Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:566850
Pozdravljeni,
januarja ni bilo nobenih prispevkov, nobene nadaljevanke, zato je prav, da dodamo vsaj kakšno fotko.
Na SiolNET je objavil Jan Tomše članek Ljubljanski tramvaj: električna kočija iz cesarjevih časov, ki ga je opremil tudi s fotografijami.
Ena od njih prikazuje tramvaj v Stritarjevi ulici:
Zraven piše:
Foto: Foto neznan, hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Vidimo, da je res fotografiran v Stritarjevi ulici...
Včasih je bila v Filipovem dvorcu SLAVENSKA BANKA D.D.
Na Stritarjevi ulici 2 pa je imel prodajalno delikates, špecerije in kolonialnega blaga Anton Verbič. V tridesetih letih je prodajal tudi dalmatinska vina
Piše, da je bil kraljevi dvorni dobavitelj.
Zadnji oglas v časopisih sem zasledil januarja 1945.
Po 9.5.1945 niso več potrebovali kraljevih dvornih dobaviteljev
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
januarja ni bilo nobenih prispevkov, nobene nadaljevanke, zato je prav, da dodamo vsaj kakšno fotko.
Na SiolNET je objavil Jan Tomše članek Ljubljanski tramvaj: električna kočija iz cesarjevih časov, ki ga je opremil tudi s fotografijami.
Ena od njih prikazuje tramvaj v Stritarjevi ulici:
Zraven piše:
Foto: Foto neznan, hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Vidimo, da je res fotografiran v Stritarjevi ulici...
Včasih je bila v Filipovem dvorcu SLAVENSKA BANKA D.D.
Na Stritarjevi ulici 2 pa je imel prodajalno delikates, špecerije in kolonialnega blaga Anton Verbič. V tridesetih letih je prodajal tudi dalmatinska vina
Piše, da je bil kraljevi dvorni dobavitelj.
Zadnji oglas v časopisih sem zasledil januarja 1945.
Po 9.5.1945 niso več potrebovali kraljevih dvornih dobaviteljev
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:567200
Pozdravljeni,
v članku Ljubljanski tramvaj: električna kočija iz cesarjevih časov je avtor: Jan Tomše na SioNET objavil tudi nekaj fotografij:
https://siol.net/trendi/potovanja/ljubl ... sov-452912
Na žalost se je avtor premalo potrudil, da bi ugotovil, kje in kdaj so fotografije posnete.
Pri tejle fotki zgoraj je napisal:
Foto neznan, hrani Muzej nvejše zgodovine Slovenije
Ta fotografija je bila objavljena malo obrezana z vseh strani v knjigi: Tadej Brate: Ljubljanski javni promet v slikah, Ljubljana, 2008
Poleg fotografije piše, da je to uradni posnetek podjetja "Siemens" iz leta 1930, pri začetku del na novi liniji Ajdovščina-Vižmarje.
Poglejmo si križišče Ajdovščina po zaključku del...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
v članku Ljubljanski tramvaj: električna kočija iz cesarjevih časov je avtor: Jan Tomše na SioNET objavil tudi nekaj fotografij:
https://siol.net/trendi/potovanja/ljubl ... sov-452912
Na žalost se je avtor premalo potrudil, da bi ugotovil, kje in kdaj so fotografije posnete.
Pri tejle fotki zgoraj je napisal:
Foto neznan, hrani Muzej nvejše zgodovine Slovenije
Ta fotografija je bila objavljena malo obrezana z vseh strani v knjigi: Tadej Brate: Ljubljanski javni promet v slikah, Ljubljana, 2008
Poleg fotografije piše, da je to uradni posnetek podjetja "Siemens" iz leta 1930, pri začetku del na novi liniji Ajdovščina-Vižmarje.
Poglejmo si križišče Ajdovščina po zaključku del...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
zgornja fotografija Vekoslava Kramariča, ki jo hrani: SEM, https://www.etno-muzej.si/sl, je pr SEM datirana tako kot večina Kramaričevih fotografij, med leta 1928 in 1947.
link: https://www.etno-muzej.si/sl/digitalne- ... c/f0038832
Mislim, da smo že poskušali natančno datirati to fotografijo.
Imamo pa še eno Kramaričevo fotografijo, ki so jo na FB datirali "okoli" leta 1930:
Leta 1927 so prestavili kužno znamenje, 1930. leto pa določili po avtobusih...
Glede na to, da imamo na forumu strokovnjake s področja avtobusnega prometa v Ljubljani, bi morda lahko točneje določili letnico fotografije (razglednice).
Če nič drugega, vidim reklamo za Ford
Na wikimediji pa imamo še eno Kramaričevo fotografijo Gosposvetske ceste, ko še ni bilo povezovalnega loka pri kavarni Evropa:
Tračnice za nov lok pa že ležijo na cesti
SEM ima na voljo še eno fotografijo Gosposvetske ceste z že vgrajenim lokom...
link: https://www.etno-muzej.si/en/digitalne- ... c/f0038875
Včasih se da datirati fotografijo tudi s pomočjo reklam (tudi na fasadah zgradb)
pozdrav
Darko
zgornja fotografija Vekoslava Kramariča, ki jo hrani: SEM, https://www.etno-muzej.si/sl, je pr SEM datirana tako kot večina Kramaričevih fotografij, med leta 1928 in 1947.
link: https://www.etno-muzej.si/sl/digitalne- ... c/f0038832
Mislim, da smo že poskušali natančno datirati to fotografijo.
Imamo pa še eno Kramaričevo fotografijo, ki so jo na FB datirali "okoli" leta 1930:
Leta 1927 so prestavili kužno znamenje, 1930. leto pa določili po avtobusih...
Glede na to, da imamo na forumu strokovnjake s področja avtobusnega prometa v Ljubljani, bi morda lahko točneje določili letnico fotografije (razglednice).
Če nič drugega, vidim reklamo za Ford
Na wikimediji pa imamo še eno Kramaričevo fotografijo Gosposvetske ceste, ko še ni bilo povezovalnega loka pri kavarni Evropa:
Tračnice za nov lok pa že ležijo na cesti
SEM ima na voljo še eno fotografijo Gosposvetske ceste z že vgrajenim lokom...
link: https://www.etno-muzej.si/en/digitalne- ... c/f0038875
Včasih se da datirati fotografijo tudi s pomočjo reklam (tudi na fasadah zgradb)
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:567850
Pozdravljeni,
Ambrožev trg s tramvajem imamo na voljo pri wikimediji v polni resoluciji...
Polna resolucija (3,268 × 2,116 pixels, file size: 2.6 MB) je na linku:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 282%29.jpg
dodatni klik - dodatna povečava
povečajmo vsaj malo tramvaj:
Še Ambrožev trg na wikipediji:
Na koncu še pogled na Šentpetrski most iz leta 1948, ki ga je dodal v časopisnem članku Igor...
Vidi se dvotirna proga na mostu: stari in drugi tir
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
Ambrožev trg s tramvajem imamo na voljo pri wikimediji v polni resoluciji...
Polna resolucija (3,268 × 2,116 pixels, file size: 2.6 MB) je na linku:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 282%29.jpg
dodatni klik - dodatna povečava
povečajmo vsaj malo tramvaj:
Še Ambrožev trg na wikipediji:
Na koncu še pogled na Šentpetrski most iz leta 1948, ki ga je dodal v časopisnem članku Igor...
Vidi se dvotirna proga na mostu: stari in drugi tir
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:568250
Pozdravljeni,
pri tej fotografiji:
je zapisal svoje mnenje dne 17. januarja 2020 na spletni strani: Stare fotografije in razglednice Ljubljane:
Jozef Trpin
Ni med 1929 in 1947, ampak ali 1929 ali pa 1930.
Prevozniki:
Zuzek,
Magister,
Lajevic,
Smd d.d.,
Carman,
Babnik,
Pecnikar...edini avtoprevoznik 1947 je bi
Dapps, predhodnik
Sap-a. ECŽ takrat ni imel avtobusa.
link: https://business.facebook.com/pg/ljubljana.nekoc/posts/
Sem mislil, da bo zraven ime šoferja v prvem in drugem avtobusu
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
pri tej fotografiji:
je zapisal svoje mnenje dne 17. januarja 2020 na spletni strani: Stare fotografije in razglednice Ljubljane:
Jozef Trpin
Ni med 1929 in 1947, ampak ali 1929 ali pa 1930.
Prevozniki:
Zuzek,
Magister,
Lajevic,
Smd d.d.,
Carman,
Babnik,
Pecnikar...edini avtoprevoznik 1947 je bi
Dapps, predhodnik
Sap-a. ECŽ takrat ni imel avtobusa.
link: https://business.facebook.com/pg/ljubljana.nekoc/posts/
Sem mislil, da bo zraven ime šoferja v prvem in drugem avtobusu
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Zdravo!
DAPPS ( = Državno Avtobusno in Prevozniško Podjetje Slovenije) je takoj po osvoboditvi delovalo tudi v Mariboru in bilo tako predhodnik vseh kasnejših mariborskih mestnih avtobusnih podjetij.
Lep pozdrav - Peter
DAPPS ( = Državno Avtobusno in Prevozniško Podjetje Slovenije) je takoj po osvoboditvi delovalo tudi v Mariboru in bilo tako predhodnik vseh kasnejših mariborskih mestnih avtobusnih podjetij.
Lep pozdrav - Peter
Re: Ljubljanski tramvaj
Kaj pa ime šoferja v tretjem avtobusu?železocestnik napisal/-a: Sem mislil, da bo zraven ime šoferja v prvem in drugem avtobusu
(Vidi se samo zadnji del na levem robu slike)
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
STIB, pozdravljen,
ja, tega pa sploh nisem videl.
Bo treba na obisk k okulistu
pozdrav
Darko
ja, tega pa sploh nisem videl.
Bo treba na obisk k okulistu
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Ljubljanski tramvaj
Kakšna sta bila tirna širina in el. napetost ljubljanskega tramvaja?
preglednik
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
preglednik, pozdravljen,
ta dva podatka sta sigurno kje "skrita" na 142 straneh te teme.
Ne bi bilo fer, da bi kdorkoli rekel, da si jih poišči.
Sam včasih brskam ure in ure kot kura po straneh, ko iščem kakšen podatek ali preverjam, če smo že imeli to in to fotografijo...
Brskalnik pa je na forumu slab, morda ti google prej kaj najde s foruma kot najdeš s forumskim brskalnikom. Pa saj je tudi na drugih forumih podobno.
Za iskanje osnovnih podatkov imamo zato wikipedijo...
Tudi naši člani se trudijo, da bi bilo na wikipediji čimveč podatkov s foruma vlaki.info.
Mislim, da je na wikipediji precej deloven Ajznponar, pa Klemen Kocjančič pa še kdo.
Odgovor na ti dve vprašanji, ki si jih postavil, bi moral biti na wikipediji pod geslom ljubljanski tramvaj. Če jih ni, je potrebno iti v akciji, da se dopolni zapis. Popravke lahko napiše kdorkoli, če nisi prijavljen na wikipediji, zaznamujejo IP tvoje PC-ja.
Pravo vprašanje za na forum bi bilo, potem ko bi preveril, ali sta bili tirni širini za ljubljanski in opatijski tramvaj enaki in ko bi preveril napetosti in ugotovil, da sta bili različni Ljubljana 500 V enosmerna, Opatija 750 V enosmerna):
"Zanima me, kaj so naredili v ECŽ potem, ko so kupili tramvaje v Opatiji in so se razlikovali v napetosti ?
Ali so kupili nove elektromotorje ali so stare previli ?"
Potem pa bi si mi začeli razbijati glavo, vključili bi se v razpravo "eletričisti", pa strojniki, pa ekonomisti...
Seveda bi bil vsem izziv pravilno odgovoriti.
Mislim, da v arhivu ljubljanskega tramvaja ne najdeš takoj odgovora.
Knjiga T.Brate: Ljubljanski tramvaj, 1990 te zavede, saj piše takole:
"Za pogon vozov so v Opatiji uporabljali prav tako kot v Ljubljani istosmerni tok z napetostjo 500 V."
To ni res! Podatek je napačen.
Podatek v wikipediji za opatijski tramvaj: 750 V je pravilen.
Še SSKJ za pomoč: "istosmernega" toka ne pozna.
Pozna pa enosmerni tok: ênosméren -rna -o prid. (ē-ẹ́ ē-ẹ̄)
"elektr. enosmerni generator stroj za proizvajanje enosmerne električne napetosti; dinamo; enosmerni motor motor na enosmerni tok; enosmerni tok tok, ki ima stalno isto smer; enosmerna napetost napetost, ki ima stalno isto smer"
pozdrav
Darko
ta dva podatka sta sigurno kje "skrita" na 142 straneh te teme.
Ne bi bilo fer, da bi kdorkoli rekel, da si jih poišči.
Sam včasih brskam ure in ure kot kura po straneh, ko iščem kakšen podatek ali preverjam, če smo že imeli to in to fotografijo...
Brskalnik pa je na forumu slab, morda ti google prej kaj najde s foruma kot najdeš s forumskim brskalnikom. Pa saj je tudi na drugih forumih podobno.
Za iskanje osnovnih podatkov imamo zato wikipedijo...
Tudi naši člani se trudijo, da bi bilo na wikipediji čimveč podatkov s foruma vlaki.info.
Mislim, da je na wikipediji precej deloven Ajznponar, pa Klemen Kocjančič pa še kdo.
Odgovor na ti dve vprašanji, ki si jih postavil, bi moral biti na wikipediji pod geslom ljubljanski tramvaj. Če jih ni, je potrebno iti v akciji, da se dopolni zapis. Popravke lahko napiše kdorkoli, če nisi prijavljen na wikipediji, zaznamujejo IP tvoje PC-ja.
Pravo vprašanje za na forum bi bilo, potem ko bi preveril, ali sta bili tirni širini za ljubljanski in opatijski tramvaj enaki in ko bi preveril napetosti in ugotovil, da sta bili različni Ljubljana 500 V enosmerna, Opatija 750 V enosmerna):
"Zanima me, kaj so naredili v ECŽ potem, ko so kupili tramvaje v Opatiji in so se razlikovali v napetosti ?
Ali so kupili nove elektromotorje ali so stare previli ?"
Potem pa bi si mi začeli razbijati glavo, vključili bi se v razpravo "eletričisti", pa strojniki, pa ekonomisti...
Seveda bi bil vsem izziv pravilno odgovoriti.
Mislim, da v arhivu ljubljanskega tramvaja ne najdeš takoj odgovora.
Knjiga T.Brate: Ljubljanski tramvaj, 1990 te zavede, saj piše takole:
"Za pogon vozov so v Opatiji uporabljali prav tako kot v Ljubljani istosmerni tok z napetostjo 500 V."
To ni res! Podatek je napačen.
Podatek v wikipediji za opatijski tramvaj: 750 V je pravilen.
Še SSKJ za pomoč: "istosmernega" toka ne pozna.
Pozna pa enosmerni tok: ênosméren -rna -o prid. (ē-ẹ́ ē-ẹ̄)
"elektr. enosmerni generator stroj za proizvajanje enosmerne električne napetosti; dinamo; enosmerni motor motor na enosmerni tok; enosmerni tok tok, ki ima stalno isto smer; enosmerna napetost napetost, ki ima stalno isto smer"
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
hvala za povezavo do članka o Opatijcih: viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1559
Ja, če novinarju nekaj prav posebej ne poudarijo, pač ne ve. In potem ne ve nihče, da je bila v Opatiji napetost 750 V.
In potem je bilo s predelavo Opatijcev "bolj malo opravka", kar pa seveda ni res.
Odločili so se za previjanje elektromotorjev, kar pa vsekakor ni bila optimalna rešitev. Ja, optimalna je bila glede trenutnega stroška, vse ostalo pa je bila napačna odločitev. Morda pa glede finančnega stanja podjetja edina možna
Na dolgi rok seveda slaba rešitev!
pozdrav
Darko
hvala za povezavo do članka o Opatijcih: viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1559
Ja, če novinarju nekaj prav posebej ne poudarijo, pač ne ve. In potem ne ve nihče, da je bila v Opatiji napetost 750 V.
In potem je bilo s predelavo Opatijcev "bolj malo opravka", kar pa seveda ni res.
Odločili so se za previjanje elektromotorjev, kar pa vsekakor ni bila optimalna rešitev. Ja, optimalna je bila glede trenutnega stroška, vse ostalo pa je bila napačna odločitev. Morda pa glede finančnega stanja podjetja edina možna
Na dolgi rok seveda slaba rešitev!
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni!
@preglednik, tirna širina ljubljanskega tramvaja je bila 1000 mm.
Podatka sem se sicer spominjal, vendar sem ga želel preveriti. Odgovor sem našel preko Googla oz. Wikipedije, ki me je usmerila na Vlake info (!!!),
tema "Širina med tiri", 4. prispevek (Brižita, 14.08.2008).
LP - Peter
@preglednik, tirna širina ljubljanskega tramvaja je bila 1000 mm.
Podatka sem se sicer spominjal, vendar sem ga želel preveriti. Odgovor sem našel preko Googla oz. Wikipedije, ki me je usmerila na Vlake info (!!!),
tema "Širina med tiri", 4. prispevek (Brižita, 14.08.2008).
LP - Peter
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Moj "prispevek" je bil namenjen ugotavljanju kdaj je bila fotografija na Ajdovščini posneta. Pa se ni prijelo ? Spodnja meja 1938 ?
LP Igor
Moj "prispevek" je bil namenjen ugotavljanju kdaj je bila fotografija na Ajdovščini posneta. Pa se ni prijelo ? Spodnja meja 1938 ?
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Njega dni smo govorili kako so po Gosposvetski cesti 1930 postavljali nove tračnice. Morda je kdo že prebiral članke, pa jih lahko (na lastno željo) ponovno vzame v roke.
"Definitivna izgraditev ljubljanskega tramvaja" (stran 4)
Jutro: dnevnik za gospodarstvo, prosveto in politiko. Konzorcij jutro, 23.10.1930.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-AY3HQ9CJ
"Razširjanje ljubljanskega tramvajskega omrežja" (stran 2)
Jutro: dnevnik za gospodarstvo, prosveto in politiko. Konzorcij jutro, 24.10.1930.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-3HOEQWEW
"Spisek "literature"
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1050
Še kakšen članek ...
LP Igor
Njega dni smo govorili kako so po Gosposvetski cesti 1930 postavljali nove tračnice. Morda je kdo že prebiral članke, pa jih lahko (na lastno željo) ponovno vzame v roke.
"Definitivna izgraditev ljubljanskega tramvaja" (stran 4)
Jutro: dnevnik za gospodarstvo, prosveto in politiko. Konzorcij jutro, 23.10.1930.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-AY3HQ9CJ
"Razširjanje ljubljanskega tramvajskega omrežja" (stran 2)
Jutro: dnevnik za gospodarstvo, prosveto in politiko. Konzorcij jutro, 24.10.1930.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-3HOEQWEW
"Spisek "literature"
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1050
Še kakšen članek ...
LP Igor