1963 zapelje zadnji tramvaj po celovških ulicah.
Nasledi ga trolejbus.
Usmerniki preživijo in napajajo trolejbus.Fotografij ni!
Kako podobno
Poglejmo še v Zagreb...
Knjiga: Dražen Bijelić, Željko Halambek: Tramvaj u Zagrebu. Kolega, ne smem jih preveč hvaliti, da se ne pokvarita
Napajanju sta posvetila dve strani.
Leta 1910: enosmerni tok napetosti 550 V. Motorgenerator.
1949: 2 motorgeneratorja 5000V/600 V, 2x150 kW
1957: 600 V, dva živosrebrna usmernika AEG
1958/60: dva nova živosrebrna usmernika Oerlikon, ker se mreža širi...itd.
Evo, to so ta star AEG jeklena živosrebrna usmernika...
Fotografija iz zgoraj navedene knjige.
Potrebno je vedeti, da sta bila ta usmernika za večje tokove. Koliko, ne bi vedel. Seveda iz leta 1957.
Se bo pa Željko oglasil in razložil.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:165200
Pozdravljeni,
moramo se vrniti na ponudbo Jugoslavensko Siemens z dne 16.1.1928 za usmerniško napravo.
Dve izbirni ponudbi smo si že pogledali: za steklen živosrebrni usmernik in za enokotveni rotacijski pretvornik.
To pa je tretja izbirna ponudba za usmerjanje s pomočjo motorgeneratorja.
Pa si jo poglejmo:
Seveda si moramo sedaj pogledati, kako bi zgledala enopolna shema priključitve motorgeneratorja...
...in še, kako je izgledala merska skica ponujenega motorgeneratorja:
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
moramo se vrniti na ponudbo Jugoslavensko Siemens z dne 16.1.1928 za usmerniško napravo.
Dve izbirni ponudbi smo si že pogledali: za steklen živosrebrni usmernik in za enokotveni rotacijski pretvornik.
To pa je tretja izbirna ponudba za usmerjanje s pomočjo motorgeneratorja.
Pa si jo poglejmo:
Seveda si moramo sedaj pogledati, kako bi zgledala enopolna shema priključitve motorgeneratorja...
...in še, kako je izgledala merska skica ponujenega motorgeneratorja:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ker smo raziskovali po delih in malo že pozabili, nadaljujmo z "malo šolo elektrotehnike bez muke".
Tokrat bomo pogledali v KOSMOS Zbirko poljudno znanstvenih in gospodarskih spisov, spominov, potopisov itd
Ing. Drago Mattanovich je leta 1933 objavil v Ljubljani knjigo Elektrotehnika I: Osnove in stroji.
Avtor je o knjigi zapisal:
"Skušal sem v nji podati pregled, pri čemer sem upošteval samo pojave, ki so najbolj važni. Nisem se oziral na podrobnosti, ki jih elektrotehnik mora poznati, če se mi je zdelo, da bi zaradi njih trpela jasnost razlage. Razmere sem moral včasih poenostaviti. Strokovnjaki naj mi ne zamerijo. Mogoče je kdo več pričakoval, mogoče sem komu tudi preveč povedal. Težko je namreč ustreči vsem.
Izognil sem se tudi matematiki ter sem se poslužil edino fizikalnega predstavljanja, kar sem pogosto podprl s primeri iz mehaničnega sveta, s skicami in slikami. Ni pa to učna knjiga. Vglavnem ni namenjena elektrotehniku-strokovnjaku, čeprav bo začetnik-elektrotehnik našel tudi marsikaj v nji."
Poglejmo si iz knjige vse naše tri primere usmerjanja iz ponudbe:
Še živosrebrni usmerniki, da malo obnovimo
Ni kaj, težko se je odločiti, kaj bi kupili
pozdrav
Darko
Tokrat bomo pogledali v KOSMOS Zbirko poljudno znanstvenih in gospodarskih spisov, spominov, potopisov itd
Ing. Drago Mattanovich je leta 1933 objavil v Ljubljani knjigo Elektrotehnika I: Osnove in stroji.
Avtor je o knjigi zapisal:
"Skušal sem v nji podati pregled, pri čemer sem upošteval samo pojave, ki so najbolj važni. Nisem se oziral na podrobnosti, ki jih elektrotehnik mora poznati, če se mi je zdelo, da bi zaradi njih trpela jasnost razlage. Razmere sem moral včasih poenostaviti. Strokovnjaki naj mi ne zamerijo. Mogoče je kdo več pričakoval, mogoče sem komu tudi preveč povedal. Težko je namreč ustreči vsem.
Izognil sem se tudi matematiki ter sem se poslužil edino fizikalnega predstavljanja, kar sem pogosto podprl s primeri iz mehaničnega sveta, s skicami in slikami. Ni pa to učna knjiga. Vglavnem ni namenjena elektrotehniku-strokovnjaku, čeprav bo začetnik-elektrotehnik našel tudi marsikaj v nji."
Poglejmo si iz knjige vse naše tri primere usmerjanja iz ponudbe:
Še živosrebrni usmerniki, da malo obnovimo
Ni kaj, težko se je odločiti, kaj bi kupili
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 02.12.2015, 9:11, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdrav
Zelo zanimivo branje, hvala ti za to @ŽC . Zadnja tri poglavja so bila leta 1933 prav preroška...
LP
Jože
Zelo zanimivo branje, hvala ti za to @ŽC . Zadnja tri poglavja so bila leta 1933 prav preroška...
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, se trudim.
Z adnjim delom "male šole elektrotehnike brez muke" smo se "transformirali" v čas naše ponudbe za ljubljanski tramvaj.
Je pa zanimivo, da takšnih "šol" ni na specializiranih forumih, da bi lahko podal samo link in rekel: poglejte si to tam in tam...
Iz današnjega gledišča je res težko soditi poteze naših prednikov...
pozdrav
Darko
Z adnjim delom "male šole elektrotehnike brez muke" smo se "transformirali" v čas naše ponudbe za ljubljanski tramvaj.
Je pa zanimivo, da takšnih "šol" ni na specializiranih forumih, da bi lahko podal samo link in rekel: poglejte si to tam in tam...
Iz današnjega gledišča je res težko soditi poteze naših prednikov...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:165600
Mislim, da imamo zaenkrat dovolj "elektrike".
Poglejmo, kakšna vozila je ponudil Jugoslavensko Siemens v ponudbi z dne 16.1.1928.
Ponudili so dve velikosti pogonskih vozil, ki pa imata enake motorje in električno opremo.
Večje pogonsko vozilo je izdelano za prevoz 45 oseb in sicer 20 sedežev in 25 stojišč, v manjšem pa je 18 sedežev in 22 stojišč.
Glede na to, da se predvideva promet samo s pogonskimi vozili, je večji pogonski voz primernejši in je manjši ponujen le kot dopolnilna ponudba.
Uporaba prečnih sedežev pri širini voza 2 m, ki je pogojen za razdaljo med sredinama dveh tirov 2,5 m, ni možna.
Z uporabo modernega motorja s težo 23 kg/KM je omogočen premer koles vozila s premerom 700 mm in tako znaša razdalja med dnom vozila in progo le 725 mm.
Mehanski del:
Poglejmo samo oležajenje z gibljivimi lezaji "System Peckham", ki jih že nekaj let uspešno uporabljajo. Glavna prednost je v tem, da se vozilo tudi pri hitrih uvozih v zavoj ne nagne naenkrat ampak najprej spodnje podvozje oz. kolesni dvojici, medtem ko se kabina preko vzmeti, ki so gibljivo vpete, nagne le nalahno.
S tem se poveča življenska doba kabine, podvozja in kolesnih dvojic, pa tudi tirnice niso tako obremenjene.
Električni del:
Motorni pogon je izveden z dvema motorjema tip D 491, ki imata moč 26,5 kW pri 625 obratih/minuto in 550 V.
Motor je opremljen s kotalnimi ležaji in lastnim ventilatorjem za hlajenje motorja.
Vozno stikalo tip K ima 7 stopenj za vožnjo in 6 stopenj za zaviranje in je primerno za napetosti do 750 V.
Z njim je možno voziti naprej in nazaj in električno zavirati.
V uporabi sta 2 motorja in zaviranje se izvede s križnim stikom polj. S tem se doseže mehko zaviranje.
Enovzmetni lirasti tokovni odjemnik ima v primerjavi z dvovzmetnim lirastim tokovnim odjemnikom velikoprednost, saj je pritisna sila na vozni vod v vseh legah skoraj enak.
Drsni del je izdelan iz aluminijeve zlitine.
Na strehi vozila je montirana tudi zaščitna naprava proti streli.
Zagonski in zavorni upori so izdelani v spiralah iz bakreno-nikljeve žice in so montirani na strehi vozila.
Ogrevanje notranjosti vozila je izvedeno tako, da je del uporov za pogon in zaviranje nameščen tudi v kabini pod sedeži. Z menjalnim stikalom se izbira, kateri upori bodo vključeni.
Za električno zaviranje prikolice so predvidene "selenoidne" zavore. S temi zavorami se prepreči, da bi pri močnih zaviranjih pogonskega voza prikolica naletela na motorni voz.
Ponudba:
Evo, pa imamo ceno za "ta velke"...
Le kolika je cena za "ta male"
Načrt voza pa smo že videli v tej temi...
PS:
Seveda sem šele sedaj opazil, da je ta merska skica za "ta mali" pogonski voz.
In da je sistem osnovne ponudbe in izbirnih ponudb kar kompliciran. ima namreč 8 izbirnih ponudb.
Kot da greš danes kupovat avto.
Ne pa kot v "dobrih starih časih", ko so dali na izbiro recimo Tonotu v Armeji: "Evo ti jedno jaje i biraj"
pozdrav
Darko
Mislim, da imamo zaenkrat dovolj "elektrike".
Poglejmo, kakšna vozila je ponudil Jugoslavensko Siemens v ponudbi z dne 16.1.1928.
Ponudili so dve velikosti pogonskih vozil, ki pa imata enake motorje in električno opremo.
Večje pogonsko vozilo je izdelano za prevoz 45 oseb in sicer 20 sedežev in 25 stojišč, v manjšem pa je 18 sedežev in 22 stojišč.
Glede na to, da se predvideva promet samo s pogonskimi vozili, je večji pogonski voz primernejši in je manjši ponujen le kot dopolnilna ponudba.
Uporaba prečnih sedežev pri širini voza 2 m, ki je pogojen za razdaljo med sredinama dveh tirov 2,5 m, ni možna.
Z uporabo modernega motorja s težo 23 kg/KM je omogočen premer koles vozila s premerom 700 mm in tako znaša razdalja med dnom vozila in progo le 725 mm.
Mehanski del:
Poglejmo samo oležajenje z gibljivimi lezaji "System Peckham", ki jih že nekaj let uspešno uporabljajo. Glavna prednost je v tem, da se vozilo tudi pri hitrih uvozih v zavoj ne nagne naenkrat ampak najprej spodnje podvozje oz. kolesni dvojici, medtem ko se kabina preko vzmeti, ki so gibljivo vpete, nagne le nalahno.
S tem se poveča življenska doba kabine, podvozja in kolesnih dvojic, pa tudi tirnice niso tako obremenjene.
Električni del:
Motorni pogon je izveden z dvema motorjema tip D 491, ki imata moč 26,5 kW pri 625 obratih/minuto in 550 V.
Motor je opremljen s kotalnimi ležaji in lastnim ventilatorjem za hlajenje motorja.
Vozno stikalo tip K ima 7 stopenj za vožnjo in 6 stopenj za zaviranje in je primerno za napetosti do 750 V.
Z njim je možno voziti naprej in nazaj in električno zavirati.
V uporabi sta 2 motorja in zaviranje se izvede s križnim stikom polj. S tem se doseže mehko zaviranje.
Enovzmetni lirasti tokovni odjemnik ima v primerjavi z dvovzmetnim lirastim tokovnim odjemnikom velikoprednost, saj je pritisna sila na vozni vod v vseh legah skoraj enak.
Drsni del je izdelan iz aluminijeve zlitine.
Na strehi vozila je montirana tudi zaščitna naprava proti streli.
Zagonski in zavorni upori so izdelani v spiralah iz bakreno-nikljeve žice in so montirani na strehi vozila.
Ogrevanje notranjosti vozila je izvedeno tako, da je del uporov za pogon in zaviranje nameščen tudi v kabini pod sedeži. Z menjalnim stikalom se izbira, kateri upori bodo vključeni.
Za električno zaviranje prikolice so predvidene "selenoidne" zavore. S temi zavorami se prepreči, da bi pri močnih zaviranjih pogonskega voza prikolica naletela na motorni voz.
Ponudba:
Evo, pa imamo ceno za "ta velke"...
Le kolika je cena za "ta male"
Načrt voza pa smo že videli v tej temi...
PS:
Seveda sem šele sedaj opazil, da je ta merska skica za "ta mali" pogonski voz.
In da je sistem osnovne ponudbe in izbirnih ponudb kar kompliciran. ima namreč 8 izbirnih ponudb.
Kot da greš danes kupovat avto.
Ne pa kot v "dobrih starih časih", ko so dali na izbiro recimo Tonotu v Armeji: "Evo ti jedno jaje i biraj"
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
po eni strani ima smisel malo pogledati, kako so včasih izgledale ponudbe, po drugi pa je preveč obširno, saj sem pravkar ugotovil, da je poleg osnovne ponudbe še 8 (z besedo: osem) izbirnih ponudb
Seveda je Jugoslavensko Siemens točno vedel, komu prodaja tramvaje in ostalo opremo. Nekomu, ki pač nima dovolj denarja in išče rešilne bilke z "oskubljenjem" opreme.
Kako poznana scena Posebej zanimivo postane, ko začnejo odločati o nakupu tehnične opreme tehnični laiki
Glede na to, da smo tako zastavili temo, da pregledamo ponudbe, bomo to tudi naredili.
Morda se bo kdo kaj koristnega naučil in mu bo pomagalo kdaj pri delu v podjetju
Izbirna ponudba I
To je ponudba za prikolico, saj so se vseskozi pogovarjali, da bodo obvladali promet samo z pogonskimi vozili, prikolice naj se bi kupovalo le v primeru, če prometa ne bi zmogli...
Dvoosna prikolica je podobna večjemu pogonskemu vozilu iz osnovne ponudbe.
Opremljena je s selenoidnimi zavorami.
Celotna teža prikolice je 6.360 kg.
Cena:
1 prikolica: 247.500 Dinarjev
4 prikolice: 990.000 Dinarjev
Dodatna cena za ogrevanje s svežim zrakom: 6.000 Dinarjev
Tole gre pa res počasi.
Če koga ne zanimajo detajli...ali pa cene, lahko preskoči
pozdrav
Darko
po eni strani ima smisel malo pogledati, kako so včasih izgledale ponudbe, po drugi pa je preveč obširno, saj sem pravkar ugotovil, da je poleg osnovne ponudbe še 8 (z besedo: osem) izbirnih ponudb
Seveda je Jugoslavensko Siemens točno vedel, komu prodaja tramvaje in ostalo opremo. Nekomu, ki pač nima dovolj denarja in išče rešilne bilke z "oskubljenjem" opreme.
Kako poznana scena Posebej zanimivo postane, ko začnejo odločati o nakupu tehnične opreme tehnični laiki
Glede na to, da smo tako zastavili temo, da pregledamo ponudbe, bomo to tudi naredili.
Morda se bo kdo kaj koristnega naučil in mu bo pomagalo kdaj pri delu v podjetju
Izbirna ponudba I
To je ponudba za prikolico, saj so se vseskozi pogovarjali, da bodo obvladali promet samo z pogonskimi vozili, prikolice naj se bi kupovalo le v primeru, če prometa ne bi zmogli...
Dvoosna prikolica je podobna večjemu pogonskemu vozilu iz osnovne ponudbe.
Opremljena je s selenoidnimi zavorami.
Celotna teža prikolice je 6.360 kg.
Cena:
1 prikolica: 247.500 Dinarjev
4 prikolice: 990.000 Dinarjev
Dodatna cena za ogrevanje s svežim zrakom: 6.000 Dinarjev
Tole gre pa res počasi.
Če koga ne zanimajo detajli...ali pa cene, lahko preskoči
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:165950
Izbirna ponudba II
Cena pogonskega vozila naraste za 67.000 dinarjev (torej na 312.000 dinarjev)zaradi povečane ponudbe v mehaničnem delu: odpiranje oken, materiali, dvojni strop, obloge itd.
Izbirna ponudba III
Električna oprema enaka kot pri vseh pogonskih vozilih.
Cena mehaničnega dela je "nekje vmes" med osnovno ponudbo in izbirno ponudbo II.
Cena se je povečala v primerjavi z osnovno ponudbo za "samo" 26.000 dinarjev pri enem vozilu, je pa to vozilo 3,. Klase in po načrtu, ki smo ga objavili zgoraj, se pravi "manjši" pogonski voz. So pa spremembe v podvozju in bi bilo potrebno pozorno pogledati, zakaj se cena spremeni ravno za toliko.
pozdrav
Darko
Izbirna ponudba II
Cena pogonskega vozila naraste za 67.000 dinarjev (torej na 312.000 dinarjev)zaradi povečane ponudbe v mehaničnem delu: odpiranje oken, materiali, dvojni strop, obloge itd.
Izbirna ponudba III
Električna oprema enaka kot pri vseh pogonskih vozilih.
Cena mehaničnega dela je "nekje vmes" med osnovno ponudbo in izbirno ponudbo II.
Cena se je povečala v primerjavi z osnovno ponudbo za "samo" 26.000 dinarjev pri enem vozilu, je pa to vozilo 3,. Klase in po načrtu, ki smo ga objavili zgoraj, se pravi "manjši" pogonski voz. So pa spremembe v podvozju in bi bilo potrebno pozorno pogledati, zakaj se cena spremeni ravno za toliko.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Poglejmo še preostalih 5 izbirnih ponudb, glede na to, da niso obširne in so samo na 2 straneh...
Izbirne ponudbe IV,V in VI
Izbirna ponudba IV:
Pri tej ponudbi izvemo, kolika je dodatna cena Peckham obešenja v primerjavi z normalnim vzmetenjem (Izbirna ponudba III). Za eno vozilo znaša dodatna cena 21.000 dinarjev.
Izbirna ponudba V:
Pri tej ponudbi izvemo, koliko je potrebno doplačati za Alu okvirje oken v primerjavi z lesenimi (in seveda boljšim patentom za odpiranje/zapiranje). Za eno vozilo znaša razlika 5.500 dinarjev.
Izbirna ponudba VI:
Pri tej izbirni ponudbi pa izvemo, koliko nas stane odpiranje/zapiranje oken z lesenim okvirjem: 4.500 dinarjev za eno vozilo.
Pri tej ponudbi namreč ni mogoče odpirati oken. Ta ponudba za pogonski voz je najcenejša.
Izbirni ponudbi VII in VIII
Izbirna ponudba VII:
Pri tej ponudbi izvemo, koliko nas stane preprečitev radijskih motenj. Če vgradimo tokovni odjemnik z grafitnim drsnim delom nas to stane 1000 dinarjev za en pogonski voz.
Izbirna ponudba VIII:
Dodatna oprema "Lampensucher" nas bi stala 1500 dinarjev za en pogonski voz.
Seveda ne vem, kaj je to "Lampensucher".
Glavno je, da je zmanjkalo izbirnih ponudb
pozdrav
Darko
Izbirne ponudbe IV,V in VI
Izbirna ponudba IV:
Pri tej ponudbi izvemo, kolika je dodatna cena Peckham obešenja v primerjavi z normalnim vzmetenjem (Izbirna ponudba III). Za eno vozilo znaša dodatna cena 21.000 dinarjev.
Izbirna ponudba V:
Pri tej ponudbi izvemo, koliko je potrebno doplačati za Alu okvirje oken v primerjavi z lesenimi (in seveda boljšim patentom za odpiranje/zapiranje). Za eno vozilo znaša razlika 5.500 dinarjev.
Izbirna ponudba VI:
Pri tej izbirni ponudbi pa izvemo, koliko nas stane odpiranje/zapiranje oken z lesenim okvirjem: 4.500 dinarjev za eno vozilo.
Pri tej ponudbi namreč ni mogoče odpirati oken. Ta ponudba za pogonski voz je najcenejša.
Izbirni ponudbi VII in VIII
Izbirna ponudba VII:
Pri tej ponudbi izvemo, koliko nas stane preprečitev radijskih motenj. Če vgradimo tokovni odjemnik z grafitnim drsnim delom nas to stane 1000 dinarjev za en pogonski voz.
Izbirna ponudba VIII:
Dodatna oprema "Lampensucher" nas bi stala 1500 dinarjev za en pogonski voz.
Seveda ne vem, kaj je to "Lampensucher".
Glavno je, da je zmanjkalo izbirnih ponudb
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Ljubljanski tramvaj
A je kdo toliko prijazen, da bi nam to malo razložil po slovensko za tiste, ki nam je nemščina čista španska vas.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Tono, ocena odlično
Evo, to so ti mehatroniki!
Sem čutil na vodi, da ne smem iti iskati prevoda v slovar. Sedaj vidim, da besede v "navadnih" slovarjih sploh ni.
Za prevod teksta bomo poprosili BP1 ali koga drugega, jaz lahko prevedem šele proti večeru.
Bo pa prevod v vsakem primeru, predno krenemo s tramvajem dalje. Ali z njegovim motorjem
pozdrav
Darko
Evo, to so ti mehatroniki!
Sem čutil na vodi, da ne smem iti iskati prevoda v slovar. Sedaj vidim, da besede v "navadnih" slovarjih sploh ni.
Za prevod teksta bomo poprosili BP1 ali koga drugega, jaz lahko prevedem šele proti večeru.
Bo pa prevod v vsakem primeru, predno krenemo s tramvajem dalje. Ali z njegovim motorjem
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Ni prevod, ampak samo razlaga v nekaj besedah: pri napajalnem sistemu z visoko napetostjo (npr. 600 voltov) bi bilo potrebno za napajanje nizkonapetostnih porabnikov (npr. razsvetljave) vgraditi bodisi napetostni pretvornik, gnerator ali kaj tretjega. Dostikrat se stvari poenostavijo tako, da se "nizkonapetostne" žarnice (npr. takšne delane za napetost 100V) vežejo v serijo, v našem primeru recimo 6. Ima pa serijska vezava veliko pomanjkljivost: če pregori ena žarnica, ugasnejo vse, pregorelo žarnico pa je težko najti (po vrsti je treba preveriti vsako posebej). Pri tem pride v pomoč sedaj že razvpiti "Lampensucher", ki s posebno vezavo stikal in indikatorja omogoča s preklapljanjem določiti, katera žarnica je pregorela.
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Metod bi rad, da čimprej štartamo s pogonskim motorjem
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:166666
Pozdravljeni,
evo ta prevod:
"V primeru da imamo napajalno napetost 550 V, uporabimo za razsvetljavo voza 5 žarnic po 110 V v serijski vezavi, torej zaporedno, povezave gre od ene k drugi in tako naprej.
Slaba stran te vezave je, da v primeru, da pregori ena žarnica, tudi druge prenehajo svetiti, saj se s pregorelo nitko prekine električni tok tudi skozi ostale.
Problem nastane, da se ne ve, katera žarnica je pregorela in je potrebno poskušati z zamenjavo eno za drugo.
Pomagamo si lahko tako, da naredimo odcepe za preizkuševalno »dozo«.
S preizkuševalnikom, kateri je v bistvu premostitveni upor, ugotovimo pregorelo žarnico.
Ko vtaknemo preizkuševalnik v dozo žarnice, ki je pregorela, zasvetijo vse ostale.
Preizkuševalne doze so lahko vgrajene v bližini voznika, tako da lahko hitro ugotovi, katera žarnica je pregorela.
Velikokrat se reši problem tako, da se vse te »doze« poveže med sabo v »Lampensucher« (iskalec pregorelih žarnic), ki je v bistvu vrtilno stikalo in ima toliko položajev kot je žarnic v tokokrogu.
Glede na položaj stikala se potem ugotovi, katera žarnica je pregorela.«
Opomba ŽC:
Kaj pa, ko pregorita naenkrat dve žarnici
Ni druge, da imaš na zalogi več žarnic (takšnih ki delujejo) ali pa gledaš nitko proti svetlobi (ki jo moraš nekje najti). Vendar tudi takšen pogled včasih ni rešitev.
Največji problem z zalogo žarnic bi bil na Gorenjskem, kjer pregorele žarnice spravijo, češ da so za podnevi še dobre
Motorja firme Siemens-Schuckert pa ne najdem nikjer.
Se bomo morali zadovoljiti z AEG motorjem. Pa saj je bil verjetno copy-paste
Takoj se pojavi problem pri prevajanju vrste vgradnje: Tatze = šapa
Mi bomo prevajali kar: s "taco"
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
evo ta prevod:
"V primeru da imamo napajalno napetost 550 V, uporabimo za razsvetljavo voza 5 žarnic po 110 V v serijski vezavi, torej zaporedno, povezave gre od ene k drugi in tako naprej.
Slaba stran te vezave je, da v primeru, da pregori ena žarnica, tudi druge prenehajo svetiti, saj se s pregorelo nitko prekine električni tok tudi skozi ostale.
Problem nastane, da se ne ve, katera žarnica je pregorela in je potrebno poskušati z zamenjavo eno za drugo.
Pomagamo si lahko tako, da naredimo odcepe za preizkuševalno »dozo«.
S preizkuševalnikom, kateri je v bistvu premostitveni upor, ugotovimo pregorelo žarnico.
Ko vtaknemo preizkuševalnik v dozo žarnice, ki je pregorela, zasvetijo vse ostale.
Preizkuševalne doze so lahko vgrajene v bližini voznika, tako da lahko hitro ugotovi, katera žarnica je pregorela.
Velikokrat se reši problem tako, da se vse te »doze« poveže med sabo v »Lampensucher« (iskalec pregorelih žarnic), ki je v bistvu vrtilno stikalo in ima toliko položajev kot je žarnic v tokokrogu.
Glede na položaj stikala se potem ugotovi, katera žarnica je pregorela.«
Opomba ŽC:
Kaj pa, ko pregorita naenkrat dve žarnici
Ni druge, da imaš na zalogi več žarnic (takšnih ki delujejo) ali pa gledaš nitko proti svetlobi (ki jo moraš nekje najti). Vendar tudi takšen pogled včasih ni rešitev.
Največji problem z zalogo žarnic bi bil na Gorenjskem, kjer pregorele žarnice spravijo, češ da so za podnevi še dobre
Motorja firme Siemens-Schuckert pa ne najdem nikjer.
Se bomo morali zadovoljiti z AEG motorjem. Pa saj je bil verjetno copy-paste
Takoj se pojavi problem pri prevajanju vrste vgradnje: Tatze = šapa
Mi bomo prevajali kar: s "taco"
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers