Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:177400


Pozdravljeni,

mislim da je prav, da pustimo ostale teme malo pri kraju in nadaljujemo s traso od Zgornje Šiške do Šentvida, zdaj ko jo imamo na voljo.

Seveda nas malo že zdeluje tudi firbec, ali smo prav ugibali, ko smo pisali kaj o tem odseku.


Zadnji del proge do Zgornje Šiške je bil tale:

Slika

Povečavo si lahko ogledate kar nekaj strani nazaj (na strani 73).


Nadaljujemo s podaljšano traso iz Zgornje Šiške do Šentvida...

Slika


povečava...

Slika


Nadaljujemo: km 2.0 in 2.1

Slika


povečava...

Slika




Pa si poglejmo odsek proge še do postajališča Zgornja Šiška...

Slika


povečava:

Slika



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči .

V začetku marca meseca leta 1931 so se odgovorni in pomembni možje zbrali, da bi preučili "potovanje" tramvaja do danes imenovanega Šentvida. Kako je vse skupaj potekalo, pa si lahko preberete iz naslednjih člankov. Še to. Predvidevam, da je tedanja gostilna "Kmet", sedaj glasbena šola "Franca Šturma" :? .

Slika

Vir: dLib - NUK

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:177777



Bravo Igor =D> =D>

Glede na to, da si se potrudil zbrati časopisne novice, imamo sedaj možnost in privilegij, da jih preverimo :wink:

Danes bomo preverili samo prisotne...

Samo v povečavi zaradi slabe kvalitete fotografij :roll:

Slika


Slika


Slika


Če bi imeli nagradni kviz, bi bilo vprašanje: katera je bila to "določena ura" in še: kateri je bil to "določen kraj" :?:


Namig: rana ura, :berr



pozdrav
darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

železocestnik napisal/-a:Če bi imeli nagradni kviz, bi bilo vprašanje: katera je bila to "določena ura" in še: kateri je bil to "določen kraj" :?:
Po standardih iz tistih časov očitno ura ni bila tako zelo rana, v nekem drugem članku piše "ob 9. dopoldne". 3. marca leta 1931 je bil v Ljubljani sončni vzhod ob 6:39, torej je bilo ob 9h res že dopoldne. Glede na to, da je tistega meseca polna luna nastopila 4.3. ob 11:36, je bila 3.3. kar precej svetla. Na dan sestanka komisije je zašla le nekaj minut pred sončnim vzhodom (ob 6:28) in je bilo najbrž precej svetlo že od polnoči naprej :wink:

Verjamem, da so v gostilni Kmet imeli tudi dobro :berr
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:178150



Meni ob 9. uri šele prvič zvoni :sleep :lol:

Je pa res, da nam včasih ni bilo težko začeti službo ob 6. uri.


Komisija je imela kar precej dela, zato kolikor toliko zgodnja ura.

Ker smo že začeli, si poglejmo ta zapisnik do konca. Potrdila in razpise si bomo ogledali pozneje. Tudi pojasnila in pripombe bomo dodajali potem, ko dodamo vse strani zapisnika. Če pa kdo ne bo zdržal s komentarjem pa tudi prav. Da ne bo tisti nekdo ravno jaz...
Ali pa če najde kakšen dober zapis v časopisu, je tudi zaželjeno, da ga takoj vključi v temo.

Najprej si preberimo zapisnik...

Smo že na 4. strani:

Slika


5. stran:

Slika


6. stran:

Slika


Vseh strani zapisnika je 16 za prvi dan obravnave in potem še 20 strani za drugi dan. Zaenkrat imamo tri strani zapisnika na dan, če se bo preveč vleklo, lahko število strani zapisnika povečamo, več kot 5 pa ne, da ne bo zadeva prehitro zaključena, brez da smo jo dobro premislili :wink:
...oz. "nabili"premalo ogledov :lol:

Da pa ne bo preveč dolgočasno , bomo dodajali vsak dan po ene 200 metrov proge :lol:
Če kakšen dan nadaljevanka izpade, je potrebno naslednji dan dodati dvojno "dozo" #-o

Zaustavili smo se pri km 2.3 oziroma pri postajališču "Zgornja Šiška" (km 2.452 po zapisniku ?).
Nadaljujemo...

