Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, pozdravljen,

kaj se vse najde v časopisih.

Na vsak način, pa je Ljubljana hotela postati del večine kulturnih držav :wink: :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a gorican »

Na ljubljanski občini še niso obupali nad načrtovanjem tramvaja

http://www.zurnal24.si/na-ljubljanski-o ... nek-268607
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

gorican napisal/-a:Na ljubljanski občini še niso obupali nad načrtovanjem tramvaja

http://www.zurnal24.si/na-ljubljanski-o ... nek-268607
Pozdravljeni pozitivno misleči.

Ponajprej @goričan, hvala za informacijo. Nadalje predlagam, da takšne "zadeve" podajamo v rubriki "Znanstvena fantazija" :wc . Ali smo danes 1. aprila :noro ? Kdaj so že občinske volitve :^o ? Takrat stranke uporabijo tudi "tramvaj" za nabiranje glasov :twisted:

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

komaj smo izkopali stare tirnice iz Slovenske ceste...

Slika
foto: vlaki.info

...pa bi že radi za nove razkopavali :roll: :roll:


Slika
železocestnik napisal/-a:Igor, pozdravljen,

kaj se vse najde v časopisih.

Na vsak način, pa bi Ljubljana hotela postati del večine kulturnih držav :wink: :lol:


pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Eni bi se radi igrali s tramvajem in zraven zapravili skoraj celo milijardo. #-o
Kako se pa javni promet ureja za 10x manj, pa bi si lahko pogledali recimo v Celovcu.
Si bom sposodil eno sliko iz teme Celovec z Okolico, avtor Gusar:
Slika
9 parov vlakov, ki vozijo na relaciji 2min v eno smer! :!:
Pa poglejmo kako je v Ljubljani, edini res konkretno uporabljan P+R na Viču, ki se drži železniške proge, nima svojega postajališča.
Je pa res, da če bi ga zgradili, potem bo težko komu prodat tramvaj, oz zaenkrat vozovnico za LPP. :twisted:
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči.

LJ363, :thumbupl . Ni kaj za dodati.

Objavljam dva članka o "novonastalem krogu" na tedanjem Marijinem trgu (dandanes je to Prešernov trg). Ob gledanju fotografij, predvsem razglednic, bomo lahko tako "potegnili spodnjo časovno mejo". Komentarji so :thumbupr


Slika


Slika


LP Igor
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Včeraj, 13. 4. 2016, je Delo na 11. strani objavilo kratek člančič o Tromost(ov)ju, med drugim tudi s sliko nekoč in danes.
Slika

In na stari razglednici lahko vidimo tramvaj na mostu. Na razglednici je "podpisan" samo "foto kunc", na prvo žogo pa jo lahko datiramo enkrat med 1932 (izgradnja Tromostovja) in 1958 (saj vemo, kaj je bilo takrat). Kot kaže, je bil ravno tramvaj "krivec" za "širitev" Špitalskega/ Frančiškanskega/ Francovega mostu, saj v člančiču piše:
Ko so 1901. čezenj speljali progo električne cestne železnice, se je promet na njem zgostil in edina rešitev je bila, da ga povečajo.
Temu pritrjuje tudi zapis na slovenski Wikipediji.

Mimogrede, ko smo že ravno pri tem Marijinem/Prešernovem trgu, ko je ŽC prevzel vajeti te teme, se je potrudil in zbral stare slike s prvotne trase. Tu se mu je izmuznila majhna podrobnost. Potnike, ki so se v prvih nekaj letih tramvaja pripeljali čez most na ta Marijin trg, je na desni pozdravila gostilna "Pri Bučarji". :berr Leta 1905 se je morala umakniti Prešernovemu spomeniku in že takrat načrtovani širitvi mostu. Sliko tik pred rušenjem (in če prav vidim, je v desnem spodnjem kotu tudi tramvaj) lahko najdemo tu, ne vem pa, ali jo lahko prilepim sem (ŽC je namreč n strani nazaj imel neko predavanje o ©)...

Upam tudi, da ne bo nič narobe, da sem objavil sken iz Dela. Verjetno bo čez čas na voljo tudi v njihovem spletnem arhivu...

NAKNADNO DODANO:
Če že za prej omenjeno fotko gostilne Pri Bučarju ni jasno, ali se jo sme objaviti, pa te dileme ne bi smelo biti pri razglednici z Wimimedia Commons:
Slika

Od kod se je vzela tista številka 1799, mi ni jasno, Sporti, ki je sliko naložil, jo je datiral med 1895 - 1904, glede na to, da se vidijo tudi tramvajski viri, lahko čas nastanka še dodatno zožimo na 1901 - 1904/5.

ŠE NAKNADNO:
Tisto "dvomljivo" sliko sem našel še na FB strani Radia Hit, kjer je razvidno, da jo je posnel J. Vesel. Mogoče kdo ve njegovo polno ime?
Slika

In rušenje Bučarja z DLIB:
Slika
Avtor je Fran Vesel, ki je umrl leta 1944, kar pomeni, da so materialne pravice te slike potekle že pred 2 letoma in jo, seveda ob navedbi avtorja, lahko prosto objavljamo.

Pa zaenkrat bodi dovolj Marijinega/Prešernovega trga z moje strani...
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

Zame je v zgodovini ljubljanskega tramvaja interesanten predvsem povojni čas (ter leta odprave), zato prilagam skoraj odkrito fotografijo (zanimivo predvsem zaradi infrastrukture) - upam da velikost ne bo problem:

Slika
vir: https://www.facebook.com/ljubljana.neko ... =3&theater

Le kdo bi rekel da so po ukinitvi proge na Vič l. 1957 kretnico pred Pošto odstranili? Fotografija je verjetno nastala po letu 1958.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, fotografija je neipodbiten dokaz =D> =D>

Lahko bi brskal za informacijo o tem, kdaj so izgradili in kretnico in tire v časopisih, po arhivih, dneve in dneve...

Tako pa vzameš v roko fotografijo, malo znanja o avtobusih Ljubljani in je vse jasno...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

jž 363 napisal/-a:Le kdo bi rekel da so po ukinitvi proge na Vič l. 1957 kretnico pred Pošto odstranili? Fotografija je verjetno nastala po letu 1958.
Tale fotografija je nastala po ukinitvi tramvajskega prometa, saj nad tiri ni več opaziti tramvajskih žic, so pa vidne trolejbusne žice naravnost v smeri proti Viču. Glede na to, da je bila opravljena zadnja vožnja tramvaja konec leta 1958 in pred tem žic iznad tirov najbrž niso sneli, lahko najzgodnejši možni datum nastanka fotografije mirno pomaknemo v leto 1959.

Na fotografiji sta avtobusa, proga številka 2 je bila krožna proga mimo Splošne bolnice in Žal (deloma se trase še danes drži proga številka 2). Se pa na boku levega avtobusa vidi logotip podjetja ECŽ. Podjetje ECŽ se je 4.8.1958 uradno preimenovalo v "Ljubljana Transport" (vir podatka: brošura "Viator 75 let") z drugačnim logotipom. Je pa seveda vprašanje do kdaj so avtobusi še nosili logotip ECŽ (v "najslabšem" primeru kar do kasacije kdo ve koliko let kasneje).

Tudi tramvajski tiri so v cestah vztrajali še dolga leta po ukinitvi tramvajskega prometa v vsesplošno negodovanje pešcev, ki so se zatikali v reže v tirih.
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Metod, pozdravljen,

z logotipom ECŽ si ne moreš pomagati.

Praktični izgled: en kar zajeten ulitek.

Pomeni, da mora biti "prišraufan" na bok.

Kaj pomeni, če ga "odšraufaš": luknje na boku, tisti del, kjer je bil znak, je drugačne barve (bolj žive, ker je drugod barva obledela)

Kar zopet pomeni: flikanje lukenj, barvanje...izpad vozila za en teden

Ker so zadevo peljali praktiki, je trajal ta "logo" do kasacije, kar si že sam pogruntal. Takrat je pač bilo vse naše...

Samo v primerih, če nastopi novi, privatni lastnik, ki se je s starim skregal, ja takrat je pa druga pesem. Čez noč izgineje vsi "logoti" :lol: :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

mkx napisal/-a:Je pa seveda vprašanje do kdaj so avtobusi še nosili logotip ECŽ
Ali je to res bil ECŽ-jev logotip? Mislim da ga na tramvajih ni bilo (bil je narisan le mestni grb, kajne?).
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

danes me je poklical poznavalec ljubljanskih avtobusov in tramvajev in mi razložil, da to ni bil znak ECŽ, ampak ljubljanski grb.
Da pa so ga kasneje res sneli in so morali po tisti moji zgodbici res "zaflikati " luknje na karoseriji. Da pa se to vse točno ve, kdaj so to delali in se da fotografija točno datirati tudi po drugih detajlih. Pa po številkah avtobusov se da marsikaj ugotoviti. Jaz poznavalec avtobusov nisem in tudi v prihodnje ne bom, je pa možno odpreti temo o ljubljanskih avtobusih v rubriki Off topic. Tako kot že imamo recimo: starodobniki (avtomobili, motorji...) in še marsikaj.
Seveda pa so v takih primerih kot je sedaj, ko si lahko z avtobusi pomagamo datirati fotografije, podatki o avtobusih zelo zaželjeni v tej temi :wink: :lol:

Dobim podrobno poročilo, zaenkrat ne morem točno vsega ponoviti, ker sem zapeljal v podzemno garažo, pa je bil slabši sprejem signala.
Kmalu potem so me klicali z Telekoma, da imajo ene boljše in cenejše telefone (ki bolje večejo tudi v kleti :wink: )

Jaz imam sedaj nekaj časa ene pol meseca, da organiziramo srečanje akterjev te teme o ljubljanskem tramvaju ob 200.000 ogledu. Sicer so nas ogledi prehiteli že za več kot 10.000, vendar se mora javiti začetnik teme, kdaj ima čas in voljo...
Se mu moramo prilagoditi, brez njega ne bi bilo teme...

STIB napisal/-a:Malo sem bil presenečen ko sem odkril da na tem forumu ni posebne teme o ljubljanskem tramvaju, tako da sem jo kar tu odprl.

Za začetek prilagam sliko ki sem jo pred nekaj dnevi našel med slikami svojega starega očeta.
.....

V resnici je to originalni akvarel v obliki razglednice. Napisi so v italijanščini,
LUBIANA
Ediz. GARAMI - Reg G.Garanzini - Milano.
Proprieta artistica riservata.
Razglednica je nenapisana, brez kakšnekoli oznake datuma, edino je nekje napisano XX (1920?)
Zanima me ali je res ljubljanski tramvaj imel takšne barve, ali je to samo umetniška svoboda?
Sprašujem zato ker so moji spomini na tramvaj (do 1958.) samo v zeleni barvi, slike ki jih imam (iz knjige "Tramvaj pripoveduje") so pa samo črno-bele :(
STIB, javi se...Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a STIB »

Dobro jutro,
Kaj menite o soboti 30. aprila?

Pridem z vlakom ob 09:15, imam nekaj družinskih obveznosti, vračam se z vlakom ob 18:35
Torej se lahko dobimo ob 09:30 nekje ob postaji, ali pa zgodaj popoldne (recimo 15:00) nekje drugje

Naslednji možni datum je sobota. 14. maja
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

STIB, pozdravljen,

mislim, da je potrebno izkoristiti kar prvi termin, 30. april 2016.
Drugi termin bi bil kot rezerva, če večina ostalih ne bi mogla priti.

Sedaj rabimo podpise, kdo lahko pride 30. aprila 2016...

Trenutni seznam:
STIB
Darko


potrebno se je samo dopisati.
Detajle rešujemo po ZS, da ne zasmetimo teme.

Vabljeni vsi, ki ste že karkoli napisali v tej temi o ljubljanskem tramvaju.

Lep pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori