O:556950
Pozdravljeni,
dne
21.5.1920 so na Poverjeništvu za kmetijstvo sestavili razsodbo o prestavitvi mostu na Prule. Skupaj z razsodbo so na magistrat poslali tudi zapisnik, ki je bil opravljen na licu mesta 21.2.1920.
I
zdano je bilo vodopravno soglasje in stavbno dovoljenje z naslednjimi pogoji:
1) Svetla višina med napeto vodo in najnižjo točko mostnih traverz mora znašati najmanj 2,80 m v korist sedanje in bodoče plovbe po Ljubljanici
2) Da se omogoči plovbi po Ljubljanici neoviran razvoj, osobito tudi uvedba parobrodov ali motornih čolnov, ustanovila se je obveznost mestne občine ljubljanske, da prilagodi most tozadevnim bodočim zahtevam
Dne 11.6.1920 je bilo s tesarskimi deli že tako daleč, da bi se lahko začeli montirati železni nosilci.
Ali se je za ta dela magistrat pogovarjal s Strojnimi tovarnami ali ne, ne vemo.
Vemo pa, da sta ta dela ponudila oba izvajalca tesarskih del na mostu.
Ponudba se je glasila za montiranje železnine na leseno ogrodje mostu čez Ljubljanico v Prulah (Opekarska cesta).
»To so železne podlage za koze pritrditi, železne nosilce gor potegniti in montirati ter postaviti železno ograjo.«
Vsa ta dela bi se izvedla za pavšalno vsoto 14.000 Kron.
Izvajalca vseh del na mostu v Prulah (Steiner & Martinec) sta
izdala račun za vsa dela 13.9.1920 v dogovorjenih zneskih.
Garancijska doba za izvedena dela je bila določena do 1.8.1920.
Seveda se je zadeva zakomplicirala…
Magistrat si je zamislil, da stavbno dovoljenje ima in da ni potrebna kolavdacija. Most so pričeli uporabljati takoj, ko je bil dokončan. Pač po domače…
Včasih je bil Dunaj daleč, pa niso zvedeli, če si je morda kdo kaj po svoje tolmačil. Verjetno so pa bile kazni tako visoke, da si nihče niti ni zamislil, da bi delal po svoje.
Verjetno so si na magistratu mislili, sedaj se vsi poznamo, sedaj imamo svojo državo,sedaj je vse drugače…
Že na prvem primeru so ugotovili, da so se zmotili
Deželna vlada za Slovenijo, Poverjeništvo za kmetijstvo je dne 25.10.1920 poslalo ljubljanskemu magistratu naslednji dopis:
»Glasom časopisnih vesti se je most na Prulah izročil javnemu prometu.
Ker
magistrat ljubljanski, kot graditelj, doslej še ni zaprosil za predpisano kolavdacijo mostu, se poziva, da stori to čim preje,
sicer bi se moral most oblastveno zatvoriti.«
Slovenec, 27.8.1920:
Mimogrede lahko ugotovimo, da je
povsod na spletu, v knjigah in diplomskih nalogah narobe napisano, kdaj so zgradili ta prvi most na Prulah.
Vsi samo kopi-pejstajo napačen podatek
Kaj pa bo sedaj ukrenil magistrat
Ali bo ljubljanskemu magistratu uspelo prepričati državo (Deželno vlado za Slovenijo), da kolavdacija mostu ni potrebna
pozdrav
Darko