Slika


povečava...

Slika


Slika


povečava...

Slika


Seveda bi bilo sedaj nagradno vprašanje, če bi imeli kviz, kaj sledi :wink:

Namig: vse polno tirov


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

železocestnik napisal/-a:Seveda bi bilo sedaj nagradno vprašanje, če bi imeli kviz, kaj sledi :wink:
Ker že ravno ni kviz, bom pa napisal kar tako, brez ugibanja :wink: Sledi Remiza v Zgornji Šiški.
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:178500




Bravo Metod, moraš dobro slediti progi sredi polj, da se lahko orientiraš =D>


Pa dajmo najprej pokazati, koliko tirov je bilo v remizi...

Slika

povečava:

Slika


Pri km 2.9 zmanjka tirov na progi :?: :shock:

Jih je vsaj v remizi za ene 200 m, ki sem jih obljubil za vsak dan :lol:


Nadaljujemo z zapisnikom...

Smo na 7. strani:

Slika


8. stran:

Slika



9. stran:

Slika


10. stran:

Slika



Danes sem dokončno izvedel, da na LPP nimajo v arhivu nič več o tramvaju. Nobenih načrtov, nobenih zapisnikov, nobenih personalnih podatkov, nobenih fotografij. Vse kar so še imeli, so predali v hrambo Zgodovinskemu arhivu Ljubljana. Seveda pa tega ni bilo ne vem koliko. Ko so pripravljali zbornik ob 75-letnici VIATOR-ja, je še bilo nekaj gradiva, potem pa je veliko dokumentov našlo svojo pot...


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

železocestnik napisal/-a:Pri km 2.9 zmanjka tirov na progi
Saj so (po podatkih iz knjig T. Brateja) prvotno načrtovali tramvajsko progo le do Zgornje Šiške, in so se pozneje (menda šele med gradnjo) odločili na podaljšek do Šentvida.
Zanimivo bi bilo če bi izvedeli do kakšnih sprememb tirnih zvez je prihajalo znotraj remize po l. 1931. Osebno verjamem da se je nekaj moralo dograditi, saj so do l. 1941 dobavljali dodatne tramvaje. Če že ne drugega, je vsaj bil postavljen "odstavni" tir pri južni fasadi remize (ki ga na načrtu ni), na katerem so nastale fotografije tramvajev in prikolic v zgodnjih 50-ih.
železocestnik napisal/-a:Danes sem dokončno izvedel, da na LPP nimajo v arhivu nič več o tramvaju.


Škoda da je tako. Verjel sem da naj bi LPP hranil bogat (foto) arhiv. Če za 57 let obratovanja tramvajev ni ostalo veliko, kaj pa šele o trolejbusih...
Vsekakor pa hvala Darko na itak obsežnem gradivu :thumbupr :!:

Mimogrede, ali danes obstaja cestni ovinek med km 2400 in 2600 za postajališčem Zgornja Šiška? Na katerem mestu je to pravzaprav?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Glede na to, da ponavadi "priletim " v arhiv zadnjo uro pred zaprtjem, na hitro poslikam dokumente in načrte, brez da bi jih prej kaj posebno pogledal (včasih imam zato polno kala), potem pa tudi doma nimam kakšne posebne volje brskati po teh fotkah.

V bistvu imam izhodni položaj tak kot vsi forumaši, ko "vržem" fotke na forum. Mislim da je to veliko bolj fer, kot pa da vse do podrobnosti preštudiram in se delam pametnega. Zato tudi včasih kakšno napačno stvar "prilepim", pa se potem hecamo, da preverjam budnost :wink: :lol:

Šele ko se začnejo komplikacije, začnem brskati po disku :roll:


Celovško so izravnali verjetno takrat, ko so gradili bloke ob njej.
Vsaj maja 1970 je bila Celovška že ravna...

http://shrani.najdi.si/?3n/z2/1B25oN0J/ ... -0005a.jpg

Verjetno je ravno tisti del ceste pri bencin pumpi na tem načrtu ostanek nekdanjega ovinka Celovške.

Za primerjavo pa načrt Ljubljane iz sredine tridesetih...

Tista ___ _ _ ___ je znak za tramvajsko progo...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:178850

Nadaljujemo z našim zapisnikom...

Stran 11:

Slika



stran 12:

Slika



stran 13:

Slika


stran 14:

Slika


stran 15:

Slika


stran 16:

Slika



Evo, pa smo spravili prvi dan komisije pod streho.Malo pozno sicer, ob 21. uri. Nekateri niso zdržali... :zzz2


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 09.01.2016, 10:11, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Hribovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 207
Pridružen: 24.02.2009, 1:17

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Hribovc »

S temi ogledi si pa že kar obseden. :mrgreen: Seveda beremo tvoje teme z užitkom. Kje drugje bi na enem mestu (pravzaprav servirano na krožniku) našel toliko naše zanimive železniške zgodovine. Le tako naprej. :snowman
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:179000


Ja, res je...to vem že sam :lol: :lol:

Ampak...ne morem pozabiti, ko je poleti 2014 nekdo "nabijal" MMG tudi po 1000 ogledov. Sedaj ni važno, ali je to delal kdo od forumašev ali je ponorel števec. Zato vsaj pri tej temi pišem število ogledov, da lahko potem naredim analizo. Vedno pogosteje se mi postavlja vprašanje, ali se sploh splača pisati o nečem, ali je bolje najti par zainteresiranih in se pomeniti v kakšni gostilni :berr

Zanimanje za temo mi je predvsem pomembno zato, ker imam preveč drugih projektov in bi z zadevami, ki zanimajo premajhen krog ljudi samo izgubljal čas.
Trenutno imam odprte projekte zgodovino papirništva in vodnih znakov, nekaj tem iz prve svetovne vojne, ogromen projekt iz druge svetovne vojne, parne stroje in žage na Slovenskem v srednjem veku in seveda Južno železnico. Druge teme so šle "v štuc", tako recimo zgodovina Bovškega glavarstva,zgodovina Medvod, da o manjših projektih sploh ne pišem. Objavljam zelo malo, če me slučajno "nažajfajo", recimo v zadnjih letih samo v Loških razgledih, Fotoantiki. Izgubiš namreč preveč časa, predno pripraviš zadevo tako daleč, da gre v tisk. Poleg tega sodelujem pri projektu, kako dopovedati širši javnosti in menedžerjem v podjetjih in ustanovah, kako pomembno je vzdrževanje "delovnih sredstev" (strojev in naprav) in dejstvu, koliko BDP se zmeče skozi okno zaradi neučinkovitega vzdrževanja. Projekt je zahteven, ker večina sploh noče poslušati izkušenj iz tujine, ki je sedaj v povprečju vsaj ene 30 let pred nami. Vsaka čast izjemam, ki že lahko "vrtijo" denar, ki ga pridobijo z učinkovitim vzdrževanjem. Torej, če zaključim: preveč odprtih projektov :roll:

Zato torej "težim" z ogledi in pač o temah, ki nimajo ogleda, ne pišem več.

Je pa tudi res, da smo obravnavo teme o ljubljanskem tramvaju z leti pripeljali do točke, ko je postala izredno zanimiva.
Temo je začel STIB leta 2007, jaz sem se vključil v temo resno šele leta 2010.

Ojoj, celih 6 let :roll: :old


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

železocestnik napisal/-a:Celovško so izravnali verjetno takrat, ko so gradili bloke ob njej.
Vsaj maja 1970 je bila Celovška že ravna...

http://shrani.najdi.si/?3n/z2/1B25oN0J/ ... -0005a.jpg

Verjetno je ravno tisti del ceste pri bencin pumpi na tem načrtu ostanek nekdanjega ovinka Celovške.
Gradnja blokov in ravnanje Celovške sicer segata v isto časovno obdobje, nista pa bila neposredno povezana. Vsaj one stolpnice na začetku Tugomerjeve ulice so gradili v prvi polovici sedemdesetih in poravnana Celovška na tem mestu torej ne more biti posledica te gradnje. Tudi @ŽCov zemljevid iz leta 1970 temu pritrjuje, stolpnic ni vrisanih niti kot načrtovanih, so pa vrisane kot obstoječe leta 1970 tam stoječe hiše.

Najbrž so imeli načrt izravnave, ki pa so ga izvajali po etapah. Že na onem načrtu iz sredine tridesetih se vidi, da je ob jugozahodnem robu Celovške od Scopolijeve pa do Šišenske kar precejšen razmik do prvih hiš ob stranskih ulicah. Kar bi lahko pomenilo ,da so imeli namen poravnati Celovško že praktično pred 100 leti.

Kot smo nekje že debatirali so del Celovške od Šišenske proti sedanji obvoznici širili v drugi polovici sedemdesetih let in verjetno so ob tem naredili tudi poravnavo kot jo imamo danes. Pred širitvijo je na mestu sedanje "porte" LPP-ja stala stara upravna stavba Ljubljana transporta (morebiti že tudi ECŽ?) oziroma malce bolj jugozahodno, nekako na robu sedanjega vozišča v smeri iz centra proti Šentvidu. In je seveda morala pasti ... :pope Zaradi sedanjega poteka Celovške bi sicer lahko še vedno stala, najbrž je delala napoto napredku (bri: avtobusom) :lol:
Na @ŽCovem zemljevidu je ona dolga stavba pri LPPju (včasih je bil tam Viatorjev hotel in restavracija, potem prehodni dom za tujce, pa kasneje restavracija in hotel BOF, sedaj pa kdo ve kaj) še narisana samo z obrisom, torej kot načrtovana. V trenutku širitve Celovške ceste na tem mestu pa je tista stvaba že stala.

Pa da ne bo koga motilo: ukrivili so tudi Šišensko cesto (najbrž ob končanju širitve Celovške ceste od tega križišča proti centru) in prestavili križišče Šišenske in Celovške na mesto, kjer se je prej na Celovško priključevala Martina Krpana ulica. Ostanek stare Šišenske na svojem severnem koncu še sedaj obstaja tam, kjer se s Šišenske zavije proti blokom na ulici Ane Ziherlove. Na mestu nekdanjega križišča Celovške in Šišenske je sedaj "porta" LPP-ja.

Sicer pa Celovška ni čisto poravnana, še vedno naredi blagi "S" s začetkom pri stari Petrolovi črpalki in zaključkom pri trgu komandanta Staneta (malo pred obvoznico).
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Upravna zgradba ECŽ, zgrajena leta 1931, je vidna na načrtu pred remizo.
Odmaknjena je kar dovolj od Celovške ceste.

Je pa bilo dovolj prostora za uvoz in izvoz mimo upravne zgradbe, dokler se je to dogajalo po tirih. Tisti trenutek, ko so zmetali tire ven, je bilo konec zgodbe. Avtobusi so opletali levo-desno in verjetno "pobrali" vogale upravne zgradbe.

Seveda je pa tudi zmanjkalo prostora za uradnike po drugi svetovni vojni.Zaplavali smo v en drug red :roll:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

jž 363 se je že sprijaznil, da načrtov od km 2.9 dalje ni več...

jž 363 napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:Pri km 2.9 zmanjka tirov na progi
Saj so (po podatkih iz knjig T. Brateja) prvotno načrtovali tramvajsko progo le do Zgornje Šiške, in so se pozneje (menda šele med gradnjo) odločili na podaljšek do Šentvida.
Nova proga na Vič in Zgornjo Šiško, načrtovana leta 1928, je bila predvidena res do Zgornje Šiške, ampak samo toliko, da je prešla mejo Spodnje Šiške, do km 1.9 (Gostilna pri Kosu).

Podaljšanje proge do Šentvida pa je bilo projektirano leta 1930.
Ogledali smo si že te načrte od km 1.9 do km 2.9, ko jih je "zmanjkalo".

Seveda sem začel brskati po disku in našel vzrok, zakaj se tiri končajo pri km 2.9 :idea:


Našel sem jih v drugi mapi...

Slika

Se pravi od km 2,742 do km 5.917 =D>

Torej za cele 3 km proge.

Pa to je dva tedna objav načrtov :roll:

Izgleda, da bo potrebno povečati "doziranje" načrtov čez polje vsaj za 100% :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori