Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O: 168870
Če pogledamo datum na načrtu, vidimo, da je bil res narisan za prilogo k ponudbi za ljubljanski tramvaj (Strassenbahn Ljubljana), saj ima datum 20.12.1927.
Ponudba Jugoslavensko Siemens ima datum 16.1.1928.
Čaka se samo še na to, kaj je bilo iz te ponudbe, ki smo si jo podrobno že pogledali, dobavljeno...
pozdrav
Darko
Če pogledamo datum na načrtu, vidimo, da je bil res narisan za prilogo k ponudbi za ljubljanski tramvaj (Strassenbahn Ljubljana), saj ima datum 20.12.1927.
Ponudba Jugoslavensko Siemens ima datum 16.1.1928.
Čaka se samo še na to, kaj je bilo iz te ponudbe, ki smo si jo podrobno že pogledali, dobavljeno...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O: 169340
Glede na to, da se komaj čaka na novico, kaj je Jugoslavensko Siemens dobavil po ponudbi z dne 16.1.1928 je zadnji čas, da to objavimo.
Da se ne bi zopet izgubila v širjava ŽC zunanjega diska
Na žalost nimamo na voljo originalnega zaključnega dogovora (sploh ne vem če je ohranjen), tako da si bomo morali pomagati s predlogom podjetja Siemens-Schuckert A.G. z Dunaja. Imamo pa zraven še predlog Maloželezniške družbe iz Ljubljane. Verjetno se je nabavilo vse kar po tem slednjem dopisu.
Ja, se ne da brati. Povečava...
Vidimo, da je bilo po ponudbi z dne 16.1.1928 še kar nekaj aktivnosti s strani firme Siemens - Schuckert.
Najprej dopis z dne 4.7.1928, potem pa dodatna ponudba z dne 23. in 25.7.1928.
Se pravi, v izgradnjo naj bi šlo:
- linija do Šiške v dolžini 1,94 km
- linija na Vič v dolžini 2,76 km
- predelava dela linije po Dunajski cesti od Prešernove ulice do Gosposvetske ceste (predelava v dvotirno)
Skupna dolžina prog, ki naj bi šla v izgradnjo/predelavo znaša 7400 m, vgraditi je potrebno 26 kretnic, 2 križanja v loku in dvojno križanje z železnico.
Se nadaljuje...
Še 16 strani
Do konca leta jih bomo "obdelali" po sistemu mehiških nadaljevank
pozdrav
Darko
Glede na to, da se komaj čaka na novico, kaj je Jugoslavensko Siemens dobavil po ponudbi z dne 16.1.1928 je zadnji čas, da to objavimo.
Da se ne bi zopet izgubila v širjava ŽC zunanjega diska
Na žalost nimamo na voljo originalnega zaključnega dogovora (sploh ne vem če je ohranjen), tako da si bomo morali pomagati s predlogom podjetja Siemens-Schuckert A.G. z Dunaja. Imamo pa zraven še predlog Maloželezniške družbe iz Ljubljane. Verjetno se je nabavilo vse kar po tem slednjem dopisu.
Ja, se ne da brati. Povečava...
Vidimo, da je bilo po ponudbi z dne 16.1.1928 še kar nekaj aktivnosti s strani firme Siemens - Schuckert.
Najprej dopis z dne 4.7.1928, potem pa dodatna ponudba z dne 23. in 25.7.1928.
Se pravi, v izgradnjo naj bi šlo:
- linija do Šiške v dolžini 1,94 km
- linija na Vič v dolžini 2,76 km
- predelava dela linije po Dunajski cesti od Prešernove ulice do Gosposvetske ceste (predelava v dvotirno)
Skupna dolžina prog, ki naj bi šla v izgradnjo/predelavo znaša 7400 m, vgraditi je potrebno 26 kretnic, 2 križanja v loku in dvojno križanje z železnico.
Se nadaljuje...
Še 16 strani
Do konca leta jih bomo "obdelali" po sistemu mehiških nadaljevank
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:169750
Pozdravljeni,
Tale ponudba se bo kar vlekla…
Je pa zanimivo, ker imamo ponudbo in pripravo naročila vzporedno in takoj vidimo, kaj so še pri Maloželezniški družbi »vrgli ven« iz ponudbe oziroma zaostrili zahteve…
Nadaljujemo:
K dobavi spada:
»d) Dovozni tiri k predvideni remizi na Zaloški cesti s tiri dolžine okoli 500 m in 5 kretnicami
2. Vaša dobava in usluge obsegajo:
A) Električni del obsega:
a) električni del podpostaje z živosrebrnim steklenim usmernikom za pretvarjanje visokonapetostnega toka z napetostjo 6000 V in 50 Hz v enosmerni tok napetosti 600 V. Dobava visokonapetosnega kabla za priključitev podpostaj na 6000 V omrežje.
b) električna oprema proge, ki sestoji iz voznega voda in povratnega voda, ravno tako napajalni vod za priključitev na podpostajo.
B) Izdelava gradbenih načrtov, vodenje gradnje izključno vsi stroški za vodenje primerno dolgega poskusnega obratovanja, ravno tako predlogi za posebne in splošne pogoje za vodenje gradnje, končno poročilo itd.; tudi za tisto dobavo in dela, ki jih je razpisala Maloželezniška družba in so v točki 5 z dne 3.8.1928 točneje navedeni.
V točki 7 pogodbe z dne 3.8.1928 omenjena dela vodenja gradnje je upravni svet Maloželezniške družbe iz točke 6 navedenih del odvzel v znesku 332.000 Din.
C)Dobava materiala za zgornji ustroj , to pomeni tirnice, kretnice, križanja . Predaja dobave se odda po cenah, ki jih je ponudila firma Mickerts & Co. Iz Dunaja dne 6.7 in 12.7. 1928 in sicer najugodnejšemu ponudniku
Sem imel že enkrat vse vpisano, potem pa sem nekaj pritisnil in je šlo vse v maloro. Tudi Lazarus mi ni pomagal
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
Tale ponudba se bo kar vlekla…
Je pa zanimivo, ker imamo ponudbo in pripravo naročila vzporedno in takoj vidimo, kaj so še pri Maloželezniški družbi »vrgli ven« iz ponudbe oziroma zaostrili zahteve…
Nadaljujemo:
K dobavi spada:
»d) Dovozni tiri k predvideni remizi na Zaloški cesti s tiri dolžine okoli 500 m in 5 kretnicami
2. Vaša dobava in usluge obsegajo:
A) Električni del obsega:
a) električni del podpostaje z živosrebrnim steklenim usmernikom za pretvarjanje visokonapetostnega toka z napetostjo 6000 V in 50 Hz v enosmerni tok napetosti 600 V. Dobava visokonapetosnega kabla za priključitev podpostaj na 6000 V omrežje.
b) električna oprema proge, ki sestoji iz voznega voda in povratnega voda, ravno tako napajalni vod za priključitev na podpostajo.
B) Izdelava gradbenih načrtov, vodenje gradnje izključno vsi stroški za vodenje primerno dolgega poskusnega obratovanja, ravno tako predlogi za posebne in splošne pogoje za vodenje gradnje, končno poročilo itd.; tudi za tisto dobavo in dela, ki jih je razpisala Maloželezniška družba in so v točki 5 z dne 3.8.1928 točneje navedeni.
V točki 7 pogodbe z dne 3.8.1928 omenjena dela vodenja gradnje je upravni svet Maloželezniške družbe iz točke 6 navedenih del odvzel v znesku 332.000 Din.
C)Dobava materiala za zgornji ustroj , to pomeni tirnice, kretnice, križanja . Predaja dobave se odda po cenah, ki jih je ponudila firma Mickerts & Co. Iz Dunaja dne 6.7 in 12.7. 1928 in sicer najugodnejšemu ponudniku
Sem imel že enkrat vse vpisano, potem pa sem nekaj pritisnil in je šlo vse v maloro. Tudi Lazarus mi ni pomagal
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:170100
Nadaljujemo...
Stran 3:
Mehanični del tramvajev se preda v izdelavo tovarni vagonov v Brodu na Savi (Slavonski Brod) po cenah iz ponudbe z dne 7.7. 1928, št. 355, v primeru, da komisijski obisk prinese ugodne rezultate o brodskih tipih vozil.
V primeru, da obisk ne bo uspešen, se dobava vozil preda drugemu najugodnejšemu ponudniku.
V primeru, da se ne doseže usklajeno mnenje, je potrebno razloge za to predložiti Upravnemu odboru, ki lahko potem poišče nevtralnega strokovnjaka in potem njegovo mnenje zavezuje obe strani.
Izbira tipa vozila in notranje opreme jepridržana Upravnemu odboru.
V ostalem mora tehnična izvedba pogonskega voza popolnoma ustrezati ponudbi Jugoslavensko Siemens z dne 16.1.1928.
E) Nekatera dela in dobave
Ta dela in dobave razpisuje Maloželezniška družba in Siemens-Schuckert se zavezuje, da jih bo izvajala v svojem imenu in da bo vse predpisane pogoje sporočila Upravnemu odboru pred javnim razpisom.
Povdariti je potrebno, da se mora vse ponudbene cene vedno podati na enoto.
Se nadaljuje...
pozdrav
Darko
Nadaljujemo...
Stran 3:
Mehanični del tramvajev se preda v izdelavo tovarni vagonov v Brodu na Savi (Slavonski Brod) po cenah iz ponudbe z dne 7.7. 1928, št. 355, v primeru, da komisijski obisk prinese ugodne rezultate o brodskih tipih vozil.
V primeru, da obisk ne bo uspešen, se dobava vozil preda drugemu najugodnejšemu ponudniku.
V primeru, da se ne doseže usklajeno mnenje, je potrebno razloge za to predložiti Upravnemu odboru, ki lahko potem poišče nevtralnega strokovnjaka in potem njegovo mnenje zavezuje obe strani.
Izbira tipa vozila in notranje opreme jepridržana Upravnemu odboru.
V ostalem mora tehnična izvedba pogonskega voza popolnoma ustrezati ponudbi Jugoslavensko Siemens z dne 16.1.1928.
E) Nekatera dela in dobave
Ta dela in dobave razpisuje Maloželezniška družba in Siemens-Schuckert se zavezuje, da jih bo izvajala v svojem imenu in da bo vse predpisane pogoje sporočila Upravnemu odboru pred javnim razpisom.
Povdariti je potrebno, da se mora vse ponudbene cene vedno podati na enoto.
Se nadaljuje...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:170500
Nadaljujemo, stran 4:
"Firma Siemens – Schuckert mora pravočasno povedati, pri katerih posameznih montažah so upoštevali že določeno število monterjev in pomožnih monterjev in so všteti v ceno montaže in koliko pomožnih delavcev mora naročiti še Maloželezniška družba.
Da ne bi doživeli kakšnega razočaranja (prečrtano in sigurno ni bilo vključeno v zaključno naročilo) mora biti pri vsakem posameznem delu, kjer so potrebni pomožni delavci, s strani firme Siemens – Schuckert, kolikor je možno natančno podati število teh pomožnih delavcev, potem njihovo kvalifikacijo in tudi trajanje teh del. Iz teh podatkov se mora dati izračunati, koliko stroškov bo s pomožnimi delavci.
Iz ponudbe se izbriše vse stroške za prehrano in stanovanje delavcev, ki jih najame firma Siemens – Schuckert.
Ravno tako mora firma Siemens – Schuckert sama nositi stroške za potrebne lestve, odre, vzidavo rozet ipd., kar je potrebno za montažo zgornjega voda.
3. Iz dobav in del firme Siemens-Schuckert je izločeno:
a) prestavitve plinskih in vodovodnih cevi, kablov, izdelava nadhodov preko železnice v področju Gosposvetska cesta – Celovška cesta, vse ojačitve mostu preko Glinščice in na novo tlakovanje državnih cest. Ta dela bo izvedla Maloželezniška družba oziroma ljubljanska občina.
b) krožišča za reševanje pri Aleksandrovi cesti se ne zgradi, ravno tako ne omarica z ročico in tudi ne tista pri Gosposvetski cesti."
Se nadaljuje: še 14 strani
pozdrav
Darko
Nadaljujemo, stran 4:
"Firma Siemens – Schuckert mora pravočasno povedati, pri katerih posameznih montažah so upoštevali že določeno število monterjev in pomožnih monterjev in so všteti v ceno montaže in koliko pomožnih delavcev mora naročiti še Maloželezniška družba.
Da ne bi doživeli kakšnega razočaranja (prečrtano in sigurno ni bilo vključeno v zaključno naročilo) mora biti pri vsakem posameznem delu, kjer so potrebni pomožni delavci, s strani firme Siemens – Schuckert, kolikor je možno natančno podati število teh pomožnih delavcev, potem njihovo kvalifikacijo in tudi trajanje teh del. Iz teh podatkov se mora dati izračunati, koliko stroškov bo s pomožnimi delavci.
Iz ponudbe se izbriše vse stroške za prehrano in stanovanje delavcev, ki jih najame firma Siemens – Schuckert.
Ravno tako mora firma Siemens – Schuckert sama nositi stroške za potrebne lestve, odre, vzidavo rozet ipd., kar je potrebno za montažo zgornjega voda.
3. Iz dobav in del firme Siemens-Schuckert je izločeno:
a) prestavitve plinskih in vodovodnih cevi, kablov, izdelava nadhodov preko železnice v področju Gosposvetska cesta – Celovška cesta, vse ojačitve mostu preko Glinščice in na novo tlakovanje državnih cest. Ta dela bo izvedla Maloželezniška družba oziroma ljubljanska občina.
b) krožišča za reševanje pri Aleksandrovi cesti se ne zgradi, ravno tako ne omarica z ročico in tudi ne tista pri Gosposvetski cesti."
Se nadaljuje: še 14 strani
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Kaj sta (bili) te dve zadevi?železocestnik napisal/-a: b) krožišča za reševanje pri Aleksandrovi cesti se ne zgradi, ravno tako ne omarica z ročico in tudi ne tista pri Gosposvetski cesti."
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, nimam nobene prednosti pred forumaši...
Predlog pogodbe berem sproti, tako da ne vem, kaj piše na naslednjih straneh.
Nisem si še vzel časa, da bi pregledal/prebral vse gradivo, ki ga imam na diskih in ključkih
Tisti krog/krožišče pa je verjetno direktna povezava Dunajske in Gosposvetske (tirni trikotnik), ki so ga zgradili kasneje. Se mi zdi, da si spraševal o tem na kasnejših fotografijah križišča na Ajdovščini, ko si vprašal: "Kaj je pa to zdaj tu za en krog?" (po spominu).
pozdrav
Darko
Predlog pogodbe berem sproti, tako da ne vem, kaj piše na naslednjih straneh.
Nisem si še vzel časa, da bi pregledal/prebral vse gradivo, ki ga imam na diskih in ključkih
Tisti krog/krožišče pa je verjetno direktna povezava Dunajske in Gosposvetske (tirni trikotnik), ki so ga zgradili kasneje. Se mi zdi, da si spraševal o tem na kasnejših fotografijah križišča na Ajdovščini, ko si vprašal: "Kaj je pa to zdaj tu za en krog?" (po spominu).
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Slika najdena na FB.
Zanimivost (za to temo) so dobro vidni Streckentrennerji (rasklopac, ne poznam slov. besede) na obeh žicah.
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
Re: Ljubljanski tramvaj
ok, to je verjetno točno.železocestnik napisal/-a: Tisti krog/krožišče pa je verjetno direktna povezava Dunajske in Gosposvetske (tirni trikotnik), ki so ga zgradili kasneje. Se mi zdi, da si spraševal o tem na kasnejših fotografijah križišča na Ajdovščini, ko si vprašal: "Kaj je pa to zdaj tu za en krog?" (po spominu).
Pa "omarice z ročico"?
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
"Omarice z ročko" bodo počakale na še kakšno omembo v pogodbi, da bomo lahko rekli, kaj je to.
STIB, odlična fotografija iz leta 1952. Več o "šaflanju" snega glej: https://www.dnevnik.si/1042508941/magaz ... 1042508941
Nadaljujemo:
Stran 5:
c) Zemljišče za remizo pridobi Maloželezniška družba
d) Zgradbo podpostaje ("podštacije") se bo naročilo pri Mestni elektrarni. Vsa montažna dela in specialistična dela za postavitev usmernika, transformatorjev, stikalnih naprav v podpostaji gredo na breme Mestne elektrarne, ravno tako nabava in skladiščenje rezervnih delov za podpostajo.
e) položitev telefonskih in telegrafskih linij ni vključeno v dobavo in je prepuščeno posebnim dogovorom
f) položitev linij za razsvetljavo in šibki tok, kot tudi že obstoječega visokonapetostnega omrežja (recimo dvig na višjo višino), nadalje premestitev naprav za javno razsvetljavo, poskrbi mestna elektrarna na stroške Maloželezniške družbe.
g) izgradnja delavnic in remize. rezervni material za zgornji vod, gramoz in kocke za tlakovanje, rezervni deli za vozila in napajanje, nabava uniform in podobnega, kar ni navedeno v ponudbi Siemens - Schuckert, ni predmet tega dogovora
4) Izvedba dobav in del s strani firme Siemens - Schuckert
a) izvedba usmerniške naprave tako, da je vse vgrajeno le v eno podpostajo po naknadni ponudbi Ljub B 7205, Jugoslavensko Siemens A.G. z dne 25.7.1928.
Se nadaljuje...
pozdrav
Darko
STIB, odlična fotografija iz leta 1952. Več o "šaflanju" snega glej: https://www.dnevnik.si/1042508941/magaz ... 1042508941
Nadaljujemo:
Stran 5:
c) Zemljišče za remizo pridobi Maloželezniška družba
d) Zgradbo podpostaje ("podštacije") se bo naročilo pri Mestni elektrarni. Vsa montažna dela in specialistična dela za postavitev usmernika, transformatorjev, stikalnih naprav v podpostaji gredo na breme Mestne elektrarne, ravno tako nabava in skladiščenje rezervnih delov za podpostajo.
e) položitev telefonskih in telegrafskih linij ni vključeno v dobavo in je prepuščeno posebnim dogovorom
f) položitev linij za razsvetljavo in šibki tok, kot tudi že obstoječega visokonapetostnega omrežja (recimo dvig na višjo višino), nadalje premestitev naprav za javno razsvetljavo, poskrbi mestna elektrarna na stroške Maloželezniške družbe.
g) izgradnja delavnic in remize. rezervni material za zgornji vod, gramoz in kocke za tlakovanje, rezervni deli za vozila in napajanje, nabava uniform in podobnega, kar ni navedeno v ponudbi Siemens - Schuckert, ni predmet tega dogovora
4) Izvedba dobav in del s strani firme Siemens - Schuckert
a) izvedba usmerniške naprave tako, da je vse vgrajeno le v eno podpostajo po naknadni ponudbi Ljub B 7205, Jugoslavensko Siemens A.G. z dne 25.7.1928.
Se nadaljuje...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:171180
Nadaljujemo: stran 6
" S tem, da se prestavi podpostajo v Gajevo ulico oziroma da se poveča podpostaja, se spremenijo tudi dolžine in preseki visokonapetostnih kablov za napajanje prog ter povratnega kabla, kar je potrebno upoštevati pri obračunu.
V ponudbi z dne 25.7.1928 št. 7205 omenja firma Siemens-Schuckert, da je možno paralelno delovanje usmernika in baterije le s pomočjo dodatnega stroja. Nakup takšnega stroja z opremo povzroči pomembne dodatne stroške. To eminentno, zelo pomembno vprašanjeje potrebno razrešiti pred nakupom med firmo Siemens-Schuckert, Maloželezniško družbo in Mestno elektrarno. Če je po mnenju direkcije Mestne elektrarne brezpogojno potrebna, je potrebno pridobiti natančno ponudbo predno se sklene zaključni dogovor.
Predvsem pa je potrebno najti primerno lokacijo za podpostajo, takoj ko Mestna elektrarna potrdi, da jo bo zgradila na lastne stroške.
b) Električna oprema za pogonske vozove je predpisana v ponudbi z dne 16.1.1928. Pogoji za dobavo mehanskih delov za pogonske vozove bodo določeni potem, ko bo komisija obiskala tovarno, ki izdeluje vozove.
c) izvedba celotnega zgornjega voda in povratnega voda in napajalnega in povratnega kabla je določena v poglavju 16 ponudbe Jugoslavensko Siemens z dne 16.1.1928.
Če hočemo res končati s tem dogovorom o nakupu opreme do novega leta ,
je potrebno kakšen dan "vzeti" dve strani, da nam pri kakšnem enodnevnem izpadu napetosti
ne bo zmanjkalo časa...
stran 7:
"Večja poraba materiala, kot je navedena v pogodbi za dovod za napajalno napravo oziroma spremembe, ki bi jih zahteval nadzorni organ, se obračuna posebej.
Poraba materiala za šibki tok in telefonsko zaščito se tudi obračuna posebej.
Dovoljenje za montažo stenskih plošč, zidnih rozet, signalnih luči, stikal za izklop linij in podobnega za opremo linij, montiranih na javnih ali privatnih zgradbah, preskrbi Maloželezniška družba oziroma poskrbi za pogajanja z lastniki. Pri tem bo Maloželezniško družbo močno podpirala občina Ljubljana v vsakem oziru.
Stroški za kakršnekoli odškodnine in dela, katera bi nastala pri montaži zgoraj navedenih delov za linije, bremenijo izključno Maloželezniško družbo.
d) za remizo bo izdelala načrte Maloželezniška družba v dogovoru s firmo Siemens - Schuckert, takoj ko bodo narejene izmere zemljišča.
e) tiri in kretnice bodo izdelane po merah in načrtih v prilogi 12 ponudbe
f) Za vse, kar ni navedeno v ponudbah in je povezano z brezhibnim in varnim obratovanje, je dolžna poskrbeti firma Siemens-Schuckert na lastne stroške. Da bo celotna naprava popolnoma brezhibna predana, je zadolžena firma Siemens-Schuckert, ki prevzame tudi generalno garancijo.
5) Dobavni roki
Firma Siemens-Schuckert se je dožna držati rokov za dobavo in delo:
a) železničarska dela in dela pri izgradnji voznega in povratnega voda na liniji Vič-Šiška, vključno dvojni tir na Dunajski ter dovozni tir do remize: 8 mesecev, računajoč od 1.3.1929 (v kolikor bo možno pričeti graditi progo 1.3.1929."
Se nadajuje: še 10 strani
pozdrav
Darko
Nadaljujemo: stran 6
" S tem, da se prestavi podpostajo v Gajevo ulico oziroma da se poveča podpostaja, se spremenijo tudi dolžine in preseki visokonapetostnih kablov za napajanje prog ter povratnega kabla, kar je potrebno upoštevati pri obračunu.
V ponudbi z dne 25.7.1928 št. 7205 omenja firma Siemens-Schuckert, da je možno paralelno delovanje usmernika in baterije le s pomočjo dodatnega stroja. Nakup takšnega stroja z opremo povzroči pomembne dodatne stroške. To eminentno, zelo pomembno vprašanjeje potrebno razrešiti pred nakupom med firmo Siemens-Schuckert, Maloželezniško družbo in Mestno elektrarno. Če je po mnenju direkcije Mestne elektrarne brezpogojno potrebna, je potrebno pridobiti natančno ponudbo predno se sklene zaključni dogovor.
Predvsem pa je potrebno najti primerno lokacijo za podpostajo, takoj ko Mestna elektrarna potrdi, da jo bo zgradila na lastne stroške.
b) Električna oprema za pogonske vozove je predpisana v ponudbi z dne 16.1.1928. Pogoji za dobavo mehanskih delov za pogonske vozove bodo določeni potem, ko bo komisija obiskala tovarno, ki izdeluje vozove.
c) izvedba celotnega zgornjega voda in povratnega voda in napajalnega in povratnega kabla je določena v poglavju 16 ponudbe Jugoslavensko Siemens z dne 16.1.1928.
Če hočemo res končati s tem dogovorom o nakupu opreme do novega leta ,
je potrebno kakšen dan "vzeti" dve strani, da nam pri kakšnem enodnevnem izpadu napetosti
ne bo zmanjkalo časa...
stran 7:
"Večja poraba materiala, kot je navedena v pogodbi za dovod za napajalno napravo oziroma spremembe, ki bi jih zahteval nadzorni organ, se obračuna posebej.
Poraba materiala za šibki tok in telefonsko zaščito se tudi obračuna posebej.
Dovoljenje za montažo stenskih plošč, zidnih rozet, signalnih luči, stikal za izklop linij in podobnega za opremo linij, montiranih na javnih ali privatnih zgradbah, preskrbi Maloželezniška družba oziroma poskrbi za pogajanja z lastniki. Pri tem bo Maloželezniško družbo močno podpirala občina Ljubljana v vsakem oziru.
Stroški za kakršnekoli odškodnine in dela, katera bi nastala pri montaži zgoraj navedenih delov za linije, bremenijo izključno Maloželezniško družbo.
d) za remizo bo izdelala načrte Maloželezniška družba v dogovoru s firmo Siemens - Schuckert, takoj ko bodo narejene izmere zemljišča.
e) tiri in kretnice bodo izdelane po merah in načrtih v prilogi 12 ponudbe
f) Za vse, kar ni navedeno v ponudbah in je povezano z brezhibnim in varnim obratovanje, je dolžna poskrbeti firma Siemens-Schuckert na lastne stroške. Da bo celotna naprava popolnoma brezhibna predana, je zadolžena firma Siemens-Schuckert, ki prevzame tudi generalno garancijo.
5) Dobavni roki
Firma Siemens-Schuckert se je dožna držati rokov za dobavo in delo:
a) železničarska dela in dela pri izgradnji voznega in povratnega voda na liniji Vič-Šiška, vključno dvojni tir na Dunajski ter dovozni tir do remize: 8 mesecev, računajoč od 1.3.1929 (v kolikor bo možno pričeti graditi progo 1.3.1929."
Se nadajuje: še 10 strani
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Da bomo imeli še vsaj kakšno fotografijo, si poglejmo eno izmed fotografij, ki jih je posnel Peter Naglič in so objavljene v knjigi: Moje življenje v vojni 1914-1918.
Ta fotografija je iz leta 1915 in je pogled z gradu proti Kongresnemu trgu.
Seveda prikaže fotografija tudi ožino, skozi katero se je prebijal tramvaj mimo Luckmannove hiše.
Jaz tramvaja ne vidim, niti semaforja
pozdrav
Darko
Ta fotografija je iz leta 1915 in je pogled z gradu proti Kongresnemu trgu.
Seveda prikaže fotografija tudi ožino, skozi katero se je prebijal tramvaj mimo Luckmannove hiše.
Jaz tramvaja ne vidim, niti semaforja
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:171860
Nadaljujemo po enodnevnem "izpadu" zaradi potopljenega vlaka v Bohinjskem jezeru
stran 8:
b) remiza s pomožnimi prostori in zgradba obratnega vodstva v 5 mesecih, računajoč od 1. marca 1929 pod pogojem, da vam damo zemljišče na razpolago 1.3.1929
c) Usmerniško napravo in visokonapetostni kabel vključno z montažo v 8 mesecih od časa razčiščenja vseh tehničnih podrobnosti. Pogoj za ta termin je, da se vam preda prostore za vgradnjo električnih omar, transformatorjev in stikalnih naprav oz. temeljev za stroje pravočasno v dokončanem stanju in suhem stanju.
d) dobava 10 pogonskih voz v 11 mesecih od sklenjene pogodbe s strani Maloželezniške družbe, pod pogojem, da tovarna vagonov dokonča dela tako, da vam ostaneta še 2 meseca za montažo električne opreme.
e) Izvedbene načrte za tehnično-policijskipregled za pridobitev obratovalnega dovoljenja je potrebno predložiti 14 dni po dokončanju del
Roki za izdelavo so določeni pri pogoju, da dela ne bodo ovirana s strani oblasti in da se montaža vrši v enem delu, brez prekinitev.
Upoštevanje teh rokov je povezano tudi s tem, da se vsa oblasta dovoljenja, potrebna za opravljanje del, pridobi pravočasno, sicer se roki podaljšajo za čas zamude pri pridobivanju dovoljenj.
pozdrav
Darko
Nadaljujemo po enodnevnem "izpadu" zaradi potopljenega vlaka v Bohinjskem jezeru
stran 8:
b) remiza s pomožnimi prostori in zgradba obratnega vodstva v 5 mesecih, računajoč od 1. marca 1929 pod pogojem, da vam damo zemljišče na razpolago 1.3.1929
c) Usmerniško napravo in visokonapetostni kabel vključno z montažo v 8 mesecih od časa razčiščenja vseh tehničnih podrobnosti. Pogoj za ta termin je, da se vam preda prostore za vgradnjo električnih omar, transformatorjev in stikalnih naprav oz. temeljev za stroje pravočasno v dokončanem stanju in suhem stanju.
d) dobava 10 pogonskih voz v 11 mesecih od sklenjene pogodbe s strani Maloželezniške družbe, pod pogojem, da tovarna vagonov dokonča dela tako, da vam ostaneta še 2 meseca za montažo električne opreme.
e) Izvedbene načrte za tehnično-policijskipregled za pridobitev obratovalnega dovoljenja je potrebno predložiti 14 dni po dokončanju del
Roki za izdelavo so določeni pri pogoju, da dela ne bodo ovirana s strani oblasti in da se montaža vrši v enem delu, brez prekinitev.
Upoštevanje teh rokov je povezano tudi s tem, da se vsa oblasta dovoljenja, potrebna za opravljanje del, pridobi pravočasno, sicer se roki podaljšajo za čas zamude pri pridobivanju dovoljenj.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:172240
Nadaljujemo, stran 9:
Kot smo že napisali, je potrebno pravočasno pridobiti dovoljenja s strani oblasti, za kar je predviden rok 6 tednov (bilo je natipkano 4 tedne, pa je nekdo s svinčnikom popravil na 6 tednov).
V kolikor ne bi bilo možno pridobiti dovoljenj v tem roku, se podaljšajo zakasnitvi primerno roki dobave in montaže.
Višja sila, upori delavcev, bojkot, manjko vagonov za prevoz materiala, havarije, nezgode pri transportu, izdelava slabega izdelka, pomembnega dela naprave ("Aušus" = izmet),
lom ulitka in podobno, vplivajo na splošne pogoje dobave in montaže, zaradi česar se podaljšajo roki za čas teh motenj.
Takšne motnje je potrebno javiti pisno v roku 3 dni po nastanku motnje.
V kolikor se ne bi firma Siemens-Schuckert oz. poddobavitelji držala zgornjih rokov, se ji zaračuna dnevni pavšal 10.000 Din.
6) Montaža pretvorniške naprave
Montaža usmernika, transformatorjev, stikalne naprave, povezovalnih vodov, polaganja in montaže visokonapetostnih napajalnih vodov in povratnih vodov se izvede po ponudbi z dne 16.1.1928.
pozdrav
Darko
Nadaljujemo, stran 9:
Kot smo že napisali, je potrebno pravočasno pridobiti dovoljenja s strani oblasti, za kar je predviden rok 6 tednov (bilo je natipkano 4 tedne, pa je nekdo s svinčnikom popravil na 6 tednov).
V kolikor ne bi bilo možno pridobiti dovoljenj v tem roku, se podaljšajo zakasnitvi primerno roki dobave in montaže.
Višja sila, upori delavcev, bojkot, manjko vagonov za prevoz materiala, havarije, nezgode pri transportu, izdelava slabega izdelka, pomembnega dela naprave ("Aušus" = izmet),
lom ulitka in podobno, vplivajo na splošne pogoje dobave in montaže, zaradi česar se podaljšajo roki za čas teh motenj.
Takšne motnje je potrebno javiti pisno v roku 3 dni po nastanku motnje.
V kolikor se ne bi firma Siemens-Schuckert oz. poddobavitelji držala zgornjih rokov, se ji zaračuna dnevni pavšal 10.000 Din.
6) Montaža pretvorniške naprave
Montaža usmernika, transformatorjev, stikalne naprave, povezovalnih vodov, polaganja in montaže visokonapetostnih napajalnih vodov in povratnih vodov se izvede po ponudbi z dne 16.1.1928.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:172500
Pozdravljeni,
nadaljujemo, da nam ne zmanjka dni do novega leta...
V ponudbi je predviden pavšalni znesek, ki vsebuje:
-stroške monterjev, pomožnih monterjev, obrtnikov in pomožnega osebja in tudi manjših zadev recimo pri polaganju kablov: dobave opeke in rumenega peska...
-upošteva pa tudi stroške za poslanega specialističnega tehnika za usmernike, ki bo spravil v pogon stekleni živosrebrni usmernik
-stroški odrov, lestev itd.
-stroški razsvetljave-stroški varovanja gradbišča
-stroški skladiščenja materiala
Stroški porabljene električne energije gredo na račun Maloželezniške družbe.
7. Prevzem materiala
Za prevzem vsega dobavljenega materiala imenuje Maloželezniška družba nadzorni organ. V kolikor želi, lahko imenuje vanj tudi občina Ljubljana svojega predstavnika.
O rezultatih prevzema je potrebno sestaviti zapisnik.
V primerih, da pride do nesporazumov, se pridobi nevtralnega strokovnjaka,da izda mnenje. Njegovemu mnenju se morata podvreči obe strani.
Še stran 11, da si ustvarimo malo rezerve...
Stroški komisij se delijo na polovico.
8.) Prevzem naprave
Za prevzem delov naprave imenuje Nadzorni svet Maloželezniške družnbe nadzorni organ. Prevzem se opravi po opravljenem tehnično-policijskem pregledu in sicer po 8-ih dneh poskusnega obratovanja.
O prevzemu je potrebno napisati zapisnik, v njem morajo biti navedene pomanjkljivosti, če obstajajo.
9.) Garancija
Kvaliteto izvedenih del zgornjega ustroja mora firma Siemens-Schucker garantirati z dogovori s podizvajalci, ki morajo prevzeti garancijo vsaj za tri mesece.
Za kvaliteto mehanskih delov pogonskih voz mora garantirati tovarna vagonov.
Za tirnice in opremo proge, za električno opremo pogonskih voz in za dele usmerniške naprave firma Siemens-Schuckert garantira v roku 12 mesecev od prevzema.
V zvezi z dobavljeno električno opremo garantira firma Siemens-Schuckert za učinkovitost strojev, transformatorjev in motorjev kot tudi za prevodnost zgornjega voda v območju, navedenem v ponudbi in sicer v roku 12 mesecev.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nadaljujemo, da nam ne zmanjka dni do novega leta...
V ponudbi je predviden pavšalni znesek, ki vsebuje:
-stroške monterjev, pomožnih monterjev, obrtnikov in pomožnega osebja in tudi manjših zadev recimo pri polaganju kablov: dobave opeke in rumenega peska...
-upošteva pa tudi stroške za poslanega specialističnega tehnika za usmernike, ki bo spravil v pogon stekleni živosrebrni usmernik
-stroški odrov, lestev itd.
-stroški razsvetljave-stroški varovanja gradbišča
-stroški skladiščenja materiala
Stroški porabljene električne energije gredo na račun Maloželezniške družbe.
7. Prevzem materiala
Za prevzem vsega dobavljenega materiala imenuje Maloželezniška družba nadzorni organ. V kolikor želi, lahko imenuje vanj tudi občina Ljubljana svojega predstavnika.
O rezultatih prevzema je potrebno sestaviti zapisnik.
V primerih, da pride do nesporazumov, se pridobi nevtralnega strokovnjaka,da izda mnenje. Njegovemu mnenju se morata podvreči obe strani.
Še stran 11, da si ustvarimo malo rezerve...
Stroški komisij se delijo na polovico.
8.) Prevzem naprave
Za prevzem delov naprave imenuje Nadzorni svet Maloželezniške družnbe nadzorni organ. Prevzem se opravi po opravljenem tehnično-policijskem pregledu in sicer po 8-ih dneh poskusnega obratovanja.
O prevzemu je potrebno napisati zapisnik, v njem morajo biti navedene pomanjkljivosti, če obstajajo.
9.) Garancija
Kvaliteto izvedenih del zgornjega ustroja mora firma Siemens-Schucker garantirati z dogovori s podizvajalci, ki morajo prevzeti garancijo vsaj za tri mesece.
Za kvaliteto mehanskih delov pogonskih voz mora garantirati tovarna vagonov.
Za tirnice in opremo proge, za električno opremo pogonskih voz in za dele usmerniške naprave firma Siemens-Schuckert garantira v roku 12 mesecev od prevzema.
V zvezi z dobavljeno električno opremo garantira firma Siemens-Schuckert za učinkovitost strojev, transformatorjev in motorjev kot tudi za prevodnost zgornjega voda v območju, navedenem v ponudbi in sicer v roku 12 mesecev.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers