Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:482000



Pozdravljeni,

pogledali bomo v trgovski register v Trgovskega sodišča na Dunaju...

Slika


...da vidimo, ali se je delniška družba oz. Siemens-Halske držala statuta in menjavale "izvoljene" člane Nadzornega sveta ...

Slika

Se pravi, da bi se moral leta 1905 zamenjati ena četrtina članov. Je pa možno, da se člani, ki izstopijo, ponovno volijo. Zato bomo v registru zasledili samo izstope "brez vrnitve"...

Poglejmo, če so se sploh držali tega člena statuta :?:

Ja, dne 13. julija 1906 je izbrisan član Upravnega sveta Johann Haseberger in vpisan novoizvoljeni član Upravnega sveta Franz Bernatschek, prokurist iz Dunaja.

Dne 31.3.1908 je izbrisan v registru član Upravnega sveta Paul Liez in vpisan nov član Upravnega sveta Adolf Maller, prokurist firme Siemens-Halske A.G. na Dunaju s pravico podpisovanja dokumentov.

Dne 19.1.1909 je vpisan nov član Upravnega sveta Herman Siegel iz Dunaja.

Vidimo, da se delniška družba drži reda in zamenjuje člane tako, da se obdrži minimalno število 7 članov Upravnega sveta.
Z letom 1909 se prvič dogodi, da naraste število članov Upravnega sveta na število 8.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

tukaj imamo sedaj leta 1911 "živ primer", kako je član Upravnega sveta v času od 1902 do 1908, Paul Liez, višji inženir, napredoval v podjetju Siemens-Halske.

Dne 23.5.1911 je vpisan Paul Liez, direktor Siemens & Halske Berlin,S.W. kot član Upravnega sveta. Podpisuje skupaj s še enim članom Upravnega odbora oz. s prokuristom.

To pa je napredovanje, od višjega inženirja do direktorja :beg

Vse spremembe v delniški družbi Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft lahko sledimo tudi v časopisu, ki je sestavni del Wiener Zeitung: Amtsblatt zur Wiener Zeitung.
Tako je tudi ta sklep in vpis v register delniških družb pri Trgovskem sodišču tudi v "Uradnem lisu" pri Wiener Zeitung:

Slika

Je pa brskanje po tem "uradnem listu" mukotrpno. Brskalnik je slab, tako da bomo to kontrolirali le izjemoma :roll:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

izgleda, da Upravni svet delniške družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft le ni bila osnovna šola pod mostom za mlade višje inženirje. Vprašanje je sploh, pri katerih letih si "pririnil" do višjega inženirja pri firmi Siemens-Halske.
Da ni bilo to le nagradno članstvo pred :pope :?:

Vpis v register Trgovskega sodišča nam pokaže dne 27.12.2016 namreč izbris treh članov Upravnega sveta: Heinrich Schwieger, Edmund Hentschel in Paul Liez, vzrok je napisan: zaradi smrti.

Imenovan je nov član Upravnega sveta dr. Julius Miesler, prokurist firme Siemens-Halske A.G. na Dunaju. Podpisuje skupaj še z enim članom Upravnega sveta ali s prokuristom.

Dne 4.1.1917 je ta novica iz Upravnega sveta delniške družbe objavljena tudi v Amtsblatt zur Wiener Zeitung:

Slika

Upravni svet ima zopet minimalno število članov: 7.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:482190

Pozdravljeni,

poglejmo si še spremembe v Upravnem svetu delniške družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft v letu 1917:

Vpis v register Trgovskega sodišča na Dunaju z dne 23.3.1917:

Raimund Sopauschek je izbrisan.
Višji inženir Peter Poschenrieder, prokurist Avstrijskega Siemens-Schuckertwerke na Dunaju je vpisan kot nov član.
Podpisuje skupno še z enim članom Upravnega sveta ali s prokuristom.

Vpis v register Trgovskega sodišča na Dunaju z dne 27.7.1917:

Ing. Ignaz Fischer, prokurist Siemens-Halske AG na Dunaju je vpisan kot član Upravnega sveta.
Podpisuje skupaj s še enim članom Upravnega sveta ali s prokuristom.


Naslednja sprememba v Upravnem svetu je vpisana v register Trgovskega sodišča na Dunaju z dne 19.5.1922:

Ing. Adolf Maller in Hermann Siegel sta izbrisana kot člana Upravnega sveta.
Dr. Ing. Ernst Kraus na Dunaju je vpisan kot član Upravnega sveta.
Podpisuje skupaj s še enim članom Upravnega sveta ali s prokuristom.

Potem pa se prične leta 1924 akcija za prestavitev delniške družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft v kraljevino SHS.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:


Pozdravljeni,

glede na to, da so citati iz knjige T.Brate, Ljubljanski tramvaj,1990, na prejšnji strani, jih dodajamo tudi tukaj.
Radi bi odkrili točno letnico prenosa družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft s sedežem na Dunaju na območje kraljevine SHS.
Preverili bi radi, ali je bil to res "spreten prenos" sedeža delniške družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft, da se izogne nacionalizaciji/podržavljenju delniške družbe, kot piše v knjigi Ljubljanski tramvaj, ali ne.
železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,
...

Odnosi med delniško družbo in mestno občino pa so se začeli po prvi vojni zaostrovati in mestna občina Ljubljana se je začela nagibati k rešitvi problema s pridobitvijo večinskega deleža v delniški družbi.
Poglejmo v knjigo Ljubljanski tramvaj, kaj piše o tem obdobju:
citat:
»Da bi to brezizhodno situacijo rešili, se je mestna uprava odločila skleniti z lastniki novo pogodbo.
23. junija 1927 je podpisala listino, v kateri se je zavezala, da bo odkupila dve tretjini, torej večino delnic, in tako postala solastnica električne cestne železnice.
Od skupno 4000 delnic jih je bilo odkupljenih 2667 za ceno 2.000.000 dinarjev. Mestna občina se je obvezala, da bo vsoto odplačala v štirih letih in da bo sama skrbela za financiranje poslovanja podjetja v prihodnje, ter da bo obnavljala in gradila nove tramvajske proge.
Ostala tretjina delnic je ostala v lasti Siemensa, ki je leta 1927 spretno prenesel sedež družbe na jugoslovansko ozemlje. Novi sedež je bil v Zagrebu in tam nostrificiran kot jugoslovanski Siemens; s tem pa se je družba izognila nevarnosti, da bi se njeno posest na jugoslovanskem ozemlju obravnavalo glede na saintgermainsko pogodbo kot lastnino sovražne države. V tem primeru bi lahko prišlo do nacionalizacije družbe.
Jugoslovanski Siemens pa se je poslej pojavljal pod imenom Družba Siemens-Schuckert, tramvajska delniška družba pa je dobila novo ime, Splošna maloželezniška družba (SMD) d.d.
Po novi pogodbi leta 1927 se je družba Siemens-Schuckert obvezala, da bo prevzela nase vse dajatve v zvezi z nostrifikacijo in prenosom sedeža ter vsa morebitna davčna bremena do podpisa pogodbe, nadaljnje davščine pa naj bi si lastnika delnic delila v sorazmerju z lastjo delnic.
Podjetje Siemens si je priborilo tudi pravico prednostnega izvajalca del pri morebitnem širjenju tramvajske mreže.
V pogodbi je bilo določilo, da mora mestna občina do leta 1941 odkupiti od podjetja Siemens – Schuckert preostalo tretjino za ceno 1,000.000 din.
10.februarja 1930 je Splošna maloželezniška družba d.d. prenesla svoj sedež v Ljubljano.
Konec citata

pozdrav
Darko

Poglejmo v register delniških družb pri Trgovskem sodišču na Dunaju.

Vpis dne 13.6.1924 pri delniški družbi Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft :

Glede na člen V. dogovora med Republiko Avstrijo in Kraljevino Srbov, Hrvatov in Slovencev, se vpiše predvideno prestavitev sedeža družbe iz Dunaja v Zagreb.

Se pravi, da je bila prestavitev sedeža družbe v kraljevino SHS dogovor leta 1924 med državama in noben "spreten" manever družbe Siemens-Halske.

S tem zapisom se je pričel postopek prenosa sedeža delniške družbe v Zagreb...

Slika

Kako je prišlo do tega zapisa v register delniških družb pri Trgovskem sodišču na Dunaju :?:

Na podlagi sklepov 22. rednega občnega zbora delniške družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft z dne 25.4.1924.

"Dokopali" smo se do prvega zapisnika občnega zbora delniške družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft :thumbupr

Seveda si ga bomo podrobno pogledali, saj je to predvideno v našem programu osnovne šole pod mostom...

Slika

Ne moremo "boriti" s to pravniško nemščino, naročili si bomo slovenski prevod :wink:
Zadovoljiti se bomo morali sicer s slovenskim pravniškim jezikom prevoda :wink:

Prevod (= prestava) nam je preskrbel...
Slika

Slika

Posvedočba = potrditev

Seveda si bomo pogledali celoten zapisnik 22. rednega občnega zbora...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

naslednji 2 strani zapisnika:

Slika

Slika

Vidimo, da je bil 22.občni zbor delniške družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft z dne 25.4.1924 sklepčen. Opustila pa se je navava občnega zbora v Wiener Zeitung. Tanajava ni nujna, če se potem na občnem zboru "prikažejo" vsi predstavniki kapitala. To pač ni bil noben problem. Bi pa objavo zamanj iskali v Wiener Zeitung...
Udeležilo se je občnega zbora 7 članov Upravnega sveta, ki so predstavljali vseh 4.000 delnic.
Na dnevnem redu je bila celo razdružitev delniške družbe, ki pa so jo na seji sami umaknili z dnevnega reda.
Obravnavali pa so šele poslovno poročilo za leto 1922 :roll:

prebitek = dobiček, ostanek prihodka

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 24.02.2019, 18:50, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

naslednji dve strani:

Slika

Slika

Izvemo za prenehanje članstva v Upravnem svetu za: Franz Bernatschek in Edmund Gröschel

Na 22.občnem zboru dne 25.4.1924 so zvolili nove člane Upravnega sveta:
- dr. Julius Miesler (ponovna izvolitev)
- Novaković Josip, direktor Jugoslovenski Siemens, Zagreb
- Felix Rottenbücher, direktor Jugoslovenski Siemens, Zagreb
-dr. Adolf Proksch, Jugoslovenski Siemens, Zagreb
- odvetnik dr. Ivan Sušteršič, Ljubljana

Število članov Upravnega sveta se je povzpelo na 9. Ne smemo namreč pozabiti Josefa Langerja, ki je bil izbrisan iz registra Trgovskega sodišča na Dunaju šele 16.2.1926.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

je pa ta prevod zapisnika 22. občnega zbora delniške družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft malo skrajšan, če pogledamo original v nemščini.

Na žalost ni ohranjeno poslovno poročilo za leto 1922 in v skrajšani slovenski verziji ni nič zapisano o sklepanju o porabi prebitka.

Torej prebitek (= dobiček) je v letu 1922 bil. Zaenkrat ne vemo, kako visok, iz nemškega originalnega zapisnika pa bomo izvedeli, kaj so naredili z njim:

Slika

Pod točko 3 (Punkt 3) piše, da so dobiček iz leta 1922 prenesli v leto 1923. Torej niso dobička delili med delniško družbo in mestno občino Ljubljana.
Že naslednje leto, leta 1923 pa je bila kljub prenesenemu dobičku iz leta 1922, izguba :(

Najpomembnejši sklep občnega zbora pa je bil prenos sedeža delniške družbe v Zagreb.
Seveda takšen prenos sedeža zahteva kar nekaj dela za advokate. Zbrati je potrebno overovljene dokumente, dobiti soglasja, spremeniti je bilo potrebno tudi statut delniške družbe.
Videli bomo, da se je delo zavleklo do začetka leta 1927.

Mi si bomo po vrsti ogledali, katere dokumente je bilo potrebno pridobiti, da se je lahko zaprosilo za vpis delniške družbe na Kr. sudni stol (Kraljevo sodišče) v Zgrebu.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:482325

Pozdravljeni,

da ne bomo kaj pozabili, bomo kar sledili vlogi za odobritev registracije delniške družbe v Zagrebu.

Vloga je bila napisana v slovenščini...

Začelo se je s splošnim uvodom:

Slika

To že ve vemo.

Sedaj sledi tisto, kar smo na novo zvedeli, da je bila prestavitev sedeža delniške družbe posledica dogovora dveh držav (Kraljevino SHS in Republiko Avstrijo) in ne premetenost firme Siemens-Halske.

Slika

Se pravi, da je bila delniška družba Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft pozvana dne 26.4.1924 s strani Ministrstva za trgovino in obrt, da prične s koraki za prenos sedeža delniške družbe v Kraljevino SHS :!:

Prvi korak k novi registraciji v Kraljevini SHS je bil sklep občnega zbora z dne 25.4.1924 (v vlogi napačno 28.5.1924 :!: ), da se prenese sedež delniške družbe iz Dunaja v Zagreb.

Potrebno je bilo spremeniti tudi statut delniške družbe v točkah, povezanih s sedežem delniške družbe...

Slika

Izvemo, da je Upravni svet na seji dne 8.10.1924 dopolnil statut delniške družbe in da ga je takoj poslal v potrditev Ministrstvu za trgovino in industrijo. Dne 14.8.1925 je Ministrstvo odobrilo spremenjena pravila ter dovolilo, da se vpišejo v sodni register. Zahtevalo pa je, da se je znesek kapitala v kronah in vrednost delnic vpisala v Dinarjih.

Poglejmo si to odobritev pravil delniške družbe...

Slika

Se pravi, da so bila 5.12.1925 dostavljena dopolnjena in popravljena pravila delniške družbe že veljavno spravljena na trgovskem sodišču v Zagrebu.

Prva stran Pravil maloželezniške družbe:

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,
končno sem našel vabilo za generalno skupščino delniške družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft na Dunaju v časopisu Wiener Zeitung z dne 9.1.1922:

Slika

Vidi se, da so že takrat kasnili s poslovnim poročilom, saj so na 20. generalni skupščini januarja 1922 obravnavali poslovno poročilo za leto 1920.

Za ta občni zbor delniške družbe zaenkrat nimamo na voljo zapisnika, so pa zamenjali nekaj članov Upravnega sveta.

Naslednja sprememba v Upravnem svetu je namreč vpisana v register Trgovskega sodišča na Dunaju z dne 19.5.1922:

Ing. Adolf Maller in Hermann Siegel sta izbrisana kot člana Upravnega sveta.
Dr. Ing. Ernst Kraus na Dunaju je vpisan kot član Upravnega sveta.
Podpisuje skupaj s še enim članom Upravnega sveta ali s prokuristom.

Ampak dobiček (Überschuss) pa so imeli leta 1920 :beg

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:482450

Pozdravljeni,

ob koncu vojne so tako kasnili s poslovnimi poročili, da so izvedli 18. in 19. občni zbor kar skupaj...

Slika

Ampak dobiček pa so vseeno imeli, sicer ne bi bilo točke 3 :wink: :beg
Obe leti, 1918 in 1919.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:482500

Pozdravljeni,

dokopati sem se hotel do podatka, kdaj je bil 21. občni zbor delniške družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft na Dunaju.
Nikakor mi ni uspelo...

Imam jih na sumu, da sploh niso objavili v Wiener Zeitung objave za 21.občni zbor.

Pravzaprav se je izkazalo pri 22. občnem zboru, ki ga tudi niso objavili v časopisu, da je to pravzaprav nepotrebno, če se na dan občnega zbora izkažejo vsi delničarji s svojimi delnicami.

Ravno to pa pri delniški družbi Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft ni bil nikoli problem, ker je bil vseskozi edini popolni lastnik podjetje Siemens-Halske. Na občni zbor so poslali "svoje" ljudi, svoje zaposlene ali "povezane" osebe, ki so vedno glasovale tako, kot si je želel Siemens-Halske.

Na 21. občnem zboru se ni pripetilo nič pomembnega, potrdili so samo poslovno poročilo za leto 1921. Glede na to, da je bilo nekaj dobička ni bilo nobenih drugih problemov.
Tudi volitev članov Upravnega sveta ni bilo na 21. občnem zboru.

Edina sled tega občnega zbora je poslovno poročilo, ki ga pa za enkrat tudi nimamo na razpolago :roll:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:482750

Pozdravljeni,
zopet nam je zmanjkalo pomembnih podatkov o nakupu delnic delniške družbe Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft, ki naj bi jih kupila ljubljanska občino leta 1927.
Se bo potrebno še malo potruditi.

Po drugi strani pa vsake toliko časa najdem na trdih diskih dokumente, za katere rečem, da jih bom dodal drugič, pa zopet zgubim sled za njimi, ker jih enostavno ne zavedem v soliden pregledni sistem. Ali pa jih celo skopiram, pa ne napišem, kje sem jih našel :roll:

Kakorkoli, kar bom našel, bom raje takoj dodal tukaj...

Trenutno smo v času WW2 :guns
...mestne službe delujejo, kar smo že videli, banovinske/pokrajinske službe tudi delujejo, kar bomo videli sedaj...

Slika
TF26_3_2014

Kot vemo, je bila SPLOŠNA MALOŽELEZNIŠKA DRUŽBA delniška družba in se je morala reševati sama.
Kljub temu, da je bila v lastništvu ljubljanske občine, so že vnaprej vedeli, da jim občina ne bo mogla pomagati..

Grozila jim je velika izguba v letu 1944. Do julija 1944 je šlo vse še kar v redu in bi bil celo dobiček, potem pa je šlo vse navzdol...
V letu 1943 so dosegli celo rekord v številu prepeljanih potnikov: 26,12.807 (do "potnika natančno").

Zapisali pa smo že:
»V letu 1944 ta številka verjetno ni zrasla, saj od junija 1944 prepoved kolesarjenja ni več veljala, vendar je gneča na tramvajih ostala dnevna stalnica...«

Je pa zanimivo, kako so se obnašali Nemci v Ljubljanski pokrajini, ki so jo zasedli leta 1943.
Obnašali so se po dogovoru Mussolini-Hitler.
Pustili so mejne prehode med Nemčijo in Italijo, tudi carina se je obračunavala. V ljubljanski pokrajini pač v lirah. Kot da bo nekoč Mussolini prišel nazaj in prevzel nazaj Ljubljansko pokrajino.
Da bi si malo zmanjšali stroške, so imeli Nemci recimo na mejnem železniškem prehodu v Vižmarjih zaposlenega samo enega carinika za obe strani, ki je štempljal in za nemško in za italijansko carino do konca vojne. Tega sicer ne morete izvedeti v nobenem zgodovinskem priročniku, navajam pa zato, ker obstajajo dokumenti s tega carinskega prehoda. Primer, ki ga dobro poznam je ta, da je goričanska tovarna celuloze, ki so jo podržavili Nemci, prodajala celulozo v papirnico Vevče, ki je ostala delniška družba v italijanski ljubljanski provinci.

Poglejmo še, kaj so Splošni maloželezniški družbi odgovorili iz Ljubljanske pokrajine.
Odgovor so dobili samo v zvezi s plačevanjem delavcem, ki so bil vpoklicani v delovno službo oz. bili pri domobrancih…
Slika

Te stroške je pač potrebno plačevati po zakonih...

Poglejmo še v knjigo Mojce Šorn: Življenje Ljubljančanov med drugo svetovno vojno, Ljubljana 2007:

"Kljub trudu je bilo pomanjkanje električnega toka še naprej pereče, zato je januarja 1944 prezident pokrajinske uprave Leon Rupnik z odredbo omejil njegovo porabo.
Ta ukrep je bil kljub predvidenim kaznim očitno nezadosten, saj je poleti 1944 Rupnik predpisal nove omejitve. Zahteval je dnevno nekajurno izklapljanje električnih motorjev v industrijskih in obrtnih podjetjih. Ob kritičnih dnevih pa je elektrarna smela ustaviti celo tramvajski promet med 8 in 12 uro.

..

Leta 1944 je bilo v prestolnici zabeleženih 200 alarmov, ki so trajali 17.359 minut oziroma 289 ur in 19 minut.

...

Zadnji tramvajski vozovi so bili nabiti z ljudmi, tako da so mnogi viseli kar z njih. Vendar je budno oko postave ob križpotjih to navado blagohotno spregledalo...
Evo, kakšna je bila slika vsako nedeljo zvečer ob 3/4 na 8 pred Figovcem.
Dolga vrsta tramvajskih voz je čakala na zadnji pohod proti remizi. Ljudje so se nervozno gnetli na vozove, se prerivali s komolci in si stopali na kurja očesa.

Dokler so bili še zunaj voza, so bili nervozni, da niso notri.
Ko so bili v vozu, so bili nervozni, da se voz nikamor ne pomakne.
...
Malo pred osmo ste lahko srečali še poslednje skoraj bežeče pešče, ki so pogledovali na uro in merili razdaljo do doma.

Ljudje so lažje zadihali, ko se je spomladi 1944 policijska ura z 20. ure premaknnila na 22. uro.

Kljub vsemu pa so leta 1944 s tramvajem prepeljali 19,632.698 potnikov.

Po mojem mnenju se izgubi v letu 1944 niso mogli izogniti, razen če so iz prejšnjih let prenašali dobiček v naslednje leto. Ali pa če jim je prezident dodelil kakšen priliv iz kakšnega sklada...


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

ravno ko sem dodal k zgornjemu postu še izračun, ki je jasno kazal, da pri zgoraj navedenih bpodatkih ni nobene možnosti, da bi "speljali" leto 1944 s "pozitivno ničlo"...

...sem pregledal ene par (do "fotke natančno":5) fotografij na disku naprej, in našel še en dopis SPLOŠNE MALOŽELEZNIŠKE DRUŽBE D.D. :thumbupr

Slika

Izvemo jasno in glasno, da izguba v letu 1944 bo...

Izvemo, da se vozi zastonj s tramvajem: 250.000 do 300.000 potnikov:

- nemška oborožena sila (vojska)

- SS oddelki (policija in varnostna policija)

- slovensko domobranstvo

- policija (ljubljanske pokrajine)

- finančna direkcija

- organizacija Todt


Predlog je, da se naslednje leto (1945) ne izda nobena zastonj vozovnica, razen za ranjence in invalide.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:483070

Podravljeni,

podatkov o poslovanju delniške družbe SPLOŠNA MALOŽELEZNIŠKA DRUŽBA D.D. za 4 mesece v letu 1945 zaenkrat nimamo.

So pa morali narediti hudo izgubo, da je v novem sistemu, ko so podržavili delniško družbo, niso mogli "izravnati" izgube v 8 mesecih..

Zaenkrat nimamo podatkov, kako so na novo zastavili račune (otvoritveno bilanco), vemo samo, da je bila na koncu leta izguba.

Kljub temu, da ni bilo več bombnih napadov, da ni bilo več redukcij električnega toka. Policijska ura je ostala :roll:

Izguba je znašala za leto 1945: 290.495,36 Din.
Prepeljanih je bilo v letu 1945 menda 15,393.000 potnikov. Številka je sumljivo zaokrožena...

Že v letu 1946 pa so imeli v SPLOŠNI MALOŽELEZNIŠKI DRUŽBI D.D. že dobiček: 1,744.336,31 Din.
Prepeljali so v letu 1946 26.712.040 potnikov (do "potnika natančno") :!:
Ni mi jasno, kako so znali upravljati delniško družbo, če še drugih podjetij niso znali upravljati.
Morda so zamenjali računovodjo ?

Verjetno še niso pogruntali, kako odvzeti delniške družbe kapitalistom.
V primeru SPLOŠNE MALOŽELEZNIŠKE DRUŽBE D.D. naj ne bi bilo nobenega problema, glede na to, da je bila v popolni lasti mestne občine Ljubljana. Torej bi samo odvzeli delnice mestni občini Ljubljana in ji dali v upravljanje podjetje :idea: :pamet

Slika

S.F - S.N. ! = SMRT FAŠIZMU - SVOBODA NARODU ! Slika




pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori