Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
za tole razglednico vemo na tri mesece natančno, kdaj je bila posneta...
Fotograf: Jakob Prešeren, MNZS
Pred 26.7.1941, vendar po 11.4.1941.
Zakaj lahko tako točno datiramo to fotko?
Ker so spomenik kralja Petra I. Karađorđevića minirali Italijani v noči od 25. na 26.7.1941.
Po drugi strani pa so Italijani okupirali Ljubljano in njeno "provinco" 11.4.1941.
Razumljivo, da jih je kip motil.
Kljub temu pa so pohiteli in naredili "svojo" razglednico Ljubljane in kip je "pristal" na njej...
Tudi za to fotografijo lahko rečemo, da je bila posneta pred 26.7.1941, vendar po 11.4.1941.
Ne najdem pa nobene fotke, na kateri bi se videlo, kako so "zaflikali" luknjo v stopnicah, kjer so naredili temelj kipa
pozdrav
Darko
za tole razglednico vemo na tri mesece natančno, kdaj je bila posneta...
Fotograf: Jakob Prešeren, MNZS
Pred 26.7.1941, vendar po 11.4.1941.
Zakaj lahko tako točno datiramo to fotko?
Ker so spomenik kralja Petra I. Karađorđevića minirali Italijani v noči od 25. na 26.7.1941.
Po drugi strani pa so Italijani okupirali Ljubljano in njeno "provinco" 11.4.1941.
Razumljivo, da jih je kip motil.
Kljub temu pa so pohiteli in naredili "svojo" razglednico Ljubljane in kip je "pristal" na njej...
Tudi za to fotografijo lahko rečemo, da je bila posneta pred 26.7.1941, vendar po 11.4.1941.
Ne najdem pa nobene fotke, na kateri bi se videlo, kako so "zaflikali" luknjo v stopnicah, kjer so naredili temelj kipa
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Darko, hvala za prispevek. Vseeno me "bega" druga fotografija. Na tramvaju je "lira", pričakoval bi "pantograf". Nikjer sicer ni uradnega podatka, kdaj je prišlo do zamenjave. "Zlata vreden" bi bil kakšen dokument, kjer bi bilo točen spisek menjav po posameznih vozilih. Kdaj so jih zamenjali ? Mislim, da bi lahko bilo s prispetjem "opatijskih tramvajev" (hipoteza) ?
Mišljenja sem, da je bila spodnja fotografija posneta že v času kraljevine, kasneje so morda samo dotiskali italijanske napise. Druga varianta bi bila, da so že pred vojno tiskali dvojezično (turisti).
LP Igor
Darko, hvala za prispevek. Vseeno me "bega" druga fotografija. Na tramvaju je "lira", pričakoval bi "pantograf". Nikjer sicer ni uradnega podatka, kdaj je prišlo do zamenjave. "Zlata vreden" bi bil kakšen dokument, kjer bi bilo točen spisek menjav po posameznih vozilih. Kdaj so jih zamenjali ? Mislim, da bi lahko bilo s prispetjem "opatijskih tramvajev" (hipoteza) ?
Mišljenja sem, da je bila spodnja fotografija posneta že v času kraljevine, kasneje so morda samo dotiskali italijanske napise. Druga varianta bi bila, da so že pred vojno tiskali dvojezično (turisti).
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Verjetno je druga slika še iz Kraljevine,ni videti izobešenih italjanskih zastav,na okenskih koritih so že razrasle rože.Na prvi sliki so prebivalci oblečeni še v toplejša oblačila (april,maj).Samo ugibam.
Pozdrav s Ptuja!Pele
Pozdrav s Ptuja!Pele
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, Pele, pozdravljena,
ja, me je zaneslo, ko sem videl, da je potovala razglednica decembra 1941 in na hitro zaključil, brez da bi pogledal detajle.
Ja, lir po letu 1936 ni več na fotografijah.
Če bi fotografirali v času, ki sem ga zapisal, pa bi sigurno obesili zastave.
Torej je moje datiranje te fotografije tramvaja pred magistratom napačno
Torej je to še zadnja fotka, ki sem jo spravil na Shrani.si!
POZOR!
citat:
"Spoštovani uporabniki storitve shrani.si.
Sporočamo, da z dnem 19.11.2021 ukinjamo storitev shrani.si, kar posledično pomeni, da bodo s tem dnem izbrisani vsi podatki, vsebine, fotografije, datoteke, ki so bile naložene ter shranjene na spletni strani Shrani.si - Brezplačna spletna shramba za vaše slike.
Po tem datumu bo izbrisana celotna spletna stran Shrani.si - Brezplačna spletna shramba za vaše slike ter vsi podatki/datoteke/fotografije idr., ki ste jih naložili in shranili v okviru omenjene storitve.
Pozivamo vas, da si vse podatke/fotografije/datoteke idr. shranite drugam ter tako ohranite svoje podatke, saj po 19.11.2021 žal ne bo mogoče ne dostopati ne pridobiti že shranjenih podatkov.
Lepo vas pozdravljamo,
Ekipa TSmedia"
konec citata
Smeškoti so moji:
pozdrav
Darko
ja, me je zaneslo, ko sem videl, da je potovala razglednica decembra 1941 in na hitro zaključil, brez da bi pogledal detajle.
Ja, lir po letu 1936 ni več na fotografijah.
Če bi fotografirali v času, ki sem ga zapisal, pa bi sigurno obesili zastave.
Torej je moje datiranje te fotografije tramvaja pred magistratom napačno
Torej je to še zadnja fotka, ki sem jo spravil na Shrani.si!
POZOR!
citat:
"Spoštovani uporabniki storitve shrani.si.
Sporočamo, da z dnem 19.11.2021 ukinjamo storitev shrani.si, kar posledično pomeni, da bodo s tem dnem izbrisani vsi podatki, vsebine, fotografije, datoteke, ki so bile naložene ter shranjene na spletni strani Shrani.si - Brezplačna spletna shramba za vaše slike.
Po tem datumu bo izbrisana celotna spletna stran Shrani.si - Brezplačna spletna shramba za vaše slike ter vsi podatki/datoteke/fotografije idr., ki ste jih naložili in shranili v okviru omenjene storitve.
Pozivamo vas, da si vse podatke/fotografije/datoteke idr. shranite drugam ter tako ohranite svoje podatke, saj po 19.11.2021 žal ne bo mogoče ne dostopati ne pridobiti že shranjenih podatkov.
Lepo vas pozdravljamo,
Ekipa TSmedia"
konec citata
Smeškoti so moji:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Darko, tole z "shrani.si" je pa sr... Saj bi še nekako sprejel za letno "naročnino", ukinitev je preveč brutalna. Nič ni večnega. Lastniki so ugotovili, da zadeva ni profitabilna. Kaj nam, iz tehničnega vidika, še preostane ? Za nove fotografije siebomo že kaj našli, za stare ne vem.
LP Igor
Darko, tole z "shrani.si" je pa sr... Saj bi še nekako sprejel za letno "naročnino", ukinitev je preveč brutalna. Nič ni večnega. Lastniki so ugotovili, da zadeva ni profitabilna. Kaj nam, iz tehničnega vidika, še preostane ? Za nove fotografije siebomo že kaj našli, za stare ne vem.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, katastrofa...
Na forumu zeljeznice.net so cele strani brez fotografij. Sicer ne zaradi Shrani.si ampak zaradi prenehanja shranjevanja slik enega od večjih brezplačnih svetovnih ponudnikov.
Na žalost se bo vse skupaj preselilo na druge medije, specializirani forumi bodo morali imeti slike na svojem serverju.
Na forumu zeljeznice.net prosijo člane, da obnavljajo teme, ki so "izgubile" fotografije. ...
citat:
"Revitalizacija starih tema
Molim sve forumaše da nam pomognu u revitalizaciji starih tema koje su uništene propašću image hosting servisa, kako bi forum bio pregledniji, ugodniji i korisniji za čitanje svima nama!"
konec citata
Uspeh je bolj slab, nekaterih ni več na forumu, nekateri ne najdemo več fotk, v glavnem pa itak nihče nima časa....
Vključno z upokojenci
pozdrav
Darko
Na forumu zeljeznice.net so cele strani brez fotografij. Sicer ne zaradi Shrani.si ampak zaradi prenehanja shranjevanja slik enega od večjih brezplačnih svetovnih ponudnikov.
Na žalost se bo vse skupaj preselilo na druge medije, specializirani forumi bodo morali imeti slike na svojem serverju.
Na forumu zeljeznice.net prosijo člane, da obnavljajo teme, ki so "izgubile" fotografije. ...
citat:
"Revitalizacija starih tema
Molim sve forumaše da nam pomognu u revitalizaciji starih tema koje su uništene propašću image hosting servisa, kako bi forum bio pregledniji, ugodniji i korisniji za čitanje svima nama!"
konec citata
Uspeh je bolj slab, nekaterih ni več na forumu, nekateri ne najdemo več fotk, v glavnem pa itak nihče nima časa....
Vključno z upokojenci
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Vsake toliko pogledam na Digitalno knjižnico Slovenije". No in ...
Med listanjem se mi je oko ustavilo na naslednji fotografiji:
Vir: http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:IMG-9B1KKLUT
Ciklus fotografij "Štirje letni časi" naj bi nastal v času 1955-1966. Zmotila me je "lira" na tramvaju. zdi se tudi da vidimo samo ne tramvajski tir. Iz slike tudi ni razvidno ali je imel tramvaj že zasteklitev ali ne.
Potem sem še naprej listal in spet fotografija, ki sem jo nekje že videl.
Vir: http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:IMG-HYEQLUG8
Vir: http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-VMULWHML
Vrnimo se na fotografijo tramvaj pred Magistratom. Fotografija je bila narejena pred vojno. Časovno verjetno pred koncem 1933 (ni viden drugi tir). Ni vidno ali je bil tramvaj zastekljen (voznik). Leta 1929 so prednji del tramvajev zasteklili. Pregledati bi morali kakšen je bil čelni profil pred zasteklitvijo in kakšen po.
LP Igor
Vsake toliko pogledam na Digitalno knjižnico Slovenije". No in ...
https://www.dlib.si/results/?query=%27c ... nguage=sloŠtirje letni časi
V digitalni zbirki, ki je pred vami, predstavljamo cikel fotografij Štirje letni časi fotografa Frana Krašovca (1892-1969). Krašovec, eden najvidnejših slovenskih fotografov, ki je za svoje delo prejel več nagrad in je fotografije objavljal v časopisih in revijah, kot so Mladika, Jutro ter Življenje in svet, se je s fotografijo pričel ukvarjati že pred prvo svetovno vojno. Cikel Štirje letni časi, ki je nastajal v času po drugi svetovni vojni, pomeni enega od vrhuncev v njegovem opusu. V njem je Krašovec na približno 1000 črno-belih fotografijah, razdeljenih v štiri podobno obsežne sklope, prikazal arhitekturno in urbanistično dediščino Ljubljane, krajino njene okolice ter življenje prebivalcev tega in širšega slovenskega prostora.
Med listanjem se mi je oko ustavilo na naslednji fotografiji:
Vir: http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:IMG-9B1KKLUT
Ciklus fotografij "Štirje letni časi" naj bi nastal v času 1955-1966. Zmotila me je "lira" na tramvaju. zdi se tudi da vidimo samo ne tramvajski tir. Iz slike tudi ni razvidno ali je imel tramvaj že zasteklitev ali ne.
Potem sem še naprej listal in spet fotografija, ki sem jo nekje že videl.
Vir: http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:IMG-HYEQLUG8
Vir: http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-VMULWHML
Vrnimo se na fotografijo tramvaj pred Magistratom. Fotografija je bila narejena pred vojno. Časovno verjetno pred koncem 1933 (ni viden drugi tir). Ni vidno ali je bil tramvaj zastekljen (voznik). Leta 1929 so prednji del tramvajev zasteklili. Pregledati bi morali kakšen je bil čelni profil pred zasteklitvijo in kakšen po.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
pri alamy-ju prodajajo fotko za osebno uporabo (17,2 MB).
Piše, da je bila objavljena 1930 v Utrinki iz sejemskega življenja v Ljubljani (Ilustrirani Slovenec).
link: https://www.alamy.com/slovenina-utrinki ... omSearch=1
mogoče malo boljša resolucija na wikimediji:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... sen_12.jpg
pozdrav
Darko
pri alamy-ju prodajajo fotko za osebno uporabo (17,2 MB).
Piše, da je bila objavljena 1930 v Utrinki iz sejemskega življenja v Ljubljani (Ilustrirani Slovenec).
link: https://www.alamy.com/slovenina-utrinki ... omSearch=1
mogoče malo boljša resolucija na wikimediji:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... sen_12.jpg
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni!
Zanimive fotografije - pa hvala za posredovano povečavo pri Magistratu, Železocestnik. Sedaj je razvidno da tramvaj že ima zastekljene čelne platforme, prav z desne strani je opazna vogalna stena ki izstopa iz profila. Upam da se ne motim. Mimogrede, zanima me ali je vodnjak treh kranjskih rek na fotografiji imel kakšno leseno zaščito v zimskem času? Takšna "lopa" okrog vodnjaka je razvidna na mnogoterih fotografijah tistega obdobja.
Zanimive fotografije - pa hvala za posredovano povečavo pri Magistratu, Železocestnik. Sedaj je razvidno da tramvaj že ima zastekljene čelne platforme, prav z desne strani je opazna vogalna stena ki izstopa iz profila. Upam da se ne motim. Mimogrede, zanima me ali je vodnjak treh kranjskih rek na fotografiji imel kakšno leseno zaščito v zimskem času? Takšna "lopa" okrog vodnjaka je razvidna na mnogoterih fotografijah tistega obdobja.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
moram reči, da sem imel namen to temo o ljubljanskem tramvaju "naterati" na 1 mio ogledov.
Gradiva imam še ravno toliko....
Na žalost je od te temo ostalo le še tole...
pozdrav
Darko
moram reči, da sem imel namen to temo o ljubljanskem tramvaju "naterati" na 1 mio ogledov.
Gradiva imam še ravno toliko....
Na žalost je od te temo ostalo le še tole...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
za vzorec si poglejmo, kaj je ostalo od prve strani te teme...
NOBENE FOTOGRAFIJE
Imamo pa zgodovinske dokaze, katere firme za ZASTONJ shranjevanje fotk so propadle:
Prva fotografija, STIBOVA ikona tramvaja pred magistratom je "padla" skupaj z:
Your images have never looked better.
Unlimited uploads. Unlimited space. Safeguard your high-res photos in the cloud.
Da, do tukaj je bilo ZASTONJ.
Pri firmi pa lahko danes shraniš kolikor hočeš fotk če PLAČAŠ!
Se pravi, da je propadel samo "socialistični" del firme.
V maloro so šli tudi linki do tehničnega muzeja preko UNIVERZE V MARIBORU.
Najbolj sigurni so linki na wikipedijo, ki bodo preživeli tudi "korona čas"...
Ja, tudi ZASTONJ shranjevalnik fotk je propadel.
Verjetno samo tisti del, ki je bil ZASTONJ...
ZASTONJ del slikomata te še vedno pripelje do povezav shranjevanja "gradiva" v oblakih.
Ja, seveda je poskus ZASTONJ, potem pa PLAČAŠ.
To je bila zgodba o ZASTONJ ponudnikih shranjevanja fotografij.
ZASTONJ ponudniki ali deli firm, ki so ponujali shranjevanje fotk ZASTONJ, so propadli kot...
...komunizem/socializem, kjer naj bi bilo vse za vse ZASTONJ
Nauk: pozabimo na socializem in se odločimo ali za reklame na forumu ali pa da sami plačamo svoj delež
To je bila zgodba o prvi strani teme LJUBLJANSKI TRAMVAJ
pozdrav
Darko
za vzorec si poglejmo, kaj je ostalo od prve strani te teme...
NOBENE FOTOGRAFIJE
Imamo pa zgodovinske dokaze, katere firme za ZASTONJ shranjevanje fotk so propadle:
Prva fotografija, STIBOVA ikona tramvaja pred magistratom je "padla" skupaj z:
Your images have never looked better.
Unlimited uploads. Unlimited space. Safeguard your high-res photos in the cloud.
Da, do tukaj je bilo ZASTONJ.
Pri firmi pa lahko danes shraniš kolikor hočeš fotk če PLAČAŠ!
Se pravi, da je propadel samo "socialistični" del firme.
V maloro so šli tudi linki do tehničnega muzeja preko UNIVERZE V MARIBORU.
Najbolj sigurni so linki na wikipedijo, ki bodo preživeli tudi "korona čas"...
Ja, tudi ZASTONJ shranjevalnik fotk je propadel.
Verjetno samo tisti del, ki je bil ZASTONJ...
ZASTONJ del slikomata te še vedno pripelje do povezav shranjevanja "gradiva" v oblakih.
Ja, seveda je poskus ZASTONJ, potem pa PLAČAŠ.
To je bila zgodba o ZASTONJ ponudnikih shranjevanja fotografij.
ZASTONJ ponudniki ali deli firm, ki so ponujali shranjevanje fotk ZASTONJ, so propadli kot...
...komunizem/socializem, kjer naj bi bilo vse za vse ZASTONJ
Nauk: pozabimo na socializem in se odločimo ali za reklame na forumu ali pa da sami plačamo svoj delež
To je bila zgodba o prvi strani teme LJUBLJANSKI TRAMVAJ
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:874550
Pozdravljeni,
ja kaj čmo, se bo potrebno prilagoditi in uporabljati vse možnosti, ki nam jih ponujajo raznorazni serverji, ki so kolikor toliko zanesljivi...
Na voljo imamo fotografijo na steklu v Narodnem muzeju v Pragi, na kateri je tramvaj pred magistratom v prvih letih svojega obstoja.
Torej takoj po letu 1901...
povezava do fotografije:
https://www.esbirky.cz/predmet/10921039 ... ePointer=1
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
ja kaj čmo, se bo potrebno prilagoditi in uporabljati vse možnosti, ki nam jih ponujajo raznorazni serverji, ki so kolikor toliko zanesljivi...
Na voljo imamo fotografijo na steklu v Narodnem muzeju v Pragi, na kateri je tramvaj pred magistratom v prvih letih svojega obstoja.
Torej takoj po letu 1901...
povezava do fotografije:
https://www.esbirky.cz/predmet/10921039 ... ePointer=1
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Darko, še kakšen komentar z moje strani. Zdi se, da je bila fotografija kasneje ročno obarvana. Do jeseni leta 1914 so v Ljubljani imeli dve liniji. Prva, je bila med Dolenjskim in Glavnim kolodvorom. Druga je bila med Magistratom in Vojaško bolnišnico na Zaloški cesti. Jeseni 1914 so zadeve "malce spremili. Tramvaj, ki stoji pri Magistratom je obrnjen v smeri proti tržnici.
Zdi se, da kretnica ni imela posebnega mehanizma za premikanje pozicije. Verjetno samo vzmet in nič drugega. Pri izogibališčih ni bilo drugače.
A, ja pa še kakšna bunka, oz. rozeta, je vidna.
LP Igor
Darko, še kakšen komentar z moje strani. Zdi se, da je bila fotografija kasneje ročno obarvana. Do jeseni leta 1914 so v Ljubljani imeli dve liniji. Prva, je bila med Dolenjskim in Glavnim kolodvorom. Druga je bila med Magistratom in Vojaško bolnišnico na Zaloški cesti. Jeseni 1914 so zadeve "malce spremili. Tramvaj, ki stoji pri Magistratom je obrnjen v smeri proti tržnici.
Zdi se, da kretnica ni imela posebnega mehanizma za premikanje pozicije. Verjetno samo vzmet in nič drugega. Pri izogibališčih ni bilo drugače.
A, ja pa še kakšna bunka, oz. rozeta, je vidna.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:874650
Igor, pozdravljen,
ja, vedno je potreben kakšen komentar, da potem celovito dojamemo situacijo.
Glede na to, da je zanimanje, dodajam še eno fotografijo iz češkega Narodnega muzeja v Pragi...
povezava do fotografije: https://www.esbirky.cz/predmet/11039529 ... ePointer=6
in še detajl...
Igor, bi prosil za komentar. Morda vidiš kakšno dodatno rozeto ali pa je še kaj zanimivega.
proga je:
MESTNI TRG - VOJAŠKA BOLNIŠNICA
RATHAUSPLATZ- GARNISONSSPITAL
pozdrav
Darko
Igor, pozdravljen,
ja, vedno je potreben kakšen komentar, da potem celovito dojamemo situacijo.
Glede na to, da je zanimanje, dodajam še eno fotografijo iz češkega Narodnega muzeja v Pragi...
povezava do fotografije: https://www.esbirky.cz/predmet/11039529 ... ePointer=6
in še detajl...
Igor, bi prosil za komentar. Morda vidiš kakšno dodatno rozeto ali pa je še kaj zanimivega.
proga je:
MESTNI TRG - VOJAŠKA BOLNIŠNICA
RATHAUSPLATZ- GARNISONSSPITAL
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Nočna izmena je "nabila" 300 ogledov (pozitivno misleči+boti)
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers