Pozdravljeni,
smo na 135. strani teme o ljubljanskem tramvaju.
Na strani 125 sem napisal o dosedanji obravnavi zgodovine ljubljanskega tramvaja:
Takrat ( 18.02.2019) sem napovedal:železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,
v knjigi T.Brate, Ljubljanski tramvaj, 1990, ni skoraj nič napisanega, kako je deloval delniška družba Splošna avstrijska maloželezniška družba včasu monarhije (pred prvo svetovno vojno in v času svetovne vojne.
Ne najdemo nobenih resnih podatkovo številu potnikov, prevoženih kilometrih, o dobičku ali izgubi.
Sedaj mi je tudi jasno, zakaj teh podatkov v knjigi ni.
Zato, ker se do teh podatkov ne da priti po "liniji najmanjšega odpora".
Trenutno že cel teden raziskujem ljubljanski mestni arhiv in iščem drobce iz zgodovine delniške družbe od začetka do konca, podatke pa pridobivam po delčkih.
Zato tudi nisem nadaljeval zapisa, kako je delovala delniška družba za časa druge svetovne vojne. Najprej je potrebno najti vsaj nekaj podatkov iz časa Avstro-ogrske monarhije in časa SHS oziroma kraljevine Jugoslavije, predno se na dan izvleče samo nekaj podatkov.
Najti je potrebno vsaj toliko podatkov iz celotne zgodovine delniške družbe, da se ugotovi kontinuiteta delniške družbe.
Vsekako ni fer samo izvleči nekaj podatkov in jih morda celo nepravilno interpretirati.
Teh podatkov na žalost ne najdemo v knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj, 1990. Avtor se ni enostavno dovolj potrudil oz. verjetno ni prestopil praga arhiva. Vsekakor pa je knjiga kot slikovna monografija in tehnični pripomoček o zgodovini tramvaja bila v tistem času pred 30 leti zelo potrebna in tako tudi sprejeta s strani takratnih ocenjevalcev.
Primer ocene Sandija Sitarja: https://dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-A ... 6c82f5/PDF
Se pravi, da bo potrebno na delne podatke:
število prepeljanih potnikov ("do potnika" natančno) in število prevoženih kilometrov ("do kilometra" natančno) in izguba ali dobiček "do Krone ali dinarja" natančno
...počakati še kar nekaj časa
Recimo na takšnole tabelo, kot jo ima monografija o Dunajskem tramvaju, ki je izšla daljnega leta 1913
pozdrav
Darko
Metoda "po liniji najmanjšega odpora" je odpovedala na celi črtiželezocestnik napisal/-a:O:480400
Sedaj je na vrsti nadaljevanka število prepeljanih potnikov (točno "do potnika") in število prevoženih kilometrov (točno "do kilometra")
...če pa še da, še izguba ali dobiček do Krone ali dinarja natančno
pozdrav
Darko
Kljub temu, da smo prestopili prag arhiva, ni bilo rezultatov takoj na voljo. Poleg tega nas je razvoj dogodkov odpeljal v raziskave drugih zgodovin...
Še vedno imamo izredno veliko praznega prostora v tabelah:
Tabelo do leta 1929 je še potrebno poiskati na diskih...
pozdrav
Darko